kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hubertuss    4652

@czareczek85 właśnie o tym pisałem same naginanie faktów. Orali na 54 cm czyli za każdym przejazdem nalatywało 8 % pola. Teoretycznie nie zaoranego. Ponieważ między lemieszami były luki. Pomimo, że pług ma maksymalnie 50 cm na korpus można go ustawić pod większym kontem. Z tym, że nie dokładnie orze. Wynik zaoranych ha trzeba by pomniejszyć o 8 % które przeleciało miedzy lemieszami. To tak jak by bić rekord powierzchni w sianiu i omijki robić. Ci dwaj z agromachiny tylko się ośmieszyli biorąc udział w tej żenadzie. Ale oni muszą wszystkim nadskakiwać, aby dostać coś do testów. Taki urok dzisiaj bycia dziennikarzem prasy motoryzacyjnej czy rolniczej.

@KARGO wystrzegaj się pracy z ładowaczem na włączanym napędzie. Zwłaszcza na twardym podłożu z ciężkimi ładunkami. Po pierwsze i tak masz przyczepność. Poza tym gdy podnosisz większy ciężar opony uginają się, promień/obwód przedniego koła się zmniejsza. Przy takich pracach dużo zwykle się skręca. Co sprawia, że przód ma dłuższą drogę do pokonania. Mamy więc dwa bardzo nie korzystne czynniki. Koło o mniejszym obwodzie ma pokonać dłuższą drogę. Przedni napęd nie ciągnie a jest pchany. Dochodzi do dużych naprężeń w układzie. Twoje łożysko mogło się posypać od obciążeń pochodzących z tura, ale mogło się też rozsypać od obciążeń w układzie napędowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

przód ma przyczepność, ale tył nie ma... chyba że mamy spory balast z tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

@hubertuss fajny wywód ale... od kiedy łożysku robi różnicę jak mocno skręcany jest wał, który przez nie przechodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

no dokładnie tak to zrozumiałem kolego KARGO, logiczne że żaden serwis sobie nie na zamawia części na górkę, tylko ja widzę problem w tym że tak długo to trwa skoro to jest 5 godzin rozbierania i drugie tyle składania, a siedzę teraz w pracy i widzę że w niemieckim magazynie wszystkie części do M8540 do przedniego mstu są dostępne czyli za 48H mam je na serwisie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Gdyby ten wał i łożysko wisiało sobie w powietrzu. Pewnie temu łożysku było by bez różnicy jak mocno wał skręcają. Niestety ciągnik to złożony mechanizm. Jego wały nie wiszą w powietrzu tylko przenoszą naprężenia poprzez łożyska na konstrukcję. Zresztą co ja tłumaczę. Skoro ktoś nie kuma jego problem nie mój.

Jeśli faktycznie potrzebne części są w magazynie w niemczech. To tylko świadczy nie korzystnie o serwisie kuboty.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

no dokładnie tak to zrozumiałem kolego KARGO, logiczne że żaden serwis sobie nie na zamawia części na górkę, tylko ja widzę problem w tym że tak długo to trwa skoro to jest 5 godzin rozbierania i drugie tyle składania, a siedzę teraz w pracy i widzę że w niemieckim magazynie wszystkie części do M8540 do przedniego mstu są dostępne czyli za 48H mam je na serwisie

Na monitorze może i są a faktycznie moze ich nie być do naprawy potrzebne było 49 elementy i nie sadze aby serwis był tu problemem, tylny błotnik który był zamówiony razem po dzis dzien nie doszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin04    65

Co powiecie na temat 170 konnej Kuboty wyposażonej w 4 cylindrowy silnik o pojemności 9l? :lol:


"Jeszcze się taki nie urodził co by Polakowi dogodził"
Przyjmę chętnie stare prospekty i książki ze sprzętem rolniczym krajowym i zagranicznym za drobną opłatą. Zainteresowanych zapraszam na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Te 9 l pojemności to chyba jakiś wymysł, plotka. Z silnika 6,1 który jest teraz da się uzyskać 170 - 200  KM. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin04    65

@hubertuss dostałem cynk od pewnej "szychy" z Kuboty ;)

@wolowik to jest właśnie tak Kubota o której pisałem- 9 litrów z 4 cylindrów, do tego przekładnie ZF :)


"Jeszcze się taki nie urodził co by Polakowi dogodził"
Przyjmę chętnie stare prospekty i książki ze sprzętem rolniczym krajowym i zagranicznym za drobną opłatą. Zainteresowanych zapraszam na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

On po prostu skomentował test oraz wyraził swoje opinie na temat spalania ponieważ testował 135 gx.  Wiem, że wielu chce tutaj czytać to co sami myślą. Ale przyjmijcie do wiadomości, że niektórzy maja inne zdanie i mogą je tutaj wyrazić. Więc nie wiem po co nerwy. A za won to ciebie może podliczy jakiś mod. Skoro nie umiesz jak to mówisz spokojnie argumentować.

PS sam chyba szukasz awantury. Bo z tego co widziałem @czareczek85 odniósł się do twojej opinii oraz wyraził swoją. Ty odpowiedziałeś i sprawa zamknięta. Więc nie wiem poco te zaczepki z twojej strony. A że test to czysty film reklamowy z ponaginanymi faktami to widać gołym okiem. I każdy tutaj może to skomentować.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo151923    0

ok dobra no ale kazdy spokojnie tylko on nie. Szanujmy sie bo kazdy jest dorosly i zrozumie jak mu napiszesz normalnie. Kazdy chce poczytac opinie zeby zrobic najlepszy zakup a nie robic docinki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin04    65

to chyba ta szycha z kuboty tylko tam oprząta bo te 9l to bzdura

mogę tylko powiedzieć, że ta osoba pracuje w centrali Kuboty w Ożarowie Mazowieckim ;) poza tym info o tym silniku znalazłem również na dwóch forach- krajowym i francuskim(niestety linku nie podam z powodu panującej tu cenzury)


"Jeszcze się taki nie urodził co by Polakowi dogodził"
Przyjmę chętnie stare prospekty i książki ze sprzętem rolniczym krajowym i zagranicznym za drobną opłatą. Zainteresowanych zapraszam na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

No tak fora to bardzo wiarygodne źródło informacji. ta osoba z centrali pewnie też na forum przeczytała. 9l 4 cylindry i 170 KM to nonsens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

 

mateo151923 poziom Twojego języka jest żenujący tak samo jak to co piszesz o tym czymś paliwożernym zwanym Kubotą. 11 litrów w orce ci paliła dziwne bo ja miałem tę Kubotę testową 3mce co ją kupiłeś i w 4 obrotowych paliła ponad 20l Piszesz tak jak Ci z testu Kuboty że orali 216cm kiedy pług orze 204cm max oj prze[raszam pewnie Kverneland zbudował specjalny pług na czas testu o szerokości 54cm na skibę

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudemenes    2

W mojej 9540 przy prawie 2000 mtg zaczęło coś wyć w skrzyni przy jeździe do tyłu. Również przy ruszaniu do tyłu szarpie ciągnikiem. Czy to jest to o czym mówicie, że jakies łożysko przy rewersie się sypło ??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Prawdopodobnie tak. Zgłoś się do serwisu. Ktoś tu kiedyś pisał, że to jakaś wada fabryczna i ponoć nawet po gwarancji za darmo naprawiają. W galerii jest taka kubota z przebiegiem 1800 mth. Koszt naprawy wyniósł chyba 7 tys. Właściciel chyba nie wiedział o akcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

słabo się orientujesz bo to sprzęgło H/L a nie rewersu, rudemenes tak jak koledzy piszą była na to akcja serwisowa i zgłoś się do swojego serwisu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj