Skocz do zawartości
mrugolek

Smarowanie przedniej osi 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrugolek    4

Witam

Niedawno kupiłem zetora 7245 i na " dzień dobry" zabrałem się za wymianę olei i smarowanie.

Zostały mi " krzyżaki " na przedniej osi i ( jak to nazwać ) ta część skrętna nad i pod krzyżakami.

Z tym mam problem, bo nie ma tam żadnych smarowniczek.

Nie wiem czy to się smaruje smarem a może olejem. Nie mam instrukcji.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

No właśnie i tu jest problem bo w instrukcji nic o tym niema więc się chyba nie smaruje ;) , a szkoda bo by się napewno przydało. A ile oleju nalałeś do reduktorów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrugolek    4

Rozumiem że chodzi Ci o zwolnice na przedniej osi.

Duża śruba max do góry, służyła jako wlew oleju, a mniejsza klucz 13mm jako kontrolka, wlewałem do czasu aż się pokaże olej w tej mniejszej. A w litrach to nie wiem, duża bańka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adikpl1    179

No właśnie a trzeba tam wedle instrukcji po 0,5 L na zwolnicę. Jak za dużo nalejesz to ci może uszczelniacz puścić albo odpowietrznikiem wywali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrugolek    4
No właśnie a trzeba tam wedle instrukcji po 0,5 L na zwolnicę. Jak za dużo nalejesz to ci może uszczelniacz puścić albo odpowietrznikiem wywali.

 

Dzięki za podpowiedź tego nie wiedziałem.

Jak się ociepli to zaraz sprawdzę.

Skrzynie biegów oraz zwolnice zalałem Hipolem 6 . Czy tak może zostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

jeśli ci chodzi o zwrotnice to tam są łożyska zamknięte i ich w czasie eksploatacji nie smarujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

W instrukcji pisze że należy Hipolem 10 lub mieszaniną Hipol 6 i Hipol 15 w stosunku 2:1. Ja też zalewam Hipol 6. Tylko nie zalewaj jakiś tanich olejów bo ja takim tanim z Zambrowa zalepiłem rozdzielacz. Niedługo wstawię zdjęcie jak wyglądał po tym oleju filtr z C-330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Jak tak robisz przegląd to sprawdź stan tych łożysk w zwrotnicach. Tam są łóżyska 32307 (stożkowe, wałkowe) a na zewnątrz jest specjalny gumowy pierścień, który po czasie pęka i do środka dostaje się kurz, wilgoć no a potem wiadomo.

Korpus mostu nie powinien "leżeć" na zwrotnicy tylko musi tam być minimalna przerwa.Oczywiście na dole.Częściej wysiadają łożyska po stronie wspomagania bo ono ciągnie i pcha całość, ale nie ma reguły.Nie sugeruj się tym, że się lekko kręci kierownicą bo wspomaganie robi swoje.

Krzyżaki posmarujesz podnoszęc przód i skręcając do oporu na boki wtedy jest najlepsze dojście.

No ale jak se pordziłeś to ok i oby ZETOREK służył przez lata.

U nas też były przypadki że "olej" załatwił hydraulikę i silniki.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrugolek    4

Dzięki wszystkim za pomoc. Widzę że forum działa prężnie. Czy będzie luz na łożyskach w zwrotnicy jeżeli będą zużyte? U swojego ZETORKA nie zauważyłem żadnych luzów i póki co nie będę tam grzebał.

Z krzyżakami dzisiaj sobie poradziłem, pomimo mrozu udało się. Jeszcze raz wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrugolek    4
No właśnie a trzeba tam wedle instrukcji po 0,5 L na zwolnicę. Jak za dużo nalejesz to ci może uszczelniacz puścić albo odpowietrznikiem wywali.

 

Witam

A ile oleju należy wlać do przedniej osi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Zetor5011Ursusc330
      Witam planuje założenie do swojego Zetora przedniego mostu, ponieważ w turze cieżko bez przodka ... i tu mam pytanie jest most od 5245 oto on: http://olx.pl/oferta/przedni-naped-zetor-5245-kompletny-CID757-IDb259z.html#287cab8fd7 czy pasje on bez problemu do 5011 ??   Ciągnik ten był w wersji z przodem jako 5011S czy to ten sam typ mostu ?? Gościu pisze że niby pasuje bez przeróbek, czy wart tej ceny czy lepiej z jakiegoś auta tańszy może ?? prosze o odpowiedź.
    • Przez biel-piotr
      Witam od dłuższego czasu coś stuka i blokuje przedni naped w zetorze 7745 były rozbieranie zwolnice i wymienione łożyska i krzyżacki i uszczelnienia po obu stronach ale dalej coś stuka i blokuje aż ciągnikiem szarpie i zawsze na włączonym napędzie dodam że mam mechanizm samoblokujacy proszę powiedzie co moze powodować blokowanie i szarpanie ciągnikiem i jaki koszt naprawy i co trzeba wymienić
    • Przez wini
      Witam. Mam taki problem. Zaczęło się od dziwnego hałasu, prawdopodobnie z przedniego mostu. Postanowiłem sprawdzić działanie blokady przedniego mostu. W instrukcji napisane jest, aby podnieść przód do góry, włączyć napęd i bieg. Jedno koło zablokować i trzymając kręcić drugim do tyłu,i spróbować zakręcić nim do przodu.(powinno sie zablokowac). Po podniesieniu ciągnika, jednym kołem mogę nieprzerwanie kręcić do przodu,drugie w tym casie kręci się do tylu, a wal napędowy stoi w miejscu. I tu pytanie co mogło się stać, bo chyba tak nie powinno się dziać?
    • Przez pavlotal
      Witam. potrzebuje szybkiej a nawet natychmiastowej odpowiedzi. czy most przedni od zetora 6245 jest lzejszy i czyms sie rozni od mostu przedniego z zetora 7245. bo tak sie zasatnawiam na załozneniem do 7211 i znalzłem po dobrej cenie ale jest od 6245 i nie wiem czy bedzie pasował i czy on sie czym rozni. dziekuje za odp. pozdro
    • Przez gacomen5
      Proszę mi pomóc jak mam sie dobrać aby wymienić spręzyne, podejżewam zę jest pęknięta.
×