mav

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


Polecane posty

Zoch    4

koma chcesz mi wmówić,że teraźniejsze Fendt'y czy JD nie przechodzą 10 tyś mtg bez zaglądania?Nie pogrążaj się już bardziej,i tak już dostatecznie sie upokorzyłeś w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

pochodza i 20 tys ale z odpowiednim zagladaniem serwisu a przede wszystkim zagladaniem do twojej kieszeni :D

 

no chyba ze ktos ma rozum w głowie i powywala te dziadostwa typu dpf, egr czy nawet dla swietego spokoju scr, wtedy bedzie chodzic, mniej bedzie nawet palic ( w przypadku wywalenia egr) a mocy wiecej

 

bogdan

cofnij sie o jedna strone

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

o ile w silnikach benzynowych awarie EGR mogą doprowadzić do poważniejszych awarii, to w przypadku silników diesla jedynym objawem jest spadek mocy nie mający wpływu na wzrost temperatury spalin, jak to się dzieje w przypadku silników benzynowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    1342

Więc sensowne rozwiązanie na średnie gospodarstwo to zakup używanego np. Fendta z serii 300 w możliwie jak najlepszym stanie. Mamy wtedy funkcjonalny ciągnik z odrobiną elektroniki + komfort na przyzwoitym poziomie ( amortyzowana oś, ehr, półbiegi, siedzenie grammera). Kupujemy go w granicach 80-100tys zł, dorzucamy 30tys na wejście żeby wyremontować tip top i za 110-130 tys mamy prosty, trwały ciągnik. Lub opcja nr 2: kupujemy Urususa, Polmota itp który jest z ciasta i łudzimy się że nowy ciągnik wytrzyma więcej niż zachodni używany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@koma666 twój problem polega na tym, że coś tam gdzieś przeczytałeś lub widziałeś jeden przypadek zatartego silnika. I myślisz, że takie jest całe życie i tak mają wszystkie. Nowoczesne silniki czy to diesla czy benzyna przejeżdżają setki tys km. Awarje zaworu egr wychwytują z reguły sterowniki. A silniki 1,9 tdi czy inne nowoczesne konstrukcje przejeżdżają po 400 i więcej tys km. Te 200 tys to jakieś bzdury są. Nawet marki słynace z delikatniejszych silnikó zrobią ten przebieg spokojnie. Oczywiście normalnie eksploatowane. Już nie wspominam o lepszych materiałach olejach, dokładniejszej obróbce niż w starych silnikach. Piszesz poprostu jakies bzdury bo gdzieś coś słyszałeś.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Gdybyś był taki wszech wiedzący jak myślisz, wiedział byś, że zawór egr z reguły nie traci szczelności a odwrotnie blokuje się w pozycji zamkniętej. Poza tym jak już pisałem fendt z nowych serii nie ma egr więc twoje wywody o benzyniakach są tutaj bez sensu. Poza tym nie wiem czy załapałeś ale pisałem że w starszych modelach vario jest agrex czyli egr z chłodnicą spalin. Podobny patent jest w większości osobówek. Zwłąszcza tych o większych mocach. Spaliny są chłodzone przed dodaniem do kolektora ssącego.

Tak na marginesie zapychanie kolektorów, zaorów egr czy turbin z vtg sadzą spowodowane jest stosowaniem niskiej jakości paliw, oraz nie prawidłową eksploatacją. Odpychaniem się nie przekraczając 2000 obr a widziałem mistrzów co 1500 obr nie przekraczają jeżdżąc np paskiem 1,9 tdi 130 KM.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

no i co z tego miszczu ze sa chłodzone ?

w kolektor dolotowy podpieta jest tez odma, czyli powietrze z drobinkami oleju wpada do kolektora dolotowego, miesza sie ze spalinami od egr i zapycha - zakleja cały dolot syfem, przez co sprawnosc turbodoładowania spada, jak nie widziałes rozkreconego silnika np. tdi to nie pisz bajek ok ? poza tym spaliny w komorze spalania zajmuja miejsce czystemu tlenowi, jest go mniej poprostu, przez co silnik jest słabszy i wiecej pali, dostaje normalna dawke paliwa ale nie ma dostatecznie duzo tlenu zeby to efektywnie wykorzystac, wiec jest słabszy, a paliwo sie marnuje, tym samym sie przegrzewa tłoki puchna itd

 

poza tym piszemy o dieslach nie wiem gdzie wyczytałes ze o silnikach benzynowych :blink:

fendt moze i nie ma egr, nie wiem, ale napewno ma inne proekologiczne dziadostwo, bez którego byłby napewno bardziej niezawodny

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    1342

Na pewno ma - najpierw sprawdź a potem zapewniaj.

 

Koma: podaj mi sensowne rozwiązanie dla gospodarstwa: 20ha, 40ha, 100ha, 200ha - jakie modele ciągników powinni zakupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

niech kupuja co chca :) ale niech nie mysla ze to sa takie sprzety jak kiedys, niech sie doucza i niech zaginaja tych wszystkich sprzedawczyków tego sprzetu, a nie chłona kit jak gabka wode i podniecaja sie sami nie wiedza czym

 

 

zrozumcie wszyscy ze ta cała ekologia z ekologia nie ma nic wspólnego, gdyby naprawde wszystkim zalezało na ekologii to juz dawno wszystkie samochody czy maszyny jezdziłyby na lpg albo cng, bo to jest najczystsze paliwo, silnik na gazie bez zadnych egr, pdf czy scr potrafi osiagnac bez problemu euro 6

 

wszystkie normy sa po to aby

1 komplikowac konstrukcje i tym samym zwiekszac awaryjnosc (kasa)

2 zatrzymac konkurencje z chin (samochody osobowe, dostawcze i ciezarowe)

 

ekologia = wojna gospodarcza

 

 

 

pawelol to "na pewno ma" to do mnie ?

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@koma666 coś tam przeczytałeś jak pisałem ale ci się pomieszało. Widziałeś rozkręcony silnik lub jego kolektor i myślisz, że wiesz wszystko. Gdy jak piszesz sprawność doładowania spada, spada również sprawność silnika. Silnik zasysa mniej tlenu/powietrza a co za tym idzie sterownik obniża dawkę paliwa stosownie do zassanego powietrza. Ilość zassanego powietrza jest mierzona przez przepływomież. Nie jest więc tak, że z jednej strony wszystko się zapycha silnikowi brakuje powietrzaa z drugiej sterownik leje do cylindrów paliwo bo ktoś gaz dusi. Twoje teorie to są bzdury.

Nie wiesz co ma fendt i chcesz dyskutować. Wobraź sobie, że scr nie ingeruje w silnik. Jest mojm zdaniem lepszym systemem niż egr, który nie jest doskonały. Ale w autach osobowych nawet z kilkuset tys km się sprawdza. Ponieważ jest bezobsługowy. Scr jak pisałem nie ingeruje w silnik a jedynie w układ wydechowy. Silnik nie zasysa spalin jest sprawniejszy i mniej pali. Jd, którego jak już pisałem tak chwaliłeś ma egr z filtrem cząstek dpf. Jest to gorsze rozwiązanie Ze względu na wyższe zużycie paliwa i konieczność wypalania filtra.

Traktor na lpg czy cng. Z choinki się urwałeś? Tak na marginesie wszyscyi znajomi, któzy mieli auto na gaz mieli je tylko raz. Nawet stosunkowo młode auta z dobrymi instalacjami były zastępowane dieslami. Poza tym nie wiem co tak się uczepiłeś tych napraw i serwisów. Popytaj ludzi co mają sprzęt markowy nowy czy tak często do serwisu jeżdżą a potem pisz. Poza tym spróbuj kupić nowy ciągnik w polsce, który nie spełnia żadnych norm.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Chyba całego wujka google przestudiowałeś :D nie musisz nam kopiować tych tekstów z netu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

hubertuss

po co mi wyjezdzasz z scr ?

opisuje system egr

wiem jak działa scr, jest na wydechu tylko, z tego wzgledu jest lepszy, poza tym to takie samo dziadostwo, adblue zamarza, przez to wtryskiwacze adblue sie psuja, system przestaje działac, silnik przechodzi w stan pracy awaryjnej bo spaliny sa nie ekologiczne :D tzn dostepne jest w przypadku samochodów ciezarowych chyba 40% mocy do momentu naprawy układu, ot cały piekny scr

 

co do przepływki w egr, mylisz sie bo przepływka jest zaraz za filtrem a tam nie ma syfu i powierze jest zasysane i obliczane jakby nigdy nic, dopiero dalej dzieja sie cyrki, turbo pompuje cisnienie ale poprzez zapchane kanały za mało wpada tlenu a nadmiar jest zwyczajnie upuszczany z dolotu zaworem, poprzez zapchane kanały nie mozliwosci dostarczenia w ułamku sekundy otwarcia zaworów odpowiedniej ilosci tlenu

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie dość, że pojęcia o silnikach nie masz to nie rozumiesz co czytasz. Napisałem wyraźnie jak to działa. Skoro twierdzisz, że syf zapycha kolektor to silnik się dławi. Skoro się dławi spada poziom napełnienia cylindrów a co za tym idzie spada ciśnienie spalin, spada sprawność dołądowania, któa sprawia, że spada ciśnienie tego doładowania. Silnik zasysa mniej powietrza, wychwytuje to przepływomież. Sterownik daje mniejszą dawke paliwa i koło się zamyka. To jest reakcja łańcuchowa, można powiedziec błędne koło.Juz więcej nie mam zamiaru tego powtarzać skoro piszesz głupoty to i tak nie zrozumiesz.

Ciężarówki z scr pokonują miliony kilometrów. Nie wiem dlaczego ty masz jakieś czarne mysli w twoich tekstach wszystko do okoła się psuje. MOże powinniśmy wrócić do jaskiń i epoki kamienia upanego. On by sie nie psuł iserwisów nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

nie masz pojecia o scr dlatego piszesz te bzdury, zapytaj jakiegos przewoznika to ci wytłumaczy

a moze jakis sprzedawczyk wcisnał ci traktor z scr ze tak bronisz prawdy co ? :D

a o silnikach sie doucz bo na razie operujesz teoria, czysta teoria

 

wszystkie te systemy działaja pieknie w dniu zakupu i tyle w temacie

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Nie histeryzuj tak.Żeby było tak jak mówisz to nie było by środków lokomocji na świecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

poczekaj poczekaj, niech sie pokoncza te stare dobre sprzety, czy to samochody czy inne maszyny to moze pojmiesz

no ale przysłowie mówi

polak to i przed i po szkodzie głupi

 

jakby ktos chciał zobaczyc ile potrafi byc syfu w kolektorze od 1.9 tdi dzieki kochanemu egr to prosze bardzo

http://pokazywarka.pl/76vn54/

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    483

 

 

A pomyślcie co by było gdyby był to mtz 1221 ;)


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

słynny fendowski uciag :D naj naj naj :D

fendt 120 km tak ?

rusek chyba 95 tak ?

bez komentarza

byle ursus 120 km targał by tego fendta jak kota

 

mozna powiedziec ze belarus i fendt to ciagniki porównywalne :D :D :D

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Po pierwsze nie mam ciągnika z scr nie mam nawet z egr. Po drugie twoja histeria koma jest jakaś ogromna. A przecież te tiry z scr czy nowoczesne auta nie stoją gdzieś po rowach w oczekiwaniu na serwis czy pomoc drogową. Jakoś starymi sprzętai nikt na zachód nie jedzie już nie mówie o opłatach za autostrady związanych z normą euro. Ale poprostu te nowe sa ekonomiczniejsze trwalsze. Nowy ciągnik siodłowy zrobi przebieg, którego cztery jelcze czy stary nigdy nie zrobiły.

Co do silników tdi nie wiem czemu podajesz jakieś drastyczne przypadki. Zdaża się tak jak pokazałes na focie. Ale to są wyjątki. Jeszcze raz powtarzam ludzie robią tymi silnikami setki tys km i nic się nie zapycha.

Ja znam teorie i dlatego bzdur nie pisze tak jak ty. Tworzysz teorie, że pomimo zapchanego kolektora turbo bedzie pracowało normalnie. Ciekawe na czym chyba będziesz w nie dmuchał. Kolejnym dowodem twojej nie wiedzy jest fakt. Że w silniku diesla nadmiar paliwa nie spowoduje wzrostu temperatury. Ponieważ z braku tlenu nie będzie ono miało z czym się spalić. Nie zajdzie reakcja chemiczna. Wydostawał się będzie jedynie czarny dym czyli sadza. Nie wpłynie to na wzrost temperatury przynajmniej taki aby zniszczyć silnik. Jeśli chodzi o diesla wzrost temperatury spalania nastepuje przy zbyt ubogich mieszankach. To dowodzi twojej niewiedzy, którą prezentowałes na poprzedniej stronie i brniesz w to dalej.

Zamiast prezentować spiskowe teorie zobacz czy ktoś na tym forum opisuje jakieś problemy z nowymi ciągnikami fendt? Poszukaj przeciez one się psują według ciebie po wyjeździe za bramę dealera. Podsumowując na silnikach się nie znasz, wymyslasz jakieś dziwne teorie. Pogrążasz się tylko.

Co do filmu widać, że ciąga tego ruska tym fendtem jak chce. Chociaż na początku ten fendt nie miał zblkowanych mostów a rusek chyba odrazu.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

masz swoj swiat i swoje zabawki :)

poza tym rozumiem ze jestes zwolennikiem komplikowania motoryzacji i tym samym własnego zycia ?

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@hubertus zanim zaczniesz kwestionować czyjąś wiedze zastanów się nad swoją, jak to jest z tym egr zacina się jak jest tylko zamknięty? ciekawa ciekawość, dziwne bo ja zazwyczaj trafiam na odwrót ale rozwiń swoją wypowidź z wcześniejszych postów :D

Aż mi się post z niewiem z przed roku przypomniał, gdzie nie wiedziałeś co to podszybie a co półka a na koniec napisałeś że to nie twoja wina bo nie wiedziałeś że na to się mówi podszybie czy tam półka :D .

 

Ps. mam fajniejsze zdjęcia egr-ów niż @koma, i zgadzam się z nim w temacie że egr scr to niepotrzebne ustrojstwo, ale to ustrojstwo jest teraz praktycznie wszędzie, nie tylko w fendach.

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2260

@hubertuss co ty widzisz na tym filmie? Wiesz czemu ciąga? 30km róźnicy, mniejsza masa do tego fendt 4x na sztywno a belarus 2x. Opony też zapewne na korzyść fendta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Podszybie... ehh, słynne podszybie wróciło. hubertuss czy jemu chodzi o temat w którym obaj nie wiedzieliście co to podszybie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam. Mam problem w moim Fendt 816 mianowicie sprzęgło bierze przy samym końcu, był jakiś czas że było ok, skrzynia była robiona i ze strony samego sprzęgła jest ok, co może być przyczyną? Wygląda na zapowietrzone. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania czy coś ? 
    • Przez Anteek
      witam problem zFENDT 939 błąd  EDC1d.1.08  2015 rok
      Błąd pojawia się pod obciążeniem czy to transport czy pole.. 
      Wymieniony układ cały paliwowy ponad 50 k pln poszło i dalej ciągnik nie działa... wtryski pompa paliwowa wymieniona nic nie pomogło...
      Czy ktoś miał problem podobny z ciągnikiem?
       
    • Przez Zielony111
      Witam .Czy ktoś wie ja kalibruje się skrzynie Vario . Nie chce wzywać serwisu ponieważ wiem że nie potrzeba do tego podłączenia komputera .Jeśli ktoś umie to zrobić poprosze o instrukcjie . Z góry dziękuje .
    • Przez Kamilx
      Witam znajdzie sie ktos to posiada instrukcje napraw do fendt 311lsa i zechcialby sie nia podzielic? 
    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj