center

MF255 wyciek ze zwolnicy

Polecane posty

rafal88    13

Panie @emilchaja....no to mamy spor o nic :) To czy sa dwa simeringi, czy tez jeden jak wspomnial @ASOGCURSUS zalezy od tego jakie "konstruktorzy" mieli natchnienie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

rafal88 to teraz mamy wszystko jasne,i tak jak napisałeś mieliśmy spór o nic, z czym w 100% się z Tobą zgadzam :) myślę że sprzeczne informacje mogły wyniknąć z tego gdzie dany ciągnik był składany (Polska(postlicencja) albo Anglia) ale moge się mylić to jest tylko moje przypuszczenie.Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Witam

Cieszę się że chłopaki pogodzili,bazując na książce z 1988 roku trzeba brać poprawki ponieważ tyle zmian konstrukcyjnych było dziwi mnie że boicie wydać 2zł na telefon żeby zadzwonić dealera bądź do fabryki aby uzyskać fachową odpowiedź Podpowiem jak wymieniać olej w zwolnicy,przy naprawie spuszczamy olej odkręcając śrubę u dołu zwolnicy czworokąt na klucz 9mm, ale zalewać należy poprzez skrzynię biegów jak wlejemy odpowiednią ilość to olej dotrze do zwolnicy na 100% tyle jle trzeba w ciągnikach 3512,przy naprawie zwolnicy jak zuważymy że siedzi uszczelniacz w pochwie bez obawy możemy go usunąć przedłuży to żywotność uszczelniacza w zwolnicy,ponieważ może powstać nadciśnienie i wtedy wywala uszczelniacz nie zwracajcie uwagi że pozostał korek do zalewania Pozdrawiam


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
csw123    0

mam taki problem zostala rozebrana zwolnica i jak sie okazalo nie ma tam jednego z uszczelniaczy jest to dokladnie ten od strony mostu. uszczelniacz o numerze 73x101.6x11 posiadam a chodzi mi o ten drugi i potrzebuje numer katalogowy lub numer uszczelniacza. niestety nie posiadam katalogu wiec jesli jest pan w stanie pomoc to bylbym wdzieczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

No to i ja sie dołącze. Przeczytałem ten temat i trochę mi rozjaśniło sytację. Mam wyciek wewnętrzny czyli z zwolnicy do skrzyni. Gdzie znajduje się ten simering przy łączeniu bloku tylnego mostu z zwolnicą? Jeżeli tak to hamulce są tzw. mokre?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Tak jest, MF 255 i pochodne posiadają hamulce mechaniczne chłodzone olejem, co jest wielką zaletą tego ciągnika.

 

A co do uszczelniacza pomiędzy tylnym mostem a zwolnicą to nie jest on konieczny. Np. u mnie go nie ma.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
csw123    0

Witam ponownie.

Chcialbym sie do zwrocic jeszcze z jednym pytaniem.

Dlaczego w niektorych Fergusonach 255 byly montowany dwa uszczelniacze, a w Ursusie 3512 tylko jeden.

Rozumiem z poprzedniego e-mailu ze glownym problem bylo podcisnienie jednak chcialbym szczegolowo sie dowiedziec jakie byly bezposrednio skutki czy inaczej mowiac usterki. Pisze do Pana, gdyz mechanik ktory u mnie naprawia zwolnice uparcie chce zamontowac dwa uszczelniacze mimo ze wczesniej byl tam tylko jeden.

Dziekuje i czekam na odpowiedz

pozdrawiam:)

Edytowano przez csw123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Ostatnio też wymieniłem uszczelnienia w zwolnicy (na wałku koła), robota nie taka straszna, obyło się bez żadnej prasy. Jak na razie po kilku dniach jest nadal sucho :D oby tak dalej.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Tydzień temu też robiliśmy zwolnicę. Wymienialiśmy uszczelniacz, obydwa łożyska i daliśmy podkładkę pod łożysko wszystko w robione u siebie podstawowymi narzędziami.

Fajnie mieć Fergusona bo się nie psuje, ale jak już coś padnie to weź ty części znajdź :(

Oj tatko się najeździł po sklepach ,żeby wszystko skompletować ;)


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Ja kilka dni szukałem tych uszczelniaczy i był bardzo duży problem żeby je dostać. Musiałem zrobić sobie wycieczkę (50km w jedną stronę) i tam dostałem. Nawet gościu miał tam całą zwolnicę w częściach do MF.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witild85    0

Mam MF 675 cały tył jest prawie taki sam jak MF 255 , wymienialiśmy łożyska i wszystkie uszczelnienia . Simering był tylko jeden na piaście , nowe łożyska tylko trzeba je wydystansować półksiężycami , musieliśmy je zeszlifować na magnesówce o pare setek , możma kupić różne rozmiary cieńsze lub grubsze w zależności od potrzeby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Półksiężycami albo podkładkami dystansowymi. W moim w fabryce została założona ta najcieńsza ;)

Tatko kupił ostatnią w GRENE i nie było już możliwości innych zamówić, a w Agromach i innych sklepach to zapomnij :o

Pojeździł trochę, w każdym sklepie kupił co innego i udało się skompletować części.

Tu jest trochę części do Fergusona: http://sklep.techrol.com/catalog/extra-groups/category/58/page/4/search//filter/ , ale my je kompletowaliśmy w marcu, a ten sklep ruszał z sprzedażą detaliczna w kwietniu bo byśmy sobie zamówili od nich ;)

Edytowano przez samczyk1991

Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrxKris    7
Napisano (edytowany)

Witam. Własnie zabrałem się za weliminowanie przecieków z kół w MF 255. Przy demontażu zwolnicy , gdy już zciągnie się łożysko stożkowe to kosz satelitów bez problemu powinien zejść z osi koła ?

Edytowano przez MrxKris

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrxKris    7

Tydzień temu też robiliśmy zwolnicę. Wymienialiśmy uszczelniacz, obydwa łożyska i daliśmy podkładkę pod łożysko wszystko w robione u siebie podstawowymi narzędziami.

Fajnie mieć Fergusona bo się nie psuje, ale jak już coś padnie to weź ty części znajdź sad.gif

Oj tatko się najeździł po sklepach ,żeby wszystko skompletować wink.gif

Jak wyciagneliście, jakim sposobem obudowe łożyska oraz uszczelniacz który znajduje się w pochwie tylnego mostu? Mam z tym problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BannPugg    1

Mam wyciek na uszczelkach korkowych i większy wyciek na simeryngu zewnętrznym, rozkręciłem zwolnice ale nie mogę zdjąć kosza zwolnicy. Ściągacz dokręcony na max, podważam jeszcze kosz o obudowę zewnętrzną, co robię nie tak?

IMG_20220118_155415.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

O ile dobrze pamiętam z orginalnej instrukcji napraw to trzeba to nagrzać.  Później  do montażu też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek17b    0

Panowie mam takie pytanie. Zauważyłem minimalny wyciek z lewej zwolnicy. Kropla kapała na kilka dni. Zdjąłem koło i patrze ale to nie przez simering leje tylko olej pokazuje się na dolnych śrubach którymi się to skręca do kupy. Rozebrałem to muszę wyczyścić kupiłem nowe uszczelki korkowe i pytanie czy dawać pod nie silikon? Jeżeli tak to z każdej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemo1986    33

U nas jest taki problem w 255. 2 lata temu oś że szpilkami zjadła frez żeliwny kosza satelit. .poszły nowe łożyska, oś ze szpilkami, kosz satelit(igiełki łożysk, małe satelitki i ten tryb w środku zostały stare) , simeringi, pół księżyce, korki. . Po wymianie oleju zauważyłem opiłki. Rozebraliśmy a tam kosz żeliwny. ręką zeszedł z ośki, a Wciskaliśmy go prasą 50 ton. Mało tego, ten większy tryb wewnątrz zwolnicy lekko wy piłował oś że szpilkami. Co zrobiłem nie tak. 😫 Dodam, że jest brak luzów na kole i hamulce działają bardzo gwałtownie. 

Dnia 18.01.2022 o 15:55, BannPugg napisał:

 

 

Dnia 22.01.2022 o 18:14, robi57362 napisał:

dokladnie to ma bardzo ciezko zchodzic

A co jeśli schodzi to ręką? 🤔 

Edytowano przez Przemo1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352

niby znaczy że jest wyrobione , jak hamulce biorą na raz to proszą sie o naprawę wymienić tarcze przekladki i będzie działać jak w samochodzie


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemo1986    33
7 godzin temu, robi57362 napisał:

niby znaczy że jest wyrobione , jak hamulce biorą na raz to proszą sie o naprawę wymienić tarcze przekladki i będzie działać jak w samochodzie

To, że wyrobione to i ja wiem.pytanie czemu się tak wyrobiło. Blokowanie hamulcy tak mogło zjeść frez? I co teraz. Nowy kosz satelitów czy na razie spróbować na klej to wsadzić do łożysk... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352

twoja decyzja może klej utrzyma a może nie, .może trafiłeś na części z plasteliny


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryk44    0

Witam 

Rozebrałem zwolnice bo był wyciek z pierścienia uszczelniającego na wale koła. Kosz satelit do wymiany bo lekko zszedł z wałka koła i chyba wałek też bo widać minimalne zużycie, na koszu większe. Łożyska i pierścień nowe. I teraz moje pytanie czy kosz satelit można podgrzać do montażu, i druga sprawa w jaki sposób ustalacie jaką podkładkę regulacyjną zastosować pod łożysko? Czyli jak sprawdzacie luz między łożyskami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj