bili

T25 zmiana taśm hamulcowych

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kkaamiill    0

Powiem tak, lewa pól oś lezy juz na ziemi ;p troche sie namordowałem.. Odrazu moge powiedzieć ze jeżeli ktoś chce zdjąć samą zwolnice bez pochwy ale razem z pólosią to jest to niemozliwe ponieważ bęben nie wyjdzie przez pochwe w strone zewnętrzną(ponieważ sie nie mieści)!i tu taj pojawia sie pytanie jak mam na imadle oklepać taśme na bebnie? zdjąć beben z połosi czy wybić połos ze zwolnicy? Ja zdemontowalem pochwe nie zdejmując podłogi i troche sie namordowałem ale ze sciągnieciem podłogi miałbym chyba 2 razy gorzej bo już sie za to brałem ale sb odpusciłem jak zobaczyłem jak to jest wszystko poskładane;/ w dodatku już urwałem 2 śruby od podlogi.. wiec wolalem wykrzywić klucz 19 i tam powoli odkrecać śruby schowane za deklem od naciągu taśmy w dodatku przykryte 3 przewodami hydraulicznymi ;// a i jeszcze trzeba dodatkowo demontować pedał sprzęgła zeby dostać sie do jednej ze śrub.. myśle że prawa strona będzie łatwiejsza bo lewa to jakaś porażka.. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Seger jest z obydwóch stron bębna hamulcowego. Trzyma w ryzach bęben jak i obydwa kliny.

Do zdjęcia bębna interesuje Cię tylko jeden seger.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A kto przy nim dłubał, że się grzeje?

Pedał wraca do samej góry?

Z zewnątrz są dwie śruby regulacyjne za kontrowane na górze pochwy. Śruba klucz 14, kontra klucz 19.

Popuść z obydwu stron po po tyle samo zaczynając od pół obrotu.

Powinno wystarczyć.

Podnieś koło do góry i kręć usłyszysz czy ociera i daje się kręcić.

A najlepiej przyprowadzi pełną regulację hamulca by działał sprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

witam mam mały problem w moim wladku mianowicie lewe kolo hamuje tak jak należy a z prawym jest problem nie umiem tego wyregulować próbowałem tymi 3 śrubami ale bez skutku teraz wyczytałem ze trzeba zdjąć ten dekielek korpusu hamulca i tam regulować no i w tym jest problem ze nie umiem go zdjąć może mi ktoś podpowiedzieć jak go zdjąć???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nie rozumiem, odkręcasz 4 śruby m8 i wyciągasz dekiel. Opór w wyciąganiu mogą spowodować sprężyny rozpierające pod deklem które się o niego zapierają.

Ciągnik masz z którego roku z jaką podłogą? Zawieszoną na poduszkach?

Jak tak to dekle mogą być dociśnięte przez podłogę bo poduszki się spłaszczyły, może je ktoś za mocno skręcił.

Unieś podłogę przy tej poduszce, możliwe że będziesz musiał poluzować śrubę która ją trzyma.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter779    0

witam mam mały problem w moim wladku mianowicie strasznie słabo hamuje mi prawe kolo próbowałem to regulować tymi trzema śrubami i ta pod deklem ale nic to zbytnio nie pomaga. jaka moze byc tego przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

witam gdzie rozpina sie hamulce w t 25???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafjan41    1

Witam kolegów wczoraj zmieniłem taśmy hamulcowe bez zdejmowania zwolnic,forum pomogło jednak w moim przypadku chcę zwrócić uwagę na pewne trudności. Otóż  po rozkręceniu podłogi , zdjęciu hamulca ręcznego  rozpięciu pedałów hamulca i zdjęciu ich z wałka  oraz podniesieniu kabiny o około 20 cm. dostęp do hamulcy znacznie się poprawił .  Problemu nastręczyły mi zapieczone  bolce w wieżyczkach te zabezpieczane   brokami ale jakoś się udało zdjąć z pomocą młota....

Rozpięcie taśmy ok , trzeba uważać ,że by nic do środka nie wpadło. Następnie kompresorem oczyściłem wnętrze pod ciśnieniem 8 bar trochę tego wyleciało.

Wyjęcie taśmy bez problemów wystarczy podnieć koło ciągnąć  delikatnie ruszając taśmą i obracać kołem  -taśma na zewnątrz.

teraz ważna wiadomość.

Oferowane w sprzedaży taśmy są rożnych producentów  ja trafiłem na taśmy parciane dobrze zanitowane , nit głęboko osadzony , bracha grubsza od starych wyciągniętych  co w efekcie spowodowało ,że w żaden sposób nie chciała wejść do środka przejść przez  szczelinę pomiędzy bębnem i pochwą,

Konieczne było sklepanie jednej strony na grubość starej taśmy , ja sklepałem trochę więcej , i delikatnie taśmę rozgiąłem, inaczej by nie weszła. Kolejna rzecz to w zakupionej taśmie była zbyt wąska przerwa na  oprawienie  wodzika i dwóch blaszek  i trzeba było poszerzyć szczelinę  pomiędzy  uszami do odpowiedniej szerokości .

Potem jak kolega wcześniejszej podał przywiązałem sznurkiem  sklepane uszy taśmy a drugi koniec przylepiłem taśma do bębna.

Koło do góry lekko kręcąc  sznurek powinął się wokół bębna  dalej trzeba  delikatnie z wyczuciem ciągnąć za sznurek jednocześnie dociekać taśmę ruszając nią i obracać kołem.

jedną taśmę wciągnąłem am drugą z pomocą syna  bo brakowało mi ręki do obracania kołem.  Myślę ,że  jest to zależne o  twardości  danej taśmy hamulcowej bo stare ponownie wchodziły bardzo łatwo.

Próbowałem wkładać taśmę  z różnych stron i wydaje mi się ,że łatwiej założyć je wsuwając początek taśmy w stronę tyłu ciągnika -chyba pierwsza szczelina jest rocheę szersza , w drugą stronę taśma również wchodzi ale ciężej.

Po włożeniu taśmy musiałem kleszczami przytrzymać ucho i młotkiem ponownie rozklepać je aby bolec wszedł w taśmę. 

Kolejną rzeczą jaką zrobiłem to dokładnie doczyściłem wszystkie elementy papierem ściernym, szczotką drucianą  i delikatnie zasmarowałem smarem miedzianym.

Bez problemu wszystko poskładałem , wcześniej  poprawiłem gwintownikiem wszystkie gwinty  na wieżyczce  i w korpusie , prze gwintowałem  śruby, zapuściłem  wszystkie łączenie WD 40. Wszystko skręciłem rękami , klucz tylko do dociągania.

mam nadzieję ,że opis był szczegóły i wyczerpał  wszelkie wątpliwości co do możliwości założenia taśm bez zdejmowania pochwy, robiłem to po raz pierwszy wżyciu.

Jutro będę regulował  i ustawiał hamulce według przepisu  opisywanego w tym poście myślę ,że wszystko będzie oK, choć podejrzewam ,żę regulację będzie trzeba powtarzać bo tasmy były odkształcone przy wkładaniu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Parciane przerywaja sie na nitach 

 

a polskie mieka blacha urywaja sie uszy  i wogule rie naciagaja

 

jak masz stare blachy orginalne dobre to daj do założenia nowych okładzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafjan41    1

Ja kilka lat temu prubowałem włożyć  tasmę z okładzinami ciernymi jednak przy próbie lekkiego rozgęcia  okładzina pękła na nitach dlatego uważem ,że jeśli zakładać bez ściągania  pochwy to leprza jest parciana ja kupiłem w agromie  wygląda solidnie , blacha gruba  okładzina głęboko zanitowana tak że do nitów sporo musi się zetrzeć. Przy rozgięciu poddaje się z blachą . Gdybym  zdejmował calośc wybrałbym tą  grafitową. Ps w Agromie kupiłem z blachą malowana na czarno , te czerwone  z innych sklepów maja włąsnie miękką blache jak zauwazyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

Koledzy czytam właśnie co jest napisane bo muszę wymienić taśmy hamulcowe w moim traktorku, mam już taśmy kupione i są grafitowe takie też są oryginały, ale zastanawia mnie to czy dam rady wymienić bez zdejmowania całych zwojnic obawiam się że jednak jest tam zbyt mało miejsca na przeciągnięcie całej taśmy a pytam bo jest trochę odkręcania aby ściągnąć całe zwojnice razem z hamulcem nie wiem jakim sposobem będzie szybciej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Bez zdejmowania zwolnic      koło w powietrzu aby mozna było krecic

 

Jak poczytasz wyzej to zauważysz ze kiedys byłem przeciwnikiem takiej wymiany     ale zmieniłem zdanie

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

chyba spróbuję tak wymienić bo nie chce się mi całości rozbierać a jak wiadomo jak już szpilki wykręcone to później lubią się wykręcać a nie chcę tego ponownie poprawiać bo 2 lata temu wszystko zmieniałem bo mi 2 szpilki urwało

a więc ciągnik w górę i wymieniam poczekam jeszcze aby troszkę mrozy odpuściły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafjan41    1

Witam ponownie  muszę dodać ważną wskazówkę. Pisałem wcześniej ,że wymieniając taśmy kupiłem w Agr omie czarno malowane  blachy z taśma parcianą , otóż okazało się ,że taśma jest  2 cm  dłuższa niż stara zużyta. Efek -brak regulacji ,Po ustawieniu taśm  śrubami regulacyjnymi z boku  brak regulacji naciągu pedału hamulca tj śruba regulacyjna została wkręcona do oporu. Niestety musiałem ponownie wyjąć taśmę i założyć nową  malowaną na czerwono  . Jest ona wykonana z cieńszej blach dużo łatwiej ją założyć. Problem był przy zakładaniu cięgiełek  tzn spięciu taśmy. Musiałem poprosić syna o pomoc. Ale daliśmy radę . Efekt  śruba regulacyjna naciągu pedału  wkręcona 2 cm i jest dobry hamulec.  Na razie na podnośniku koło dobrze się blokuje , nie unosi  pedału hamulca , jest trochę ciężko kręcić ale podejrzewam ,że to za sprawą krótszej taśmy ,która musi się ułożyć . Spodziewam się ,że regulację trzeba będzie powtórzyć  jak taśma się trochę naciągnie .  Teraz biorę się za dugie koło  a potem za kolumnę kierowniczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Te czarne to jakiś szajs, ja nie spotkałem takich, to musi być podróbka.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Christopher    0

Witam,

 

Opiszę swoją sytuację: mój Wujek parę lat temu wrócił z lasu na ręcznym. Jakiś czas później ciągnik stał w garażu przez 5 lat. Teraz udało się go uruchomić, jednak lewy hamulec wcale nie działa, a przy hamowaniu prawym słychać zgrzyt. 

 

Czy aby wymienić taśmy muszę ściągać całą podłogę razem z kabiną?

 

Zamieszczam kilka zdjęć:

 

https://drive.google.com/folderview?id=0B6dpQ2sqpShhdmFZMnYwc21LYzg&usp=sharing

 

Z lewej strony przy kole chyba wycieka jakiś olej, chociaż nie wiem bo ten ślad jest już dosyć długo.

 

Proszę o rady.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

Kolego olej który masz na zwolnicy to musisz po prostu rozkręcić i uszczelnić, pewnie simering puścił i zaczyna sączyć, co do hamulca to nie musisz ściągać kabiny wystarczy rozkręcić podłogę aby mieć lepszy dostęp do dekielków i wymienisz taśmy bez odkręcania zwolnic sam to w lutym przerabiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykSzal    0

Witam mam pytanie odnośnie właśnie taśm a mianowicie chodzi mi o te mocowania jej u góry ma ktoś może zdjęcie jak to ma być złożone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wladek_t25    1

witam 

mam problem w swoim t25 ponieważ nie mam dolnej śruby do regulacji hamulców. Od samego początku jej nie było, odkąd ciągnik jest w moich rękach. Teraz kiedy zmieniłem taśmy hamulcowe i bębny nie da rady wyregulować hamulców. I teraz pytanie czy ta śruba jest tej samej długości co te dwie boczne? Czy to nie ma różnicy jaka długa ma być ta śruba, ponieważ wkręca się je aż do lekkiego oporu? No i kolejny problem, czytałem że tych czarnych taśm nie da rady wyregulować bo są za długie. Czy da radę szybko i bez rozbebeszanie połowy ciągnika podmienić te taśmy? Mam stare które oddam na przebicie okładzin na nowe więc miejmy nadzieje że będzie tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj