Skocz do zawartości
Lukasz16

Co sądzicie o Pronarze 1221

Polecane posty

Lukasz16    0

Mój znajomy zamierza kupić Pronara 1221. Napiszcie co sądzicie o tej marce i tym modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pronar jak Pronar :rolleyes: Poprostu Zwykły Pronarek z silnikiem 6 cylindrowym. Godny polecenia.. Znajomy ma i ciąga nim 4 obracaną z wałem. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer    0

U nas gościu ma takiego pronara sprawował sie dobrze teraz ma 1000 mtg i robił w nim sprzęgło a przedtem jeszcze WOM i coś przedni napęd szwankował ciągnik jest z 2004 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

CzarnyBrat1    0

To jest mój trzeci rosyjski ciągnik, wcześniej miałem MTZ 82 z mała kabina, teraz posiadam MTZ 82 z 1996 roku no i PRONARA 1221A. Ja jestem zadowolony cenie sobie ich prostą budowę i wytrzymałość. Bez problemu idzie z obracanym pługiem kverneland 4*45. Od nowego miałem drobne przecieki z hydrauliki, ale po czasie doszedłem do tego, że olej leci wężami wychodzącymi z pompy hydraulicznej. Zamieniłem wszystkie węże wychodzące bezpośrednio z popmy i teraz nie mam przecieków. Ogólnie jestem zadowolony z ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1

niektórzy sobie i cenią ale ja miałem kupić pronara i przedstawiciel z krzywonosi (tam kupiłem zetora) odradził mi go bo jak byli na pokazach to im siłownik zaczął cieknąć i pługa nie mógł podnieść

ale gościu rolnik który ma ok.100ha miał pronara tego 90 km i u niego wytrzymał tylko 2 lata a robił w siewniku do kukurydzy i robił też w transporcie to mówi że urwanie głowy i odradził i polecił zetora 110 km i mówi że będzie miał lepszy uciąg niż pronar a miał i zetora i pronara to przecież wie (ciągniki tej samej mocy) ja więc odradzam i polecam zetora

 

 

 

 

zetor i wszystko jasne pozdro żuraś

 

 

Powód Edycji: ortografia, edytowane przezNikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

Jak kupuje to niech będzie gotowy, że ciągnik będzie stał w serwisie itp. Nie warto ryzykować, lepiej kupić używanego, a mocnego innej marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JarekWLKP    1

Matey, co ty możesz człowieku wiedzieć...

 

W ogóle ludzie wypowiadają się w formie 'ktoś powiedział' i uważają, że tak musi być. Tylko Polacy potrafią tak psioczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darasjunior    0

No nie wiem jestem uzytkownikiem tego pronara 1221 i ciagne nim 5 skibowy obracalny plug kuhn z podwojnym walem cabel. Jestem zadowolony ma wady ale w tej cenie nie kupisz nic tej mocy a mocy mu nie nie brakuje nakrecone mam 4tys mth i ciagnik jak moc mial tak :rolleyes: ma jestem zadowolony z zakupu i twierdze ze dwa na pronary wiecej zrobia niz jeden jesczcze raz drozszy zagraniczny ciagnik. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

czy Zetor ma lepszy uciąg niee powiedział bym Pronar jest twardy a zetor jak to zetor niby taa moc jest ale wszystko podkręcone na max i żywotności nie ta a Pronar niee psuje sie tak jeszcze jak byś wziął II generacje to kosmos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

a moze zastanow sie nad orginalnym odpowiednikiem? chodzi mi o belarus 1221. komfort ten sam tylko wyglad gorszy ale w plastikowej masce tez jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darekd3    0

Ja mam dwa MTZ 82 z 96 i 2001roku działeją bez zarzutu od 2003 mamUrsusa 1234 a teraz spowrotem wracam do MTZ 1221 A II bo mam dość tego ursusa ciągle coś w nim siada a MTZ chodzą jak nówki sam je naprawiam więc idealnie poznałem ich budowę i wady wszystko w nich jast ok tylko przewody hydrauliczne trzeba zmienić na mocniejsze i wszystko gra i regularnie robić przeglądy a nikt mi nie powie że JD się nie psuje mój sąsiad ma 3 nowiutkie z 2006 roku miał dość ursusa kupił JD i co raz stoją na warsztacie a poczciwe ursusy chodzą no i z częściami nie problem do MTZ mam hurtownie która sprowadza częśći org z białorusi i prowadzą też sprzedaż wysyłową więć jeśli nawet się MTZ zepsuje to zaraz wraca na pole a JD stoi ze 2 tyg zanim serwis go zrobi :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronio82SA    1

Pronar to 6Cylindrowy ciągnik. Znajomy kupił takiego Czerwonego i ciąga Pług uni 5*50 i idzie jak przecinak. ;)

Na ziemi 4-6 kLasy :rolleyes:

 

 

PS: Przyjdzie sezon będą i fotki :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edzio    1

pociągnąć to da rade,ale niema problemu z podnoszeniem jeśli chodzi o obrotowy pług

khun ma lekkie pługi zaledwie1300 morze o taki z non-stop oczywiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zubron2048    1

Wójek ma Belarusa 1221 to samo co Pronar 1221 tylko bez ładnego opakowanja.Pracuje na 300 ha. Podpina do niego: pług 4x40 obrotowy, agregat uprawowo siewny z Unii Mars 4metrowy z siewnikiem Amazone, rozrzutnik Forsz...t na tandemie,prasa Farma II i inne maszyny.Co do belarusa to wystompiły niewielkie awarje to jest : coś się działo z pompą paliwową podczas mrozów cięrzko palił , pare razy siadło sprzęgło WOM po pracy z rozrzutnikiem, chyba I stopień terz poszedł z dymem.A co do skrzyni biegów to trudno na szosowych ruszać z durzym ładunkiem bo na 1 biegu prędkość jest ok 13km/h. Sprzęgło cięrzko chodzi, układ kierowniczy też lekko nie chodzi, trudna obsługa podnośnika trzeba przesuwać obie dzwignie, hamulce nie równo brały.Fajny jest prędkościomierz maksymalna prędkość to w granicach 40km/h a z durzej góry iwięcej się wyświetli nawet 44km/h. Kabina nie jest ostatnia pod względem komfortu morzna dobrze rozmawiać przez CB radjo, widoczność jest dostateczna.Atak po zatym polecam ten model Pronara ewentualnie Belarusa idzie przerzyć za te pieniądze.Pozdrowienia dla obecnych iprzyszłych użytkowników!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

my mamy takiego i kolega wyżej ma racje ciężko rusza na 1 z dużym ładunkiem trzeba się trochę bawić reduktorem ale za te pieniądze chyba nic lepszego nie dostaniesz bo używane z zachodu może i fajne tylko o części troche gorzej no i one nieco inaczej kosztują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edzio    1

Konrad531 jak [ jezdzil ciagle na dociarzaniu] ???? :huh:

poza tym w tym temacie mówimy o 1221 a nie 82 tam są inne rozwiązania hydrauliki niż w 1221

 

pozdr ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamiiill    0

koleś ma takiego pronara 1221 chodzi na 150ha z pługiem 4 skibowym obracanym z tależówką ze 3.80 a może nawet 4 m no i agegat 5 albo 4.5m transport przyczep itp nie cieknie chociaz jeżdzą nim parobki dba o niego jest zadowolomy a na wiosne przyprowadził valtre wiec PRONAR bedzie miał lzej he hee. a tak po zatym jak widzę to ładnie chodzi tylko błotniki z przodu do połowy mu się połamały a tak wiecej nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11

mój brat ma taki ciagnik od kilku lat jak narazie nie miał w nim żadnych awarii. Chwalił tę maszyne tylko jedno czego brakowało to klima

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JarekWLKP    1

Już kiedyś pisałem, że PRONAR 1221A radzi sobie z 5-cio korpusowym czeskim pługiem półzawieszanym Agrozet. Do zalet które już kiedyś wymieniałem dodałbym jeszcze tylko jedną ważną... uciąg. Ten ciągnik jedzie z opryskiwaczem lub rozsiewaczem nawozu w takich miejscach, gdzie URSUS lub Fortschritt utopiłyby się po lusterka <_< Naprawdę świetnie radzi sobie w trudnych terenach, np. po intensywnych deszczach.

 

PS: Ktoś mógłby poprawić ortografię w postach poprzedników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×