Skocz do zawartości
yacenty

Opony 480/65 r24 na przód do małego ciągnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
yacenty    565

witam,

ktoś z was ma może oponki na bardzo niskim profilu z przodu? Jak myślicie warto założyć opony 480/65 r24 na przód?

nie będą zbyt szerokie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

wszystko zalezy jaki masz traktor i jak szeroka jest przednia os, bo jak jest waska to bedzie cieniutki skret.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kobra89    66

bo nie kazdy ciagnik ma szorki rozstaw przedniej osi.np.MTZ a Ursus 914 to mtz ma wezszy blok silnika od ursusa i os jest szersza to znaczy ze mtz na tych samych gumach bedzie bardziej skretniejszy.

i mysle ze te 480 to beda troche zaduze, proponowalbym 420

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

eeeee to trzeba bylo pisac odrazu ze taki ciagnik to spokojnie te gumki beda pasowaly.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57
witam,

ktoś z was ma może oponki na bardzo niskim profilu z przodu? Jak myślicie warto założyć opony 480/65 r24 na przód?

nie będą zbyt szerokie?

 

Bardzo fajne oponki, żałuje że u siebie nie mam takich, ale jak się te zjadą to myślałem nad podobnymi tylko problem z felgą, bo za wąska :angry:

 

Dla 100 konego ciągnika to dobry wybór ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    565

nie jest to wykluczone ze będę miał felgi do takich opon do sprzedania ;) psikniesz na żółto i będzie git

ja się teraz zastanawiam czy mi nie będą przeszkadzały wsporniki od błotników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuki19    2

nie szkoda kasy na profil 65 przecież taki laczek jest chyba ze 2 razy droższy od 420/70, a mozna wiedzieć jakie gumy są z tyłu?

myślę że da się założyć napewno bo zawsze możesz rozkręcić felgi i zwiększyć rozstaw przednich kół, w najgorszym razie trzeba będzie wkręcić lekko ograniczniki ale w to wątpię no i oczywiście jakies nowe błotniki w odpowiedniej szerokości he he

 

ale ja proponował bym rozstawić przód nawet te 20-30cm szerzej niż tył i będzie wtedy jakby powałowane pole he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Chyba chodzi o to że jeśli felga jest dwuczęściowa (obręcz + tarcza) z regulacją rozstawu to można zwiększyć odsadzenie kół od korpusu, o ile nie jest już maksymalne. Rozwiązuje to problem ograniczonego skrętu przez brak miejsca na koła. Problemu za wąskiej obręczy względem opony nie rozwiąże ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuki19    2

rozkręcić felgi czyli zmienic rozstaw przednich kół bo cały problem to rozumiem macie w tym że jak założy sie szersze opony to trzeba by zmniejszyć skręt żeby opony nie tarły o blok silnika przy maksymalnym skręceniu czy tez nie dociskały błotników do silnika tak więc zwiększając rozstaw kół odsuwamy tym samym oponę od silnika i nie tzreba ograniczać skrętu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    565

nie kolego,

problem w tym ze felga jest za waska - ma np 12 cali, wtedy nie wsadzisz na nią opony 480 ;)

musi byc chyba 14 czy 15 cali minimum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

widzę, ze jacek szaleje ;) ale o ile dobrze myślę to 480/65-24 jest zamiennikiem opon 16.9-24, a w zetorze są chyba 14.9 i do tych pasują 440/65-24.

 

@yacenty ile kosztuje 480/65-24 i jaki producent???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    565

480/65 r24 to jest to samo co 420/70 r24 to jest to samo co 14.9r24 - czyli takie jak mam dzis.

aktualnie ogladam Pirelli/Treleborg jak kto woli TM800 - cena ok 2800 brutto sztuka, a pomyslec ze 1.5 roku temu dałem 2200 za barumki 480/70 r38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktos    0

opony 440/65 to zamiennik 380/70 no i 13,8

opony 480/65- 420/70- 14,9

opony 540/65- 480/70- 16,9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Są zamienne jeżeli idzie o średnice kola ,ale na wąskiej feldze może ciąć środki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

a to się rypłem ;)

 

@yacenty dużo trochę czy nie??? ile kosztuje opona 420/70-24 baruma???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    565

pewnie z 1500, moze i ciut wiecej ostatnio kormoranka 14.9r24 chcieli 1100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

według mnie rozkręcić felgi to znaczy odkręcić obręcz od gwiazdy i obrócić felgę i przykręcić z powrotem

my tak zrobiliśmy z tyłu w c-360 i teraz mamy oponki 480/70 R28 i jest zarąbiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63
według mnie rozkręcić felgi to znaczy odkręcić obręcz od gwiazdy i obrócić felgę i przykręcić z powrotem

my tak zrobiliśmy z tyłu w c-360 i teraz mamy oponki 480/70 R28 i jest zarąbiście

Ile kosztowały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

są to opony używane Pirelli mają jakieś 1/3 bieżnika i brat je z Niemiec załatwił za 100 euro para

 

P.S. zdjęcia dodam zaraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt930    1

tylko żebyś mostu nie rozwalił bo pamiętaj im szersza opona tym większy opur toczenia i większy punkt zaparcia ja bym był raczej za 420/65/24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    565

jak brałem 480 na tył to też wiele osob mi mowiło co ja robie ze na 16.9 ciagnik ma lepszy uciag i wogole, teraz tylko sie z nich smieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Chyba tylko ci tak gadają, którzy nigdy takich opon nie używali. Opór toczenia teoretyczne wzrasta ale jeśli koła mniej wbijają się w ziemię to opór nie wzrasta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez witek
      witam mam takie pytanko musze wymjenic opony w MTZ jakie polecacie....jaka firam?? ja mysle o polskich z DĘBIC a wy co polecicie ??
    • Przez wojna456
      Witam serdecznie ostatnio zakupiłem ursusa c-355 po wykonaniu kilku prac polowych oberwało mi wentyl w prawym tylnym kole. Kupiłem nową dętke i podczas orki zimowej sytuacja znowu się powtórzyła i  nie wiem co może być przyczyną.
    • Przez Arek
      Mam zamiar założyć koła bliźniacze do ciągnika 100km.
      Gdzie lepiej zamontować klamry sprzęgów, na otworach w środku tarczy czy lepiej na śrubach łączących tarcze z obręczą?

    • Przez pawlus224
      Opony w 330 zaczynają pękać chce je wymienic i nie wiem jakie najlepiej zastosować ,w cienkie paski,grube,od żuka czy w jodełkę? przy których ciagnik lepiej się prowadzi ? Dodam że ciapek malo jeżdzi po szosie . Mam nadzieje ,że ten temat pomoże także innym przy wyborze zakupu nowych opon.
×