kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Nowości w stajni Kubota

galeria
Kubota M5091
Legat997    31

@jaro akumulator to nie wino że im starsze tym lepsze.. :-D 8 lat to żaden wyczyn. No i kwestia budowy wewnętrznej (płyty lub AGM czyli żelowy).


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@Legat997-to fakt-ale w dobie cieszenia sie z tego że akumulator wytrzymuje 2-3 lata to już wyczyn :) .

PS>wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują że akumulator w moim Volvo nie był zmieniany od nowości-znaczy 21 lat mu stuknęło  :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

no też się zastanawiam  :) -sęk w tym że te auto zostało odkupione od mojej znajomej Niemki (stara panna  :D ...pracująca całe swoje życie w salonie Volvo  :lol: )-auto zostało kupione w stanie (nie zawaham  się użyć tego słowa ) kolekcjonerskim.Ona też nie pamięta aby akumulator był tam kiedykolwiek wymieniany...co tam zresztą dużo gadać-w tamtym roku po raz pierwszy dobijałem gaz do klimy...20 lat miało autko.Niestety ruda zaczęła się o nie upominać ostatnimi czasy...  :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Tamte volva były inne. Kumpel kupił w Niemczech  mercedesa 124 coupe w stanie tez można powiedzieć kolekcjonerskim. Mietek miał nie całe 100 tys km. jak widać niemiec mało korzystał z auta i na pewno do garażu z prostownikiem nie biegał. Aku miał 18 lat zanim poległ. Wykończyła go awaria alternatora. W dzisiejszych autach aku wytrzymuje 8 lat. Oczywiście mówimy o tym oryginalnym pierwszego montażu. Bo w sklepie taki ciężko trafić.

Widzieliście opis marki kubota w galerii? Pomijając już fakt, że żadna inna marka ciągników nie ma opisu na stronie głównej galerii. To pod marką kubota, aż dwa razy napisano, że jest japońska. Atu proszę aku koreański i sporo innych części z innych krajów.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

no ja kupiłem to auto przy 74 tys km-w naprawy przez prawie 10 lat włożyłem coś koło 400 zł  :) -a co Kuboty-nie mają właściciele AF jakichś udziałów w sieci dealerskiej tej firmy ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Udziałów pewnie nie. Ale kubota jest widać dużym reklamodawcą a o klienta trzeba dać. Zaprosi do tego na wyjazd do Japonii czy prezentację do Francji. I tak to wygląda. Mnie to wszystko ogólnie bawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

hubertuss pewnie by bardziej Cię bawiło gdyby i Ciebie zaprosili.

Edytowano przez samex69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Zapraszać mnie nie mają powodu ponieważ nie posiadam forum internetowego ani nie reprezentuje żadnych mediów z rolnictwem związanych. Nie dziwię się tez z powyższych powodów, że zapraszają właściciela tego forum czy tez jakichś innych przedstawicieli mediów. Nie zazdroszczę tez im tych wyjazdów maja możliwości to jadą. Ale bawią mnie te opisy. Których żadna inna marka nie ma w galerii. A kubota nie dość, że pogrubioną czcionką to w dwóch linijkach i chyba w dwóch zdaniach dwa razy, że japońska jest. To takie dziecinne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

w mojej 128 nie zmienia biegów w automacie gwarancja się kończy a mam kilka problemów nie rozwiązanych co robić? PILNE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

List polecony za potwierdzeniem odbioru do serwisu ze zgłoszeniem usterek. Wszystkie usterki muszą być usunięte, nawet jeśli gwarancja już minie, najważniejsze, że zgłoszenie było przed.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

A jak usuną nieskutecznie i co wtedy? co zrobić jak błędnie wymieniają części chociaż są dobre a naprawa nie pomaga nic? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Rzecznik konsumenta jest w każdym mieście powiatowym. Lub przynajmniej powinien być. Radca prawny czy adwokat tez na pewno się znajdzie. Musisz podjąć jakieś poważniejsze kroki. Oczywiście zgłoś usterki listem poleconym. Ale na twoim miejscu udał bym się do radcy czy adwokata. I zapytał jakie są możliwości egzekwowania na drodze prawnej swoich roszczeń. Udał by się też do prasy rolniczej. Niech chociaż inni poczytają jak to z tą chwaloną pod niebiosa kubotą może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Jeśli mi nie usuną wszystkich usterek i awarii to zgłoszę się do prasy rolniczej i powiem jak mi rozpoławiali ciągnik i wymieniali dużo rzeczy a nie potrzebnie bo wystarczało kalibrację wykonać...porażka nigdy więcej KUBOTA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A może najpierw powiedz to w tej firmie że rozważasz jakby to były poczytne takie artykuliki o ich fachowości  :D .Może samo napomknięcie odniesie skutek ?-kto wie...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli, że w automacie biegów nie zmienia?

W 128 jest chyba podobny przycisk od automatu jak w MGX i zasada taka sama pewnie.

A skąd wiesz, że tylko kalibracje wystarczyło wykonać?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

To chyba w MGX jest taki sam jak w 128X . Włączam przycisk tryb auto nie chodzi tryb polowy też nie działa zero reakcji. Skąd wiem że kalibracja wystarczyła a stąd że po rozpołowieniu i wymianie sprzęgieł dalej nie funkcjonowało to prawidłowo aż przywieźli dwóch Japończyków i Niemca i naprawili to w 30 minut kalibrując skrzynie stąd wiem.

Ponadto:

-nie podnosi pługa 1500kg na małych obrotach na gorącym oleju to gaz w podłoge i nie daje rady

-hamulce nie działają prawidłowo mimo wymiany pompek na nowe wciskasz pedał a ciągnik nie hamuje dopiero po kilku wciśnięciach działa i zdarza się tak że jadę te 40km/h wciskam hamulce a tu nic nie bierze to jest NIEBEZPIECZNE

-szarpie między 4 a 5 aż z siedzenia wypada się mówią że ten typ tak ma jak kupowałem to nie szarpał przy zmianie biegów

-przy zmianie biegów z 5 na 6-7-8 szarpie nie miłosiernie

-na małych obrotach nie otwiera klapy w prasie albo otwiera bardzo wolno to już 13letni Pronar ma lepszą hydraulikę w moim gospodarstwie

-po włączenie świateł kierunkowskazu na desce robi się choinka nie naprawili kazali sprawdzić w takim samym modelu po co mam sprawdzać jak wiem że wcześniej działały poprawnie

-dwukrotnie pękła rurka podająca olej na orbitrol za pierwszym razem wyciekł olej do zera praktycznie a za drugim razem uciekło z 30l teraz czekam na wymianę rurki bo chwilowo na zastępstwie jest gumowa a w oryginale jest metalowa ostatnio serwis dzwonił z propozycją by został ten przewód gumowy ja się nie zgodziłem.

Czy po każdej naprawie powinni na dany element przedłużać gwarancję o rok tak jak np robiła to SIPMA u mnie w owijarce?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Ja bym na twoim miejscu poszedł do adwokata lub radcy prawnego. Będą cię za nos wodzić aż gwarancja się skończy a potem spuszczą na drzewo. Prasa rolnicza też by całą historię poznała. Nie po to płaci się kupę kasy za japoński niby bezawaryjny ciągnik. Żeby nie móc z niego korzystać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    44

Trafiłeś na pechowy egzemplarz, nie czekaj więc na koniec gwarancji, tylko opisz swoje problemy i powiadom o tym głównego dyrektora Kuboty na Polskę, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, żądając natychmiastowej, skutecznej naprawy .Dalej poczyń kroki, o których piszą koledzy " b0gdan" i "hubertus". Zbieraj wszystką dokumęntacje napraw, żądaj od serwisu na piśmie opisu co wymieniali i kiedy. Orginały dokumentów trzymaj u siebie, a osobom zainteresowanym przedstawiaj kxera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Czareczke już dawno pisze o tych problemach i jakoś do gazety z tym nie trafia - nie wiem dlaczego wstydzi sie czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Może się w najbliższym czasie zdecyduję i zgłoszę się do któregoś z wydawców ciekawe czy podejmą temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

Wątpię kolego, najlepiej udaj się z całą dokumentacją prób naprawy ciągika oraz korespondencją e-mail do prawnika bo żaden rzecznik ochrony praw konsumenta Ci nie pomoże.

Próbowałeś: był Polak, Niemiec i Japonczyk to pozostał tylko prawnik. Jeśli jednak ktoś podejmie temat i będzie potrzeba jeszcze jakiegoś niezadowolonego klienta  z przejściami z serwisem to chętnie się dołożę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piteriiv    82

kolego czareczka85 ja też mam problem z kubotą tylko z ukl paliwowym - diler olewa sprawę też rozważam sprawę załatwić przez sąd lub prasę ale chyba ta 2 wersja będzie bardziej skuteczna tym bardziej że kubota polska zwala wszystko na dilera a on robi co chce- apropo nie polecam firmy pilar-tech z posądzy -kasę lubią brać za przeglądy (ponad 5zł zarabiają na litrze oleju i nie tylko na oleju)  a jak maszyna padnie to sie wypną na klienta i jeszcze jedno też popieram hasło "nigdy więcej kuboty "

 

stworzyłem temat odnośnie nie kompetentnych dilerów - zapraszam tam - piszcie żeby inni nie wdepnęli w takie same problemy co ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj