Skocz do zawartości
Thomas2135

Przedni WOM w ciężkich Ursusach

Polecane posty

Thomas2135    1194

Witam kolegów. Przeszukałem forum z zamiarem znalezienie informacji o tym jak zamontować przedni WOM do tego ciągnika i pochodnych i znalazłem tylko, że oprócz oryginalnej przystawki do wału korbowego zastosować silnik hydrauliczny. Ale do silnika potrzebna będzie druga pompa, nowy mocny silnik wężę, zbiornik oleju itp, no i miejsce na to wszystko bo oryginalna może nie dać rady, a to wszystko trochę kosztuje.

I tutaj moje pytanie czy nie można byłoby rozwiązać tego problemu w ten sposób jak w linku.

Projekt przedniego WOM

Piszcie zalety i wady takiego projektu, bo posiadam się z zamiarem zrobienia czegoś takiego. Jakie byłyby koszty takiego projektu? Liczę się z tym, że wtedy miałbym zajęty tylny WOM. Przydałby mi się taki przedni WOM do sieczkarni do kukurydzy na przedni TUZ. Amoże ktoś ma lepszy pomysł, niż wymienione przeze mnie

 

Czekam na wasze opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adeq15    6

To co podałes w linku to dobre rozwiązanie ale wtedy nie mozesz napędzac maszyny z przodu lub tyłu a co do kosztów to nie oriemtuje sie a częsci do tego to mialy by byc nowe czy uzywane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08

w ciężkich ursusach jest też tzw boczny WOM. czytałem o nim w jakiejś gazetce. wyprowadzony jest tuż obok pompy hydraulicznej. Ale tu pojawia sie problem gdyż trzeba by zastosować przkładnie kątową aby wyprowadzić go w strone przodu, a taka przekładnia niezmieściłaby sie raczej pomiędzy obudowa sprzęgła a wałem napędowym napędu przedniej osi. Możesz tam pokombinować, wiem że ten WOM ma równierz sprzęgło wmontowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Thomas2135    1194

To, że będzie można korzystać tylko z jednego wałka to wiem i to jest minus, chyba, że tylny WOM da radę napędzić i przód i tył w co wątpię. U mnie nie potrzeba by było korzystać z obu naraz. Dolnego zaczepu też nie będzie można używać. A co do materiałów to myślę, że i nowe i stare. Problemem jest przekładnia zębata walcowa, skąd odpowiednie koła zębate, i czy łańcuch będzie odpowiedni do 540 obrotów. A sprzęgło jakieś by cię wcisnęło(może z rozrzutnika obornika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Maciek 08 a co to za boczny WOM ?

Thomas 2135 Nie wiem czy łańcuch to dobre rozwiązanie może lepiej zastosować jakaś przekładnię zębatą, a nie myślałeś o zamontowaniu walka tak jak to robi fabryka w nowszych modelach np. xx34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08

ten boczny wom to dokładnie sam niewiem jak działa bo nieużywałem nigdy tego. Gdzieś mam cały schemat to wkleje go i sie pomyśli czy da sie z tego coś zrobić. :)

 

 

 

lipa bo niemoge znaleźć tego schematu ale sie conieco dowiedziałem.

WOM boczny ma dwie prędkości (540/1000 obr/min) lecz zalecana jest prędkość 1000 niby ze względu na wytrzymałość przekładni. końcówka jest na na 21wpustów. Wom ten posiada sprzęgło i prawdopodobnie jest uruchamiane tą samą dźwignią przy kierownicy co wom tylny. Wyjście wałka umieszczone jest tuż obok pompy hydraulicznej pod kwadratową pokrywką z okrągłym wypukleniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1194

Przejrzałem to miejsce i znalazłem tę pokrywkę o, której pisałeś ale pod nią jest siłownik, czy coś podobnego co zaciska taśmę na wzmacniaczu momentu. Więc z tego miejsca raczej się nie da. Z resztą wał od przedniego napędu jest blisko i zasłania ponad połowę tej pokrywki. A może napęd pochodził z tego samego miejsca gdzie jest przystawka przedniego napędu albo z drugiej strony, od wzmacniacza momentu, z tej dużej pokrywy.

 

Piszcie co wiecie warto by rozwinąć ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Ja podejrzewam że o boczny to chodzi o zamontowanie go z prawej strony pod pokrywą zastosowanie przystawki jak od napędu tylko obróconej o 180 stopni, projekt techniczny ok tylko wszystko dobrze zgrać i powinno działać. Widziałem kiedyś przedni WOM od wału tarcze dociskane czołowo do tłumika drgań na wale ale to tylko małe obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08

Dokładnie niewiem jak to jest bo jeszcze niemiałem okazji rozbierać skrzyni w ursusie. pamiętam tylko z tego schematu. jak możesz to poszukaj w ,,Podręczniku traktorzysty" z 1975 roku.

A moze najlepiej dopasować przekładnie od innego ciągnika do wału korbowego????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1194

Napędem od wału to trochę nie jestem pewien. Według mnie WOM to duże obciążenie dla wału korbowego.

 

A tak z ciekawości jeśli by zastosować silnik hydrauliczny, to jaką musiałby mieć moc taki wystarczy:

Silnik Hydrauliczny

 

A taki dałby radę, gdyby zastosować przekładnie zwiększającą obroty do ok 540obr/min

Silnik hydrauliczny 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

jeśli chcesz coś zakładać to tylko takie coś jak Ci linka @dante wstawił. nie napisałeś do czego chcesz przedniego WOM używać. jeśli ma chodzić np z kosiarką to zazwyczaj obroty są w odwrotną stronę jak tylnego, a obroty są 1000... więc lepiej nie kombinować z jakimiś cudami bo to sie moze nie spawdzić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08

akurat w 1 poście napisał ze przydałby sie do sieczkarni do kukurydzy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbo1014x    10

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem ursusa 1014, ostatnio zastanawialem sie nad przednim podnośnikiem. Ale tak se myśle dla samego obciążnika robic to sie troche nie oplaci i pomyślalem o przedniej kosiarce, ale do tego trzeba przedniego wałka, więc w tym miejscu chce sie zapytać. Próbował ktoś zakładac do tego modela lub podobnych, czy dużo z tym zachodu i jak zdobyc części?

 

Drugie pytanie:

Czy ursus pociagnie z boku kosiare 1.65m a z przodu 2.6m ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    9

Napewno da radę założyć bo widziałem kilka szóstek z takimi kosiarkami. Jeśli masz dobry silnik to takie dwie kosiarki da radę spokojnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszs88    3

ja mam przy zetorze przedni tuz własnej roboty ale bez womu...

 

ja np. na przedni tuz zarzucam widlak lub pług do śniegu...zimą jeszcze obciążnik będzie trzeba zrobić:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przedni TUZ i WOM to w twoim przypadku tylko orginał koszty to połowa wartości twego ciągnika moje zdanie daj sobie spokój a co do kosiarki to 3 metry z boku to w zupełności wystarczy wydajność około 2ha/godz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fujitsu    11

Poszukaj jakiegoś silnika olejowego o odpowiednich parametrach. Czasem można wyrwac coś przyzwoitego na Złomie za nie wielkie pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam koszt WOM+TUZ w orginale to około 14tyś. jeżeli chciałeś mieć wom to trzeba było kupić z WOM a nie teraz dorabiać co w praktyce graniczy z cudem. mam pytanie do @fujitsu czy wie na czym polega zasada działania przedniego WOM że pisze coś takiego "Poszukaj jakiegoś silnika olejowego o odpowiednich parametrach."czyli według ciebie jaki to silnik i jakie parametry i czym byś go napędzał zakładając że moc WOM jaką może przenieść to 40 KW przy 1000obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

Witam podnośnik spokojnie zrobisz sam,na af jest dużo takich więc pewnie coś ci przypadnie do gustu a WOM można kupić od k-150 wystarczy połączyć skrzynie z kołem pasowym silnika i masz orginalny wom, poszukaj na allegro 150-tek dużo stoi na części wom możesz kupić za 4-5 setek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

Witam podnośnik spokojnie zrobisz sam,na af jest dużo takich więc pewnie coś ci przypadnie do gustu a WOM można kupić od k-150 wystarczy połączyć skrzynie z kołem pasowym silnika i masz orginalny wom, poszukaj na allegro 150-tek dużo stoi na części wom możesz kupić za 4-5 setek

ja tuza już mam oryginał i interesuje mnie wom

a w jaki sposób połączyć ten wom od tego kirowca, jak on jest napędzany, mechanicznie? jak przejść pod chłodnicą?

dziś widziałem taka przekładnie wom od kirowca jest raczej za wielka aby ją montować

Edytowano przez prometeusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stachuu24    1
No wiec tak jakies 2 miesiace wszedłem na to fotum i poczytałem, a dzis mam zamontowany przedni tuz i wom w 1014 jak kolega napisał przekładnia z k-150  połaczona z wałem  korbowym jak narazie skosiłem ok 5 ha łaki i sie trzyma wszystko wiec powinno byc ok  

 

 

pozdro dla Rabe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×