kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Mateo11441    3

A czemu nie polecasz polskiego tura wiesz z doświadczenia czy z opowiadań czy tylko od tak sobie nie polecasz bo polski?

z opowiadań wynika że słaba instalacja wiązki przewodów od joystica i gniazdka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeonOr    1

ja mam polski ładowacz i mi wystarczy, ale ja specjalnie to go nie wysilę bo mi służy teraz do odśnieżania, a poza tym to kilka rozrzutników w roku krokodylem załadować, parę łyżek piask i widłami do palet na budowie pustaki dowoziłem. Mam nadzieję, że z biegiem czasu więcej zastosowań znajdę.

 

Duży minus to jest brak położenia pływającego przy odśnieżaniu, zwłaszcza na nierównych drogach i podjazdach i dosyć powolna praca (góra dół), ale to chyba kwestia regulacji. :rolleyes:


KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@LeonOr-ta powolna praca to raczej zbyt mała wydajność hydrauliki (no chyba że masz jakąś regulację na złączach czy gdzie tam masz ten ładowacz podpięty).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Polski np. Metal Fach o udźwigu 1300kg kosztuje 15000....18400zł brutto z łyżką 1.8m i joy, a Quicke Q35 pasujący na 8540..9540..M108s kosztuje 32000zł brutto. Ciężar wysięgnika prawie ten sam, jakość bez porównania. Jeśli ładowacz będzie mało używany, od czasu do czasu to polski, jesli na codzień i intensywnie to Quicke, MX, Sigma 4. Do Kuboty z krajowych maszyn pasowałoby moim zdaniem coś lżejszego np. Hydrometal AT 20. Wybór zostawiam użytkownikowi - producent, przeznaczenie prac, i zasobność w finansach.

@Leonor a jak masz podpięty ładowacz pod hydraulikę? Pod szybkozłącza, czy przy korpusie skrzyni blisko filtrów? Bo przy pierwszym rozwiązaniu może "dusić" przeplyw oleju. I jaki masz model ładowacza? Może są duże siłowniki.. Bo pompa 61l/min powinna dać radę. W testowej M7040 Quicke 25 szybko reagował..


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JACEKK1    0

Czy umiejscowienie joy sticka nie prowadzi do utrudnień w zmianie biegów lub redukcji z żółwia na zająca itp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeonOr    1

Polski np. Metal Fach o udźwigu 1300kg kosztuje 15000....18400zł brutto z łyżką 1.8m i joy, a Quicke Q35 pasujący na 8540..9540..M108s kosztuje 32000zł brutto. Ciężar wysięgnika prawie ten sam, jakość bez porównania. Jeśli ładowacz będzie mało używany, od czasu do czasu to polski, jesli na codzień i intensywnie to Quicke, MX, Sigma 4. Do Kuboty z krajowych maszyn pasowałoby moim zdaniem coś lżejszego np. Hydrometal AT 20. Wybór zostawiam użytkownikowi - producent, przeznaczenie prac, i zasobność w finansach.

@Leonor a jak masz podpięty ładowacz pod hydraulikę? Pod szybkozłącza, czy przy korpusie skrzyni blisko filtrów? Bo przy pierwszym rozwiązaniu może "dusić" przeplyw oleju. I jaki masz model ładowacza? Może są duże siłowniki.. Bo pompa 61l/min powinna dać radę. W testowej M7040 Quicke 25 szybko reagował..

 

Ładnie i szybko reagowało dopóki mi rozdzielacza nie wymienili bo był widoczny wyciek (sączenie), jak się okazało to uszczelka pod szybkozłączem była felerna ale w końcu zrobili i jest sucho.

 

Ładowacz jest podpięty pod spodem, chyba przy tych dwóch filtrach. Jak podłączali to podpytywałem czym się różni ten polski od Quicka i wychodzi na to, że nasz jest toporniejszy i ma dodatkową ramę stabilizującą pod spodem no i prawie 2x cięższy. Pozostałe elementy są prawdopodobnie tego samego producenta (rozdzielacz, przewody szybkozłącza są szwedzkie).


KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Albo serwis wrzucił rozdzielacz o mniejszym przeplywie, albo coś jest na szybkozlączach. Bo te podlączenie jest najlepsze, omijasz rozdzielacz zewnętrzny, masz wolne gniazda do maszyn. A nie masz zadnego zaworu odcinającego za szybkozłączem w stronę siłowników? ( w Quicke bylo coś takiego na wężu od podnoszenia ) I czasami same szybkozłącza euro ( te zaworki w krztałcie stożka lubią się "sklepać" i nie otwierają sie do końca ) - dot. słabszych jakościowo eurozłączek.. pisze o tym, bo tak raz miałem. A jak z udźwigiem, przed a po wymianie? Może ciśnienie na zaworze w rozdzielaczu ładowacza jest inne ?

To tylko kilka moich myśli, i spostrzeżeń z własnych eksperymentów z hydrauliką..


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeonOr    1

Po wymianie przewoziłem pustaki, ok 1200 kg i podnosi z taką samą prędkością na pusto i z obciążeniem. Miałem jeszcze jedną drobną awarię, wysypały się kulki z szybkozłącz od siłownika krokodyla, ale to też przyjechali i wymienili. Ale te złączki to włoskie więc się nie dziwię, że się posypały.


KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JACEKK1    0

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie polskiego ładowacza czy z jostickiem nie ma problemów czy się nie zacina ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeonOr    1

Nie zacina się i jest w bardzo dobrym miejscu (wysokość i odległość), jeśli chodzi o obsługę. W czasie jazdy ręka może być na josticku i płynnie obsługiwać gałkę zmiany biegów bo jest bardzo blisko. Dzisiaj kupując poszukał bym rozwiązania z 4 lub więcej sekcjami bo zastosował bym chwytak do drewna z obrotową głowicą.


KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JACEKK1    0

Do LeonOr dziś rozmawiałem z dealerem i też pytałem się o ten rozdzielacz i powiedział mi że polski tur nie ma na cztery joya i można podłączyć chwytak lub jak w twoim przypadku obrotową głowice pod wywrot przeciągnąć węże pod ciągnikiem i sprawa załatwiona na pewno nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie ale zawsze nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryczek    0

co myslicie o marce kubota wasze wrazenia plusy i minusy tych ciagników

to nie jest kubota tylko glupota

 

Za ten merytoryczny post otrzymujesz %

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Patryczek świeżutki jesteś i pewnie nabijasz se posty pisząc te kilka liter.Masz może coś więcej do napisania niż bzdury?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaY16    0

co myslicie o marce kubota wasze wrazenia plusy i minusy tych ciagników

to nie jest kubota tylko glupota

Tak to jest jak człowiek nie ma pojęcia o ciągniku bo go na zywo nie widział nie mówiąc juz o jeżdzie a pisze takie głupoty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Był u mnie niedawno przedstawiciel z Marubeni i co do za krótkich błotników z tyłu, chcą niedługo wprowadzić nowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Do Kris14. Nie wspominali może nic o dostępności EHRu w mniejszych modelach w przyszłości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

Ja ma pytanie trochę z innej beczki czy do modelu M8540 można zamówić inne opony niż standardowe 480r34? generalnie chodzi mi o nizszy profil. Ciągnik na standardowych oponach ma wysokość 2650mm a ja mam takie wjazdy do obory i szopy. Oczywiście zapytam przedstawiciela a jeśli to nie wystarczy będę uderzał wyżej ale może ktoś z forum wie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeonOr    1

Jak ja się dowiadywałem to możesz wszystkie rozmiary opon założyć pod warunkiem, że pronar felgi odpowiednie wyprodukuje.


KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktom    1

A po co Pronar ? Tutaj jest firma która zrobi odpowiednie koła

http://www.agrokola.pl/kontakt.php., 501204743

 

i to nie jest taka prosta sprawa że sobie np. tylne koła trochę zmniejszymy, ciągnik z napędem na dwie osie jest fabrycznie przystosowany do do pewnego stosunku wielkości i szybkości obrotu kół przednich do tylnych i na odwrót. po zmianie jednej osi najczęściej zachodzi konieczność zmiany kół na drugiej osi żeby współgrało i napędu nie zniszczyć. Proponuje zadzwonić do nich i tam przedstawić temat i człowiek powie czy to jest możliwe i za ile , nie będzie tanio ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

witam. mam pytanie jakie przedne mosty są montowane w kubocie i jak one uzyskują tak rewelacyjny pramień skrętu widziałem takiego M8540 w akcjii coś pieknego mówie o całym sprzecie ;);):P B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

dzieki czemu zawdziecza tak mały promień skrętu??? jezdziłem wieloma ciągnikami ale żaden nie miał takiego dobrego skrętu ;);):P B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj