kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Części zamienne z bonusem

galeria
Kubota M5091
hubertuss    4652

No oczywiście nawet sam siebie oszukując możesz się pocieszać bo co innego ci zostało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

 

do osobówki kupisz ale nie do ciągnika specjalisto od siedmiu boleści. Podaj mi model tego akumulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Marka Kubota to solidna japońska firma z doświadczeniem w produkcji ciągników . Mnie osobiście się podobają zarówno stylistycznie jak i ergonomicznie . Silniki są dość ekonomiczne z dużym zapasem mocy z tym ciągnikiem można naprawdę się zaprzyjaźnić . Wad i zalet nie podam bo nie miałem doświadczenia z tymi ciągnikami tylko tyle że na targach testowałem . Pozdrawiam


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inwi    7

żyjemy w świecie gdzie marka już niestety niewiele znaczy. Wystarczy spojrzeć na samochody i marki premium gdzie zaznacza się pewne rzeczy w instrukcji np konsumpcja oleju silnikowego przez motor. Cały ten downsizing że nikt już może nie kupować samochodów z przebiegiem ponad 150tys km lub ponad 8 lat(chodzi mi o benzyniaki). W czasach gdzie to księgowi maja znaczący wpływ na maszynę, za cudownie z jakością być nie może. Trochę już padło opini na temat awarii w kubotach też im się zdarzają to norma jak w każdej marce.Marka jak marka teraz to model może być udany lub nie. Jak renualt  mimo opinii awaryjnej marki zdarzy się dobry samochód to ludzie mówią że fart i że pewnie reszta się psuje na potęgę, jak audi zrobi bubla to niemożliwe, może to tylko pojedyncza sztuka z wada produkcyjna lub użytkownik nie umie użytkować samochodu.niema sensu tak patrzeć na markę, trzeba oceniać konkretne serie modele ciągników bo i fendtowi zarzają się mniej udane traktory mimo całej jego renomy.szukam kontaktu z użytkownikami kubot jak nadarzy się okazja rozmawiam, zbieram opinie. ciągle jestem utwierdzany w przekonaniu że w lekiej robocie przy perkaniu kubota ma bic konkurencję, za to w ciężkiej kubota się nie sprawdza( to są opinie użytkowników nie moja). testy pokazują że kubota wogle więcej pali niż konkurencja i bądz tu człowieku mądry.choć nasuwa mi sie pewna refleksja, skoro to kuboty maja tak mał palic przy perkaniu z czego to może wynikać?? Nie maja zapasu w postaci pojemności silnika, nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Wytłumaczeni jest banalnie proste. Wielu użytkowników powiedzmy kuboty ale i innych marek. Przesiadło się po raz pierwszy ze starego  ciągnika do nowego. Porównują go z tym starym. A nowy w porównaniu ze starym prawie zawsze i prawie we wszystkich obszarach wypada lepiej. Dlatego wychodzi, że kubota mało pali w lekkiej pracy bo stary palił więcej. Jeśli jednak zestawi się kubotę z innymi nowymi ciągnikami co zrobiono w teście do którego link jest na poprzedniej stronie. To już tak dobrze kubota nie wypada. Chociaż dla jej użytkownika wciąż pali mało względem np starego traktora, który zastąpiła. Jednak praktycznie żaden użytkownik nie miał powiedzmy 6 ciągników na kilkanaście godzin w jednym czasie, aby sobie pojeździć i po testować. Nikt nie miał czym zmierzyć mocy i dokładnego spalania co zrobiono w teście. Dlatego masz rozdźwięk między opiniami użytkowników a tym co wychodzi w testach. Dla użytkowników kubota pali mało względem starego ciągnika, dla niektórych jako pomocnik na tle większego ciągnika tez pali mało. A w testach zestawiona z innymi nowoczesnymi konstrukcjami pali dużo.

W pewnej firmie jest 6 ciągników o mocach od 90 do 110 KM Po dwa jd, nh i kuboty. Każda para to ciągnik z mniejszą mocą i większą. Najwięcej pali jd. W środku jest kubota a najmniej pali nh. Co tez potwierdzają testy.

 

To znalazłem ostatnio.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/590893-kubota-m128x/

 

W przypadku kuboty można śmiało napisać im dalej w las tym więcej drzew. Im ta marka dłużej gości na naszym rynku tym więcej kwiatków wychodzi. Na początku była nie poparta niczym reklama, że niby najmniej pali, nie zawodna bo japońska. A tu proszę.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    80

A ktoś mi wytłumaczy dlaczego no w 7040 wydech jest przy słupku kabiny A w 7060 tak chamsko przy masce? o dpf chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    706
hubertuss

   niemasz racji :) chodzi o dpf tak jak kolega wyzej napisał :) wiadomo juz ze nie lubisz kuboty ale nie wszsytko w niej jest najgorsze i robione po taniości ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Jest masa ciągników z dpf em i wydechem przy słupku. Naprawdę nie piszcie tych bajek. Kubota  m110 ma taki sam silnik jak 9960 a wydechy rożne. Porównajcie sobie instalację elektryczną w 7040 i 7060. Zobaczycie, że nie tylko wydech zrobili oszczędniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

i tu sie stanowczo mylisz nie znasz budowy kuboty jezeli piszesz takie brednie że m110 ma taki sam silnik jak 9960 ponieważ maja wiele innych elementów zupełnie innych chociaz pompa paliwowa nie udzielaj sie jak sie nie znasz bo sie coraz bardziej pogrążasz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    706
hubertuss

   wydaje mi sie ze jakis powód musiał byc... napewno taka firma nie poskąpiła by kawałka rury aby przenieść tłumik na słupek kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

NO pewnie różnią się choćby tańszym tłumikiem.  Ok może i silniki tych modeli różnią się osprzętem itd. Tłumikami na pewno. Co i tak nie ma znaczenia gdy dyskutujemy o tym, że to przez dpf ciągnik 7060 ma taki a nie inny wydech. Jest masa ciągników z pdf em i wydechem przy słupku kabiny. I dpf nie ma tu nic do rzeczy. A wydawać może się każdemu co uważa za stosowne. Ten wydech to po prostu oszczędności i tyle. A montaż wydechu przy kabinie to nie tylko kawałek rury ale także jego wyjęcie, malowanie, łączący element sprężysty, bo tłumik rusza się z kabina itd.

@krzysztof1987 O jakiej pompie piszesz? Bo 110 i 9960 mają common rail.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

niestety ale tu z @hubertuss muszę sie zgodzić innego wytłumaczenia jak oszczędności na produkcji nie widzę dla tego tłumika

przykład w drugą strone : case farmall a/ nh TD w wersji bez dpf tłumik był przy masce, a w wersji z dpf tłumik został przeniesiony na słupek kabiny, także dpf nie ma nic do rzeczy gdzie ma być wydech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Wczoraj w Kubocie M128X zablokowałem dopływ spalin do EGR. Blokada polega na wstawieniu zaślepki z blachy przy kolektorze wydechowym między chłodnicą spalin prowadzącą do zaworu EGR. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    706
czareczek85

   i jakaś różnica jest ? w Rogienicach w kubocie tez juz tak jedna osoba zrobiła tylko w mniejszym modelu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem wywodów na temat tłumików. 

Dlaczego tu a nie tam jest zamontowany, czy to ważne?

Może Was zdziwię ale w M9960 były montowane dwa rodzaje tłumików (widać to na różnych zdjęciach).

Jeśli chodzi o silnik w M9960 i M110 to jest raczej ten sam.

 

 

DSCN3835.JPG

4262ef88e7f5aba829e1a6a3f5b0b938574c8e40

Edytowano przez traktorowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

co nie zmienia faktu że te 2 rodzaje co na zdjęciach widać są przy masce tak czy inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Drugi fakt jest taki, ze po prostu ktoś o ten tłumik zapytał. A na temat silników znawca budowy kuboty Krzysztof jakoś się nie wypowiada. Pewnie posłuchał swojego tekstu i postanowił się nie udzielać skoro się nie zna. Aby jeszcze bardziej się nie pogrążać hehe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akacja    92

No tak bo tłumnik jest najważniejszą częścią ciągnika...Chłopie Ty to masz cierpliwość z tą krytyka kuboty,chyba że masz w tym cel i pewnie tak jest..A tu żniwa,a nasz ekspert od wad kuboty ciągle ma czas a ponoć rolnik[producent rolny,to teraz takie modne określenie].Może troche polemiki na temat agronomi w celu upewnienia...Pamietaj każdy ciągnik ma swojego klienta i ani ty ani nikt tego nie zmieni...takie są realia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Kto napisał, że tłumik to najważniejsza część ciągnika? Napisze jeszcze raz ktoś zapytał o ten tłumik i czy to, że jego położenie jest związane z dpf na poprzedniej stronie. Więc napisałem dlaczego tak jest.

Wiem, że jest tu kilka osób, które natychmiast złoszczą się, gdy ktoś napisze o kubocie nie po ich myśli. Ale nic mnie to nie obchodzi. Staram się pisać tak jak jest. tak samo jak nie obchodzi mnie kto co kupuje. Ani nie pisze, żeby kuboty nie kupować. @akacja twoje żale pod moim adresem czy doszukiwanie się w moich postach czegoś, czego tam nie ma to przejaw twojej frustracji. Wszystko ci nie pasuje i tolerujesz tylko jedną wersję. Ta jaka ci pasuje. 

PS o moje żniwa się nie martw. Wszystko idzie planowo. A kubota w czerwcu na 5 miejscu i  sprzedaż spadła o nie całe 8 % Widać coraz mniej ją kupują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akacja    92

kolego ja sie Tobie żale????.Facet ja sie z ciebie smieje,bo kazdy wpis z Twojej strony to krytyka marki,nawet ostatni spadek sprzedaży?Sprzedaz spadła kazdemu producentowi bo skończył sie program i wszyscy czekaja jaki bedzie nastepny.A twoje zniwa i plony..HM pewnie sa rzędu 3 tonek a jak bóg da bedzie więcej.Bo jakos na tematach uprawy roslinnej cie nie widze..I nie bede cie więcej krytykował bo zaraz szczelisz focha jak małolat i bedziesz sie domagał jakis punktów karnych itd.Stań do walki agronomicznej pokaz że jestes rolnikiem prawdziwym a nie marketingowcem skupiajacym sie tylko na krytyce marki której nie reprezentujesz..Dobra czas sie zrelaksować po skoszeniu pszenżytka Pizzaro[polecam] 8,8 średni plon z ha.Pozdrawiam.Suchych zbiorów i dobrych cen Panowie życze... :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Śmiać to się możesz z siebie. Bo po pierwsze. Pisząc o strzelaniu/szczelaniu focha jak małolat i domaganiu się kar. Dowodzisz tylko jak bardzo frustrują cię moje wypowiedzi. Brak ci argumentów merytorycznych więc piszesz, że się ze mnie śmiejesz. Do jakiej walki ty chcesz stawać, skoro nie umiesz sobie merytorycznie radzić. Więc sięgasz po przytyki osobiste.

Po drugie czytać i pisać ze zrozumieniem nie potrafisz. Piszesz, że sprzedaż wszystkim spada a ja ci piszę sprawdź to. Bo to taka sama prawda jak te twoje 8,8. Kto to widział, kto to ważył? Poza tym pisze się "strzelisz" zamiast "szczelisz". Na co dzień też mówisz "szczelasz".

Po trzecie o plonach nie dyskutuję. Bo wiem, że wielu ma spory dar fantazji w tym temacie. Nawet w mojej wsi. Oczywiście są rolnicy zbierający więcej ode mnie z hektara. Nie boli mnie to. Tak samo jak nie rusza mnie twoje 8,8. Chociaż pewnie zakładałeś, że mnie to bardzo rozdrażni. Chwaląc się tym. Poza tym nie ma obowiązku udzielania się we wszystkich tematach forum. Jak chcesz mogę napisać, że się na produkcji zbóż nie znam i mam tonkę.

Podsumowując lepiej mieć 3 tonki z ha. Niż tak niskie zdolności w posługiwaniu się językiem polskim w mowie i piśmie. Bo 3 tonek na polu nie widać. A to co ty tu produkujesz razi ludzi tutaj i na co dzień i to bardzo. Więc zanim wydasz komuś walkę agronomiczną popracuj nad j. polskim. I nie bierz się za przytyki osobiste bo sam widzisz jak to fajnie jest. Gdy czytasz co o tobie napisałem.

Jeszcze raz ci napiszę. Ktoś zapytał czy tłumik z boku maski jest przez dpf. Napisałem co napisałem. Naprawdę nie musisz tu się produkować tym bardziej, że robisz to nie udolnie i nie merytorycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrol6    1

Witam! Mam pytanie odnośnie części zamiennych. Czy ktoś wie gdzie można kupić/zamówić filtr kabinowy do Kuboty ME9000? (oryginalnie umiejscowiony jest Denso EJL, którego nie ma w ofercie) Wymiary to:292 X 104 X 42. Jeśli ktoś się orientuje w temacie, proszę by dał znac...

Edytowano przez matrol6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj