kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Artur96    11

Gdy był u mnie mechanik na przegląd to mówił ze ostatnio jeździł do gościa co kupował kubote nie u niech ale ci co u nich kupił przenieśli swój zakład dużo dalej.To była kubota m5700(pracująca w lesie)I jakoś im gałęzie w filtry olejowe wlazły i coś tam uszkodziły.A kubota miała ok 12tyś Mtg.mechanik zrobił co trzeba i znowu dają jej w d**pe.

Ja w swojej kubocie dostałem gaśnicę,dwa trójkąty.łącznik górny(cięgno). dwie kule do tuza dwa zaczepy i bolce plus przetyczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Artur96, a który diler mówił Ci o Kubocie z przebiegiem 12 tyś mtg? Bardzo chętnie bym obejrzał, jak kubuś wygląda po takim przebiegu. Podaj namiar na tego dilera, jeśli możesz

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darik4    0

Hej znam tego mechanika z Łap , u nas na Podlasiu Ciągniki kubota dobrze się spisują ...

Słyszałem że mają po 5tys motogodzin i bez rzadnej awari....i małe zużycie paliwa .a w turze są idealne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Ja również mieszkam niedaleko Łap i brałem tam kubote więc przy okazji jak będę gdzieś w pobliżu to zapytam tego mechanika czy faktycznie widział taką kubotę co miała 12tyś Mtg.

 

Mam pytanie do użytkowników modeli M 9540 i 8540 czy u was też tak dziwnie przełącza się dźwignię reduktora biegów pełzających? Bo ciężko tam wyczuć, między ślimakiem a żółwiem jest tak mała granica że nie wiadomo co się włączyło do puki się nie ruszy, i czasem jakoś z oporem przesuwa się tą dźwignię. Mam też pytanie co do rewersu jak powinno się go używać? Bo jak się pracuje np z agregatem na zającu 1 to jak się rusza z rewersu to on trochę zrywny i jest szarpnięcie. lepiej się rusza ze sprzęgłem, i tu mam pytanie czy przytrzymywanie na sprzęgle i ruszanie ze sprzęgłem po mimo że rewers działa bez, ma jakiś wpływ na szybsze zużywanie się rewersu. Bo słyszałem taką opinie od kolesia który posadził sprzęgło w fendt, mówił że wysiadło bo on zawsze ruszał ze sprzęgła.

 

Nie pisz posta pod postem

Edytowano przez lukaczmarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ten drążek juz tak ma ale mozna go wyczuc jak ruszania to najpierw włacz bieg i dopiero przełacz rewers i powinno byc ok bo jak przytrzymasz troche na sprzegle to juz robi sie strasznie zrywny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kubota to Ciągniki, które pracują do 20000 h bez remontu , dlatego ważna jest systematyczna wymiana olejów filtrów itp. Koszty związane są z dbałością o Ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysztofJ    0

hm... słyszałem, że do 10000 h bez remontu głównego silnika, ale może i 20000 a dlaczego nawet do 30000 h :). Silniki Kuboty to rzeczywiście udany produkt i dlatego są montowane głównie w maszynach budowlanych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Dlaczego wszyscy zawsze piszą remont silnika? Silnik jeśli wytrzyma te 12tyś godzin to już ciągnik się zamortyzuje i zarobi na pół drugiego. Ale przekładnia Główna to właśnie jest najdroższa rzecz do naprawy w każdej marce. Silnik zrobisz w granicach 10 tyś nawet w Fendt ale przekładni kapitalny remont to już inna bajka koszt może być i 4 razy większy niż silnik. Nie wiem jak w kubusiu koszty naprawy przekładni wyceniają ale podejrzewam że trochę kosztuje. I tu jest pytanie czy przekładnia wytrzyma tyle co silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

ja powinienem w rok zrobić swoja m128x ponad 1000h o silnik się nie boje tylko o przekładnie mam nadzieje że z 10000h wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Czy nie uważacie, że czas najwyższy by ktoś podzielił ten mega-wątek na mniejsze, tematyczne bądź zamknął go po prostu zostawiając jedynie do czytania? Chyba czas najwyższy by zacząć pisać konkretnie, a nie kontynuować pisanie w bałaganie. Zaraz się okaże, że nie było sensu zakładać działu bo wszystkie małe tematy będą zamykane z uwagą podobną do tego http://www.agrofoto.pl/forum/topic/50233-dlaczego-wybrales-kubote-i-czy-polecasz-ja-innym/ bo przecież na 60 stronach tego tematu pojawiło się w zasadzie wszystko o czym można rozmawiać.

 

Pozdrawiam

Rafał "RafZielak" Z.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Popieram. Ale moderatorzy wolą, aby pisać o wszystkim w jednym temacie. Mój temat o modelu M6040 też został zamknięty A miałem nadzieję na uporządkowanie wypowiedzi o poszczególnych modelach w oddzielnych tematach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur96    11

Moderatorzy mają tez racje jak by każdy zakładał oddzielny temat do każdego modelu z każdej marki, to tez byłby śmietnik i by się forum zamulało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

wychodzi na to ze kubota ma dobre silniki. znajomy ma koparke z tym silnikiem drugi ma cos na zwor manitou z tym silnikiem i sobie chwala nie wiem jak ciagniki ale inne pojazdy dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82

panowie ja zaczołem testować swoją 108 - na 100 km drogi spaliła 40 l ON i zrobiła 3,2 mth przy prędkości 0koło 36-38 km/h ( obroty około 2600) - powiem szczerze że się super jechało ale spalanie przy pustym ciągniku (tylko z turem) to troche ma za duże (zawiodłem się - liczyłem na max 30 l) , przydało by się ta sama prędkość ale przy niższych obrotach. wadą jest jeszcze fakt że brak miejsca dla 2 osoby a tu tyle chętnych na przejąrzczkę. :) cd nastąpi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur96    11

Spróbuj przejechać tą samą trasę z ob 1500.W prawdzie będziesz jechał dłużej ale spali na pewno mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

teraz te nowe Kuboty,które mają wejść od lipca będą miały nadbieg i pełną prędkosć(40km/godz) już przy 2200 obrotow. To chyba obniży spalanie Kubot w transporcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82

tylko że przy 1500 obrotów to pewnie będzie jechał około 25 km/h i nie wiele mniej spali jak bedzie jechał z 4.5 mth. tu muszą coś wykombinować bo mój stary mtz mniej pali w transporcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Pewnie chodziło mu o to, że silnik bedzie dłużej pracował i się troche pojęcia pomieszały. Zurzycie paliwa jest normalne przy tej mocy i braku ekonomicznych obrotów nie wiem co w tym dziwnego? Trzeba było np agrofarma pl kupić i taniej by transport kosztował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

Byłem wczoraj na GP Europy w Lesznie a tu niespodzianka równanie toru, a tu wyjeżdżają 4 kuboty. Fajny widok. Na każdej reklama o niskim spalaniu. Ja mam porównanie i wcale tak mało nie pali ta kubota. Powiem szczerze, że zetor w przeliczeniu na ha tej samej roboty spali mniej. Na trasie 100km mi forterra przy pełnym ładunku razem 32 tony spaliła 40l. tak jak koledze wyżej przy pustym ładunku kubota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Przy takich przełożeniach ładunek tak bardzo nie zmienia spalania. Silnik nie obciążony pali dużó ponieważ wytwarza pełną moc pracując z max obrotami. To, że wytworzona moc nie jest w pełni wykorzystana to inna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No chyba jednak robi to różnicę :D .Akurat kiedyś mierzyłem spalanie na 200 kilometrowym odcinku (droga z dużą ilością wzniesień) ładunek na haku prawie żaden bo (łącznie z przyczepą) jakieś 4 tony.Zetor 7211-42 l,JD 5720-55 litrów z tym iż oczywiście JD pokonał tą trasę znacznie szybciej.

@yarpen12-no to teraz wiesz ile warte są reklamy :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj