Skocz do zawartości
Przemek B

Produkcja tytoniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Tytoń bez zabezpieczeń akcyzowych

adek1614    7

1. Plusy:
- Przyjmuje sie 99% roslin;

- mozesz przyciac wtedy masz równy tyton, mozesz sadzic prosto z tac, po skoszeniu tez łodyzki robia sie twardsze z tego co zaobserwowałem

- nie trzeba wyrywac przed sadzeniem ( ja troche wyrywałem bo był za bardzo nierówny)

- jesli nie zdazysz wysadzic wszystkiego to odstawiasz do tunelu i rosnie dalej

- rosliny wytwarzaja lepszy system korzeniowy

- roslina po wysadzeniu rosnie sobie poprostu dalej bo nie wyrywasz jej i nie ma az takiego stresu po sadzenu

 MINUSY

- kapiąca woda z folii moze ci powybijac nasiona 

- inwestycja w tace i siewnik

 

2. Ja tace kłade na piasku

3. Jesli ładnie przyłozysz siewniczek albo masz zrobiony tak, że poniżej dolnej płyty sa weżyki wypuszczone to bedzie po jednym nasionku. Mi czasami zdaza sie po dwa albo w ogóle to wtedy wykałaczka wybieram tam gdzie podwójnie jest

4. Siewniczek od producenta. Ja kupowałem od kolesia który był na targach w Kielcach. Cena 1100 zł siewnik i taca z kołkami do robienia dołków w tacach

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco82    34

Zamierzam w przyszlym sezonie tytoniowym zasiać tytoń w tacach i dlatego mam do was kilka pytań.

1. Jakie są plusy i minusy takiego siania tytoniu?

2. Czy tace się kładzie prosto na styropanie czy trzeba sypać jeszcze na styropian ziemię?

3. Czy sianie takim siewniczkiem sprawdza się?Czy w pojedynczej komórce jest tylko jedno ziarenko?

4. Od kogo kupić taki siewniczek najlepiej?

Po prostu chciałbym się dowiedzieć od was o plusach i minusach tej formy.

 

Chodzi ci o siew otoczkowanych nasion? ja mam parę takich siewniczków trochę plexi rurek i kapturki osłaniające gwożdzie na dachu chyba że nie o takie coś chodzi.

 

- rosliny wytwarzaja lepszy system korzeniowy

- roslina po wysadzeniu rosnie sobie poprostu dalej bo nie wyrywasz jej i nie ma az takiego stresu po sadzenu

 MINUSY

- kapiąca woda z folii moze ci powybijac nasiona 

- inwestycja w tace i siewnik

 

2. Ja tace kłade na piasku

3. Jesli ładnie przyłozysz siewniczek albo masz zrobiony tak, że poniżej dolnej płyty sa weżyki wypuszczone to bedzie po jednym nasionku. Mi czasami zdaza sie po dwa albo w ogóle to wtedy wykałaczka wybieram tam gdzie podwójnie jest

4. Siewniczek od producenta. Ja kupowałem od kolesia który był na targach w Kielcach. Cena 1100 zł siewnik i taca z kołkami do robienia dołków w tacach

 

Nie masz racji..... Od x lat praktykuję pikowanie rozsady w celu uodpornienia sadzonek od choroby, przymrozków, czy innych czynników. System korzeniowy jest 2 razy lepszy na pikówce niż na siewie prosto w paletki. Studiowałem już chyba ze 100 różnych metod produkcji rozsady i powiem ci że od kilkunastu lat mam tą najlepszą i najbardziej znaną  czyli sianie tytoniu na stołach drewnianych  w szklarni nad piecem. po wyrośnięciu pikowanie w paletki , nigdy nie przycinam, nigdy mi żadna woda nie kapie, 0 % pary w szklarni a co za tym idzie 0 % grzyba. przyświeci słońce to muszę wręcz cieniować bo jest +40 w  lutym-marcu. a co za tym idzie mało co opału spalam. Tytoń kocha sucho nie wolno go przelać lepiej przesuszyć to system korzeniowy się rozrośnie i  uodporni na suszę a jak wiemy w liściiach tytoniu ma być treść nie woda która przy suszeniu wyparowuje....

tak że do prawidłowej produkcji rozsady tylko szklarnia zdaje egzamin, żaden tunel nie spełnia warunków inspektowych...

 

Co do piasku pod palety to daję to tylko cały czas wilgoć, a co za tym idzie łapie zgorzel, jest zimno,jest robaków w piachu np: mrówek  korzeń ma nonstop wodę więc rozsada rośnie w oczach i jest chuda a korzenia nie ma, dlatego musisz hamować wzrost czyli przycinać. widziałem też przypadki gdy pod paletą robi sę wykładzina z korzenia a jak ktoś chce sadzić wtedy prosto z palet ,niech zapomni.... Nie zawsze coś nowe jest lepsze....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adek1614    7

Dlaczego nie mam racji? Napisałem tylko swoje Spostrzeżenia. Ja sieje, ty pikujesz wiec mamy  inny system produkcji rozsady. Mi woda wybije nasiona, Tobie nie, proste. Mimo, że mam tace na piasku to nie mam żadnej zgorzeli. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wieniu101    2

Ja też polecam pikowanie może troche wiecej pracy ale po 14 dniach idziesz z nim w pole po pikowaniu,a ja paletki układam na ziemi w tunelu i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco82    34

Dlaczego nie mam racji? Napisałem tylko swoje Spostrzeżenia. Ja sieje, ty pikujesz wiec mamy  inny system produkcji rozsady. Mi woda wybije nasiona, Tobie nie, proste. Mimo, że mam tace na piasku to nie mam żadnej zgorzeli. 

 

Spoko, ja też napisałem że inaczej od ciebie hoduję i "według mnie" jest to dużo lepsza metoda niz twoja. Ale każdy ma inne warunki i inne metody tak że coś co u ciebie jest luksus u mnie by nie zdało egzaminu ale jak kto zrobi jego sprawa cel jest w tym wszystkim jeden  jeden,  Za jak najmniejsze pieniądze mieć ładny długi tytoń bez zarazy z ładnym kolorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adek1614    7

Ja widziałem słaba kondycje Morrisa w Leżajsku bo jedna tasma z trzech sie ostała. A sprzedawałem tez ostatnio w LUXTABIE to bez zmian, ludzi w opór na skupie a i nie mozna narzekac na klasyfikatora. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adek1614    7

W jakiej obsadzie na ha sadzicie niemieckie odmiany? Kolega miał posadzone w wąskie rządki czyli chyba 66x60 ( jesli sie nie myle. Tak jak by c330 sadził ) I miał 13 to masakra była. Za gesto zdecydowanie i juz na polu sie kisił. Ja cos mysle z niemieckimi własnie bo nie wiem czy mi sie uda polskie otoczkowane zdobyć. Może wiecie właśnie skad polskie otoczkowane można kupić? Bo pisałem maila do Puław z zapytaniem czy otoczkują i dostałem odpowiedź że razej nie... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tyui    0

Apropo odmian, może się ktoś wypowiedzieć jak wygląda w praktyce odmiana 35? Wady i zalety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektro2015    40

Odmiana 35 ma rzadziej liście jak 28 ale 35 ma cięższe, ja sądziłem w tym roku na trzy łapki
28 rośnie wyżej jak 35

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz197    2

Odmiana 35 ma rzadziej liście jak 28 ale 35 ma cięższe, ja sądziłem w tym roku na trzy łapki

28 rośnie wyżej jak 35

 

Ogólnie odmiany niemieckie sadzi się na trzy łapki, na cztery to za gęsto. A która odmiana wychodzi klasowo lepiej? Rozumiem kolego ze wagowo wychodzą tak samo?

 

Jak miałem 28,35,13  to 28 wychodzi najlepiej 

 

W czym kolego 28 jest lepsza od pozostałych?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CxRAFalxD    0

W jakiej obsadzie na ha sadzicie niemieckie odmiany? Kolega miał posadzone w wąskie rządki czyli chyba 66x60 ( jesli sie nie myle. Tak jak by c330 sadził ) I miał 13 to masakra była. Za gesto zdecydowanie i juz na polu sie kisił. Ja cos mysle z niemieckimi własnie bo nie wiem czy mi sie uda polskie otoczkowane zdobyć. Może wiecie właśnie skad polskie otoczkowane można kupić? Bo pisałem maila do Puław z zapytaniem czy otoczkują i dostałem odpowiedź że razej nie...

Wydaje mi się, że na wiosnę widziałem reklamę osoby (lub firmy) otoczkującej nasiona, może poszukaj w tym kierunku.

 

 

 

U nas szerokość rzędów to 75 cm a odległość między krzakami 50.

Sprawdza się to dość dobrze, a zarówno 330 jak i 3512 da się sprowadzić do takiego rozstawu.

Edytowano przez CxRAFalxD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    28

Ogólnie odmiany niemieckie sadzi się na trzy łapki, na cztery to za gęsto. A która odmiana wychodzi klasowo lepiej? Rozumiem kolego ze wagowo wychodzą tak samo?

 

 

W czym kolego 28 jest lepsza od pozostałych?

 

 Jakościowo wychodzi lepiej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieniu101    2

Ja uprawiam BLT6TL już pare lat i dla mnie jest to najlepsza odmiana duze zdrowe krzaki 70%1 klasy i nie zła waga.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adek1614    7

Kolego a ile z ha ci wychodzi tej 6  mogłbys powiedziec? I jak z nasionami? Z Pulaw masz otoczkowane czy zwykłe? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieniu101    2

Średnio 2,5 do 3 ton z hektara nasiona zwykłe w rozsadniku na kostkach słomy potem pikuje w palety. z nasionami nie ma problemu. Wybrałem 6 ponieważ na moich glebach wychodzi najlepiej nie przejrzewa i b.dobrze koloruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×