kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przy takich przełożeniach ładunek tak bardzo nie zmienia spalania. Silnik nie obciążony pali dużó ponieważ wytwarza pełną moc pracując z max obrotami. To, że wytworzona moc nie jest w pełni wykorzystana to inna sprawa.

Większej bzdury dawno nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Niestety taka jest prawda wciskasz gaz na maxa i masz bardzo duże spalanie. Także do transportu nie bardzo sie nadaje. Jednak w pracy jest już duzo lepiej np. w agregacie uprawowym 4.2m bomet przy uprawie pod QQ na 20ha + przejazdy spalił 85litrów powiem szczerze ze bylem mile zaskoczony Fendt 310lsa palił mi więcej i trudniej go zdusic niż Fendta bałem sie ze może sobie nie poradzic a latał az miło srednia predkośc 10km/ha obroty nie prekraczałem 1900

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

No oczywiście można łapać się za słówka itd. Chyba każdy zdaje sobie sprawę że im większy ciężar tym spalanie większe. Zwłaszcza jeśli teren będzie np nierówny czy grzązki. Chodziło mi o to , że moc nie jest w pełni wykorzystana i tyle. Nie wiem czego tu nie rozumieć. Im większa prędkość obrotowa tym większa dawka paliwa, częstotliwość jego podawania, itd. Takie trudne?

Mariusz ja do ciebie nie mówiłem tylko pisałem, ale cóż jak się nie zna znaczenia niektórych słów to o czym my będziemy tu pisać. Wychodzi na to, że sam bzdury piszesz uzywając niewłasciwych słów.

"Tak bardzo" może nie jest najszczęśliwiej dobranym okresleniem i jest płynne przyznaje.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Silnik nigdy nie wygeneruje większej mocy niż wynika to z obciążenia. Ty napisałeś, że pracuje przy pełnych obrotach na 100% ale "część tej mocy nie jest wykorzystana"

 

Większe spalanie przy nie obciążonym silniku i wysokich obrotach bierze się z niskiej sprawności silnika w tym obszarze pracy(patrz mapy BSFC). I to całe wyjaśnienie, a nie jakieś historie o wytwarzaniu pełnej mocy, która w jakiś niezbadany sposób gdzieś ginie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Sprawa jest prosta jak cep. Ty próbujesz zrobić z tego jakąś teorie i po co? Dowartościować się chcesz, kompleksy masz? Gdzie ja napisałem, że moc gdzies ginie? Nie jest wykorzystana jak trzeba, bo ciągnik nie jest idealnym narzedzxiem do transportu, czy jazdy. Pisałem wyraźnie i po polsku o ekonomicznych obrotach. Każdy silnik wytwarza pełną moc przy innych obrotach to jest normalne, kazdy ma inną sprawnosć,. Ale zasada jest taka sama. Mniejsze obroty mniej spali. Widziałem kiedyś test ciągników 80 KM. Wszystkie z przyczepą chyba 8 ton i z prędkością 40 km/h bez ekonomicznych obrotów spalały około 38 - 40 litrów na 100 km. Te z eko obrotami paliły około 32 - 34. To samo tyczy się jazdy na pusto. Ktos napisał, że spalił kubotą 100 KM bez obciążenia 40 litrów na 100 km. W teście z przyczpami paliły po 40. Mając to na uwadze użyłem sformułowania "tak bardzo". Zresztą gdy weźmiemy pod uwagę ciężarówkę która spala około 36-38 l na 100 km i jej możliwości przewozowe to już chyba wyraźnie widać jak nie ekonomicznym pojazdem transportowym jest ciągnik.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82

no dobra nie kłóćcie się - fakt jest taki że za dużo pali i jak tak dalej będzie to wole mtz do transportu bo na 28 km spali 8-10l ON lub opału. muszą z tym zrobić porządek, a od jutra będę testował dalej -z pewnością napisze co wynikło. jeszcze jedno, czy u Was słychać gwizd z tyłu ciągnika przy jeździe na pusto ( pod obciążeniem nie próbowałem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fender    0

Pytanie z innej beczki - jakie śruby użyte są w Kubotach ? Calowe czy metryczne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bocecek087    14

Kubota silnik i naprawisz młotkiem i przecinakiem a elektronika u japońca jeszcze nigdy się nie po psuła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

spójrz do galerii i zobacz jak się naprawia skrzynię biegów w Kubocie :P Młotek jest tam średnio potrzebny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0
panowie ja zaczołem testować swoją 108 - na 100 km drogi spaliła 40 l ON i zrobiła 3,2 mth przy prędkości 0koło 36-38 km/h ( obroty około 2600) - powiem szczerze że się super jechało ale spalanie przy pustym ciągniku (tylko z turem) to troche ma za duże (zawiodłem się - liczyłem na max 30 l) , przydało by się ta sama prędkość ale przy niższych obrotach. wadą jest jeszcze fakt że brak miejsca dla 2 osoby a tu tyle chętnych na przejąrzczkę. :) cd nastąpi

Kolego Piteriiv coś mi tu nie pasuje spaliłeś te 40 l swoją 108.

 

no dobra nie kłóćcie się - fakt jest taki że za dużo pali i jak tak dalej będzie to wole mtz do transportu bo na 28 km spali 8-10l ON lub opału. muszą z tym zrobić porządek, a od jutra będę testował dalej -z pewnością napisze co wynikło. jeszcze jedno, czy u Was słychać gwizd z tyłu ciągnika przy jeździe na pusto ( pod obciążeniem nie próbowałem)

 

A wspomniany w tym poście MTZ to jakiej mocy bo na pewno nie 108 koni ? a jaka różnica ci wyszła w spalaniu ?

28 km razy 3,5 daje 98 km prawie 100 jak wyżej przy 108. 3,5 razy 10 litrów ON daje 35 litrów to ile jest różnicy tylko 5. Bo nie ma bata że 82 konie Mtz w transporcie spali 8 litrów wiem bo miałem przy belarce spalał 10 na godzinę. I podstawowa kwestia ile koni ma ten twój mtz?

 

A teraz pytanie z innej beczki. Jakie obciążenie założyć na koła do M9540 bo w instrukcji pisze że max może być 72.5 kg x 2 sztuki to na koło czy w sumie nie wiem jak to rozumieć pisze maksymalna masa na koło. bo zakładają przeważnie 2 x 50kg na koło to wystarczy czy lepiej założyć więcej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82
Napisano (edytowany)

owszem jest to mtz 82 KM o przebiegu ponad 4000 mth ( zapomniałem dodać że woziłem obornik na rozrzutniku 4.5 T - ile tylko weszło i na tych 8 -10 litrach było cofanie pod ładowacz i roztrząsanie po polu) a różnica 5 litrów na 100 to zawsze coś to po pierwsze a po drugie kubota przy obciążeniu raczej nie będzie palić tyle samo co na pusto, a tu nie ma znaczenia ile koni ma ciągnik( chodzi mi - jazda na pusto). a tak do informacji pisze żeby te reklamy trochę brać z przymrużeniem oczu - żeby wszyscy nie sądzili że na 4 - 6 l ON będą robić. mam jeszcze pytanko odnośnie trójkąta na którym wiesza się obciążniki do przedniego tuz-a - może ktoś ma namiary na producenta lub sprzedawce albo jakieś zdjęcia lub rysunki techniczne.

Edytowano przez Piteriiv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Kubota Pali dużo podczas transport ponieważ nie jest wyposażona w nadbieg,który umożliwiłby jazdą z max prędkością przy obrotach na poziomie 1600-1800. W sierpniu podobno wejdą modele wyposażony w nadbieg. Kubota o wiele mniej spali w pracy. Obroty 1600-1800 wystarczą do ciężkiej pracy.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

@Piteriiv Troche spore spalanie jak na 108-mke.

Na dystansie 75km mój ciągnik spalił 25l,

- 2 przyczepy x 4t ładunku w jedną stronę, (35km) obr 2000...2200..

- powrót puste 2400...2600obr czasami 2800.. pogoda upalna, klima włączona non stop.

A ile masz już godzin na budziku?


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82

niecałe 10 mth - nówka, możliwe że to duże spalanie to powód gaz-u w dechę bo prawie non - stop obroty powyżej 2500 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysztofJ    0

Przesyłam informacje na temat emisji odcinka Agromachiny poświęconego ciągnikowi komunalnemu Kubota.

ODCINEK 2.

- ciągnik VALTRA

- mała KUBOTA – ciągnik komunalny

- GRA dla pasjonatów rolnictwa

 

Emisja:

07 maja (poniedziałek) godz. 18:25 (PREMIERA)

09 maja (środa) – 08:10 oraz 14:00

11 maja (czwartek) – 07:40 oraz 14:55

13 maja (niedziela) – 09:15

14 maja (poniedziałek) – 05:55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy wszyscy użytkownicy Agrofoto otrzymali mailing od Kuboty, ale w najbliższy poniedzialek 14.05.2012r. o godz. 20:00 odbędzie się czat z marką Kubota

Będziecie dyskutowali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34
Napisano (edytowany)

Pewnie pogadamy ale jak dla mnie to trochę za wczesna pora.

Edytowano przez samex69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

no dobra temat rzeka to wrzucę ekstremalny filmik z kubotami w roli głównej :D

nie bardzo wiem co oni tam robią ale te ciągniki to naprawdę dostają w... tylna część ciała :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HIlary    4

jaka jest obecnie montowana kabina w L5040??

proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Forumowicze, w dziale Pokazy polowe marki Kubota pojawiła się informacja o targach lokalnych i pokazach polowych w najbliższy weekend i w następnym tygodniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82

no panowie mam wynik testy zużycia paliwa dla Kuboty 108 o przebiegu 41 mth, pełny zbiornik poszedł na 29 mth w pracach różnych gdzie było: orka 1,04 ha, przygotowanie pola pod siew kukurydzy 2,30 ha( agregat bierny 3m), praca w turze około 10 mth, reszta to parę wycieczek pusto, i jakieś drobne prace na podwórku. powiem szczerze że nie spodziewałem się że tak bardzo szybko będzie kręcił mth, wydaje mi sie że MF 255 chyba wolniej to robi. ale ogólnie wrażenie mam bardzo pozytywne i nawet tur ł -106 spisuje się dosyć dobrze ( za wyjątkiem przycisku do trzeciej sekcji - który bardzo ciężko chodzi. ) skręt jest nr 1, biegi trochę ciężkawo wchodzą i szarpie sprzęgło - ale to idzie opanować a może te mechanizmy się dotrą z czasem. lubi skakać na nierównościach ale reszta jest super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82

koledzy przy wymianach gwarancyjnych oleju, serwis zostawiał wam spuszczony (stary) olej czy zabierał??????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj