Zaloguj się, aby obserwować  
Przemek B

Czym sie różni skrzynia 16/16 od 10/2 PILNE!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Przemek B    3

Witam

Chciałbym sie dowiedziec czym sie rozni skrzynia 10/2 ktora jest w 8441 od 16/16 ktora jest 8541 plus?

Czy róznia sie tylko drobnymi zmianami czy jest to calkiem inna skrzynia.

Bo niektorzy mowia ze roznia jest tylkow przelozenieach a niektorzy ze w zwolnicy jest inaczej.

I czy w 1 bieg w szybszej skrzyni jest wolny czy szybszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Mogę się mylić , ale mnie się wydaje że 10/2 to normalna, a 16/16 to skrzynia z nawrotem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1

wedlug mnie to sa dwie rozne skrzynie. 16/16 pewnie pochodzi od forterry i jest jej uproszczeniem-posiada jeden polbieg pod obciazeniem a forterra dwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5211    0

nawrot czyli rewers i jak kupujesz 8441 to juz lepiej wybrac ze skrzynią 12/12 a w proximie plus jest jeszcze dodatkowy półbieg właczany bez sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    181

8441. 10/2 jest to skrzynia 30km/h ,na głównej dźwigni biegów jest 5 biegów i wsteczny i do tego reduktor szosowe/terenowe. Za dopłatą jest skrzynia 12/12 czyli na dźwigni jest 6 biegów, rewers z lewej strony fotela i reduktor szosowe/terenowe. Lub również za dopłatą jest skrzynia 20/4 ze wzmacniaczem momentu (półbiegi), na głównej dźwigni jest 5 biegów i wsteczny i do tego na każdym biegu jest załączany wzmacniacz przyciskiem na dźwigni, reduktor szosowe/terenowe ;)

8541. w standardzie jest skrzynia 30km/h. A w 9541,10541 jest już 40km/h 16/16 :lol:


Sprzedam:
Schładzalnik na mleko Alfa-Laval 650l

kontakt na pw lub gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

No to jest tak:

- Proxima masz 5 biegow do przody i 1 do tylu na dzwigni glownej i reduktor szosowe/polowe

- Proximia Plus masz 4 biegi do przodu na dzwigni glownej oraz po polbiegu na kazdym biegu i redutkor szosowe/polowe do tego jest rewers dzieki czemu wychodzi 16 biegow do tylu i 16 do przodu bo 4 x 2 x 2

- Forterra zas masz podobnie jak w plusie roznica jest taka ze zamiast szosowe/polowe masz slimaka/zolwia/zajaca czyli 3 zakresy ale tu na 4 nie mozna jechac do tylu dlatego wychodzi 24/18 bo:

Przód: 4 glowne x 2 polbiegi x 3 zakresy(zolwie i inne zwierzatka)

Tył: 3 glowne (na 4 biegu nie mozna rewersa uzyc ) x 2 polbiegi x 3 zakresy.

 

Rozumiesz juz? Mam nadzieje ze wyglada to w miare przejrzyscie i w miare jasno napisane. Pozdro

 

 

Teraz juz dobrze? Podsumujcie juz...


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Forterra ma 3 półbiegi (wzmacniacz momentu).

Tutaj masz taki schemat z orientacyjnymi prędkościami: http://www.vutr.cz/mz_0604_f_02.html

Proxima Plus:

Schemat przekładni 16 + 16:http://www.vutr.cz/mz_0604_p_03.html

Diagram prędkości: http://www.vutr.cz/mz_0604_p_04.html

 

Małe co nie co o przekładniach Zetora UR I, UR III i Forterra: http://www.vutr.cz/pdf/mz_0101_prevody.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi43    0

bobert21 wprowadza w błąd

 

Zetor proxima plus ma 4 biegi główne i 1 półbiegi na każdym głównym biegu potem można przełączyć na polowe i jest tak samo 4 biegi główne i 1 półbieg na każdym biegu ma jeszcze rewers co znaczy że na każdym biegu możesz jechać tak samo szybko jak do przodu wystarczy przełączyć tylko dźwignię przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

To jak Twoim zdaniem wychodzi te 16 biegow i dlaczego sa 2 przyciski na galce zmiany biegow?


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1

bobert21 zastanow sie troche co piszesz. jaki bieg wsteczny masz na dzwigni glownej!? jeden polbieg bo za pomoca guzikow tylko raz mozesz zmienic przelozenie czyli wciskasz guzik powiedzmy prawy jedziesz szybciej, nacisniesz lewy zwolnisz do poprzedniego przelozenia i wiecej mozliwosci nie ma.

4x2x2=16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

Racja wybacz juz to poprawiam rzeczywiscie nie ma wstecznego na glownej, sorra moja pomylka.


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

forterra ma 2 polbiegi;)


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look2305    0
8441. 10/2 jest to skrzynia 30km/h ,na głównej dźwigni biegów jest 5 biegów i wsteczny i do tego reduktor szosowe/terenowe. Za dopłatą jest skrzynia 12/12 czyli na dźwigni jest 6 biegów, rewers z lewej strony fotela i reduktor szosowe/terenowe. Lub również za dopłatą jest skrzynia 20/4 ze wzmacniaczem momentu (półbiegi), na głównej dźwigni jest 5 biegów i wsteczny i do tego na każdym biegu jest załączany wzmacniacz przyciskiem na dźwigni, reduktor szosowe/terenowe :)

8541. w standardzie jest skrzynia 30km/h. A w 9541,10541 jest już 40km/h 16/16 ;)

A jak się sprawują te skrzynie w praktyce?Słyszałem, że ten rewers to najgorszy rewers spośród obecnie produkowanych ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30
To jak Twoim zdaniem wychodzi te 16 biegow i dlaczego sa 2 przyciski na galce zmiany biegow?

Te przyciski służą do zmiany stopni pod obciążeniem w dół i w górę tzn., że jednym przyciskiem przełączasz na wolniejszy tryb, a drugim na szybszy tryb (na podobnej zasadzie jak przycisk do elektrycznego sterowania szybami).


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

Spoko juz wiem wyjasnione to bylo pol roku temu i przez 2 uzytkownikow :)


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

A jak się sprawują te skrzynie w praktyce?Słyszałem, że ten rewers to najgorszy rewers spośród obecnie produkowanych ciągników.

Pierwsze słyszę że ten rewers jest jakiś badziewny. Ja mam taki i chodzi bardzo dobrze leciutko i bez zgrzytów. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak możesz (finansowo) to tup z rewersem 16/16 (czy jak tam jest ) zawsze to mniej roboty bo tylko przesuwasz dźwignię przód tył i tak samo jedziesz nie musisz wajchować jak w 10/2 że np masz 2 wrzucdasz na luz w bok i R i tak w kółko

rewers nawet taki najprostrzy to niezłe udogodnienie i możesz jechać tak szybko jak w przód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Pronarek temat ze skrzynia jest już wyjaśniony od dwóch lat, także nie wysilaj się ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj