Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zetor7441

Ciągniki Liaz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zetor7441    0

Tak jak w temacie interesuja mnie wszystkie ciekawostki zwiazane z ta maszyna jak jest z czesciami ile pali i czy wogule ma ktos jeszcze taki sprzed jak co to piszcie nawet na gg 2344424

 

Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sosek xu li    4

Liazy są bardzo dobrymi maszynami mój wujek miał Kirovets'a T-150 i Liaza ts 180, Kirovets wymiękał. Najlepiej trafić na wersje z podnośnikiem podobnym do Tur'a, traktor wtedy posiada dwie kierownice i dwie funkcje, fadromy i ciągnika rolniczego. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7441    0

a moze wiecie jakies szczeguly to znaczy ile pali jak tam z biegami czy jest awaryjny oraz czy sa do tego czesci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek
Napisano (edytowany)

czesci to chyba tylko w republice czeskiej dostaniesz bo tam je produkowali wiec moze jeszcze maja cos do nich...http://www.allegro.pl/item535408322_ciagnik_liaz_st_180_4x4.html nawet nawet

Edytowano przez marcin974
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cleaner    0

Postanowiłem się wypowiedzieć ponieważ widzę, że brak jest konkretnych informacji na temat ST-180

Waga: niestety nie pamiętam dokładnie, ale około 8t

Silnik: 6-cio cylindrowy rzędowy, wolnossący o mocy -różnie źródła podają- 170-180 KM (później powstawały wersje turbo, ale to inna bajka, dla zainteresowanych odsyłam do szukania info o LT230)

 

Pracowałem na tym ciągniku przez kilka lat na 200 ha w ciężkiej glinie.

Traktor był używany w zestawie z PHX-5 i PHX-6.

Czesi w latach 70-tych wyszli na przeciw zapotrzebowaniu rolnictwa na ciężki, tani i prosty w budowie oraz naprawie ciągnik.

Do jego budowy zostały wykorzystane podzespoły ciężarowej Skody RT, później Liaza. Skopiowane części to silnik, skrzynia biegów, układ hamulcowy, sprzęgło, mosty (zastosowane są zwolnice), niemalże wszystko (nawet zegary i kierownica). Ze względu na to, że samochody te były popularne w Polsce, o części zamienne jest wciąż stosunkowo łatwo (do niedawna i o nowe, nie wiem jak to wygląda na dzień dzisiejszy).

 

Zalety:

 

Bezawaryjność

1 Niska cena - można go kupić za mniej niż 10 tys PLN

2 Skrajnie prosta budowa

3 Stosunkowo dobra widoczność jak na ciągnik przegubowy

4 Rozsądne spalanie (oczywiście jak na tą konstrukcję) w ciężkiej orce na 3 biegu ok.18-20 l /h (ciągnik ma 5 biegów do przodu i 1 do tyłu + półbiegi)

5 Wysoka tolerancja na paliwo niskiej jakości (myślę, że nie muszę wyjaśniać o co mi chodzi), czego dla porównania nie mogłem powiedzieć o pompie wtryskowej w U-914

6 Bardzo dobre właściwości trakcyjne (dużo lepsze od T-150k, co było dla mnie zaskoczeniem)

 

Wady:

 

1 Hałas - typowy w takich konstrukcjach

2 Układ kierowniczy - brak tradycyjnej kolumny, kierownica wychyla się tylko o jakieś 45 stopni w każdą stronę otwierając zawory hydrauliczne.

Przez to brak jest płynnej regulacji skrętu. W polu nie ma to ZUPEŁNIE żadnego znaczenia, ale na dłuższych przejazdach na drogach jest bardzo uciążliwe

Trudno jest ustawić traktor do jazdy na wprost, szczególnie na większych kołach (ponieważ ma duży zapas błotników wielu użytkowników stosuje zamiast standardowych opon 16,9-28 opony 16,9-34, my również zmieniliśmy, na jednych i drugich sprawował się równie dobrze). Osiąga wtedy jakieś 45-50 km/h (trudno dokładnie ocenić)

3 Tak samo jak w innych starych konstrukcjach przegubowych kierownica jest po prawej stronie, utrudnia jazdę z pługiem obrotowym - oczywiście tylko w jedną stronę :P - (ja jeździłem z zagonowym, więc dla mnie nie było to problemem)

4 Słaba wentylacja kabiny (bez podniesionego dachu nie da się latem przeżyć)

 

Dla opisania jego możliwości dodam jeszcze, że ciągnąłem nim kiedyś przez kilka dni przyczepę 4t (na wąskich oponach) z ładunkiem 10-12 t w tak grząskim terenie, że przyczepa ciągnęła się na osiach! Nigdy nie musiałem nawet dołożyć gazu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×