Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jan222

MF 3080 silnik - problem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
jan222    0

Nie wiem co o tym myśleć, zaczął mi szwankować czujnik ciśnienia oleju po raz 2 pierwszy raz w żniwa - wymieniłem na nowy i teraz któregoś dnia chciałem zobaczyć jak ciągnik odpala zimą i znów się żarzy lampka. Dziś go postanowiłem wykręcić i sprawdzić i tak jak się domyślałem czujnik fiksuje, ale przyczyna tego mnie zmartwiła bo są w nim mikro-opiłki metalu (prawie niedostrzegalne). Ciśnienie silnik trzyma dobre (na zimnym silniku 4 atm), jak zgasiłem ciągnik to zanim się kontrolka zapali minie dobre 6sekund (fakt zimny olej). Ale co powoduje te opiłki? Wspominałem jakiś czas temu tu na forum, że silnik mi stuka jak jest zimny i po ok 1 min przestaje (zaczęło się to ok wiosny tego roku latem jak ciepło to jak go odpalałem to nic nie stukało tylko jak jest zimno). Stukanie jest tak jakby któryś popychacz pukał i jestem przekonany na 99%, czy to możliwe żeby te opiłki tu gdzieś się robiły i dlaczego? A może te opiłki tworzą się na kompresorze. Jest on u mnie zasilany olejem z silnika, lub gdzieś na pompce paliwowej (jest zasilana z wałka rozrządu)? Olej w silniku to TURDUS zalałem go pierwszy raz wcześniej ponoć chodził na tym oleju ale nie wiem, może chodził na innym a ten wypłukał nagary i zatkał jakiś kanałek i teraz coś się przytarło? Proszę o pilną pomoc bo chcę zdjąć pokrywę zaworów i szukać przyczyny? Ale sam nie wiem od czego zaczynać? Ciągnik to mf 3080 (wolnossąca 6-tka silnik A6.354.4)) Tak poza tym silniczek bardzo ładnie pracuje równiutko, oleju na przepracowane ponad 200mth dolałem może z 2 litry. Czeka mnie już kolejna wymiana oleju. Za kapitałkę nie chciałbym się jeszcze zabierać, bo ze 2 - 3 latka to mógłby jeszcze "popykać".

pozdrawiam i czekam na cenne wskazówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

no ciężko powiedziec coś, może i ten olej wypłukał jakies opiłki, jest to bardzo dobry olej sam używam go i cis się zatkało. zapytaj jakiegoś mechanika a jak nie to trzeba rozbierać i patrzeć. teraz nie ma dużo pracy na ciągnik więc popytaj mechaników i żeby na darmo nie robić remontu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    0

Czy nikt nic w tej sprawie nie wie? Dziś spuściłem olej z ciągnika i mam pytanko czy w korku spustowym nie powinien być magnes? U mnie nic nie ma. Przeczytałem sporo artykułów w necie na podobne tematy. Większość mechaników twierdzi że opiłki w silniku to normalna rzecz. Ja zaleje ciągnik ponownie Turdusem i zobaczę co wyjdzie. Coraz bardziej podejrzewam, że ten silnik mógł chodzić na mineralnym i teraz ten wypłukuje mi takie niespodzianki.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qqq    18

co do magnesu to w korkach od silnika nie widziałem ale w korkach od skrzyni to są na bank, zrób tak jak mówiłeś i zobaczymy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42

Kolego żeby jeden korek wyłapał wszystkie opiłki to co to za korek by musiał być :) (powierzchnia miski olejowej, a malutki koreczek). To prawda żę korek jest namagnesowany i wyłapuje opiłki ale tylko część. Więc do ograniczenia opiłków w silniku robi sie tak, że ciągnik rozgrzewa sie do max temperatury i po zgaszeniu silnika od razu spuszcza się olej (temperatura powoduje rozrzadzenie oleju i co za tym idzie olej szypciej spływa oraz olej rozmieszany porusza opiłki z dna silnika). A jeżeli jesteś tak przeczulony na tym punkcie to odkręć miske olejową i wyczyść ją. :) . Nie ma idealnego silnika!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    0

Odkręciłem filtr oleju i go przeciąłem, ale w środku tylko śladowe ilości opiłków (które ciężko odszukać). Także zakładam nowy filterek zalewam Turdusem i do pracy. Aha może jeszcze tylko zawory wyreguluje.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    0

No sezon dobiega końca a z silniczkiem wszystko OK niepotrzebnie się niepokoiłem, wyregulowałem tylko zawory i cyka jak zegareczek :-)

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
×