Skocz do zawartości
Lukasz16

Co sądzicie o nowych Ursusach?

Polecane posty

Lukasz16    0

Co sądzicie o maskach w nowych Ursusach? Mi najbardziej podoba się model 1934. Napiszcie jaki model najbardziej wam się podoba, co w których chcieli byście zmnienić, itd. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo12    0

Kiedyś był w Rolniczym Przeglądzie Technicznym Ursus (niepamietam jaki model) jak spojrzałem na jego kabine to dostrzegłem że niczym sie nie rózni od mojego starego ursusa. Spojżcie na zetora jak ta marka sie zmienia na lepsze a ursus niczym poza wyglądem który jest wedłóg mnie brzytki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

A co sądzicie o ursusie 4024, bo mój dziadek się zastanawia czy kupić ursusa czy lampo 55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dziku    2

moim zdaniem te nowe paski przy typach 5314 5714 i te podobne są beznadiejnie. Tak wyglądają jakby je ktos obcioł w połowie. Maski w modelach 1224 i w większych juz bardziej mi sie podobają. I te kabiny mogły byc byc wygodniejsze i mogły by miec siedzenie dla pasażera:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgodze się z dziku te małe i średnie ursusy nie są za łądne a te wielkie super wygląd jeszcze z tą komfortową kabiną a poza tym to wydaje mi się że są za drogie w stosunku do prezentowanego przez siebie poziomu technicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aleks    0
Zgodze się z dziku te małe i średnie ursusy nie są za łądne a te wielkie super wygląd jeszcze z tą komfortową kabiną a poza tym to wydaje mi się że są za drogie w stosunku do prezentowanego przez siebie poziomu technicznego.

aleks

moim zdaniem wygląd jest ważny ale ciągnik jest po to by pomagał nam w tej trudnej pracy .mam ursusa 5714 i wiem , że jest to BUBEL - bardzo głośno w kabinie ,złe przełożenia w skrzyni biegów az duża różnica między 2a3 , mały udziwig na belce, niema tej mocy co piszą , brak nawiewu świeżego powietrza (przy centralnym obieg zamknięty) iwiele innych wad. dlatego mijajcie go dużym kołem nie dajnie się oszukać więcej szczegułów dla zainteresowanych chętnie przekażę :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

To ja poproszę o szczegóły -w razie gdyby sąsiad chciał mi kit wcisnąć :rolleyes:-na temat swojego 5714

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aleks    0
Też się dołączam do prośby bo u mnie także sąsiad nie da złego słowa na niego powiedziec.

w tym ciągniku to tylko ruchome przednie błotniki są OK

-wkabinie hałas przy obrotach nominalnych wynosi 88dcb podczas jazdy bez przedniego napędu, po włączeniu wzrasta do 94dcb (na 3 i 4) można stracić słuch. w kabinie jest znaczek , że należy używać słuchawek ochronnych ale przepisy ruchu drogowego tego zabraniają

-przełorzenie z 2 na 3 bez zgrzytu jest niemożliwe ciągnąc 2 przyczepy

"uciąg " w/g instrukcji 12ton - chyba , że ruszasz po stole , bo jeśli będzie to podjazd powyżej 5% to napewno poderwie przód i wtedy przedni napęd jest tylko balstem jak będzie miękko to napewno go zakopiesz

- w pracach polowych w orce 4-skiby 1 jest za wolna a 2 za słaba

-praca z agregatem uprawowo-siewnymbyła by przyjemnością gdyby;

1 rozdzielacz miał pozycję pływającą ( jest niezbędny do opuszczenia siewnika) trzeba trzymać za dżwignię aż opadnie

i jeszcze podczas jazdy sprawdzić kilka razy czy siewnik napewno nie jest uniesiony

2 rozdzielacz jest po lewej stronie (którego trza trzymać) adżwignia TUZ po prawej a jeszcze wypadało by trzymać kierownicę!!!

3 ciągnik ma taką dziwignię która przełącza przepłwyw oleju na podnośnik albo na rozdzielacz (hydraulkę zewnętrzną)

do pracy agregatem potrzebme jest jedno i drugie, w pozycji pośredniej ( trzeba ją znależć na wyczucie) niby to działa

ale na wysokich obrotach

4 jeśli chcesz aby aby przedni wał kruszacy pracował płycej trzeba rozkręcić trochę cięgło i wtedy w górnym położemiu

wał kruszący opiera się o tylne opony (rozmiar opon zmienili z30 na 34" ale zapomnieli o długości ramion

5 rgulacja bocznych łańcuchów jest niemożliwa - śruba rzymska zaczepia o siłownik

6 wsteczny bieg jest za szybki(mało wolniejszy od 2 ) z agregatem trzeba bardzo uważać - a mógł by być rewers na

wszystkich biegach jak to jest w i ;) nnych ciągnikach

Podobne problemy (chodzi o rozdzielacz)są z kiprowaniem trzeba cały czas trzymać za dziwignię jak przy podnoszeniu tak i przy opuszczaniu przyczepy ;)

 

Też się dołączam do prośby bo u mnie także sąsiad nie da złego słowa na niego powiedziec.

jak wspomniałem wentylacja w tym ciągniku nie istnieje wentylator pompuje to samo powietrze jeśli otworzysz szyberdach ( otwiera się od tyłu) topowstają zawirowania i cały kurz spada na głowę i plecy

- przy rozruchu zimą trzeba na wyczucie ( niema żadnego oznakowania czy kontrolki) przekręcać kluczyk zeby już grzała świeca a jeszcze nie kręcił rozrusznik

- wykonanie jest pod psem

w moim ciągniku w filtrze powietrza na zgrzewach była szczelina i po 200 mth silnik zaczoł chlapać olejem i dymić odmą

serwisant z lublina wysłał silnik do warszawy tam niby naprawili ale co naprawdę tam wymienili niwiem do dziś pomimo że prosiłem o protokoły napraw po tej naprawie silnik strasznie wibrował !!! (to też świadczy o serwisańcie że tego nie zauważyli) i ponownie naprawiali głowica była nie ruszana!!! ten kurz napewno uszkodził także zawory i prowadnice zaworów . nie mogli sobie poradzić z układem kierowniczym nie dawał się odpowietrzyć na zgaszonym silniku koło kirownicy wykonywało 1/2 obrotu

-zrobiłem dopiero 450 mth a silnik jest jusz mokry z jednej strony od pompki paliwowej a z drugiej może z pod pokrywy

-żeby zatankować to trzeba mieć dystrybutor bo tam pod maskę z "wiadrem" się nie wciśniesz

napewno dziwicie się dlaczego jeszcze go mam? nobo to jest SAPARD!!! moje pisma do producenta nie przyniosły żadnego skutku nawet pomagała mi inspekcja handlowa efekt taki że skończyła się gwarancja i teraz nichcą rozmawiać

zbieram pienądze na sprawę w sądzie . potraktujcie to jako ostrzeżenie przekażcie znajomym URSUS TO BUBEL!!! :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

u nas w nadlesnictwie mieli ursusa 5314 z 97r i miał 13tys mtg bez remontu a dostawał po garach nakoncu musieli remont zrobic i sprzedac ale teraz kupili 2 ursusy 1014 nowe z szybkimi skrzyniami to gosciu ktury jezdzi jednym z nich a jezdził tym 5314 to mówi ze te nowe to sa badziewia takie ze szok juz po 3 naprawy powazniejsze miały a tego starego 5314 weterana nachwalic niemoze ze tyle wytrzymał a ile razy miał koła pourywane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Nowe ursusy są paskudne, zero nowych rozwiązań, nawet taka sama kabina, jedynie maska inna ale co z tego jak i tak paskudnie wyglądają. Tu chodzi o to żeby wprowadzać nowe rozwiązania techniczne, nowe silniki, nowe kształty.

Stare ursusy najlepsze były!!!!

Niedaleko sięgać Zetor też ma tradycje jak ursus i teraz, popatrzcie nowe rozwiązania, nowa stylistyka, lepsze silniki. I to pociąga ludzi do kupna zetora a nie ursusa.

 

Pozdrawiam ----> krolikNH :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeszcze skrzynie Zf i silnik Cumminsa albo Deutza :(. Musieli zacząć montować inne mosty bo stare nie miały blokady :( . Aby ursus wrócił do czołówki to potrzebuje dużych funduszy, kilkunastu lat i dobrych inżynierów. Z tą ofertą co obecnie to nie zagrożą nawet Pronarowi. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłby zakup licencji np od Deutz Fahra albo NH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    6

Mi też podobają się maski ciężkich URSUSów. Ale ciągniki lekkie i średnie mają fatalne... Gdzyby przy nowym 7524 zmienili maskę pewnie wyglądał by lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeF    24

Jakie to mogą być nowe ursusy jak to konstrukcja z lat 80. Jak już coś nowego to chyba 7524 i 4024. Ursus nie wprowadził żadnych rewolucyjnych rozwiązań. Może to wina tych poj.... Turków. Maski mi się nie podobają, kabina w miare ale wewnątrz denne plastiki, dwie gałki do biegów których jest zbyt mało. Może silniki zts są na plus. 7524 jest ładniejszy, silnik perkins, ładna kabina, trochę maska go szpeci, dobre wyposażenie (za dopłatą). Cena ursusów też jest za wyskoa jak na taki sprzęt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcincho    95
Jakie to mogą być nowe ursusy jak to konstrukcja z lat 80. Jak już coś nowego to chyba 7524 i 4024. Ursus nie wprowadził żadnych rewolucyjnych rozwiązań. Może to wina tych poj.... Turków. Maski mi się nie podobają, kabina w miare ale wewnątrz denne plastiki, dwie gałki do biegów których jest zbyt mało. Może silniki zts są na plus. 7524 jest ładniejszy, silnik perkins, ładna kabina, trochę maska go szpeci, dobre wyposażenie (za dopłatą). Cena ursusów też jest za wyskoa jak na taki sprzęt

 

Przecież Turki sie wycofały z URSUSA, w sumie to wątpie aby oni tam cokolwiek decydowali przez ten czas, życie firmy toczyło się mniej więcej normalnym biegiem :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    6

Też tak uważam bo żeby mogli coś zdziałać na swoje konto to potrzeba by przynajmniej około 1 roku już działania w firmie a nie tylko na papierze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeF    24

Jak normalnym tempem to chyba opóźnionym. Turcy moim zdaniem to i tak nic nowego by nie wymyślili. To boty są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    67

Mój sąsiad pare lat temu kupił 1734 wpędziła go w takie długi takie tarapaty takie serwisy, że dzisiaj go już nie ma z nami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63

O tych 1734 to też słyszałem że bardzo wadliwe były i pewnie dlatego wycofano go z produkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    67

a najlepsze jest to że nie ma mechaników któży sięna tym znają to jest totalna składanka i 170 km w skrzyni z osiemdziesiątki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ludwik1977
      Witam wszystkich użytkowników forum. Mam jedno pytanie do wszystkich czy ktoś zna lub widział na pokazach model URSUS 3120 HL i coś może powiedzieć o wadach i zaletach byłbym wdzięczny
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Patryk3600
      Witam i proszę o poradę. Wiosną mam zamiar kupić ładowacz czołowy 3 sekcyjny i mam wybur, lepiej go kupić do Ursusa c360 czy massey fergusona 255? Będzie on robił prace takie jak: ładunek/rozładunek okrągłych bel słomy (120x120cm), ładunek obornika na rozrzutnik, i kilka prac z szuflą takich jak przewiezienie drzewa i piasku. Podajcie proszę plusy i minusy. Z góry dziękuję
    • Przez Mariusz123456
      Witam. Potrzebuje kupic najlepiej uzywany badz zlece wykonanie plugu do mojego ursusa 1614. Najlepiej z jakims atestem lub homologacja o ile jest cos takiego. Potrzebuje to na wlasny uzytek bo mam prawie 2 km do asfaltu a gmina nie odsnieza bo droga jest prywatna itp. Dodatkowo uslugi.
       
      Ps. Jakie sa stawki za odsniezanie bez faktury? Chodzi o drogi i parkingi. 
    • Przez newholland28
      witam mam problem ze sprzęgłem w ursusie 5714 czesto ździera sie tarcza 1 stopnia ciągnik posiada tura słyszałem o tarczach porcelanowych czy warto w nią inwestować i co przy tym jeszcze  warto wymienic  zeby w miarę długo pochodziło 
      proszę o dobre rady z góry dziękuje
×