Skocz do zawartości
Uczony

Naprawa skrzyni biegów w ZETORZE 7745

Polecane posty


Uczony    0

Mam problem popsuła mi się skrzynia biegów. Dźwignia posuwa się po wszystkich biegach a żaden nie działa. Słychać chrobotanie. Co to może być?

Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tommy66692    10

Radził bym zdjąć dekiel i będziesz juz co nieco wiedział :(

Ale wrzucisz bieg i co? Nie rusza z miejsca by coś "chrobocze"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


farmer7745    11

Sprawdź jeszcze kołek na dzwigni reduktora (pod tą gumową charmonijką) mi kiedyś się wysunoł i dźwignia była ok a wodzik sie nie przesunął.Ale jak słychać "chrobotanie" i wajcha chodzi po wszystkich biegach to może kamień na końcu dźwigni zmiany biegów się rozsypał albo wyleciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ABC    6

U mnie to na wstecznym chrubotał i trzeba było go rozpoławiać i cały korpus od skrzyni wyjmować bo tam mocowanie na jeden wałek się urwało .2 tygodnie było roboty bez tura lipa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rino    1

To co wy dwa tygodnie przy tam zetorze robiliście, rozebrać zetora to jeden dzien i 2 dzien złozyć, no max 3 dni, chyba ze częsci nie mieliście. U mie kiedyś zetor przestał ciągnąć ale to tarcza sie obcieła na nitach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tommy66692    10

Jeden dzien rozbierać, drugi dzien wymienic częsci w skrzyni, trzeci złozyc skrzynie a w czwartym wszystko do kupy w piatym dokręcać wszystko w szóstym jeździc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcelix    52

Szanowni koledzy forumowicze, w naszym zetorku 7745 zniknęły półbiegi, podczas wiosennej kultywacji to zaczął sam sobie biegi dobierać jak automat :lol: ale do rzeczy. Oprócz tego nie włącza się WOM w górnym położeniu dźwigni i do tego jeszcze często blokuje się na wstecznym i jedynce. Mam takie pytanie. Czy ta skrzynia jest jakaś skomplikowana co do remontu? Chodzi mi o to czy sam dam radę ją rozebrać i złożyć? Dodam że mam pojęcie o remontach bo silniki to robiłem już różne i ten też wiele razy, ale skrzyni nigdy nie rozbierałem. Na co zwrócić uwagę podczas rozbierania, żeby niczego nie spier...ić?

Wszelkie podpowiedzi i sugestie mile widziane.

 

Pozdrawiam Marcelix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Ktoś kiedyś powiedział mi że skrzynia jest bardziej skomplikowana jak silnik (w silniku nic nigdzie indziej nie założysz a w skrzyni kto wie, ale zdrowe).

 

Ale jeżeli robiłeś silniki to katalog do ręki i sobie poradzisz, dla ułatwienia tryby wałki itp. układamy tak jak wyjmujemy i jak są zamontowane tzn nie wszystko razem na gromadę bo później się komplikuje.

Możesz się wesprzeć taką techniką jak aparat, oraz doskonałym do znaczenia takich elementów jest zwykły korektor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobytempelton    158

Dokładnie nie znasz , nie wiesz to zapisuj znacz itp, w 7745 ze skrzynią szału nima prostota, zalatuje do c360 a raczej na odwrót nie ważne... bez problemów dasz radę, tylko dobre wózki, i jakaś wiatka aby przywiesić i ustabilizować kabinę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcelix    52

Dzięki koledzy, co do rozbierania wszystkiego to wiem co i jak żeby potem do kupy złożyć i żeby jeszcze potem banglało. Garaż jest narzędzia itp. aparaty markery to wszystko obcykane. Chodziło mi tylko o to żeby przy rozpoławianiu nic nie urwać - zepsuć etc. Dzięki raz jeszcze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
×