Dewro

Problem z ogrzewaniem

Polecane posty

Dewro    26

Witam

Postanowilem w moim zetorze 7011 naprawic ogrzewanie kabiny poniewaz jak go kupilem w tamtym roku to bylo ono nie sprawne. Wymienilem wszystkie przewody, jedną nagrzewnice oraz założylem termostat. Niestety nie ma krążenia wody w nagrzewnicach. Zauwazylem ze czasem troszeczke wody przeleci przez nagrzewnice a potem przesztaje krążyć. Nie mam pojecia czemu sie tak dzieje. Nie mam tego zaworku w kabinie ponieważ przeciekał, jest on zastapiony zwykłym trójnikiem ale gdy jeszcze ten zawór tam byl było tak samo (nowy zawor kosztuje 120zł :) ) Będe wdzięczny za pomoc :)


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Pompa wodna ma rok. Tylko ze jest to polska pompa.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nimar1999    0

z tego co słyszałem polskie pompy nie są nic warte, lepiej dołożyć troche kasy i kupić oryginalną czeska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Pompy to ja nie bede na razie kupywac bo jezeli chodzi o chlodzenie to jest bardzo dobre a po drugie to narazie troche cienko z kasa.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

zeby dobrze grzal to trzeba wlaczyc dmuchawy,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Skoro przewody są nowe i jedna nagrzewnica to coś musi być nie drożne.Proponuję zdemontować przewody zasilający, powrotny i poprostu podłączyć normalny przewód z wodą z kranu wtedy zobaczysz co z tą drożnością.

Być może że nagrzewnica (rozumię że są dwie i jedna nowa) jest zakamieniona i ona chamuje to wszystko.Jak tak bedzie to przepłukaj ją octem bo soda i te preparaty do tego mogą być za ostre.

A tak na marginesie to dlaczego wymieniłeś tą jedną.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Nagrzewnice wymienilem bo stara była pęknięta i nie dawało sie tego naprawic. Jeżeli chodzi o przeplukanie to tak dzisiaj wlasnie zrobilem. Podłaczylem przewod do kranu i woda wylała sie drugim koncem. Czyli z drożnoscia jest ok.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Jeśli wszystko jest drożne to proponuję sprawdzić pompę wodną (muszę potwierdzić to co pisze nimar1999), kiedyś miałem kłopoty z chłodzeniem w 5211 i okazało się że pompa miała wirnik z tworzywa sztucznego który się po rozgżaniu "ślizgał" na ośce i to było powodem bardzo różnej jej wydajności.Aleśmy się tego naszukali.

Co do odpowietrzania układu to nic niema o tym w instrukcji tylko jak termostat się otwoży to należy uzupełnic płyn.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Przewody były wymieniane ,są inaczej ułożone samoczynnie się nie odpowietrzny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

juz bylo to walkowane.jakie odpowietrzanie????czego???jesli silnik ma dobra temperature to pompa jest sprawna.ile nim jezdziles zeby sie nagrzal na tyle zeby czuc bylo cieplo.wloz reke przez nawiewy i zobacz czy nagrzewnice sa cieple.jesli tak to wina wentylatorow


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

jacus chodzi o to ze woda nie dostaje sie nawet do nagrzewnic. a jesli sie dostanie to sa to znikome ilosci. Wczoraj byla nim robiona spora trasa i mial temperature około 80 stopni. Nagrzewnice były zimne.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Też mam problem z ogrzewaniem.U mnie niema obiegu na małych obrotach na dużych płyn zaczyna krążyć .Do wymiany jest termostat, ale to nie jest główna przyczyna problemu braku obiegu.Pomijając niedrożny układ bo np. zagięty jest gdzieś przewód winna jest pompa wodna .Może być obluzowany wirnik ale prawdopodobnie jest za duża szczelina między wirnikiem a korpusem pompy . Luz likwidujemy dokręcając nakrętkę na wałku pompy ale tak by wirnik obracał się swobodnie.Jeszcze tego u siebie nie robiłem bo niema dostępu.Najlepiej będzie jak wymontuje się pompę wtedy jest dostęp i można ocenić stan wirnika i luzu .

Życzę miłego remontowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Zastanawiam sie jeszcze dlaczego z termostatem temperatura dochodzi do niecalych 80 stopni. Wyjąłem termostat i włożylem go do kubka z woda i podgrzewalem. Otworzyl sie gdy woda miala chyba z 90 stopni bo chwile potem zaczela wrzec. Przypomnialo mi sie że na samym poczatku po zalozeniu wszystkich przewodow i nowej pompy lecz bez termostatu troche grzało (poprzednia pompa nie miala wyjscia do ogrzewania), a potem jak przestalo to do tej pory nie grzeje. I jeszcze mam jedno pytanie: woda ktora idzie do nagrzewnicy wydostaje sie z pompy czy z kolektora wodnego?


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Zasilanie idzie z pompy przez kranik do nagrzewnicy, a powrót do kolektora.Jak masz na odwrót to zamień.

Z termostatem też miałem kłopoty ale w sumie to czujnik nawalił.Przy jesiennej orce widzę że tem. rośnie i rośnie a połowa chłodnicy zimna to pewnie termostat nie puszcza.Po wymianie to samo i tak jak ty garnek, woda i termometr.Przy ok 88 stop. sie otwiera i wymieniłem czujnik.Do dziś jest ok a połowa chłodnicy jest wyraźnie chłodniejsza.

Nie polecam użytkowania silnika bez sprawnego termostatu bo jak będzie mu za zimno albo za ciepło to snacznie skraca się jego żywotność


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

farmer7745: przy odpalonym ciagniku gdy odłaczylem przewod od kabiny ktory idzie z pompy to wylecialo z niego troche wody i przestalo, a jak odkrecilem korek od chlodnicy to wtedy zaczela leciec z niego woda. A przy zamknietym korku zasilanie do kabiny idzie z kolektora. Zrobilem jeszcze tak ze przy pracujacym silniku zdjalem przewod powrotny ten na dole kabiny i wcisnalem gaz, to po pewnym czasie woda zaczela nim wyplywac i nagrzewnice byly cieple.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Po pierwsze to muszę się przyznać że nie sprawdziłem dokładnie i pomyliłem się pisząc że zasilanie idzie z pompy.Po sprawdzeniu w instrukcji napraw (str. 184) okazało sie że zasilanie idzie z kolektora i rozgrzany płyn wędruje do nagrzewnicy a powrót idzie do pompy.

Po odłaczeniu tego przewodu który idzie z pompy wylecało z niego to co w nim było, a korek trzyma dobrze i wytworzyło się podciśnienie.Czyli powinno być ok.

Sprawdź jeszcze czy po rozgrzaniu silnika przewody są ciepłe i do którego miejsca się nagrzewają.

Zeskanowałem stronę z instrukcji z tym układem chłodzenia i nie wiem zabardzo jak go mozna dodać do posta.POMOŻESZ?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Zle ułożone noe przewody 9tworzy się banka p[owietrza uniemożliwiająca od[owietrzenie układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

farmer7745: przewod od kolektora nagrzeje sie gdzies tak do miejsca gdy laczy sie z tym metalowym od kabiny. Zdjecie mozesz dodac na tej stronie http://imageshack.us/ potem wstawiasz linka do zdjecia i jest ok.

 

GoRAL1: A jak miały by byc prawidłowo ułozone przewody?


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

http;//img222.imageshack.us/img222/219/scan0001fm6.png.Niestety ale wydaje mi się że ta fotka jest nie widoczna. Coś pokrochmaliłem bo mój angielski jest kiepski.

Dziś przegoniłem mojego ZETORKA i z ciekawości sprawdzałem jak się nagrzewają przewody i powiem że oba nagrzewały się równomiernie.Ale nigdy nic nie odpowietrzałem i po rozgrzaniu silnika tylko uzupełniałem płym i koniec.

Wychodzi że gdzieś w tym twoim ogrzewaniu coś chamuje przepływ i pewnie dlatego tak się dzieje.

Zakamienione, albo przewód załamany sam nie wiem dziwne że po podłąszeniu wody z kranu wszystko było drożne!!.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Zdjecie dziala, musialem tylko poprawic linka, plyn juz jest kupiony ale nie bede go wlewac, nie dam za wygrana i bede jeszcze walczyc z tym ogrzewaniem.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

dziwne.obstawialbym pompe lub termostat.u mnie silnik wyciaga 70 st.ale grzeje dobrze.moze termostat jest odwrotnie zalozony lub pompa daje slabe cisnienie-czesto czesci sa tragicznej jakosci i po roku nadaja sie na zlom

sprawdzilem w katalogu sposob zalozenia wezy;wyglada na to ze jedna nagrzewnica ma doprowadzenie od gory a druga od dolu a na kraniku ta samo spotyka sie doprowadzenie z odprowadzenie [katalog od 72 str.272 w 70 moze byc inaczej]

a kranik jest na rurze odprowadzenia do pompy

najlepiej idz do kogos kto ma zetora i to sprawdz


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Witam

Kolego wymontuj pompę i sprawdz wirnik i luz tak jak napisałem wcześniej .Mam ten sprzęt już 19 lat i na pierwszej pompie ,która chodziła 12 lat nie było

problemów .Potem lało się wodę ,rurki pękły i ich nie naprawiałem .Pompę trzeba wyregulować bo zamiennik to już niższa jakość i cena więc nie dba się o szczegóły a w zetorze trzeba tą wodę pompować na sporą wysokość .

Czy to jest polska czy czeska to nic nie znaczy musi być dobra czyli dobrze wyregulowana.

 

 

Zetor musi chodzić na płynie bo inaczej rurki popękają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj