Profesor

Fendt 515c przegrzewa sie - słabe chłodzenie

Polecane posty

Profesor    3

Witam,

 

Traktor przy cięższej pracy typu orka przegrzewa się, stopniowo temperatura płynu chłodzącego dojdzie do czerwonego paska (około 2 godzin orki w zależności od temperatury powietrza), trzeba chwile odczekać aby się schłodził i po chwili pracy znowu to samo.

 

Chłodnica czysta, na bieżąco dmuchana, visco tez. Wyjąłem termostat, wygląda ok, ale i tak nowy założę. Pompa pompuje.

 

Moje pytanie, co jeszcze sprawdzić? Zabierać się za to wisco? Tylko jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    436

Jaki masz termostat zakamieniony czy nie ?

Jesli jezdzisz na wodzie w układzie chłodzenia i widac ze jest sporo kamienia to na 90% jest to wina pompy poprostu wyrobiły sie łopatki metalowe i woda stoi stad powód grzania sie jesli natomiast nie masz kamiania to obstawiałbym uszczelke pod głowica ale zdiagnowoanie jej nie jest kosztowne wystarczy kupic na alledrogo tester z płynem na obecnosc spalin w płynie za 20-30 zł i sprawdzic w ciagniku ale to dosc rzadka usterka wiec na poczatek zdemontuj pompe zapewne juz nie ma łopatek i stad problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Profesor    3

Dzięki kolego za odpowiedź. Jadę na płynie, termostat czyściutki, jedynie co to uszczelka zgremniała jest, wiec jak ponownie założę to raczej będzie mi ciekło. Dałem go pod nagrzewnice i po chwili się otwarł (tylko nie wiadomo w jakiej temperaturze :). To jutro biorę się za pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

Na poczatek proponuje wydmuchać dobrze kompresorem chłodnicę i spawdzić naciag paska wentylatora kiedy był wymieniany płyn? a pożniej sie brać za grubsze sprawy typu pompa 


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Profesor    3

Płyn był wymieniany na wiosnę. Natomiast chłodnica po dokładnym wydmuchaniu( odsunąłem chłodnice oleju, klimy i intercooler i wydmuchałem) - brak poprawy. Jakby była uszczelka pod głowica to ubywałoby powoli płynu chłodniczego - byłby spalany lub przedostawałby sie do oleju silnikowego - a płynu jest stan. Jak się mylę to mnie poprawcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3876

Niekoniecznie ja miałem wydmuchaną uszczelkę i płynu nie ubywało. Ja na Twoim miejscu kupił bym test jak pisze kolega i sprawdził. Koszt niewielki a miałbyś pewność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Profesor    3

Czujnik wskazuje raczej dobrze bo jak wyjde z traktora jak sie przegrzewa i zblize reke do silnika to sie dotknac nie idzie. W takim razie zamawiam czujnik na alledrogo i sprawdzam płyn.

Dziękuje wszystkim za pomoc !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    436

Jak masz tak świeży płyn to jak jest on mocno nagrzandy wystarczy powachac i zazwyczaj już wtedy czuć warunek musi być płyn gorący chodź raz nie było czuć a tester pokazał ze jest obecność i była walmieta uszczelka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

http://allegro.pl/zegar-wskaznik-temperatury-wody-depo-dual-60mm-i6430088398.html na początek radził bym  ci kupić takie coś, wtedy będziesz pewny co do temperatury.

Ja podobnie mialem w  Case MX 150. Walczyłem z   3 lata, nawet w nocy pracowałem. Jak kupiłem taki  zegar to okazało się  że jak dochodzi pod czerwone to ciagnik ma temperaturę  85-87 max, a na połowie wskaźnika na tablicy  ma 75 stopni.

Dokupiłem sobie jeszcze manometr do Turbo i  wskaźnik temperatury oleju z obudowa na 3 zegary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Profesor    3

Przyczyna znaleziona? Jak myślicie? Tylko dlaczego jedną część zjechało a drugą nie? [pasek napędu pompy wodnej]

 

whe7yz.jpg

Edytowano przez Profesor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie co to może być za objaw szarpania na 3 biegu i 3 półbiegu w polu - praca niezbyt ciężka  ??? Na innych półbiegach ok , nawet w orce na 4 półbiegu i 3 biegu jest ok inne też niby ok oprócz tego 3 półbiegu i 3 biegu . Co to może być ? Czy uszczelnienia na tych ,,choinkach" półbiegach ? Jezdzic nim nadal ? . Dodam , że na drodze na 3 półbiegu i 3 biegu nie szarpie tylko w polu .
    • Przez resters
      Szukam dobrego mechanika od tego sprzętu. Ciągnik 1995 rocznik. Do naprawy turbo-sprzęgło

      Lubelskie- Macie kogoś polecanego? 
    • Przez Grzesiek90
      Witam
      Mam problem z hamulcem ręcznym w Fendt 515C. Po zaciągnięciu nie trzyma wcale. Gdzie szukać przyczyny? Ręczny hamuje tym hamulcem na wale czy przy kołach są jakieś szczęki? 
    • Przez Profesor
      Fendt 515c - na załączonym resorowaniu przedniej osi gdy przekrocze 2 km/h slychac wycie hydrauliki przez 3-4 sekundy, traktor wyraznie traci moc. Po 3-4 sekundach wszystko wraca do normy. Co to moze byc?
    • Przez SZWAGIER1999
      Witam.zastanawiam się nad kupnem Fendt favorit 515c, chciałbym poznać opinie użytkowników fendt-a.Jego wady,zalety,najczęstsze usterki,spalanie itp.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj