kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

kris14    267

To u mnie w zielonym czyści się filtr co ponad 100h i trwa to ok 25min, a była M7 na targach teraz? bo nie znalazłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

nie no nie było po co robić drugą premierę

 


mam jednego klienta który podobno w M6060 też co 100h wypala ale aż ciężko uwierzyć


kris14 jakie masz jd?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

6115M, ale nie zależnie od modelu, z kim rozmawiam to mówi że co około 100 godzin czyści filtr nie zależnie od roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

no w jd tak jest. generalnie dpf w jd jest najbardziej dopracowany


W instrukcji obsługi do 6M jest opis diagnostyki i kalibracji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie było m7. Stoisko skromne. Nawet zetor lepiej się pokazał. A m7 to nowość kuboty więc mogli pokazać. Tym bardziej, że wielu pokazywało modele już od dawna sprzedawane. A m7 nie wiem czy ktoś już w Polsce kupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

kubota się nie wystawiała tylko agromix miał swoje stoisko. m7 nie ma jeszcze w sprzedaży nawet takie japońskie yeti (wszyscy słyszeli nikt nie widział)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekpl3    9

O M7 był artykuł w Tygodniku rolniczym gdzie pisało że cała produkcja z 2016 roku jest już wyprzedana ( zamówiona) ok. 1000 szt.

Edytowano przez arekpl3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    199

witam no wczoraj dostarczyli mi kubociaka 8560 + ładowacz inter-tech pierwsze wrażenie to wiadomo ok, bo nowy a jak będzie dalej to zobaczymy 

ładowacz chodzi szybko także do wydajności hydrauliki nie mam zastrzeżeń .pozdrawiam.

 

 

 

tak dodam teraz na chłodno po opadnięciu emocj po oględzinzch dokładnych to jest pare szczegółów zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodnicy to wygląda jak na spryskiwacz szyb, i tandetnym kapslem się zamyka ,w moim fendt 312 lsa z 90r. jest o niebo lepszy co mnie zaskoczyło to maska jest metalowa ale nie potrafie na razie powiedzieć czy to zaleta czy wada a w kabinie to ok tylko ta osłonak od słońca troche stuka o dach jak jest złożona.

a i jeszcze biegi wszystko by było ok gdyby nie te wycięcia na poszczegulne biegi tak jak jd to w jonach mi nie odpowiada i w kubocie też tylko    że w kubocie jest to troch blisko i podręcznie to myśla że się przyzwyczaje ale biegi ogólnie wchodzą gładko bo jonie to całkiem lipnie 

to na razie wszystko odezwe się po roku pracy pozdrawiam,

 

Edytowano przez grzen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przebrnąłem przez ten maraton jakoś , gdyby nie pusta aktywność kilku użyszkodników pewnie szybciej by poszło:)

 

 Kupiłem w 2013 roku nową M7040 Z 2011 roku z polską pneumatyką i ładowaczem i przednim womem i tuzem od MX.

 

Jest to na razie jedyny ciągnik na 20 ha gospodarstwie. Kupowany był z zamysłem jako docelowo pomocniczy - na razie robi wszystko.

 

Przeglądy , o które tak się tutaj spieracie:

I.) na 50 godzin.

olej do silnika 14 litrów 302 zł

filtr oleju 77,92 

filtr paliwa 69,36 

dojazd 2,50/km (każdy)

za przegląd 2 godziny 292 zł

Rachunek na 1529,41 zł brutto.

 

II.) na 500 godzin.

olej do silnika 20 litrów 344,40 zł

filtr oleju 104,55

filtr paliwa 73,80

2 szt. filtr hydrauliki 196,80

dojazd 2,95km tylko do mnie

za przegląd 1 godzina 123 zł

Rachunek na 1414,50 zł zł brutto.

 

III na 1000 godzin

olej do silnika 20 litrów 402,21zł

olej do skrzyni 80 litrów - 1830,24

filtr oleju 47,06 zł.

filtr paliwa 61,81 zł.

2 szt. filtr hydrauliki 259,68

dojazd 2,01/km każdy

za przegląd 2 godziny 150 zł

Rachunek = 3227,31    ten rachunek jeszcze prze de mną za 70 mh

 

Czyli za 1000 mh 6171,22 zł  lub inaczej  6,17 zł za każdą motogodzinę do tej pory.

Bandyctwo w biały dzień , szczególnie wymóg Kuboty stosowania tylko olejów i filtrów Kuboty - w innym wypadku utrata gwarancji na 3 lata.

To jest szczyt hipokryzji ; przecież KUBOTA  nie wytwarza oleju ani prawdopodobnie filtrów , to ktoś inny dla nich produkuje.

 

Gwarancja kończy się na koniec roku i się zastanawiam ,żeby to olać i samemu zrobić przegląd na 1000 godzin.

To już jest na tyle poważna kasa ,że daje podstawy do zastanawiania się czy nie zaryzykować i nie przepłacać za przeglądy?

Za ponad 6000 zł. można we własnym zakresie naprawić wiele pierdułek jakie najczęściej się zdarzają podczas okresu gwarancji.

W moim przypadku jeżeli nic poważniejszego do końca gwarancji się nie stanie to będę finansowo do tyłu na ładną kasę , gdyż usterki ,które mi się przydarzyły nie są warte pieniędzy ,które już za przeglądy zapłaciłem , nie mówiąc o tych które teraz mam zapłacić.

 

Do tej pory stwierdzone usterki :

1.) łożysko przedniego błotnika - przysłał serwis i wymieniłem

2.) cieknie uszczelniacz w polskiej sprężarce - do naprawy

3.) popsute lewe oparcie fotela - do wymiany

3.) popękane 2 przednie pronarowskie felgi na spawach przez ładowacz - do wymiany na pełne - założyłem dętki

4.) pęknięty wąż wysokiego ciśnienia do ładowacza  MX .Gregoire-Besson Polska mimo upływu gwarancji uznała reklamację i wąż podobno podróżuje z Francji do mnie? Ale 56 litrów oleju w plecy. Z tym olejem UDT Kubota to też dobra ściema ; tej samej klasy olej np z Jasła (UTTO 10W-30 JASOL AGRICAT) , można kupić w cenie 8 zł /litr a nie 23zł/litr od Kuboty.

Tak jak pisaliście wcześniej olej dla Kuboty rozlewa prawdopodobnie hiszpańska firma Repsol.

5) trochę za krótki górny łącznik tylnego TUZ - zawsze mam maszynę na końcu gwintu.

6.) pęknięta śruba odciągu tylnego dolnego cięgna TUZ.

 

Więcej problemów nie doświadczyłem.

 

Kabina zdecydowanie za mała i cholernie brakuje miejsca dla pasażera , to chyba najbardziej bolący brak w tym ciągniku.Oświetlenie robocze za słabe , będę przerabiał w ten sposób ,że na przód przeniosę 2 tylne lampy i będzie cztery z przodu i na boki a z tyłu założę 2 lampy ledowe.

 

Bardzo lekki tył , z ładowaczem praca bez tylnego balastu jest praktycznie niemożliwa , wywraca ciągnik (mam przerobione TUZ 600kg i mogę zaczepiać z tyłu lub z przodu .

Bez przedniego napędu ten ciągnik nie istnieje , nie ma możliwości pracy w polu bez włączonego przedniego napędu.

 

Rewersu używam ze sprzęgłem sporadycznie bez , uważam ,że w ten sposób zapewnię urządzeniu długą żywotność.

Wspomaganie kierownicy z pełną łyżką ładowacza czasami jest problematyczne - na postoju z łyżką w powietrzu czasami nie można skręcić kołami , trzeba ruszyć.

 

Odczuwam brak szyberdachu , nawet w chłodne dni ale słoneczne trzeba używać klimy.

 

Z jakim sprzętem ciągnik u mnie pracuje:

1.) glebogryzarka Celli 2,8 m , robocza 2,6 metra 60 zębów wałem 540 E nie ma najmniejszych problemów w 100% daje sobie radę , jak jechałem po maszynę to bardzo się obawiałem ,że będzie za szeroka , na próżno .Jest ok. Waga 900 kg bo glebogryzarka jest z wałem rurowym doprawiającym. Spalanie około 5-6 litrów na  godzinę pracy , w zależności od gleby i głębokości.W instrukcji Kubota rekomenduje glebogryzarkę do 2,3 metra szerokości.

 

2.) mulczarka Leopard z Bytowa 2,8 m szerokości roboczej , żadnego problemu. Jak trawa bardzo wysoka i się na bijakach nawinie to zadusi ciągnik , ale to chyba  w każdej tak jest . Waga ok. 700 kg spalanie około 7 litrów na godzinę ( w najcięższych warunkach).

Na słabej krótkiej trawie to i w 4 litrach się zmieści. Jak mulczarka trafia na mocną trawę to pali paski lub zrywa sprzęgło na wale i to na prędkości 540 E. Na tej prędkości wałka pracuję ze wszystkimi maszynami aktywnymi. Nigdy nie pracowałem na nominalnej prędkości WOM.  Obroty silnika staram się trzymać zawsze na 1500/1700 ponieważ wtedy jest najoszczędniejsza. Piszą o tym prawie wszyscy użytkownicy Kubot , nawet tych większych . Tak Japończycy te silniki ustawiają. Zauważyłem ,że jak ma ciężko w robocie i turbina gwiżdże to z baniaka bardzo szybko ubywa. Tu chyba jest wyjaśnienie ,że przy lekkich pracach jest wyjątkowo oszczędna a w ciężkich żarłoczna.

Kubota rekomenduje szerokość kosiarki bębnowej 2,13 metra i wadze 540 kg.

 

3.) pług rurowy ,zagonowy Kvernelanda 14 cali ,3 skibowy z przedpłużkami i 3 krojami i ścinaczami - daje radę ale 4 skiby na ciężkiej madzie i na 30 cm nie da rady , staje na pługu i mieli kołami . To nie jest moim zdaniem ciągnik do orki. Spalanie w ciężkiej orce bardzo duże , moim zdaniem nieopłacalne , lepiej kogoś nająć z konkretnym sprzętem. 3 ha mady - naprawdę ciężka orka to na 1 baniaku 90 litrów pola nie da się zaorać.

 

4.) z ładowaczem , łyżka krokodyl 1,8 m  ,jak tył dociążony to robota piękna , zwrotne to to strasznie - na 3 metrach się zawraca , spalanie ok 2 litrów na godzinę.

 

5.) agregat uprawowy Dziekan 3,2 m z tymi 6 wałkami z tyłu , głęboko żeby uprawić z prędkością 6 km/h to duży problem - zostają biegi polowe z prędkością ok 3-4 km/h. Płytko do siewu w miarę idzie. Sądzę ,że o te 20 cm maszyna za szeroka do ciągnika. Spalanie z 5 litrów na godzinę.

6.) opryskiwacz 15 metrów Biradzki 800 litrów , jak pełny to trochę podnosi ,z obciążnikami z przodu nie ma problemu.1000 litrów zdecydowanie nie obsłuży , te 800l. to jest max. Spalanie symboliczne.

 

7.) przyczepa 8 ton z nadstawkami z Metaltechu to max możliwości , jest za lekki do niej i na drodze z pełnym ładunkiem za słaby. Wiozłem 8 ton jęczmienia 30 km w jedną stronę to męczarnia była , ale jak się rozpędził to nawet większość górek na 4 zaliczał. 6 tonowa przyczepa była by odpowiedniejsza. Zresztą na haku w/g specyfikacji ma 10 ton i dwóch 6stek w/g prawa nie da rady zaczepić. Więc wykombinowałem ,że lepiej i taniej jedną 8 ton niż 2 czwórki. Jazda w terenie z przyczepą , nawet pustą bez przedniego napędu jest praktycznie niemożliwa ; zaraz tył buksuje i się kopie . Ten ciągnik bez przedniego napędu nie istnieje. Mam wrażenie ,że przód ma większą siłę uciągu od tyłu.

 

Mogę zgodnie z prawdą napisać ,że wymienione maszyny są dobrane na max Kuboty możliwości.Wydajność tylnego TUZ jest na granicy wydajności moich maszyn . Jak glebogryzarka zabije się gliną to ledwo podnosi mimo ,że specyfikację ma na 2,3 tony , ale to jest na kulkach podane.

 

Rewelacyjna jest na grząski teren (wiosną podmokłe pole np) Kubota jak czołg po pachy w błocie ale idzie , nigdy nie zdarzyło mi się ,żebym sam nie wyjechał jak się utopiłem.

Mogę ciągnik porównać do MTZ-82 , którego miałem w latach 80 tych ; moc podobna ale uciąg dużo słabszy ale manewrowość, zwrotność nie do porównania do MTZ-ta , który też miał bramową przednią oś.

Z ekonomiką MTZ i Kubota mają odwrotnie ; rusek w ciężkiej robocie był bardzo ekonomiczny a rozrzutny w lekkiej , Kubota odwrotnie.

Do MTZ-ta miałem wtedy 3 skibowy pług Forshrihta o szerokości roboczej 1,5 m ( duże odkładnie śrubowe) do tego w orce ciągałem detowską ciężką bronę i wał do ziemniaków zrobiony do szerokości pracy pługa .Na ciężkiej madzie szło ale ciężko , Kubota ze wspomnianym pługiem Kvernelanda  też ma na tym samym polu bardzo ciężko , myślę jednak że z zestawem od MTZ-eta nie ruszyła by z miejsca, prawdopodobnie pługa z broną i wałem nie dała by rady podnieść a nawet jak by się podnieść udało to na pole by tego zestawu nie zawiozła.

Na jesień chciałem pożyczyć od znajomego Sharka Grano 3 m z wałem packera i się mocno zdziwiłem ponieważ nie podniosła go nawet z ziemi. Pompa mieliła i to wszystko . Producent podaje ,że waga z wałem rurowym to 1300 kg więc z wałem packera było dobrze ponad 1600 kg. Znajomy pracuje tym agregatem z NewHolandem 80 km. nie wiem jak mu ta praca idzie ale przynajmniej podnosi maszynę i zawiezie na pole a Kubota nawet z ziemi nie podnIosła.

Może coś z pompą u mnie nie tak , bo mam wrażenie że na początku to mocniejsze było. Z glebogryzarką ,o której pisałem wyżej (900 kg w/g tabliczki) jak na wał napije się dużo ziemi to też nie może podnieść. Więc albo pompa nie wytwarza ciśnienia albo Kubota kłamie o udźwigu 2,3 tony (piszą ,że mierzone na końcach cięgien.

 

Silnik ma bardzo słaby moment obrotowy ; jak się lekko przegapi spadek obrotów podczas pracy to zdechnie momentalnie , nawet człowiek sprzęgła nie zdąży wcisnąć. Trzeba ten moment przewidzieć szybciej.

 

Ciągnik w swojej klasie moim zdaniem udany , mimo paru drobnych mankamentów jako pomocniczy idealny, Do pracy z siewnikiem , rozrzutnikiem nawozów , pod kombajn do zbioru , opryskiwacz itp wymarzony , Do ciężkiej roboty go szkoda , bo nie do tego został skonstruowany.

 

Wyposażenie w standardzie chyba najbogatsze na rynku ; wspomaganie kierownicy , klimatyzacja, pneumatyczny fotel , rewers , obciążniki 600 kg ,przedni napęd  i parę innych bajerów , za które u innych trzeba dopłacić i to nie mało.

 

Jeszcze mi się przypomniało ; jak decydowałem się na zakup ciągnika to pamiętam , zadzwoniłem do Agromy i poprosiłem o skonfigurowanie Zetora ok. 80 KM w takim samym wyposażeniem jaki Kubota M7040 miała w standardzie i cena tego 3 cylindrowego Zetora była dużo wyższa niż Kuboty i to sporo. To pamiętam przeważyło o mojej decyzji.

 

Jak oceniam zakup , tzn czy jeszcze raz bym Kubotę kupił ?

Jako 2 ciągnik do lekkich prac na pewno tak a na pewno nie jako ciągnik podstawowy. Jest za słaba i mało ekonomiczna w ciężkiej pracy.

To taka bardzo mocna i komfortowa C-360 z klimatyzacją ,przednim napędem , mocniejszym układem hydraulicznym, super hamulcami na 4 koła i  radiem.

 

Miałem brać NewHolanda 118 KM ale zmieniłem na tą Kubotę , gdyż trochę uprawiam warzyw i zależało mi na możliwości uprawy w międzyrzędziach. Mało co z tego wyszło na razie bo do tego celu M7040 jest trochę za duża . trzeba by wąskie koła kupić i może wtedy da radę. Na razie plan uprawy międzyrzędowej okazał się jedynie teorią.

 

Może przesadzam z tym porównaniem ale daleko nie odleciałem.

 

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez AleksanderEr
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    242

Dlaczego na pierwszym przeglądzie oleju silnikowego poszło tylko 14 litrów a drugi i trzeci już 20 ?? Poza tym bardzo duży rozrzut cen filtrów.
Bardzo ciekawy opis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To proste ; za pierwszym razem zapłaciłem za tyle ile wyszło , w tym na zapas chyba 2 litry wziąłem jak pamiętam , pozostałe musiałem brać całą 20 stkę.

Za każdym razem ceny są od innego serwisu. Nie tylko ceny filtrów , wszystko się różni serwisy ceny z kosmosu biorą. Powinniśmy się my rolnicy wymieniać informacjami , bo rzetelna informacja to pieniądze w kieszeni. Powinniśmy korzystać z możliwości jakie dają fora takie jak to.

 

 

Chętnie widział bym dyskusję w osobnym temacie o olejach, było by zainteresowanie? Mogę taki temat założyć.

Np teraz drążę temat olejów do mojej Kuboty i już są wyniki .Wiem już ,że olej Kuboty można kupić ok. 10 zł taniej na litrze niż w serwisie.

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    29

Cała 20?  Jak tam do silnika idzie niecałe 11litrów.

Co do tych cen filtrów to racja, co inny sprzedawca to cena inna ,aby tylko zarobić jak najwięcej.

Serwisowanie to aby do końca gwarancji, dalej to gonić ich bo  filtry i olej kupisz sporo taniej, a i za usługę cie skasują a w silniku to zmiana oleju to niecałe pół godziny roboty.

Najlepsze to że wcześniej Repsola kupiłem w sklepie i był tańszy parę złotych niż Kuboty a olej ten sam.

Aleksander a czym masz pozalewana Kubote teraz i po ile za olej płaciłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

To proste ; za pierwszym razem zapłaciłem za tyle ile wyszło , w tym na zapas chyba 2 litry wziąłem jak pamiętam , pozostałe musiałem brać całą 20 stkę.

Za każdym razem ceny są od innego serwisu. Nie tylko ceny filtrów , wszystko się różni serwisy ceny z kosmosu biorą. Powinniśmy się my rolnicy wymieniać informacjami , bo rzetelna informacja to pieniądze w kieszeni. Powinniśmy korzystać z możliwości jakie dają fora takie jak to.

 

 

Chętnie widział bym dyskusję w osobnym temacie o olejach, było by zainteresowanie? Mogę taki temat założyć.

Np teraz drążę temat olejów do mojej Kuboty i już są wyniki .Wiem już ,że olej Kuboty można kupić ok. 10 zł taniej na litrze niż w serwisie.

O i to się nazywa wyczerpujący opis i mogę się dowiedzieć co i jak a nie, ktoś się podnieca zdjęciami a nawet nie jechał danym ciągnikiem i opinie wyraża. Ja jestem posiadaczem MF 3085, dużo ludzi boi się elektroniki a u mnie nie ma z nią żadnych problemów a naprawdę ehr to super sprawa, Kubote tyko widziałem na targach i do mojego MF-a wydaje się mała tzn myślę,  że miała by problemy z tymi samymi maszynami z którymi pracuje mój MF ale to tak samo NH tej samej mocy. Jednak 6 cylindrów długość i masa robi swoje np. przy agregacie uprawowo siewnym  talerzowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cała 20?  Jak tam do silnika idzie niecałe 11litrów.

Co do tych cen filtrów to racja, co inny sprzedawca to cena inna ,aby tylko zarobić jak najwięcej.

Serwisowanie to aby do końca gwarancji, dalej to gonić ich bo  filtry i olej kupisz sporo taniej, a i za usługę cie skasują a w silniku to zmiana oleju to niecałe pół godziny roboty.

Najlepsze to że wcześniej Repsola kupiłem w sklepie i był tańszy parę złotych niż Kuboty a olej ten sam.

Aleksander a czym masz pozalewana Kubote teraz i po ile za olej płaciłeś?

 

Przecież masz wyżej wszystko opisane. Pewnie serwisy zgodnie z instrukcją super UDT wlały :)

 

W związku ze zbliżającym się przeglądem trochę grzebię w temacie olei , rozmawiałem z ludźmi , którzy zajmują się sprzedażą jak i produkcja olei i wyłania mi się obraz taki ,że wszystkie oleje z danej klasy (np UTTO 10W30) mało co się od siebie różnią jakością a mocno ceną .

To jedynie marketing i okręcenie konsumentów , pozycja na rynku robi różnicę.

Zaczynam skłaniać się do twierdzenia,że tak naprawdę dla naszego ciągnika będzie bez różnicy czy wlejemy JASOL AGRICAT UTTO 10W/30 za około 8 zł/litr czy KUBOTA Super UDT UTTO 10W/30 za 23 zł/litr , czy też każdy inny olej klasy UTTO 10W30 spełniający normę UTTO 10W30. Reszta to jest tylko marketing i robienie nam wody z mózgu i przeciąg w kieszeniach. To pewnie działa podobnie jak każda reklama produktu ; jak się o czymś mówi w mediach to się lepiej sprzedaje , ale za reklamę trzeba słono płacić - więc żeby się lepiej sprzedawało trzeba podnosić cenę , żeby było na reklamę. Tak to moim zdaniem działa i takie są tego skutki dla kupujących. Nikt nie szuka danych z badań laboratoryjnych ,nie porównuje kart produktu tylko łyka reklamę , która z założenia jest po to żeby kupującego okręcić wokół palca i wydoić z kasy.

 

Dlatego tak ważne jest żeby na tego typu forach wymieniać się informacją , podawać prawdziwe doświadczenia , w tym przypadku ze stosowania poszczególnych olejów i wtedy szybko będzie wiadome wszystkim zainteresowanym jak jest prawda. Marketing i reklama przestaną nas kołowacić na każdym kroku.

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    242

Nie od dziś wiadomo, że najbardziej reklamuje się produkty, które słabo idą. A z olejami to jest raczej naprawdę oddzielny temat... I nie tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIRK80    12

@AleksanderEr, u jakiego dilera serwisujesz ciągnik? 3 kilometry dojeżdżają, i jeszcze za dojazd liczą, żałosne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kirk80 to nie było 3 km i to nie jest problem , problemem jest  że przyjeżdżają pierdziawką o pojemności 1.2 l a liczą stawkę jak by tirem

przyjechali. Mało tego to jadą trasą (pętlą ) i obskakują kilku rolników i każdego kasują jak bu tylko do niego przyjechali. Wiem to z autopsji bo serwisant będąc u mnie pytał się jak dojechać do kolejnej miejscowości , a faktura przyszła w obie strony po 3 zeta za kilometr. ponad 700 zł za transport mnie wykasowali i oczywiście kolejnych jeleni tak samo. Chodzi o to ,że masz stosować olej o określonych parametrach przez gwaranta i to wszystko. Mam to konkretnie wiedzieć na dniach , chodzi o przepisy.

 

Podobno jest jakiś unijny przepis , że gwarant nie ma prawa wymagać ( grożąc utratą gwarancji) stosowania jedynie olejów , czy filtrów tylko jego produkcji, Podobno były przypadki , że ludzie sprawy sądowe powygrywali w tym temacie.

 

Czy ktoś z kolegów na forum ma jakieś doświadczenie z olejami z Jasła a szczególnie interesuje mnie opinia o oleju JASOL AGRICAT UTTO 10W/30

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

sprzedawca z zaprzyjaźnionego sklepu mówił że jakaś rozlewnia z jasła kręciła na olejach i ludzie jej sprawy pozakładali 

odnośnie olei do kuboty mi doradzono lać olej agrol stou 10w30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pytanie nie dotyczyło Kuboty a oleju , mimo to dzięki za info . Na pewno nie wleję teraz do Kuboty gdyż Kubota zalana jest Kubotą.

Mi z kolei mocno doradzają  Venol lub Mannol do Kuboty. Tylko ,że to bez sensu gdyż olej Kuboty u Repsola kosztuje tylko parę złotych więcej niż te Mannole i Venole. Mimo ,tego jestem prawie przekonany, że olej UDT niczym się nie różni od innych olei , mogę się w sumie mylić ale na ten moment tak uważam.

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Co do używania rewersu "bez sprzęgła"... on jest ze sprzęgłem, bo załącza się ono automatycznie

Do przekładni do Kuboty tani i dobry będzie Total Dynatrans MPV,  ewentualnie Lostos STOU 

Edytowano przez b0gdan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do używania rewersu "bez sprzęgła"... on jest ze sprzęgłem, bo załącza się ono automatycznie

Do przekładni do Kuboty tani i dobry będzie Total Dynatrans MPV,  ewentualnie Lostos STOU 

 

Nie zgodzę się ; inaczej ciągnik rusza na rewersie bez sprzęgła a inaczej ze sprzęgłem , całkiem inaczej. Myślę ,że tak postępując oszczędzam mechanizm rewersu i wydłużam jego żywot.

 

Kubota zaleca olej klasy UTTO (taki jest  UDT i SUPER UDT vel REPSOL) .

Oleje klasy STOU są do smarowania wszystkiego , łacznie z silnikiem a oleje UTTO do silnika nie mogą być stosowane. Wyczytałem , że UTTO jest lepsze jakościowo od STOU i tańsze.

 

Edytowano przez AleksanderEr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj