Piotrus89

Pronar P5

Polecane posty

Przepraszam za liczne błędy napisane w mojej wypowiedzi ale już tak mam- byle szybko . I myśle również że dobrze napisałem w zdaniu słowo markom gdyż w liczbie mnogiej zostało użyte ;) marką to jakbym mówił o konkretnej marce a markom że wiele marek ;d

 

w mojej wypowiedzi nie chodziło mi o wyniesienie marki pronara ponad wszystko . wiem dobrze że nie da sie porównać tej klasy ciągników, tak jak sam pisałeś to jakby porównać mercedes do hyundaya, ale i tym gorszym hyundayem da sie jeździć. uwierz że nie wielu stać na ciągnik marki fendt czy john deere, a znam takich którzy za wszelką cenę zadłużają sie żeby taki kupić. ja chciałem tylko opisać swoje odczucia po użytkowaniu ciągnika jakiego posiadam. a porównałem go do fendta mojego sąsiada, gdyż i tak wielu uważa że skoro np. 100 konny pronar i zetor ciągnie pług 4 skibowy to fendt tej samej mocy 8 pociągnie bez problemu ( u nas w okolicy tak wszyscy myślą ). wiadomo że jakość jest dużo lepsza, wytrzyma napewno nie jedno o wiele dłużej.

 

gdyby pronar zainwestował i wprowadził na rynek maszyny powiedzmy dorównujące zachodnim to przecież nie kosztowały by one tyle co teraz tylko były by w cenie zachodnich. Więc jeśli ktoś bedzie kupował ciągnik johna za 250 tys. i w tej samej cenie miałby pronara, to wiadomo że kupiłby johna. dzięki temu że pronar ma maszyny tańsze, ludzie je kupują, myśle ze podobnie jest z zetorem .

 

teraz złozyłem wniosek prow na ciągnik john deere 6230 premium i mam nadzieje że też bede z niego zadowolony .

Edytowano przez AllesKamilKlar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CzeKus    0

Mam P5 powiem tak: bardzo Lubi paliwo, nie nadaje sie do cieżkich prac, klimatyzacja to szajst, filter powietrza zaciaga najwiekszy syf, łatwo go przegrzać, żółw zajac przestał mi działać i zostało na żółwiu, strasznie czuły na dziury w drogach, mały zbiornik paliwa starcza na 8h pracy

 

 

Plusy też są

Kabina w miare widoczna i przyjemna, bardzo mały promien zawracania, niska cena, hydraulika SuPeR, wyglada w miare nowocześnie, bardzo prosty w budowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to powershift Ci nie działa??? Trzeba zawór przeczyścić, albo wymienić, ale tego już sam nie zrobisz:)

 

Jeśli chodzi o spalanie, to mi tak spalał póki nie zrobił 500 mth. Teraz pełen bak starczy mi na 12h średnio ciężkiej orki. Chyba , że Ty orałeś na ciężkiej ziemi. Ale tak jak napisałeś w orce brakuje mu kilku biegów pod obciążeniem, ale chyba masa robi swoje. Ale np przy prasie zwijającej mało spali, napewno mniej niż forterra 100 km.

Edytowano przez AllesKamilKlar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Edziu    1

Dlaczego sądzisz że nie nadaje się do ciężkich prac?Swoją P5 mam nakręcone 580MTH i nigdy mi się nie zagrzał,filtr jak dużo pyłu może fakt jest trochę zanieczyszczony ale to nie problem,Paliwo faktycznie lubi no ale cóż myślisz że inne ciągniki palą mniej,spoko tyle samo albo lepiej tylko ludzie przechwalają się jak to ich ciągnik malutko spalił,wystarczy się spytać o pojemność zbiornika paliwa i niech nikt nie mówi że zbiornik starcza nie wiadomo na ile.A tak na marginesie każdy ciągnik ma plusy i minusy a za tą cenę nie można oczekiwać super ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Czy 20 l ON na ha zaoranej gleby, mozajki, to dużo? Co do zagrzania, jak przegapisz czyszczenie siatki, to na pewno złapie temperaturę i włączy się lampka, ale do przegrzania jest jeszcze daleko i wystarczy przeczyścić siatkę. Co do zawartości filtra, to widziałem ciekawiej zanieczyszczone a pracujące w tych samych warunkach co moja P5 np. przy odbiorze QQ. Zasadą jest że filtry suche czyści się niemal codziennie.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam was ja posiadam Pronara seri P5 model 5110 (85km) Jestem z niego niezadowolny strasznie się grzeje,paliwa pali strasznie dużo więcej niz fortera 100km tez posiadam.Mój pronar ma przepracowane 550mtg i poszła poppa paliwowa,chłodniczka olejowa 2 razy wymieniałem,pompa hydrauliki,strasznie grzeje się skrzynia,z tego co mi wiadomo jest zle spasowana skrzynia biegów z silnikiem. Macie podobne problemy.Jestem z Wielkopolski.

Edytowano przez Roland1993

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizon7    0

Witaj ROLAND ja mam pronara 5135, 100KM, jak go kupiłem też się grzał ale silnik, podczas orki musiałem robić przerwy.Na chektar orania z 4skibowym pługiem spalał 19litrów, a teraz ma 600mtg i jest trochę dotarty i spala 15 l/ha,no i silnik przestał się grzać.Pozatym że silnik mógłby być mocniejszy, jestem z niego zadowolony.Mam przy nim silnik iweko i skrzynie ZF.Jego wyposarzenie jest porównywalne z innymi zachodnimi ciągnikami.U mnie Pracuje z ładowaczem czołowym.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja w moim p5 mam natomiast silnik perkins.Skrzynia tez ZF, klimatyzacje,w sumie wziołem go z pełnym wyposażeniem.Ale musze się z tobą Biozon7 zgodzić,ponieważ ja również zauważyłem że czym więcej ciągnik ma nabite mtg to jest coraz lepiej z nim.Tak jak by to wszystko się docierało,spalania schodzą,ale i tak chemy go sprzedać i kupic Jelonka seri R.Jednak niema to jak john deere, czy choćby dobrze znany nam Zetor forterra ma 3800mtg ibyła wymieniona aby uszczelka pod głowicą a tak nic sie nie działo.Z życiu więj nie kupie pronara.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież w instrukcji wyraźnie pisze , że prawidłowa temperatura silnika waha sie od 90 do nawet 105 stopni . Ale widzisz mój ma już prawie 3000mtg i nic mu sie jeszcze nie stało (prócz przytkanego zaworu jednego). I nie myśl, że jak kupisz jaśka to nic nie zepsuje ;) być może jeszcze bardziej Cie zaskoczy xD sam sprowadzam jaśka teraz i mam nadzieje, że bedzię chodził elegancko, ale nie ma idealnych ciągników, nawet john czy fendt jak ma jakąś wadę to może sie psuć ;d Pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to ja ci odpowiem pytaniem na pytanie. Mam John Deere 7710 12tys mtg i nic się nie dzieje sprowadzony z Dani,Pronar pewnie nie wytrzyma połowy tego przebiegu i pewnie będzie dawno na złomie i po kapitalce hehe;) Już prędzej o wiele polecił bym zetora forterre dokładnie 9641.Naprawdę dobry prosty solidny i mocny.Komfortu niema ale,ale wytrzymałosc jest.Mój pronar się tak grzeje że chłodniczka olejowa pęka ktura chłodzi olej,a przełączanie z biegu 3 na bieg 4 to jest taki uskok jak by sie wrzucało z 3 na 5. co wy na to,był Anglik od perkinsa i stwierdził ze silnik wporzadku natomiast skrzynia ma za duzy uskok na biegu pomiedzy 3-4

A czy to noramlne ciągnąc 8 ton pomidorów przyczepą do pudliszek,ciągnik niemoze uciągnąc przejezdzając 25km,to jest nienormalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no zgadzam sie z Tobą w 100%, że różnica między 3 biegiem a 4 jest ogromna i brakuje między nimi jeszcze jednego biegu ;) ale takie rozwiązanie było tez w mtz-cie (między 5 a 9 jest też taka ogromna różnica ) tak więc nie jest idealny do transportu ;p ale większość pracy u mnie wykonuje w turze i w tym zadaniu sprawdza sie wg mnie bardzo dobrze a i w polu też sobie dobrze radzi. Przyrównując go do fendta czy jaśka można mu wiele zarzucić, ale przecież to nie ta klasa (?)..., ale z kolei porównując go modeli 82 ts-a czy sa nie można powiedzieć o nim złego słowa. Firma inwestuje i widać efekty, nie to co np polski ursus . A tego jaśka o którym wspominałeś (seria r) bedzie kupowany nówka, czy sprowadzany z niemiec np??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nówka.Ale raczej 6230

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

Pronary serii p5 to podobno solidne sprzęty . Ale w fulopcj bo w podstawowej serii to jest mało komfortowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pronary serii p5 to podobno solidne sprzęty . Ale w fulopcj bo w podstawowej serii to jest mało komfortowy.

 

ja amm w wersi max i co

 

Full opcja się różni chyba aby tym że są obciązniki,klimatyzacja,skrętne błotniki,a tak to niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian23023    0

Ja ma pronara p5 i nie jestem z niego zadowolony, ponieważ gdy przekroczę 30 km/h to cały ciągnik podskakuje i nie da się jechać. Czy w waszych też tak jest? Awarii miałem już sporo, dwa razy pękła chłodnica oleju, jest już druga pompa hydrauliczna i jeszcze wiele mniejszych usterek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Full opcja to: szersze gumy - polecam, automatyczny zaczep rolniczy, rozdzielacz 4-ro sekcyjny, przedni TUZ i wałek, klimatyzacja, dodatkowy reduktor biegów, fotel Grammera.

@adrian23023 zmniejsz ciśnienie w oponach to powinien się uspokoić, w 100% tego nie wyeliminujesz bo ciągnik ma niewielki odstęp między osiami i nie jest to problem tylko P5.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witaj adrian ja mam to samo chłodniczka olejowa mi pękła 2 razy,pompa paliwowa siadła poprostu masakra,ja mam tak że jak przekrocze 3okm to jest dobrze ale \jak sue jedzie do 30 to skaczei buja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Edziu    1

A ja mam P5 nakręcone 600 mtg poza pękniętą chłodniczką oleju zero awarii,oby tak dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian23023    0

Full opcja to: szersze gumy - polecam, automatyczny zaczep rolniczy, rozdzielacz 4-ro sekcyjny, przedni TUZ i wałek, klimatyzacja, dodatkowy reduktor biegów, fotel Grammera.

@adrian23023 zmniejsz ciśnienie w oponach to powinien się uspokoić, w 100% tego nie wyeliminujesz bo ciągnik ma niewielki odstęp między osiami i nie jest to problem tylko P5.

 

 

To nie jest full opcja, ale ma najszersze opony jakie były. Ile powinno być tego ciśnienia w oponach?

 

Witaj adrian ja mam to samo chłodniczka olejowa mi pękła 2 razy,pompa paliwowa siadła poprostu masakra,ja mam tak że jak przekrocze 3okm to jest dobrze ale \jak sue jedzie do 30 to skaczei buja.

 

 

 

Ja teraz jeżdżę bez chłodnicy oleju, z tym bujaniem do 30km/h jest ok. ale jak przekroczę to nie można wysiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Ciśnienie od 0,1 do 0,16 MPa. Warto czasami luknąć w instrukcję.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Gdzie kupiliscie te swoje p5,jakie macie modele chłopaki.ja swojego kupiłem w firmie agrorami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Edziu    1

Gdzie kupiliscie te swoje p5,jakie macie modele chłopaki.ja swojego kupiłem w firmie agrorami.

 

PHSR Sępólno Krajeńskie P5 5135

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A te chłodniczki olejowe to na gwarancji jeszcze wam pękły czy już po gwarancji było. Czy na swój koszt wymienialiscie???????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizon7    0

Witam swoją P5 kupiłem w AGROMIE SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE, jestem z niej zadowolony. Powarznych usterek nie miałem. Ciągnik kupiłem w 2007 roku, obecnie ma 600 mtg, pracuje a ładowaczem czołowym pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Edziu    1

A te chłodniczki olejowe to na gwarancji jeszcze wam pękły czy już po gwarancji było. Czy na swój koszt wymienialiscie???????

 

Pękła mi po gwarancji ale wymienili mi jako gwarancyjną więc zero kosztów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ciachoxtx
      Witam , tata orał pole i chcąc wyjechać z bruzdy traktor nagle zablokował tzn. może ruszyć ciut do przodu ciut do tyłu i blokuje takie aby centymetry 10 % obrotu koła skrzynia biegi wchodzą bez zarzutu co może być przyczyną ?
    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj