kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Jasiu2008    0

ciągałem ostatnio agregat ścierniskowy Unia kos 2,6m kubotą m8540 to miała co ciągnąc... zależy raz 1 a raz 6 a w niektórych momentach i 5 biegiem

jA ME 9000 CIĄGAM 2.6 METRA NA 1(Zając)lub 6(zółw)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

od 1 sierpnia jestem użytkownikiem M128X przeanalizowałem oferte wszystkich producentów traktorów i wybór padł na Kubotę i wiem że to była mądra i rozważna decyzja z każdą godziną poznaję coraz lepiej ten ciągnik i wiem na co go stać skręt bajka nawet bez bi speed włączonego a w transporcie z funkcjo auto jedzie się za***iście sama przyśpiesza sama redukuje gdy trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Moja Kubota M9540 jest po pierwszej gwarancyjnej naprawie a raczej wymianie rewersu. Podobno jest to tzw. "choroba młodego wieku". Z tego co widziałem to rozsypały się dwa łożyska w koszu sprzęgłowym rewersu.Naprawa polegała na wymianie całego kosza , wałka na którym ten kosz był osadzony i trybów które były na tym wałku plus uszczelnienia, o-ringi , olej w skrzyni i napełnienie klimy, bo przy rozpoławianiu mechanik musiał rozszczelnić instalację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Moja Kubota M9540 jest po pierwszej gwarancyjnej naprawie a raczej wymianie rewersu. Podobno jest to tzw. "choroba młodego wieku". Z tego co widziałem to rozsypały się dwa łożyska w koszu sprzęgłowym rewersu.Naprawa polegała na wymianie całego kosza , wałka na którym ten kosz był osadzony i trybów które były na tym wałku plus uszczelnienia, o-ringi , olej w skrzyni i napełnienie klimy, bo przy rozpoławianiu mechanik musiał rozszczelnić instalację.

Mechanik nie zdradził ile taka (nie)przyjemność kosztuje mniej więcej po okresie pogwarancyjnym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

śledzę od dawna wasz temat o ciągnikach marki kubota i nie tylko. Jak dotąd nie spotkałem się z tak poważną awarią jak padnięcie całego rewersu w mojej okolicy jest już trochę ciągników tej marki i raczej nikt nie narzeka na tak poważne usterki. Interesuje mnie co mogło być przyczyną tak poważnej awarii? Wada fabryczna ?

 

Dodam jeszcze że jestem zainteresowany kupnem ciągnika tejże marki. Miałem dwa razy na testach kubotki i byłem zadowolony, szczególnie spalanie mi się spodobało naprawdę to nie żaden mit są bardzo oszczędne. Wykonanie kabiny może nie jest jak w Jd ale to maszyna rolnicza, jest względnie. Mniejsze modele mają jeden istotny minus nie posiadają EHR nawet w opcji a to przydatne jeśli ktoś pracował ciągnikiem z tą funkcją a szczególnie orał to ta osoba będzie wiedzieć o co mi chodzi. Jak z dilerem rozmawiałem to od przyszłego roku będzie dostępny w modelach M100 które wejdą do sprzedaży na nasz rynek bo na zachodzie już są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Z tym spalaniem to zależy co jest dla kogo mało. Ja swoją M6040+ pług zagonowy 3*30 na ziemi gliniastej wypaliłem 17-18 litrów na hektar

orki a taki sam wynik osiągam zetorem 5320 a zetory mają opinnie pijaków. Mam nadzieję że spalanie w Kubocie się obniży po dotarciu( ma narazie 140 godzin]

 

Z tym spalaniem to zależy co jest dla kogo mało. Ja swoją M6040+ pług zagonowy 3*30 na ziemi gliniastej wypaliłem 17-18 litrów na hektar

orki a taki sam wynik osiągam zetorem 5320 a zetory mają opinnie pijaków. Mam nadzieję że spalanie w Kubocie się obniży po dotarciu( ma narazie 140 godzin]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Kolego JanuszM6040 ja to nie wiem jak te spalanie zostało policzone? Bo ja liczę to w następujący sposób. Zalewam zbiornik pod sam korek zaczepiam się do pługów i zapisuje stan licznika. Ciągnik testowany Kubota M9040 stan licznika 150 motogodzin. Pługi Kverland 3*40 obracane na zabezpieczeniach resorowych rama 140 czyli takie sobie. Dwie działki do zaorania jedna 2,5 a druga 4,5 hektara razem siedem. w sumie czas przepracowany przy orce tych dwóch działek to 15 godzin spaliłem na to 100 litrów ropy i to żadna bajka, dodam jeszcze ruskiej. Teraz podziel te 100litrów na 7 to hektary i wyjdzie ci 14,2857142 dokładnie takie spalanie mają na hektar ciągniki po 160 koni bo palą więcej ale i więcej za godzine zaorzesz i jak policzysz to wyjdzie podobnie więc nie wiem jakim cudem u ciebie spalanie wyszło tak wysokie.

 

Jeszcze jedno M9540 ma prawie sto koni i spalił mniej jak M60 to czegoś to nie rozumiem? Albo niewłaściwie dobrane przełożenie albo pedał gazu w podłodze albo pługi lipa bez urazy szukam przyczyn takiego przepału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Albo po prostu cięższa ziemia.A ruska ropa ma to do siebie że jest lepsza od polskiej-mniej bio i czego tam jeszcze,fajny kolorek,większy "pałer" i zero zapachu frytek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Ziemia ciężka gliniasta, ropa z orlenu pługi stare zwykłe 3 grudziądzkie orka głęboka.Ale nie oto chodzi że dużo spaliła tylko porównuję ją z zetorem i niewidzę różnicy może po prostu miałem zetora z małym apetytem na paliwo.A co do spalenia na hektar orki to w naszym terenie żaden ciągnik nie schodzi poniżej 15 litrów na hektar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ba :D -sam mam takiego Zetora z małym apetytem na paliwko ale i tak wszyscy (przez "wszyscy" należy rozumieć "znafcuff" wszelakiej maści którzy coś, gdzieś,kiedyś słyszeli ewentualnie kupili funkiel nówkę nie smiganą panie z Zachodu 30 lat i tylko 3 tys mth :D ) powiedzą że Zetor to smok...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Kupując kubotę liczyłem bardziej na jej bezawaryjność niż na niske spalanie ale czytając komentarze myślałem że będzie palić mniej od zetora a tu wychodzi że pali podobnie. Mimo to nadal jestem przekonany że zakup kuboty był dobrym wyborem. Dzisiaj orałem lżejsze ziemie i spalanie na hektar ok.15 litrów(pomiar może być trochę niedokładny bo zaorałem tylko 1,5hektara)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Jeżeli na naprawy wydasz w ciągu 23 lat mniej niż 3 tysiące złotych(tyle mniej więcej wydałem-z czego połowa tej sumy to serwo) to wtedy tak-można bedzie porównać awaryjność Kuboty z awaryjnością starego Zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Chłopie powiem ci tak kup se porządne pługi, a zobaczysz ile ci spali ten ciągnik nawet na glinie. Posiadam i glinę w swoim areale i jak orałem w zeszły poniedziałek to było sucho aż pług nie chciał iść w ziemie. ale spalani nie było jakieś kosmiczne. Ja rozumiem że litr więcej półtora to góra, jak ciągnik ma za ciężko to właśnie wtedy wzmaga sie jego apetyt na wachę. ja np: to orałem na żółwiu 6 bieg i miejscami wzmacniacz. Jak lżejsza ziemia to 1 bieg na zającu ale to już szybka orka bo koło 10km/h. i powiem szczerze rz gdyby pługi były rozstawione 3*45 to te spalanie było by niższe. bo był jeszcze zapas mocy. Ważna uwaga co do Kubotek tych większych 2000rpm to optymalne obroty, wiadomo czasem jak sie zagapisz to przydusisz na 2100 albo 2200 ale to max.

 

kolego jaro dobrze napisane " starego zetora " bo na pewno nie nowego, a już na pewno nie nowej Forterry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Kolego Jaro jak sam dobrze powiedziałeś ,,w starych zetorach,, te nowe to już inny rozdział ja na swim 5320 przez 15 lat zrobiłem 9000 mth

i koszty napraw zamkneły by się pewnie w 1000zł głównie pompki do sprzęgła i hamulców. Co do zmiany pługów to limit na inwestycje na ten rok wyczerpałem w 120%. Ale w następnym roku to będzie pierwszy zakup

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

kolego Janusz i właśnie jak kupisz te pługi, to wtedy napisz mi o spalaniu. A ja wtedy będę już mam nadzieją szczęśliwym właścicielem kuboty. Właśnie koledzy i tu mam mały problem czy brać M9540 czy M108 ?

wszyscy koledzy jadą ten większy, ale ja jakoś nie mam przekonania do tego common rail. Właśnie w kubocie M9540 jest sekcyjna pompa. i prawie żadnej elektroniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Wiem że tak napisałem :D -i nie bez powodu.Parę lat temu gdy kupowałem nowy ciągnik pod uwagę brałem też Zetora Proximę-niestety po oględzinach "dałem sobie siana" i wybrałem coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Odpowiedzi na pytania zawarte w kilku postach.

- cena części do naprawy mojej Kuboty to około 8 tyś. zł.- podobno.

- przyczyną awarii rewersu w mojej Kubocie była wada fabryczna .

- był przypadek że Marubeni uwzględniło jako gwarancyjną naprawę wymianę rewersu po upływie gwarancji co może świadczyć o tym że to jest wada fabryczna i poczuwają się do winy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudemenes    2

Posiadam Kubotę M9540 od dwóch lat.

W tamtym roku orałem jeszcze starym pługiem grudziądzkim - 4x40 - średnie zużycie paliwa - 16 litrów/ha

W tym roku ciągam KMJ z Akpila - 4x48 - średnie zużycie paliwa - 14 litrów/ha

Odczuwam wyraźną różnicę między tymi pługami - przy starym ciągnik szedł na 6 polowej, a przy nowym (pomimo większej szerokości roboczej) idzie na 1 szosowej - ewentualnie z półbiegiem.

Czas zaorania jednego ha spadł poniżej jednej godziny. Pole o powierzchni 4,1 ha zaorałem 3h45min (z poprzeczkami)- gleby średnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Właśnie o tym mówię co kolega rudemenes napisał. Sprzęt musi być optymalnie dobrany do możliwości ciągnika wtedy mamy realne spalanie. KOlego a jak myślisz ta M9540 dałaby rade z obracanymi 3*48 jakiś overum by to był albo lemken ??

bo z kverlandami 3*40 obracanymi to nie miał co robić jak ją testowałem.

Jak ci się spisuje ta maszynka M9540 ?? jak długo ją posiadasz ? jakie prace wykonuje ? ile motogodzin masz nakręcone na niej? Czy miałeś jakieś poważne awarie? i ogólnie czy jesteś zadowolony z tego że kupiłeś kubote a nie : Jd albo Nh czy coś jeszcze innego. prosił bym o rzetelną odpowiedź.

Proszę także o rade co mam brać M9540 czy lepiej M108 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudemenes    2

Jak szukałem ciągnika dla siebie to na sam początek zacząłem od Zetora Proximy. Praktycznie byłem na nią zdecydowany, ale chcieli na pocżątek 30% wpłąty własnej - tyle nie miałem. Przez przypadek trafiłem na Kubotę. Na pierwszy rzut poszła 108-ka - niestety - drogo. Stanęło na 9540 i to wyrwane taniej niż Zetor (mówimy oczywiście o tej samej kompletacji - klima, rewers, obciążniki...), bo wyrwałem ją od Krukowiaka jako ciągnik pokazowy. Dwuletni ciągnik miał najechane 10 mtg. U Krukowiaka chodził na pokazach opryskiwaczy. Także kupiłem ciągnik w 2010 roku rocznik 2008. Oczywiście pałna gwarancja 2 lata od momentu zakupu.

Miałem okazje w tamtym roku zaczepić do niej pług obracany KM80 z Akpila - 3x44 cm. Szedł jak burza. Na moje średnie gleby to zdecydowanie za mało. Jeżeli waga pługa nie przekroczy 1100 kg, to myślę, że bez problemu taki pług podniesie i obróci. Jako, że nie chciałem przepłacać za nową obrotwke (używanej nie chciałem) to kupiłem w tym roku KMJ - też z Akpila. 4x48 to jest optymalny pług na moje ziemie do tego ciągnika. Mam co prawda do tego pługa piątą skibę, ale to z zamiarem, że za kilka lat kupię wiekszy ciagnik. I jeżeli do tej pory w Polsce będą dostępne Kuboty o mocy ok 150 KM, to napewno zacznę rozmowy handlowe od niej. A jak nie, to będę próbował w Niemczech i jakoś stamtąd ścianąć ją do siebie.

Na chwilę obecną 9540 pracuje na 40 ha jako główny koń pociągowy - pług 4x48, agregat uprawowy 4,2m, agregat uprawowo siewny na hydropaku 3m, talerzówka ciągana 3,4m, transport - dwie pełne przyczepy 10-tonowe po utwardzonym pociągnie, ale na polu nie ma szans..... Zastąpił starą wysłużoną 120-tkę. Mimo, że teoretycznie jest słabszy, to robi o wiele lepszą robotę niż ursus.

Spalanie - orka - 14 l/ha, talerzówka, uprawowo-siewny - 7 l/ha, uprawa - 6 l/ha.

Na chwile obecna mam nakręcone niespełna 500 mtg. Koszt pierwszego przeglądu na 50 mtg - 2000 zł, drugiego na 350 mtg - 800 zł, trzeci na 650 mtg chyba zrobię już sam - będzie taniej - gwarancja i tak sie kończy za kilka miesięcy.

Czy jestem zadowolony - oczywiście. Jak chodziłem koło zetora, to razem ze mna chodził też sąsiad i kupił proximę 105. Od tamtej pory - zatarło sie turbo, spalił sie jakis sterownik skrzyni, ukręcony wał do przedniego napędu, wypluty olej z silnika (jakiś uszczelniacz pękł). U mnie tylko jedna mała awaria - padło radio :) Zetor jak rusza z pługiem czy agregatem to kopci jak lokomotywa, a Kubuś nic...

108 wydaje się być lepszym ciagnikiem - wieksza moc i EHR.

Wady 9540 to zdecydowanie za mały bak - tylko 100 litrów. Nie starcza na cały dzień pracy. Jak orzesz to trzeba ze 60 litrów na pole dowieść. Cały bak też nie wystarczył na cały dzień siania. Jest to denerwujące. Zawsze nim wyjadę na pole to pakuję do auta paliwo i potem dzwonię do żony, żeby mi wywiozła na pole. Kolejna wada - mała kabina - dzieci na tym cierpią - nie ma dla nich miejsca... Mała masa - żeby bez problemu ciągać i podnosić uprawowo siewny to mam dorobiony dodatkowy obciążnik na przód. Podnośnik też mógłby trochę wyżej podnosić.

Póki co - nie zamieniłbym go na pewno na żadnego Zetora. Co do NH czy JD - nie zdążyłem dotrzeć do ich dealerów, bo tak mnie zauroczła Kubota. Miałem jeszcze na oku Case JXU 95, ale pracownicy u Osadkowskiego w Legnicy olali mnie na całej lini.... Wiem, że JD na pewno były dużo droższy....... Jak narazie Kubota spełnia moje oczekwania....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

kolego rudemenes a nie denerwuje cie to że faktycznie jak się długo popracuje kubotką to jak podejść z tyłu faktycznie jest gorąco. Myślę że to wina tego iż nie można wyłączyć całkiem hydrauliki. jeden rozdzielacz można a drugiego nie. Pompa pracuje cały czas gania olej i grzeje się.

 

Jak prowadziłem poszukiwania to byłem i Jd i w Nh i nigdzie nie można było się doprosić ciągnika na testy.

Moje zdanie jest takie że powinni wszędzie dawać na testy, bo jak się czyta ulotki to wiadomo każdy swoje chwali, a realia czasami bardzo dalekie sa od tego co piszą. Natomiast w kubocie niema problemu jeśli mają tylko taki model jak cię interesuje bierzesz na dzień a jak dobrze pogadasz to i na dwa dadzą. Lejesz paliwo i ogień. Miałem już na testach M8540 i M9540 tylko M108 nie mieli jeszcze a fajnie by było przed zakupem sprawdzić co potrafi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Również gratuluje zakupu.

Jeśli można wiedzieć jakie prace będzie wykonywała ta kubotka 6040. Kiedy rozeznasz się co i jak to opisz trochę jak spalanie, jakieś inne spostrzeżenia jeśli takowe będą.

 

Czy jest w tym temacie jakiś aktywny użytkownik Kuboty M108, jeśli tak to prosiłbym o jakieś dane ile pali, jak się spisuje przy pługach itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj