Dewro

Problem z ogrzewaniem

Polecane posty

Apista    6

Dołanczam się do tematu ale z innym problemem choć również z ogrzewaniem.

Otóż mam problem z silniczkami ogrzewania, od jakiegoś czasu (stopniowo) przestały chodzić wcale

Raz je wymontowałem oby dwa i komutator wraz ze szczotkami przeczyściłem papierem ściernym i uruchamiałem przy prostowniku i chodziły.

A jak zamocowałem do ciągnika to już nie, żaden bieg, tylko słychać jak się załancza i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

W tych silniczkach najczęściej zacierają się łożyska, a właściwie to te tulejki zaczynają się obracać w obudowie.

Proponuję sprawdzić czy swobodnie sie obracają wmontowane na gotowo, czy wentylator gdzieś nie chaczy, a puźniej zasilanie.

Jak włączysz dmuchawy to pewnie przekaźnik "pyknie" i cisza.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Witam ponownie ;)

Chcialem poinformowac ze ogrzewanie w zetorku samo sie naprawilo. Teraz to w kabinie jest goraco :) Nie wiem czy to zasługa plynu bo wlalem go pare dni temu. Ojciec mowil ze ciagnik byl rozgrzany a nadal nie dzialalo ogrzewanie az w jednej chwili zaczelo grzac i jest Ok, dzialo sie to wczoraj. Dziekuje wszystkim którzy pomagali mi w rozwiazywaniu tego problemu :)


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6
W tych silniczkach najczęściej zacierają się łożyska, a właściwie to te tulejki zaczynają się obracać w obudowie.

Proponuję sprawdzić czy swobodnie sie obracają wmontowane na gotowo, czy wentylator gdzieś nie chaczy, a puźniej zasilanie.

Jak włączysz dmuchawy to pewnie przekaźnik "pyknie" i cisza.

tak właśnie jest, a te tulejki, to całkiem możliwe że się kręcą w obudowie (choć nie sprawdzałem) bo jak jeszcze 1 dmuchawa chodziła to strasznie hałasowała jak weszła na obroty,

ale chaczyć nigdzie nie chaczą bo nie ma gdzie, swobodnie się także obracają

muszę jakoś sprawdzić czy prąd do nich dochodzi z przekaźników bo może przekaźnik się załanczać a prąd nie dochodzić przez np. zaśnieżenie złącz elektrycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

Też miałem kiedyś problem z ogrzewaniem, pierwszą przyczyną był zepsuty ten zawór ktory podaje wodę, cały czas był zamknięty-wymieniłem koszt wysoki jak na taką pierdołę bo 50zł ;) Druga sprawa to miałem jeden wentylator spalony, jak włączyłem to w całej kabina spalenizna, kupiłem od kumpla nowy od kadeta za 15 zł, jest ok ale hałasują trochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozinio    0

Witam,

 

Ja też mam problem z ogrzewaniem w 5211, tzn. z dmuchawami - jedna nie działa (nawet podpięta na krótko) a druga działa tylko na pierwszym biegu. Co może być przyczyną tego, że działa tylko jeden bieg wentylatora? Czy ktoś z Was miał taki problem? Gdzie szukać przyczyny tego zjawiska? Przełącznik? Przekaźnik?

Dzięki z pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

witam przyłączę się do tematu

 

a mianowicie mam zetora 7211 i wg nie działa mi ogrzewanie dodam że tylko zimne powietrze leci a jak robiłem zimową orkę to wszystko chodziło grzało aż miło co może być przyczyną tego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

zaworek jest dobry bo wczoraj sprawdzałem, odkręciłem przewód zasilający i powrotny i dmuchnąłem na otwartym zaworze to powrotem poszedł płyn potem zamknąłem zawór i dmuchnąłem znowu to nic nie poleciało

 

czy to może być wina pompy wody??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

dzisiaj właśnie zdjąłem przewód ale powrotny tutaj jak wpada do bloku i sucho nawet na wysokich obrotach nic nie leci na moje oko to wina pompy będzie wg ten przewód od wychodzący od pompy jest zimny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

i mi się właśnie tak zdaje bo kurde nie ma roboty w zimę przy odśnieżaniu bo zimno i szyby zamarzają

 

czeska dokładnie 208 zł kosztuje

 

dzięki za pomoc slawek2209

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

dzisiaj właśnie zdjąłem przewód ale powrotny tutaj jak wpada do bloku i sucho nawet na wysokich obrotach nic nie leci na moje oko to wina pompy będzie wg ten przewód od wychodzący od pompy jest zimny

 

Termostat masz sprawny? Silnik osiąga temperaturę pracy 80 stopni?

Zasilanie ogrzewania wychodzi kolektorem wodnym , a powrót jest do króćca pompy.

Uwzględnij ,że zimą silnik tak szybko się nie nagrzewa i od razu nie będzie grzać. Ja zasłaniam chłodnice żaluzją i wtedy szybciej grzeje. Może masz zapowietrzony układ? I nie licz ,ze na wolnych obrotach będzie pompa pchać na górę płyn.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

na dniach mam właśnie rozebrać i sprawdzić czy termostat jest sprawny bo mam zamiar wszystkie gumowe przewody co idą od chłodnicy do pompy wody powymieniać bo kiepsko wyglądają. Prosta sprawa że zimą wolniej się nagrzewa ale łapał 80 stopni jak odśnieżałem i wraz nic nie grzało jak termostat będzie dobry to albo pompa albo zapowietrzone ale to raczej mało prawdopodobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

no i ogrzewanie chodzi zajrzałem do termostatu jest dobry wymieniałem przewody te które idą do pompy wody zalałem płynem tak jak należy i grzeje :)

 

już mi zima nie straszna :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Witam,

 

Ja też mam problem z ogrzewaniem w 5211, tzn. z dmuchawami - jedna nie działa (nawet podpięta na krótko) a druga działa tylko na pierwszym biegu. Co może być przyczyną tego, że działa tylko jeden bieg wentylatora? Czy ktoś z Was miał taki problem? Gdzie szukać przyczyny tego zjawiska? Przełącznik? Przekaźnik?

Dzięki z pomoc.

Przyczyną jest Prawdopodobnie odlutowanie się "drucika w kształcie sprężynki" który odpowiada za obniżenienie napięcia. Jest chyba koło środka wentylatorów, kwadratowej czarnej puszcze 3 cm kwadrowe około ma. Idą do niego chyba 3 czerwone kable,


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ApaczAgro    0

Witam mój problem polega na tym, że chciałbym naprawic ogrzewanie w swoim zetorze 7245, ale któraś z metalowych rurek w słupku kabiny jest pęknieta po wlaniu w nie środka penetrujacego (WD-40) wypływa on po zbiorniku paliwa. Moje pytanie brzmi czy ktoś już wymieniał te rurki i czy jest to wogóle mozliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gulasz1712    0

ApaczAgro -Witaj da się je wyciągnąć poniewaz one sa przykrecone do zbiornika paliwa i oile sie niemyle ugory przy kabinie,musisz zdemontoweać bak i odkrecic sruby zabezpieczajace rurki i powinny ci same wyjść,

 

Witam,czy mogłby mi ktoś cos poradzić,pomoz:)mam taki problem a mianowicie chodzi o to ze mam zetora 5211 i niepracuje mi ogrzewanie kabiny,uklad mam zalany woda gdyz jesli naprawie ogrzewanie to zaleje plynem,kupilem nowe weze,podlaczylem i zalalem woda zrobilem pare kursow zetorkiem i weze byly cieple a jak niebylo ciepla w kabinie tak niema,niewiem dlaczego,ten przelacznik na lince od cieplego i zimnego powietrza byl zatkany wiec przeczyscilem go i sie otwiera i zamyka wiec to musze wykluczyc,termostatuu niemam,ale jesli silnik jest zagrzany do swojej temperatury czyli tam okolo 80 stopni to powinno grzac bo weze sa wtedy cieple ale jednak w kabinie jest inaczej:(cala elektryka bylo robiona u fachowcy wiec jest zrobiona na tip top.czekam na odpowiedz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Bez termostatu od razu układ chodzi w dużym obiegu(silnik-chłodnica). Więc mały obieg (nagrzewnica) może być zapowietrzony. Pompa pchnie wodę gdzie ma lżej więc do chłodnicy.

I bez termostatu raczej się nie odpowietrzy.

Więc zacznij od jego montażu, albo jakoś zablokuj wodę do chłodnicy dla sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gulasz1712    0

Załozyłem nowy czeski termostat i temp wody jest 80 st waż doprowadzajacy jest letni a odprowadzajacy jest goracy,dlaczego tak?jak odkrecilem weza odprowadzajacego to nic nie lecialo a powinno??moim zdanie powinno,czy to wina pompy wody(bodajze jest zalozona polska poniewaz byla kupywana tanim kosztem i na szybko bo praca byla w polu ale wytedy niemyslano o naprawieniu nagrzewnicy).jesli dmuchne w waz odprowadzajacy to leci wtedy woda z rurki odprowadzajacej od nagrzewnicy,moglby mi ktos to jakos wytlumaczyc po ludzku bo juz sie pogubilem,ja stawiam na to ze pompa niema tyle,,sily"aby popchnac wode az na gore do nagrzewnicy i moje pytanie jest takie czy pompe Polska da się wyregulować jesli tak to w jaki sposób i czy trzeba ja demontowac aby ja wyregulowac?proszę o pomoc czekam:)pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Przejedz się w tą i spowrotem cały gazem aż się woda zagrzeje.A jak to nie pomorzę to trzeba zalać układ od góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj