Uczony

Naprawa skrzyni biegów w ZETORZE 7745

Polecane posty

Uczony    0

Mam problem popsuła mi się skrzynia biegów. Dźwignia posuwa się po wszystkich biegach a żaden nie działa. Słychać chrobotanie. Co to może być?

Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

Radził bym zdjąć dekiel i będziesz juz co nieco wiedział :(

Ale wrzucisz bieg i co? Nie rusza z miejsca by coś "chrobocze"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sproboj przestawic reduktor biegów pełzających w inna pozycje. Obstawiam ze to jego wina jak zaden bieg nie dziala.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Sprawdź jeszcze kołek na dzwigni reduktora (pod tą gumową charmonijką) mi kiedyś się wysunoł i dźwignia była ok a wodzik sie nie przesunął.Ale jak słychać "chrobotanie" i wajcha chodzi po wszystkich biegach to może kamień na końcu dźwigni zmiany biegów się rozsypał albo wyleciał.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ABC    30

U mnie to na wstecznym chrubotał i trzeba było go rozpoławiać i cały korpus od skrzyni wyjmować bo tam mocowanie na jeden wałek się urwało .2 tygodnie było roboty bez tura lipa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

To co wy dwa tygodnie przy tam zetorze robiliście, rozebrać zetora to jeden dzien i 2 dzien złozyć, no max 3 dni, chyba ze częsci nie mieliście. U mie kiedyś zetor przestał ciągnąć ale to tarcza sie obcieła na nitach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

Jeden dzien rozbierać, drugi dzien wymienic częsci w skrzyni, trzeci złozyc skrzynie a w czwartym wszystko do kupy w piatym dokręcać wszystko w szóstym jeździc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Szanowni koledzy forumowicze, w naszym zetorku 7745 zniknęły półbiegi, podczas wiosennej kultywacji to zaczął sam sobie biegi dobierać jak automat :lol: ale do rzeczy. Oprócz tego nie włącza się WOM w górnym położeniu dźwigni i do tego jeszcze często blokuje się na wstecznym i jedynce. Mam takie pytanie. Czy ta skrzynia jest jakaś skomplikowana co do remontu? Chodzi mi o to czy sam dam radę ją rozebrać i złożyć? Dodam że mam pojęcie o remontach bo silniki to robiłem już różne i ten też wiele razy, ale skrzyni nigdy nie rozbierałem. Na co zwrócić uwagę podczas rozbierania, żeby niczego nie spier...ić?

Wszelkie podpowiedzi i sugestie mile widziane.

 

Pozdrawiam Marcelix


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ktoś kiedyś powiedział mi że skrzynia jest bardziej skomplikowana jak silnik (w silniku nic nigdzie indziej nie założysz a w skrzyni kto wie, ale zdrowe).

 

Ale jeżeli robiłeś silniki to katalog do ręki i sobie poradzisz, dla ułatwienia tryby wałki itp. układamy tak jak wyjmujemy i jak są zamontowane tzn nie wszystko razem na gromadę bo później się komplikuje.

Możesz się wesprzeć taką techniką jak aparat, oraz doskonałym do znaczenia takich elementów jest zwykły korektor.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Dokładnie nie znasz , nie wiesz to zapisuj znacz itp, w 7745 ze skrzynią szału nima prostota, zalatuje do c360 a raczej na odwrót nie ważne... bez problemów dasz radę, tylko dobre wózki, i jakaś wiatka aby przywiesić i ustabilizować kabinę


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Dzięki koledzy, co do rozbierania wszystkiego to wiem co i jak żeby potem do kupy złożyć i żeby jeszcze potem banglało. Garaż jest narzędzia itp. aparaty markery to wszystko obcykane. Chodziło mi tylko o to żeby przy rozpoławianiu nic nie urwać - zepsuć etc. Dzięki raz jeszcze .


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj