Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam takie szybkie pytanie do użytkowników zetorów UR1. Czy ktoś próbował zwiększyć prześwit z tyłu poprzez przekręcenie zwolnic? Jeśli tak, to czy uda się przestawić zwolnice o jeden otwór przy wielkości kół 16,9/14-30 ? Czy będą tego jakieś negatywne skutki (poza tym, że łatwiej będzie przód do góry stawiać)? Chodzi mi po prostu o to, aby tak łatwo nie czepiać o nic przystawką i dolnym zaczepem, zetorem tym pracuję w lesie.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Farmazony opowiadasz. Różnica jest kolosalna nie zdziwił bym się jak ciągnik przestanie się nadawać do jazdy. To nie 30-ka gdzie było to fabrycznie umożliwione.

Pomijam fakt ze w zetorze z tarczowymi hamulcami jest to całkowicie niemożliwe obrócić razem z pochwami a z bębnowymi cylinderek wyjdzie ci za tylną podporą poduszki kabiny do tego pochylony co może uniemożliwić prawidłowe odpowietrzenie. Do tego przekręcą się półksiężyce stabilizujące ramiona a innej możliwości ich przykręcenia nie ma i nie przykręcisz podstawy poduszki kabiny.  Trzeba by jescze sprawdzić czy otwory są symetrycznie rozmieszczone bo nie muszą. Pomiędzy pochwą a zwolnica są tak ułożone ze o jeden nie da się przekręcić. Po prostu zetor w tym ciągniku nigdy takiej opcji nie przewidział.

 

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

jak niema opcji jak ja w modelu 7011 zmieniałem bo mam założone koła do oprysku :)
a nawet jeśli posiada hamulce tarczowe to cały zespół hamulcowy znajduje się w tylnym moście tak uwaga ode mnie 

 

 

Edytowane przez admon1212
Opublikowano (edytowane)

No a do czego przykręcisz półksiężyce i podstawę poduszki? W niektórych pochwach samą podstawę by jeszcze przykręcił bo widzę że są otwory na około. 

 

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Na pewno coś musiał by kombinować bo otworów nie ma na około tylko w miejscu gdzie jest przykręcona w oryginale. W nowszych np. 5340 nie ma możliwości. 

Ogólni ciężko to widzę. Niestety taki urok tego zetora że przystawka napędu sterczy pod skrzynia i zaniża go okrutnie. Osobiście prędzej myślal bym nad osłonami żeby od biedy się prześlizgać nic nie urywając bo w koleinach choć by po lkt nie ma szans.

Opublikowano

Ostatecznie jednak zmieniłem opony tylne i przednie na większe, oczywiście przeliczając jakie będą się zgrywać. Teraz są diagonalne 18,4-30 z tyłu i 12,4-24 z przodu, zgrywa się idealnie ;)

Opublikowano

Wiem jak to wygląda. Nie znajdziesz w żadnej instrukcji zetora wzmianki na ten temat do tego są techniczne ograniczenia. 

Zetor nie przewidział takich operacji w tym ciągniku po co ta dyskusja.

Opublikowano

Pochwy są prawa, lewa strona takie same. Z jednej strony przykręcone jest w jednych  a z drugiej w drugich śruby co drugi otwór.

Wiem ze nie ma a sam ciągnik nie został do tego przystosowany niestety tak samo jak 60-ka świadczy o tym choć by brak takiej możliwości z przodu czy komplikacje przy obróceniu pochwy na moście. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v