kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

hubertuss    4652

Rewers w kubocie działa jak pisze b0gdan. Jego działanie polega na załączeniu lub rozłączeniu sprzęgła i przez to ruch ciągnika do przodu lub do tyłu. Jednak jest to rozwiązanie dość toporne ponieważ odpowiednie zawory są przełączane linką. Dlatego masz szarpanie, a gdy używasz sprzęgła sterując nogą niwelujesz to. Dzisiaj w zasadzie nikt tego nie stosuje. No chyba, że w tych najtańszych ciągnikach.

Tak poza tym pisząc o kubocie w postach wyżej potwierdziłeś to wszystko, co niektórzy w tym ja pisali tu od w sumie już lat. Mocno przeciętny ciągnik paliwożerny w ciężkiej pracy tak sobie ekonomiczny w lekkiej. Te spalania co podałeś na godziny policz sobie na hektary. Szału nie będzie. Jakość i awaryjność przeciętna. A miało być japońskie bez awaryjne cudo. Poczytaj teksty z przed dwóch czy trzech lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211
hubertuss

no tak wkońcu dzisiaj prima aprylis i tobie nie wierzę bo ty jesteś od zawsze tylko pesymistycznie nastawiony do tej marki 

U MNIE REWERS JEST ELEKTRYCZNY NIE MAM TAM ŻADNEJ LINKI chyba że linke miedzianą w osłonie izolacyjnej  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Niestety dotychczasowa dyskusja nie była o tobie. Aleksander na poprzedniej stronie opisywał 7040. A tam jest rewers na linkę. Nie wierzyć to możesz sobie bo jak widać masz mikre pojęcie o ciągnikach marki którą tu chcesz bronić czy tam posiadasz. Rewers eh mają modele m 110 i 135

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    706
hubertuss

    ty tez masz mikre pojęcie. Skończ wkońcu pisać o czymś czego niemasz i piszesz tylko to co gdzies przeczytałes lub jak ci sie wydaje. Liczy sie praktyka a nie teoria !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Mikre pojęcie? Przykłady proszę. Wiem przynajmniej jaki jest rewers w poszczególnych modelach. Czego nie wiedzą jak widać użytkownicy marki. Tak więc twoja teoria z praktyką nie bardzo tutaj pasuje. Poza tym zajrzyj na poprzednią stronę, użytkownik sam napisał to co ja tutaj już nie raz pisałem. Więc masz i praktykę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

masz mikre pojęcie znasz tylko dwa modele kuboty z eh a jest ich o wiele więcej więc sie tylko pogrążasz i  kompromitujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Ty za to znasz tylko jeden. Bo myślałeś, że wszystkie mają rewers eh. Więc nie mów, że ja się kompromituje bo ty robisz to o wiele, wiele lepiej. Po prostu ci nie wyszło. Nie umiesz się z tym pogodzić i stąd te wynurzenia. Zaraz mi napiszesz, że m7 jeszcze ma. I na tym się gama kuboty z rewersem eh kończy. Reszta wszystko mechaniczne. Taka to z wami dyskusja, mało pojęcia,mało argumentów. Ale jeden mądrzejszy od drugiego.

Podsumowując użytkownik na poprzedniej stronie opisywał model 7040. O tym modelu była dyskusja. On ma rewers na linkę. Tak więc nie wiem jak byś się tu dalej produkował. To i tak wyżej udowodniłeś, że pojęcia o tym nie miałeś. I tak wszyscy to widzieli. Więc dalsze twoje pisanie w tym kontekście i udawanie, że jednak masz pojęcie to zawracanie rzeki kijem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Skończcie Panowie. Już się tego czytać nie da. W tym temacie najlepsze by były posty takie jakie napisać Aleksander. Człowiek chce się dowiedzieć czegoś od użytkowników, poczytać rzetelnych opinii osób które posiadają taki ciągnik lub choćby pracowali, mięli większą styczność z tymi ciągnikami a nie od kilku stron bezsensowne spory i przepychanki osób które nawet go nie mają, (ba, część z nich nawet w nim nie siedziała) a najwięcej się udzielają w temacie. Ciągłe pisanie że Kubota to gówno, hasła typu Kubota to głupota czy też zachwalanie pod niebiosa, jak każdy ciągnik ma swoje plusy i minusy i jeżeli ktoś tylko zachwala lub widzi same wady to sorry, ale nie mówi o nim dobrze. Na tym forum jak na razie poznałem 4 użytkowników Kuboty którzy kupili ten ciągnik i podali rzetelnie opinie, wszystkie plusy i minusy ciągnika, koszty serwisowania itd. i te 4 wiadomości które dostałem na skrzynkę na PW + ostatni opis Aleksandra dał mi więcej pojęcia o tej marce niż kilkanaście czy kilkadziesiąt poprzednich stron z pustymi hasełkami i tym że kiedyś coś tam się przeczytało, usłyszało na temat tej marki czy też ludzi dla których liczy się Fendt, JD a wszystko inne to śmieci. Sorry ale przeglądając ten i inne tematy nie mogłem wytrzymać i musiałem wylać trochę swojej frustracji. Myślałem że forum jest po to żeby znaleźć pomoc przy wyborze, popisać z użytkownikami tych maszyn lub osób które mają na prawdę sporą wiedzę i obiektywną opinię na temat danego sprzętu ale się myliłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

 a więc ja posiadam 110gx z ładowaczem mx i dodatkowo w moim gospodarstwie pracują kuboty m 108s z ładowaczem stoll , 9540 bez ładowacza i druga 110gx z ładowaczem quicke tak więc mi sie wydaje że mam spore rozeznanie w temacie dodatkowo znam posiadaczy kubot 9960 z ładowaczem kubota , 9960 z przednim tuzem ,8540 z ładowaczem metal fach ,108 z ładowaczem mx i m 7040 z ładowaczem metal fach a 

hubertuss

nawet w kubocie nie siedział tylko zdj oglądał i troche opisów poczytał 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rewers w kubocie działa jak pisze b0gdan. Jego działanie polega na załączeniu lub rozłączeniu sprzęgła i przez to ruch ciągnika do przodu lub do tyłu. Jednak jest to rozwiązanie dość toporne ponieważ odpowiednie zawory są przełączane linką. Dlatego masz szarpanie, a gdy używasz sprzęgła sterując nogą niwelujesz to. Dzisiaj w zasadzie nikt tego nie stosuje. No chyba, że w tych najtańszych ciągnikach.

Tak poza tym pisząc o kubocie w postach wyżej potwierdziłeś to wszystko, co niektórzy w tym ja pisali tu od w sumie już lat. Mocno przeciętny ciągnik paliwożerny w ciężkiej pracy tak sobie ekonomiczny w lekkiej. Te spalania co podałeś na godziny policz sobie na hektary. Szału nie będzie. Jakość i awaryjność przeciętna. A miało być japońskie bez awaryjne cudo. Poczytaj teksty z przed dwóch czy trzech lat.

 

wczoraj zrobiłem po zatankowaniu do pełna 3 ha moim agregatem "Dziekan" 3,2 m szerokości (http://www.agrofoto.pl/forum/topic/67298-jaki-agregat-uprawowy-do-c360-3p/#) po orce , głębokość ok. 10 cm , prędkość 5/6 km/ha ,w tym przejazdów od tankowania do tankowania i trochę pyrkania na postoju ponad. 10 km .

2 ha mada 3 kl. i 1 ha lekka torfowa 4/5 kl.

 

Ze wskaźnika patrząc nie spalił 30 litrów (dzisiaj tj. 4 kwietnia zatankowałem 21,80 l więc wyszło ponad 6l/ha po odjęciu przejazdów). Czy to dużo ,czy mało  oceńcie sami, pracowałem na 1 szosowej 1500 obrotów. Na 2 szosowej miał za ciężko.

 

 

Najfajniej jak by ktoś miał taki sam agregat i porównał do innego ciągnika.

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    706

żeby porównanie było dobrze wykonane musiało by byc jeszcze te samo pole i ta sama głębokość pracy. Sam agregat nie wystarczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

żeby porównanie było dobrze wykonane musiało by byc jeszcze te samo pole i ta sama głębokość pracy. Sam agregat nie wystarczy :)

 

Ależ oczywiście kolego , masz całkowitą rację ; nie dopisałeś tylko ,że wiatr musi być w tą samą stronę , ta sama pora roku , miesiąc,dzień i godzina no i parę innych rzeczy. Aa i koniecznie paliwo z tego samego dystrybutora , te same oleje i płyn do spryskiwaczy.

 

 

@ hubertuss

potwierdzam , Kubota M7040 rewers ma na linkę.

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    706
AleksanderEr

    niewiem  po co piszesz te głupoty ale to co ja napisałem to akurat ma duze znaczenie ale moze ty tego nie wiesz lub nie rozumiesz to przykro mi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@pp1208

To co napisałeś i to co ja napisałem ma duże znaczenie ale co z tego? Przecież nie przywieziesz mi swojego pola ,żeby przeprowadzić testy , bo ja na pewno kilkaset km nigdzie w tym celu nie pojadę!

Chodziło mi o czym przypuszczam dobrze wiesz , o informację ile inne ciągniki z tym agregatem palą podczas pracy. Jakby były odpowiedzi ,że np; zetor taki a taki spala na ha 15 litrów , jakiś NH 12 litrów a inny traktor 8 litrów , to by mi wystarczyło ocenić ,że moja Kubota w tej pracy wcale dużo nie pali lub odwrotnie.

Bo np bez pytania kogokolwiek dobrze wiem ,że w orce pije jak pijawka , tak samo wiem ,że w lekkich pracach pali bardzo mało. Ot co.

 

A ty wyjeżdżasz z "takim samym polem" , "taką samą głębokością" , no to Ci dopisałem resztę.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

MI ferdek 4270 6 cylindrowy z trochę dojechanym już silnikiem. Podczas siewu agregatem talerzowym i siewnikiem talerzowym pali około 7 litrów na hektar. Obroty to 1500 klasa ziemi od IV do V. Wbrew pozorom lżejsze ziemie sprawiają, że ciągnik i maszyny się bardziej zapadają. Pewnie, że jedno pole nie odpowiada w warunkach drugiemu. Ale jakiś tam obraz daje.

Te małe kuboty to do jakiegoś sadu, ogrodu, parku, po podwórku z turem. Do pracy w polu to się nie bardzo nadaje. Bo nawet dużego opryskiwacza nie zawiesisz. Ani. rozsiewacza do nawozów. 20 lat temu, gdy na wsi królowały ciągniki o niskiej mocy i narzędzia do nich to był by dobry sprzęt. Wtedy każdy zabieg wykonywało się oddzielnie. Dzisiaj, gdy są agregaty. Taki mały ciągnik nie nadaje się w pole. Obrobić się obrobi. Ale spalanie w przeliczeniu na hektar będzie duże. Chociaż na godziny wyjdzie mało. Ale plonu nie zbieramy z godziny tylko z hektara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2079

Zgodzę sie z Hubertusem ze w dzisiejszych czasach trzeba patrzeć na ekonomie. Trzeba ciąć koszty mimo ze paliwo nie jest teraz strasznie drogie ale ceny za nasze płody śmiesznie niskie wiec jak da sie zaoszczędzić pare złotych to trzeba to robic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wczoraj zrobiłem po zatankowaniu do pełna 3 ha po orce moim agregatem "Dziekan" 3,2 m szerokości (http://www.agrofoto.pl/forum/topic/67298-jaki-agregat-uprawowy-do-c360-3p/#) , głębokość ok. 10 cm , prędkość 5/6 km/ha ,w tym przejazdów od tankowania ok. 8 km . ok. 2 ha mada 3 kl. i 1 ha lekka torfowa 4/5 kl. Ze wskaźnika patrząc nie spalił 30 litrów (jak zatankuję to podam dokładną wartość). Czy mniej niż 10 litrów /ha to dużo ,czy mało oceńcie sami, pracowałem na 1 szosowej 1500 obrotów.

Najfajniej jak by ktoś miał taki sam agregat i porównał do innego ciagnika.

Juz widze jak te pole uprawione jak jezdziles z taka predkoscia co tam najwazniejsze zeby ciagnik duzo nie spalil i bylo o czym na forum pogadac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Do tego głębokość uprawy 10 cm....ktoś tu chyba powinien do szkoły wrócić ......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@KARGO

nie widzisz to po pierwsze a po drugie to w czym problem ; za głęboko , za płytko bo nie rozumiem ? Zresztą chyba napisałem ,że około 10 cm.

prędkość też Ci nie odpowiada? Jak za wolno to do Kuboty pretensje ; nie pozwoliła więcej jechać.

A do czego jest forum?

Zresztą coraz bardziej dociera do mnie ,że na pisanie tutaj szkoda po prostu czasu.

 

@ Mikrus

jak wyżej .

A do szkoły mnie nie wysyłaj proszę , sam lepiej skorzystaj ze własnej rady i podszkol się w zakresie netykiety i dobrego wychowania.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

pod co tak głeboko uprawiales?

pod kukurydze wątpie bo za wczesnie  (zresztą tu sie tak głęboko nie uprawia), pod zboża 3-max 4 cm, wiec jakbys na taką głebokosz uprawiał to

- bys jechał spokojnie ok 9 km/h (ja 40 letnim fiatem 78 km z agregatem 3.30 z podwojnym wałem taką predkosc osiągałem 9-10 km/h)

- spalił byś ok 30-40% paliwa mniej na hektar.

Ale ja się "nie znam, nie mam czasu, zarobiony jestem"....

 

Jak czytam sporo ludzi na tym forum czy też widze jak robią w polu to po prostu sami się proszą o duże spalanie, czy to ursus zetor czy jakikolwiek inny ciągnik. Przy takich zabieg jak uprawa, bronowanie itp to dobrze dopasowany ciągnik do agregatu i odpowiednia głębokość to wychodzą smieszne ilosci paliwa a nie po 10-12l/ha.

Brat mi siał zestawem uprawowo siewnym (MF 3120 + unia ceres 3 rzedowa z packerem+ amazone d9 o szerokosci 3 m) i wyszło ok 8-9 l/ha

Spalanie jak opisujesz w swoim poscie to ja mam przy agregacie scierniskowym Expom Ajax 3 m i glebokosci ok 8 cm i predkosci 11 km/h  Valtrą 6550 (warunki zeszłoroczne czyli bardzo sucho).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Mikrus

pod jęczmień , gleba 3 klasa mada

 

Uprawiałem po orce wiosennej wykonanej przed Świętami  i płycej nie dało rady ustawić gdyż koła od ciągnika zapadały się głębiej niż agregat był ustawiony .Siać będzie Amazone z aktywną broną z przodu siewnika , więc docelowo będzie ok.

Tą Kubotą szybciej niż na 1 biegu szosowym ciężko jest po polu jechać , skacze jak piłka mimo ,że pole elegancko zaorane no i słaby moment obrotowy nie pozwala na więcej , mało mocy a skrzynia biegów słabo rozliczona właśnie między 5 polową a 1 i 2 szosową . Może za szeroki ten agregat kupiłem?

 

W M7060 podobno dodali 6 bieg bo ludzie narzekali , nie wiem jak jest w nowej skrzyni ale w tej co jest w moim ciągniku jak dla mnie to jest problem .Można by jechać na 1 biegu szosowym na max obrotach ,ale wtedy paliwo ubywa w oczach.

Powiem jeszcze , tak mi się teraz skojarzyło ,że Kubotą M7040 w polu z moimi maszynami , oprócz opryskiwacza wszystko robię małymi prędkościami , gdyż szybciej nie da rady , 4 do 7 km/ha i nie więcej , powodem albo jest brak mocy ,albo słaby moment obrotowy lub niestabilne poruszanie się z maszyną po polu. Na dodatek pilnuję 1500/1700 obrotów , żeby z paliwem jakoś wyrobić to wówczas na wyższym biegu już mocy brakuje a odpowiedniego biegu brakuje.

 

Przypomniało mi się ,że w zeszłym roku chciałem kupić ścierniskowego  Sharka Grano System z wałem rurowym i talerzami 50 coś cm i nie wiedziałem o  jakiej szerokości myśleć , zadzwoniłem do fabryki i rozmawiałem z szefem , on mi powiedział że 2,7 m na pewno będzie odpowiednie do M7040 a na moje wątpliwości zdeklarował się nawet wymienić na 2,5 m o ile by był jakiś problem z doborem. Nie kupiłem  ale teraz myślę , że z 2,7 m miał bym duży problem z wożeniem tego na pole a jak było by w pracy to również mam wątpliwości.Pisałem wcześniej ,że Sharka 3 m z wałem packera nie podniosłem nawet z ziemi

 

Coraz częściej jeżdżąc po polu myślę ,że muszę kupić jakiś używany ciągnik ze 120 km do uprawy i transportu a Kubotę zatrudniać jedynie do lekkich prac. Idąc dalej tym tropem to powinienem na początku zrobić odwrotnie ;kupić nowy ciągnik 120 km do uprawy i transportu a używańca do lekkich robót. Ale wówczas nie było by tych postów bo Kuboty by nie było :)

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniq    0

MI ferdek 4270 6 cylindrowy z trochę dojechanym już silnikiem. Podczas siewu agregatem talerzowym i siewnikiem talerzowym pali około 7 litrów na hektar. Obroty to 1500 klasa ziemi od IV do V. Wbrew pozorom lżejsze ziemie sprawiają, że ciągnik i maszyny się bardziej zapadają. Pewnie, że jedno pole nie odpowiada w warunkach drugiemu. Ale jakiś tam obraz daje.

Te małe kuboty to do jakiegoś sadu, ogrodu, parku, po podwórku z turem. Do pracy w polu to się nie bardzo nadaje. Bo nawet dużego opryskiwacza nie zawiesisz. Ani. rozsiewacza do nawozów. 20 lat temu, gdy na wsi królowały ciągniki o niskiej mocy i narzędzia do nich to był by dobry sprzęt. Wtedy każdy zabieg wykonywało się oddzielnie. Dzisiaj, gdy są agregaty. Taki mały ciągnik nie nadaje się w pole. Obrobić się obrobi. Ale spalanie w przeliczeniu na hektar będzie duże. Chociaż na godziny wyjdzie mało. Ale plonu nie zbieramy z godziny tylko z hektara.

 

nie zgodzę się z Tobą, iż nie podniesie opryskiwacza. od kwietnia 2012r. posiadam kubotę 108s z przednim tuz i wom(obecnie 1389mth), a od stycznia 2015 6060 z ładowaczem mx.(380 mth). obrabiają 65 ha. Mała kubota bez problemu podnosi opryskiwacz biardzki 1000 litrów i rozsiewacz do nawozów 1000kg, dzięki temu, że jest krótka i posiada tura to przodu nie zrywa, czego nie mogę powiedzieć o 108. Dużym mankamentem jest napęd przedniego wom w 108, który jest bezpośrednio z wału, bez żadnej przekładni. Jeśli ma ktoś jakieś pytania to chętnie postaram się odpowiedzieć. małą próbowałem ciągnąć agregat dziekan 3,00 m. szła ale szału nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj