kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

krzysztof1987    211

jest straszna nagonka na maszyny kubota a mi sie wydaja dosyc konkretne tylko ze nie lubia bardzo ciężkich prac i nie lubia być przeciążane zrobią ciężką prace ale dużo spalą a w lekkiej to prawie za darmo robią robote 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Simmi    167

Kuboty palą dużo wyłącznie w pracach wymagających wysokich obrotów, niekoniecznie ciężkich. Dlatego Kubota u mnie nie pracuje w transporcie a pracuje za to w turze, przy orce, koszeniu łąk, prasowaniu itp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inwi    7

chyba mnie nie zrozumiałeś nie twierdzę że kubota dużo pali jak perka, ale wyniki są strasznie dobre gdyby te wyniki były o 0,2l większe nie dziwiłbym się.Nie mogę się doszukać ile ona na luzie pali w necie ale ty masz to mi napisz ile pokazuje komputer(powina poniżej 1,2l a tyle typowo palą ciągniki tej mocy na luzie). Tam w nawiasie napisałem poza talerzówką więc jednak zaznaczyłem że nie do ciężkiej pracy, podobno masz jd nie wiem jakie nie wgryzałem się więc to byś zapioł do ciężkiej roboty o ile nie za małe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

na luzie kubota 110 gx pali 1,2 l/h i tyle samo w owijarce natomiast jak włącze klime podskakuje do 1,4l/h a dobre wyniki były dlatego że potrafimy wykorzystać możliwości tego ciągnika na obroty wałka zeby osiągnąć 540 były ustawione na 1000 i mały gaz żeby na wyświetlaczu pokazało 540 i włączona stała prędkość wałka gdzie posiada taką funkcje ten ciągnik jak i stałą prędkość silnika super sprawa i można tak zaprogramować ciągnik że lepiej wychodzi jak na testach ( testów nie czytałem ) mam suche fakty u siebie z gospodarsta natomiast w transporcie ja twierdze że pali za dużo jak ktoś wcześniej napisał kubota nie lubi obrotów silnika dużych 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akacja    92

kubota 9960 z kosiareczką 2,8m-3l/ha,a jelonek 6100 z ta samą kosiareczka 6,5l/ha.Bo kubotka musiała wracać do paszowozu.Ale jutro do paszowozu i do kosiareczki kubotka a i pracownik gratis z powodu mniejszego apetytu.A jelonek narazie na parking a pózniej w opryski niech go chemia zżera jak on zzera mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Skoro kubota pali tylko 3 l na ha to ciekawe ile mniej palspaliły by pozostałe ciągniki z tego testu. Bo Kubota pali zawsze najwięcej nie ważne czy gaz na obrotach mocy maksymalnej czy na pół gazu.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/82110-test-traktorow/?do=findComment&comment=1557672

 

Post 9

Coś mi się zdaje, że kubota do spółki z jd cię zżerają. Tylko kubota robi to po cichutku.

PS nie wiem skąd bierzecie te wyniki. Ale jeśli z komputera to radzę zachowac dużą rezerwę. Bo w osobówkach komputer potrafi oszukac nawet o 30 %.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

coś ty sie czepnoł tych sponsorowanych testów jezeli rolnicy i uzytkownicy ci piszą swoje testy w realu podają konkretne przykłady a ty wraz swoje chyba nigdy ciągnikiem nie jeżdziłeś tylko jeżdzisz na gazecie i na testy sponsorowane 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Gdzie jest napisane, że sponsorowane? Kto je sponsorował? Tak samo mogę napisać ci, że piszesz nie prawdę, jesteś stronniczy bo masz ciągnik Kuboty. Z taką dyskusją to tylko śmiech robisz. Dealerzy wmówili wam, że Kubota jest mega oszczędna. Teraz ciężko przyjąć do wiadomości, że są równie lub bardziej oszczędne marki. Że być może można było wybrać lepiej. Nawiasem mówiąc testów w których ciągniki Kuboty wypadają nie najlepiej jest sporo. No i pewnie wszystkie są stronnicze i przez kogoś sponsorowane. Tylko nie wiadomo przez kogo.

Ty podajesz swoje wyniki z kuboty. A test pokazuje, że da się spalić mniej inną marką. Proste jak drut. Nie wiem czego tu nie rozumieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inwi    7

Wiesz w tym momencie muszę stanąć po stronie hubertussa. O ile te 3,5l/ha (no może jakoś się udało wykręcić rewelacyjny wynik,albo delikatnie źle się spalanie zmierzyło)jest w okolicach tego co podają testy dla najlepszych marek to 3l/ha wydają się nie możliwe.W tych okolicach(3,7l/ha)są najlepsze wyniki na wom dla ciagników o takiej mocy http://www.dlg-test.de/tests/0713_Fendt_313.pdf. 3 litry to o blisko 20 proc lepszy wynik od 3,7. Pytanie brzmi jak mam w to uwierzyć, co dlg też robi sponsorowane testy, a może koszone były niedojady a nie trawa. Sam posiadam agrofarma 420 i nigdy nie-uważałem go za paliwożerny ciągnik a testy pokazują to(z braku testu 420 zakładam że 430 wychodzi podobnie w końcu to parę koni różnicy i te same części)http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Deutz-FahrAgrofarm-430.pdf. Pokuszając się o analizę te 0,7-0,8 na godzinę czy to w prasie czy to z kosiarka to bez komputera ze spalaniem to po całym dniu można dopiero delikatnie coś zacząć zauważać.Dopiero w uprawówce deutz wypada na tyle słabo że różnica może uderzyć w oczy. Dlatego ja przestałem wierzyć w odczucia, opinie innych i zawsze już szukam testów im więcej znajdę tym lepiej. Zazwyczaj różnice miedzy ciągnikami o realnej tej samej mocy mieszczą się w przedziale 2 l(realnej czyli tej zmierzonej w testach a nie podawanej przez producenta często nie oddającej prawdziwej mocy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

W mojej 128 bi speed szwankuje  przy skręcie w prawo. 


dodatkowo drodzy użytkownicy nie ma akumulatorów do kuboty na polskim rynku chodzi o zamienione bieguny musiałem kable przedłużać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

nie no tak jakby nie skręcał to by się nie popsuło, a najlepiej jakby całkiem ciągnikiem nie pracował to by się nie psuł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Kubota pali niestety dość dużo. Wystarczy tylko spojrzeć na wykres charakterystyki zewnetrznej silnika. A i na mapie przestrzennej na wykresie 2D to widać. Po prostu silnik o wtrysku posrednim nigdy nie dorówna ekonomice wtryskowi bezposredniemu. A już to że spalił 1.2l/h coś robiąc to można miedzy bajki włożyć. Bo sam silnik na biegu jałowy zyżywa około 0,8-1l/h A jak doliczyć do tego opór przekładni i podłączoną przystawkę która pobiera z niego moc i jescze wykonuje pracę  to........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inwi    7

Z własnego doświadczenia wiem że owszem komputer w samochodzie oszukuje choć patrząc ile to tak z 10% w tych granicach bo według tego co komputer pokazuje powinienem na baku robić 1000 km a robię około 900. Nie jest to jakieś tragiczne oszustwo. To na ciągniku było by to z 2 litry gdyby pokazywał spalanie 20/h. Choć nie wykluczam że komputery w ciągnikach celowo nie uwzględniają lub przez oszczędności nie uwzględniają wszystkich danych przy pomiarach spalania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    80

W majowym top argar był test jd,nh,case,mc,df, valtra i kubota. kubota po valtrze paliła najwięcej i silnik trzeba trzymać na wysokich obrotach bo im niższe tym więcej palila. W transporcie spalanie wyszło korzystnie tylko ale to przez to ze jest tonę lżejsza od reszty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Może za często skręcasz w prawo. 

 

Wymień czujnik skrętu i wszystko będzie dobrze. 

gdzie znajduje się ten czujnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

 

dodatkowo drodzy użytkownicy nie ma akumulatorów do kuboty na polskim rynku chodzi o zamienione bieguny musiałem kable przedłużać

Takie głupoty gadasz że szkoda nawet.....

http://www.topla.pl/uploaded/_user/pliki/topla_katalog.pdf

I to samo w innych firmach.

Nie wspomnę o akumulatorach uniwersalnych które mają cztery słupki i można je dowolnie umiesczać.

 

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

W majowym top argar był test jd,nh,case,mc,df, valtra i kubota. kubota po valtrze paliła najwięcej i silnik trzeba trzymać na wysokich obrotach bo im niższe tym więcej palila. W transporcie spalanie wyszło korzystnie tylko ale to przez to ze jest tonę lżejsza od reszty

chyba kolego nigdy kubotą nie jeździłeś bo wszystko co piszesz jest na odwrót -w transporcie pali najwięcej i właśnie na małych obrotach pali najmniej i obaliłem twoją teorie a w transporcie pali najwięcej bo trzyma sie go na wysokich obrotach a napisałes że w transporcie wyszło kozystnie podług innych marek a jak transport jest najbardziej paliwożerny dla kuboty i wyszedł korzystnie czyli inne prace rewelacja  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    80

kolego czytaj ze zrozumieniem. to nie moja teoria na temat spalania tylko wyniki testów top argar więc mojej teorii nie obalasz. kto ma top argar może to potwierdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Mam kubote ponad 7 lat. I nie wiem jak jest z nowymi seriami, ale ona przy pomocy 63 koni i wadze 3050kg na szerokim ogumieniu (11,2R20/16,9R28) pali tylko odrobinę więcej co mf 255 w tych samych pracach, który był przed nią. A ona wykona znacznie więcej ( 2 razy większy rozsiewacz, opryskiwacz kilkukrotne większy). Polecam ciągniki kubota. Jedyny mankament to drogie części, lecz narazie nic nie wymieniałem poza maską i obudową filtra które zniszczyły się po udeżeniu beli sianokiszonki. Oraz dostęp do czyszczenia chłodnic jest trudny. Raz do roku trzeba wyjąć akumulator i odkręcić dolną część maski ( bo tak co dwa miesiące czyszcze siatki które są przed chłodnicami i są wyciągane bez problemu)


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Opryskiwacz kilkukrotnie większy? To miałeś kiedyś 200 a teraz 800 czy jak? Kubota może i 10 lat temu na tle tamtej konkurencji paliła mniej. Dzisiaj gdy inni producenci obniżyli pojemność, unowocześnili swoje silniki już tych różnic nie ma. Wręcz przeciwnie test który jest w linku w moim poście na górze tej strony i o którym pisze @dachu127. Pokazuje, że kubota pali dzisiaj stosunkowo dużo na tle konkurencji. W dodatku jest masa takich testów, gdzie kubota nie najlepiej wypada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Z 400l na 1700l więc nie rozumiem Twojego zdziwienia. Najmniej awaryjny ciągnik w gospodarstwie a kilka się już przewineło


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof1987    211

użytkownicy kuboty wiedzą że są to dobre ekonomiczna i bezawaryjne ciągniki a posiadacze testów nie wiedzą że testy ich oszukują 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj