kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piteriiv    82

i co z tego że przedłużyła - jak pewnie już założyli nowe sposoby dymania klienta któremu szajs zacznie sie sypać a oni i tak będą wszystko zwalać na użytkownika i zarabiać na serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jak wyglądała u was (pamiętam,że kilku o tym pisało) sprawa odnośnie nie trzymania ciśnienia w sekcjach hydrauliki zewnętrznej? Chodzi o to jak serwis to wyeliminował, wymienił na nowe czy naprawiał?

 

U mnie zrobili to tak:

 

 

Podobno fabrycznie nie ma tam zaworów odcinających i tylko takie rozwiązanie wchodzi w grę.

Jeśli tak jest to powinni ogłosić akcję serwisową.

Co o tym myślicie?

Widać, że zastosowano zamek hydrauliczny. Moim zdaniem bardzo proste i dobre rozwiązanie, które spełnia swoją funkcję.

Takie zamki montowane np. na siłownikach w pługach obrotowych i wszędzie tam gdzie ciśnienie oleju nie może spadać.

i co z tego że przedłużyła - jak pewnie już założyli nowe sposoby dymania klienta któremu szajs zacznie sie sypać a oni i tak będą wszystko zwalać na użytkownika i zarabiać na serwisie.

mądralujesz kolego o nowych sposobach dy...ia klienta, może coś wiesz na ten temat.

Według mnie Kubota spełnia oczekiwania klientów. Najpierw wydłużyła okresy przeglądowe, a teraz gwarancję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wydłużyć gwarancje to jedno..A uznawać ja potem to drugie. Jedno jest pewne klient musi zrobić więcej przeglądów i więcej kasy zostanie w serwisie. A z uznaniem gwarancji rożnie być może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z uznaniem gwarancji jest zawsze różnie.  Inne marki chyba nie są tak liberalne.

Wydłużając okresy przeglądowe klient rzadziej odwiedza serwis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

co do gwarancji to dobrze że dają na 3lata lub 4000mth. w innych markach podstawa to tylko jeden rok, a za dodatkową opłatą można wydłużyć na 3lata. Śmieszą mnie ludzie, którzy piszą że jak mam na 3lata gwarację na ciągnik to na tym jeszcze zarabia serwis bo trzeba serwisować. otóż nie trzeba. jeżeli nie poboba ci się serwisowanie lub jest za drogie to po prostu idziesz gdzie taniej/lepiej lub sam serwisujesz i tracisz gwarancję. ale to i tak jest lepsze niż mieć tylko na jeden rok gwaranję. przeszkadza wam gwarancja na 3 lata to po roku serwisujcie sobie sami i będziecie mieli tak jak wszędzie czyli na rok.

Edytowano przez wino36

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jak nie serwisujesz nie masz gwarancji proste. Fakt jest faktem, ze przez 3 lata chcąc zachować gwarancję musisz korzystać z aso. Równie dobrze możesz w ogóle nie pojechać do aso na pierwszy przegląd i stracić gwarancje ale nie o to tu chodzi. Po prostu masz gwaran cję 3 lata i jeździsz na przeglądy do aso. Nie twierdzę, że 3 letnia gwarancja jest zła po prostu nie ma nic za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

 A jak sam zrobię przegląd to mam go za darmo? Przecież mój czas także kosztuje a oleje i filtry tak czy tak kupić trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Ale samemu kupuję się taniej filtry i oleje wiem z doświadczenia Można na głównym przeglądzie było zaoszczędzić ponad 1000zł ja tak robiłem sam kupowałem oleje i filtry a serwis tylko wymieniał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Już widzę jak rolnicy po gwarancji walą tłumnie w kolejkę przed serwisem bo ich czas też kosztuje. Dla mnie to gadka śmiechu warta. Bo nawet jak ktoś sam nie umie zrobić serwisu woła mechanika prywatnie. A filtry i oleje kupuje często tam gdzie taniej. I niestety nie jest to serwis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Dziś w swojej kubotce zrobiłem następną modyfikację, odłączyłem zawór egr. Jaki przyniesie to efekt zobaczymy na wiosnę, teraz ciężko to ocenić 

chociaż wydaje mi się że lepiej wchodzi na obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Wystarczy odłączyć wężyk sterujący zaworem egr. Zabieg w pełni odwracalny bez dużej ingerencji w układ. Wężyk sterujący należy rozciąć i zaślepić jego oba końce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Pytałem gdyż ja również odłączyłem EGR tylko trochę bardziej radykalnie.W mojej Kubocie widać już efekt - olej po 150 godz. pracy jest czyściejszy niż wcześniej po 50. Co do mocy to nie zauważyłem różnicy .Przybierając się do odłączenia EGR pytałem kilku mechaników jakie mogą być efekty , problemy czy niedogodności po odłączeniu.Wszyscy byli zdania że te "ustrojstwo" to wymysł EKOTERRORYSTÓW i coś tam pewnie daje ale najwięcej to zyskują producenci i serwis.Ktoś z praktyków mechaniki powiedział mi tak- " a weź tak dla porównania zjedz tylko 5% tego co wydalisz - dobrze byś się czół , chyba nie ". Może to nie nazbyt adekwatne porównanie ale jednak dosyć obrazowe i przemawiające do wyobraźni .W moim przypadku odłączenie EGR polegało na wstawieniu blachy na drodze spalin do kolektora ssącego i tak jak zrobił to JanuszM6040 odłączeniu wężyka.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Odłączenie egr silnika nie zepsuje. W zależności od typu silnika mogą pojawić się błędy w komputerze. Ale widać kuboty to nie dotyczy. Chociaż kto wie może sterownik zapisuje jakieś błędy nie ujawniając ich kierowcy w postaci zapalania się lampki check engine na desce rozdzielczej. Dlatego mającym ciągnik na gwarancji radził bym poczekać z tym zabiegiem. Bo raz, że mogą po podłączeniu kompa w serwisie znaleźć błędy z tym związane a dwa, że zawór egr po dłuższym odłączeniu może zapiec się nagarem i nie działać poprawnie po ponownym podłączeniu w celu zawiezienia ciągnika na serwis gwarancyjny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Moja jest po gwarancji i dla tego trochę w niej grzebię. Co do CR hubertuss ma rację .Nowsze modele mają komputer i CR więc odłączenie EGR nie będzie tak proste jak w mojej i raczej na pewno pozostawi ślady w kompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Moja też już po gwarancji i ma już kilka przeróbek,  CR nie posiada tylko zwykłą pompę wtryskową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Odcięty zawór egr, zwiększona dawka paliwa, przerobiony mechanizm zmiany biegów (teraz wchodzą o wiele lżej )

teraz robię siedzenie dla pasażera (jest już gotowe zostało tylko wytapicerować siedzisko)

Jeszcze muszę sprawdzić ciśnienie w hydraulice i ewentualnie trochę zwiększyć, bo pług trzy skibowy obrotowy podnosi ale już tak na pograniczu możliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

W mojej M7040 ciśnienie sprawdzał serwisant i wynosiło 170 bar przy max obrotach (na rozgrzanym oleju), obecnie jest około 190 bar. U mnie z trójką obrotową rabewerk na lekkiej ramie (około 750- 800 kg) radził sobie bez problemu, natomiast z agregatem scierniskowym 2,2m gdy raz mi się zapchało to ledwo podniósł więc sprawdziłem czy jest lekki zapas  i też podkręciłem. Jak siedzonko będzie gotowe to wrzuć kolego jakieś fotki. Ja również przymierzam się do przeróbki na siedzonko dla syna, ale na razie pomysłu brak więc dobrze by było podpatrzeć jak Ty to rozkminiłes;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Kubota taka bezawaryjna a dzisiaj dwa łożyska musiałem wymienić w 128 od rolek napinających pasek wielorowkowy w sklepie byli zaskoczeni że Japońskie łożyska wysiadły po 1300h eksploatacji i dali SKF. Zaczyna mnie ten ciągnik przerażać. Zaczynają też pękać spawy w drzwiach nie wspomne o błotnikach które dawno temu się rozleciały

Kubota jest PRZEREKLAMOWANA nigdy więcej takiej zabawki bo to jest zabawka a nie ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpio0511    0

a jak w waszych ciągnikach wychodzi spalanie? dzisiaj jeździłem trochę w transporcie i jeździłem z ojcem na dwa ciągniki o tym samym obciążeniu i muszę powiedzieć że rozczarowało mnie to spalanie gdyż Kubotą M9960 spaliłem o 20 litrów więcej paliwa niż w duetz fahr agroxtra 4.17 z 95 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

W mojej 128 spalanie też bardzo duże w ciężkiej robocie to i ponad 27l/h ma prawo spalić. 200l na długi dzień pracy to nieraz było za mało


Kuboty to smoki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj