Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Przemek B

Czym sie różni skrzynia 16/16 od 10/2 PILNE!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Przemek B    1

Witam

Chciałbym sie dowiedziec czym sie rozni skrzynia 10/2 ktora jest w 8441 od 16/16 ktora jest 8541 plus?

Czy róznia sie tylko drobnymi zmianami czy jest to calkiem inna skrzynia.

Bo niektorzy mowia ze roznia jest tylkow przelozenieach a niektorzy ze w zwolnicy jest inaczej.

I czy w 1 bieg w szybszej skrzyni jest wolny czy szybszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Mogę się mylić , ale mnie się wydaje że 10/2 to normalna, a 16/16 to skrzynia z nawrotem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

beorn    1

wedlug mnie to sa dwie rozne skrzynie. 16/16 pewnie pochodzi od forterry i jest jej uproszczeniem-posiada jeden polbieg pod obciazeniem a forterra dwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5211    0

nawrot czyli rewers i jak kupujesz 8441 to juz lepiej wybrac ze skrzynią 12/12 a w proximie plus jest jeszcze dodatkowy półbieg właczany bez sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    79

8441. 10/2 jest to skrzynia 30km/h ,na głównej dźwigni biegów jest 5 biegów i wsteczny i do tego reduktor szosowe/terenowe. Za dopłatą jest skrzynia 12/12 czyli na dźwigni jest 6 biegów, rewers z lewej strony fotela i reduktor szosowe/terenowe. Lub również za dopłatą jest skrzynia 20/4 ze wzmacniaczem momentu (półbiegi), na głównej dźwigni jest 5 biegów i wsteczny i do tego na każdym biegu jest załączany wzmacniacz przyciskiem na dźwigni, reduktor szosowe/terenowe ;)

8541. w standardzie jest skrzynia 30km/h. A w 9541,10541 jest już 40km/h 16/16 :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

No to jest tak:

- Proxima masz 5 biegow do przody i 1 do tylu na dzwigni glownej i reduktor szosowe/polowe

- Proximia Plus masz 4 biegi do przodu na dzwigni glownej oraz po polbiegu na kazdym biegu i redutkor szosowe/polowe do tego jest rewers dzieki czemu wychodzi 16 biegow do tylu i 16 do przodu bo 4 x 2 x 2

- Forterra zas masz podobnie jak w plusie roznica jest taka ze zamiast szosowe/polowe masz slimaka/zolwia/zajaca czyli 3 zakresy ale tu na 4 nie mozna jechac do tylu dlatego wychodzi 24/18 bo:

Przód: 4 glowne x 2 polbiegi x 3 zakresy(zolwie i inne zwierzatka)

Tył: 3 glowne (na 4 biegu nie mozna rewersa uzyc ) x 2 polbiegi x 3 zakresy.

 

Rozumiesz juz? Mam nadzieje ze wyglada to w miare przejrzyscie i w miare jasno napisane. Pozdro

 

 

Teraz juz dobrze? Podsumujcie juz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Forterra ma 3 półbiegi (wzmacniacz momentu).

Tutaj masz taki schemat z orientacyjnymi prędkościami: http://www.vutr.cz/mz_0604_f_02.html

Proxima Plus:

Schemat przekładni 16 + 16:http://www.vutr.cz/mz_0604_p_03.html

Diagram prędkości: http://www.vutr.cz/mz_0604_p_04.html

 

Małe co nie co o przekładniach Zetora UR I, UR III i Forterra: http://www.vutr.cz/pdf/mz_0101_prevody.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi43    0

bobert21 wprowadza w błąd

 

Zetor proxima plus ma 4 biegi główne i 1 półbiegi na każdym głównym biegu potem można przełączyć na polowe i jest tak samo 4 biegi główne i 1 półbieg na każdym biegu ma jeszcze rewers co znaczy że na każdym biegu możesz jechać tak samo szybko jak do przodu wystarczy przełączyć tylko dźwignię przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1

bobert21 zastanow sie troche co piszesz. jaki bieg wsteczny masz na dzwigni glownej!? jeden polbieg bo za pomoca guzikow tylko raz mozesz zmienic przelozenie czyli wciskasz guzik powiedzmy prawy jedziesz szybciej, nacisniesz lewy zwolnisz do poprzedniego przelozenia i wiecej mozliwosci nie ma.

4x2x2=16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look2305    0
8441. 10/2 jest to skrzynia 30km/h ,na głównej dźwigni biegów jest 5 biegów i wsteczny i do tego reduktor szosowe/terenowe. Za dopłatą jest skrzynia 12/12 czyli na dźwigni jest 6 biegów, rewers z lewej strony fotela i reduktor szosowe/terenowe. Lub również za dopłatą jest skrzynia 20/4 ze wzmacniaczem momentu (półbiegi), na głównej dźwigni jest 5 biegów i wsteczny i do tego na każdym biegu jest załączany wzmacniacz przyciskiem na dźwigni, reduktor szosowe/terenowe :)

8541. w standardzie jest skrzynia 30km/h. A w 9541,10541 jest już 40km/h 16/16 ;)

A jak się sprawują te skrzynie w praktyce?Słyszałem, że ten rewers to najgorszy rewers spośród obecnie produkowanych ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29
To jak Twoim zdaniem wychodzi te 16 biegow i dlaczego sa 2 przyciski na galce zmiany biegow?

Te przyciski służą do zmiany stopni pod obciążeniem w dół i w górę tzn., że jednym przyciskiem przełączasz na wolniejszy tryb, a drugim na szybszy tryb (na podobnej zasadzie jak przycisk do elektrycznego sterowania szybami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

A jak się sprawują te skrzynie w praktyce?Słyszałem, że ten rewers to najgorszy rewers spośród obecnie produkowanych ciągników.

Pierwsze słyszę że ten rewers jest jakiś badziewny. Ja mam taki i chodzi bardzo dobrze leciutko i bez zgrzytów. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

jak możesz (finansowo) to tup z rewersem 16/16 (czy jak tam jest ) zawsze to mniej roboty bo tylko przesuwasz dźwignię przód tył i tak samo jedziesz nie musisz wajchować jak w 10/2 że np masz 2 wrzucdasz na luz w bok i R i tak w kółko

rewers nawet taki najprostrzy to niezłe udogodnienie i możesz jechać tak szybko jak w przód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Pronarek temat ze skrzynia jest już wyjaśniony od dwóch lat, także nie wysilaj się ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×