kraker

Pneumatyka - instalacja pneumatyczna do przyczep

Polecane posty

trq    1

Witam. A ja mam takie pytanie, jakie ciśnienie powinno być w układzie pneumatyki w MF 255, lub inaczej przy jakim ciśnieniu powinien zadziałać zawór który "spuszcza" powietrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

Panowie odswiezam temat. Mam taka myśl żeby zastosować zwykły zawór kulowy zamykany poprzez linke podłączoną do pedału hamulca. Byłoby prosciej założyć taki zawór niż np od C330. Zdołoby to egzamin?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Panowie odswiezam temat. Mam taka myśl żeby zastosować zwykły zawór kulowy zamykany poprzez linke podłączoną do pedału hamulca. Byłoby prosciej założyć taki zawór niż np od C330. Zdołoby to egzamin?

Dlatego że za duży jest przepływ powietrza i nie było by regulacji siły hamowania,hamowała by na full albo wcale.

Otwory wewnątrz oryginalnego zaworu mają średnicę nawet 1mm.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

Witam mógł by ktoś wrzucić mocowanie sprężarki do mf i jaki zawór najlepiej wybrać jakiś typu c 360 czy lepiej hydrauliczno-powietrzny i gdzie go podłączyć ? gdzieś przy pompkach hamulcowych ? ktoś pisał że są jakieś nietypowe rurki miedziane gdzie takie coś kupić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Jeśłi macie układ hamulców hydraulicznych nie porściej kupić dwa siłowniki i trochę węża do przyczepy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja sam zrobiłem podstawę pod sprężarkę w 3060 w miejscu gdzie jest sprężarka od klimy. Tak jak kolega wyżej pisze łatwiej zrobić na hydrauliczne niż pneumatykę szczególnie na zaworach od c-360 moja próba zakończyła się brakiem pomysłów na montaż tego zaworu i se odpuściłem a kupno zaworu hydrauliczno-pneumatycznego nie opłaca się przy tak niewielkim stopniu użytkowania przyczepy na publicznych drogach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

Ja sam zrobiłem podstawę pod sprężarkę w 3060 w miejscu gdzie jest sprężarka od klimy.

Jeśli możesz to zrób zdjęcie i wrzuć na af bo będę robił w takim instalacje pneumatyczną i chciał bym zobaczyć jak tam z miejscem wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mat22889    48

witam nie mogę znaleźć ile może kosztować zrobienie całej instalacji pneumatycznej w przyczepie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

W przyczepie to od 800zł do 2500zł w zależności jedno czy dwu obwodowa, zamawiasz gotowca czy kombinujesz i czy sam robisz czy zlecasz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Zależy od liczby osi,ładowności,typu zawieszenia pneumatyczne czy resory,czy korektor ma być ręczny czy automatyczny,czy mają być media na drugą przyczepę.

Ceny jak kolega napisał.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Coś mi się wydaje że już weszły jakieś przepisy że takich wynalazków nie rejestrują typu sam bo inaczej bez papieru nie pójdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mat22889    48

chyba że się ją kupiło w kraju gdzie takie przyczepy nie wymagają rejestracji :) to będzie moja druga przyczepa kupiona w holandii :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj