Skocz do zawartości
wyrebski1

72.11 zakleszczanie się biegów

Polecane posty

wyrebski1    35

Witam!

Jakoś od 3 lat mam problem z zakleszczaniem się biegów w 72.11 Zaczęło się wszystko przy prasie kostkowej Z 224. Jest ona jeszcze bez przeciwwagi a więc trochę buja ciągnikiem i wtedy właśnie zakleszczyły mi się biegi- przerzucałem z 3 na wsteczny. Teraz od czasu do czasu też się zakleszczają oczywiście nie tylko przy prasie. Staram się zwracać na to uwagę ale oczywiście pośpiech itd. Co należy zrobić aby to naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

Czy ja wiem bezpieczniki nie pomogą po prostu masz wyrobione "drogi" . Ile razy się z tym męczyłem im bardziej się śpieszysz tym częściej się blokują. Bo i najczęściej przeżuca się z 3 na R , ale jest na to sposób nauczyć się przeżucać np z 3 na R : prosto w lewo i prosto (a nie iść skrótem na ukos często podświadomie). Te typuy tak mają i gdzieś chyba był o tym temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wyrebski1    35

no właśnie-pośpiech! Ale czy bezpieczniki wymienić? Bezpieczniki wykręcam w celu odkleszczenia i one raczej chyba trzymają aby dany bieg nie wyskakiwał. Hmm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Zakleszczanie giegów najczęściej spowodowane jest wyrobionym KAMIENIEM na drugim końcu dźwigni.Jak wrzucasz wsteczny to dajesz max. w lewo i wtedy najmniej jest zagłebiony wspomniany kamień w wodziku.

Możliwe jest że masz jeszcze wyrobiony ten "przegub" prowadzący dzwignię i wtedy albo wymiana albo wszystko zdemontowć i ten korpus sfrezować.Jak się siądzie głębiej to ponoć pomaga.

Nie demontuj dekla od skrzyni tylko środek podłogi wykręć kompletny korpus (łóżysko mechanizmu zmiany bigów) i zobaczysz jak to wygląda.Przy okazi sprawdź te "drogi" o których pisze sebe1033.Powinne być równo ułożone bez wyszczerbień i w miarę swobodnie się przesuwać.Oczywiście nie gwarantuję że to pomoże ale spróbuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pOngO88    4

jak troszku wolniej te biegi bedziesz przebijal i m ocniej wciskal sprzeglo to bedzie wszystko harasho doswiadczenie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10
proponował bym wymianę bezpieczników to pominno pomóc

bezpieczniki w życiu nie pomogą, przerabiałem to. przyczyna jest taka jak pisze @farmer7745 wyrobiona dzwignia od przełanczania biegów-moim zdaniem (u mnie tak było) tam zaczyna się pojawiać luz i ta koncówka nie ustawia się tak jak powinna przez co przeskakuje nie zmieniając biegu :D

 

proponuje wykręcić całość drążka zmiany biegów wraz z tą "przekładnią" czy jak to nazwać :P wina w 90% leży po tej stronie i tam radził bym szukać przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×