kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marcin04    65

zmienię trochę temat może słyszeliście coś o nowym ciągniku Kuboty? widziałem gdzieś w internecie zdjęcie. Model to M7 171

Edytowano przez Spanner

"Jeszcze się taki nie urodził co by Polakowi dogodził"
Przyjmę chętnie stare prospekty i książki ze sprzętem rolniczym krajowym i zagranicznym za drobną opłatą. Zainteresowanych zapraszam na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIRK80    12

Możesz podesłać linka do strony gdzie można znaleźć jakieś info na jego temat?

Edytowano przez KIRK80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo151923    0

Witam! Posiadam Ciagnik Kubota 135GXS i jestem bardzo zadowolony z zakupu. Niskie spalanie i swietna widocznosc w kabinie. Kupilem ciagnik popokazowy. Mial 130mh i kupilem go w najbogatszym wyposazeniu za 210tys netto. Facet dołozyl mi jeszcze regulator posuwu ktory potrzebowalem do rozrzutnika( ok 4 tys zl koszt jakbym kupil w sklepie). Za taka kase nie kupilbym innego tak dobrego ciagnika. Wedlug mnie jest na rowni z John Deere. Powiem wiecej. Niskim spalaniem nawet wyprzedza jelonka. Przed zakupem rozmyslalem o jelonku no ale cena i opinie sprawily ze wybralem Kubote. Zaciesnianie skretu w tym ciagniku sprawia ze ciagnik zakreca praktycznie w miejscu. Jedno tylnie kolo praktycznie stoi w miejscu. Sprawdzalem go w orce i wyszlo mi 11l na ha. Ziemia nie jest zbyt ciezka no ale nie piasek i ja tez nie wyczulem ciagnika. Oralem 9km/h czyli szybko. Gdybym oral wolniej to byloby troche mniej no ale chcialem sie pobawic. W transporcie obornika rozrzutnikiem Fortschritt 10t wyszo mi 6l na mh. Wedlug mnie to malo. Amortyzowana przednia os znacznie umila jazde tym ciagnikiem. W tej cenie jest rowniez klima i TUZ. Ogladalo go kilka osob i nawet 2 wlascicieli JD i byli zaskoczeni wyposazeniem. Moze wykonczenie nie jest jak w JD albo MF no ale to jest japonczyk. Samochody japonskie maja tak samo czyli silnik nie do zabicia za to w srodku odbiegaja od niemieckiej precyzji. Tak samo jest w ciagnikach. Ale sa 2 minusy. Jeden to taki ze galka od kierunkowskazow jest po prawej stronie kieronicy i ciezko sie przyzwyczaic i drugi to oczywiscie ten na akumulatorze:) Jak najbardziej polecam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

troche dziwne te spalanie w twojej 135 miałem taki ciągnik i woziłem nim obornik 10t wieltonem i palił rzeczywiście 7l ale na jeden kurs pole oddalone od domu około 700m tankowałem do pełna i sprawdzałem tak kilka razy co do palenia w orce to posiadam 128 i ostatni sprawdzałem spalanie to na 7mth godzin średnia jaka mi wyszła to 15l/mth przy 1400/1500obr/m więc kogo chcesz okłamać chyba siebie samego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Niestety testy na hamowniach to potwierdzają. Nie dość, że pali dużó to jeszcze nie ma deklarowanej mocy na wom wg testu 44tuning. Oraz silnik nie ma deklarowanej mocy wg testu agroscope. Być może da się zaoszczędzić paliwo nie włączając funkcji work cruise. Ale wtedy silnik na 100 % nie będzie miał deklarowanej mocy ani momentu. Zresztą w galerii ludzie już podawali spalanianie takiej kuboty z 4 obrotową na średniej ziemi 17 czy 18 l na hektar.

W czym kubota jest na równi z jd? Bo ceną napewno go pokonuje. Jeśt tańsza to fakt, ma lepszy skręt. Ale innych miejsc przewagi nie widzę. 210 tys to dobra cena za ciągnik z takim wyposażeniem. Widać nie ustanne promocje. Szkoda, że jd się tak nie wypżedaje więcej osób by się cieszyło. Cena 260 tys brutto czy coś koło tego jaką kilka miesięcy temu wołali za ten ciągnik to gruba przesada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo151923    0

czareczek85 Ja pislaem ze spalił 6l/mh ale w transporcie. Czytaj uwaznie. Nie rozwozilem obornika tylko przetransportowalem go na inne pole oddalone 6km dalej bo musialem sprzatnac z płyty. Nie mam podstaw zeby kogos klamac bo nie mam nic z tego ze go kupicie. Pisze Swoje opinie jako posiadacza a nie to co wyczytalem w gazetach pisanych przez ludzi ktorzy siedza za biurkiem. Gdybym kupowal jeszcze raz to kupilbym go. A jesli mialbym 100tys wiecej bo wybralbym Fendt'a. Innej konkurencji nie widze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makowiaczek    27

czy można kupić obniżoną kubotę m7040,i nie myślę o spuszczeniu powietrza z kół. Fabrycznie ma 258cm, a chciałbym max.250cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wikorol    3

Aby obniżyć Kubotę 6040 i 7040 możesz zamówić ją z niższymi kołami, mi taką oferowali dilerzy, ale przywieźli mi na test i okazało się że mieści się do wszystkich pomieszczeń więc kupiłem na standardowym ogumieniu i wysokość 258 jest odpowiednia.

Co do spalania Kubota 6040 to przez pierwsze 20 godzin spaliła mi 30 l ( pracowała głównie z ładowaczem czołowym przy niskich obrotach jak to na dotarciu).

Podczas ostatniej próby przy normalnej pracy bez żyłowania na 30 godzin pracy spaliła 68 l, prace były różne bez orki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@Legat997 nie wierz w propagandę jakiego kolwiek dealera jakiej kolwiek marki. Na innym forum, którego nazwy nie ośmielę się tu wymienić. Ponieważ panuje tu na to cenzura. Tym bardziej linku nie podam. Jest zdjęcie przedstawiające bicie owego rekordu. Gdy czytam o ziemi twardej jak podeszwa wojskowego buta to mnie śmiech ogarnia jak ludziom z mózgów wodę robią. Tam jest piach, potraktowany uprzednio jakimś agregatem. Wcale nie zdziwił bym się, gdyby okazało się, że agregat przygotował tj spulchnił ziemię na głębokość większą niż orał pług kuboty.. Prawdopodobnie w tym piachu uprzednio przygotowanym przez agregat wiele ciągników spalił by po 8 czy 9 l na ha.

Wielu zarzucało mi tutaj,że podpieram się testami. Ale gdy mam do wyboru takie fikcyjne ustawki i pomiary bezstronną maszyną. To już wolę to drugie. A hamownia niestety jest dla kuboty nie ubłagana. Obnaża jej słaby silnik i duży apetyt na paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

@hubertuss a znasz przysłowie "Czort swoje a Pop swoje"? :-)


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Hubertuss na piachu się rzepaku nie sieje więc nie może to być lekka ziemia. Aczkolwiek jest ona w wysokiej kulturze zapewne z tego powodu, że prowadzona tam była uprawa bezorkowa.

Bardzo dobrze, że Kubota przeprowadziła taki test, mam nadzieję że inni producenci pójdą w ślad za nimi. Największą korzyścią takiego postępowania będzie to, iż rolnik będzie miał ułatwiony wybór sprzętu.

 

Niech każdy oceni przeprowadzenie orki.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

U nas sieją na 4a 4 b i osiągają nie złe plony. Sieje się na takiej ziemi jaka jest. Oczywiście bez przesady na 6 nigdy. Ta na focie wygląda mi na 4. To, ze uprawa jest bez orkowa to nie oznacza, ze ziemia pod spodem jest twarda jak podeszwa buta z artykułu do którego link podał @Legat997. Oczywiście można robić testy. Tylko, żeby były rzetelne a nie ludzi oszukiwać, że ziemia twarda. Tak samo jak nie orano ścierniska po rzepaku jak jest w artykule, Tylko uprzednio uprawioną glebę. Szerokość robocza jednego korpusu wynosi nie 54 tylko 50 cm. Pług rozstawiono więc na maksa specjalnie, aby wynik zaoranej ilości ha był jak najwyższy. A między korpusami zostawały paski nie zaoranego. Oczywiście nie widać tego bo przysypała to ziemia. Ciekawe jak było z tą głębokością orki. Bo widać tu wiele danych, które mocno ponaciągano. To nie jest żaden test, tylko materiał reklamowy kuboty.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Hubertuss wie wszystko najlepiej , wszędzie był , wszystko widział - organoleptycznie - przez ekran komputera potrafi ocenić klasę ziemi - no mistrzostwo świata i okolic.

A jacyś niedorozwinięci idioci jednak dają się naciągnąć na kupno tego badziewia jakim jest kubota. No masakra jakaś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wejdź sobie na konkurencyjne forum znajdź fotę w galerii kuboty i poczytaj opisy. Nie tylko ja twierdzę, że orana ziemia do najcięższych nie należy. Mogę jednak zrozumieć twoje zdziwienie, że ktoś przed komputerem potrafi ocenić choćby w przybliżeniu klasę i czy ziemia jest lekka czy ciężka. Ciężka ziemia najlepszych klas nie będzie się tak ładnie rozsypywała przy orce (brak grud) zwłaszcza gdy jest sucha. No chyba, że dzień wcześniej potraktowano ja porządnie agregatem. A na filmie widać nie wątpliwie, że pole przygotowano pod ten test. Rozumiem, że pozostałe naciągnięte fakty nie budzą wątpliwości. Tak jak to, że pan na filmie mówi, że pola nie orano 8 lat. W artykule jest że 10. A gdybyśmy gospodarza spytali to może okazało by się że 5. Czytałem na temat uprawy bez orkowej i zalecają jednak co 5 lat pole przeorać, poza tym nie wiadomo od kiedy rolnik uprawę tą stosuje. Tak czy siak to nie są żadne miarodajne testy. Tylko propaganda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mam kubote m8540 w turze przepracowane nieco ponad 1200h i rozleciao sie lozysko w przednim moscie z prawej strony z faktu ze wszystko jest zamkniete w szczelnej obudowie w kapieli olejowej nie zauwazylem tego (nie bylo zadnych odchylen a jedynie czasem delikatny trzask , myslalem ze to szpilki i dokrecilem) po kilku godzinach sruty i czesci z lozyska wyderly w obudowie dziure i olej wyplynol i jakiesz bylo moje zdziwienie gdyz zamim kupilem ciagnik zapewniali ze przedni most jest niezniszczalny. Na szczescie obiela to gwarancja ,same czesci kosztowaly ponad 10tys. jednak ciagnik stoij juz dwa i pol tygodnia w servisie bo w Kubocie nie maja wszystkich czesci. A ja musze codziennie pozyczac ciagnik od sasiada zeby namieszac paszowoz a o wywieziemu obornika na pole na ktorym chcialem posiac trawe moge zapomniec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

Mam kubote m8540 w turze przepracowane nieco ponad 1200h i rozleciao sie lozysko w przednim moscie z prawej strony z faktu ze wszystko jest zamkniete w szczelnej obudowie w kapieli olejowej nie zauwazylem tego (nie bylo zadnych odchylen a jedynie czasem delikatny trzask , myslalem ze to szpilki i dokrecilem) po kilku godzinach sruty i czesci z lozyska wyderly w obudowie dziure i olej wyplynol i jakiesz bylo moje zdziwienie gdyz zamim kupilem ciagnik zapewniali ze przedni most jest niezniszczalny. Na szczescie obiela to gwarancja ,same czesci kosztowaly ponad 10tys. jednak ciagnik stoij juz dwa i pol tygodnia w servisie bo w Kubocie nie maja wszystkich czesci. A ja musze codziennie pozyczac ciagnik od sasiada zeby namieszac paszowoz a o wywieziemu obornika na pole na ktorym chcialem posiac trawe moge zapomniec.

W takim przypadku powinni sciagnac caly most i go wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Tak jak wyżej napisano. Filtry pewnie dostaniesz od ręki. Może jakieś inne typowe i często zamawiane elementy. Ale jeśli trafi się poważna usterka jak wyżej pojawia się problem.

Co do samej osi nie ma rzeczy nie zniszczalnych. Nie chciał bym, aby ktoś pomyślał, że się cieszę z tej awarii. Ale już kiedyś pisałem ta oś jest dobra na plantacjach ryżowych. Gdzie ciągnik jeździ w błocie po osie. Ponieważ nie ma przegubów na wierzchu.

Reszta to same minusy. Nie wspominam już o większych stratach/oporach związanych z większą ilością przekładni. Ale nośność i wytrzymałość jest mniejsza. Zwróćcie uwagę na osie ciężarówek, gdzie bliźniaki kręcą się na zwolnicach planetarnych. Większe są koszty naprawy. Wiele ciągników bazuje na osiach cararro lub dana ewentualnie zf. Części do tych osi można kupić nie tylko w aso producenta ciągnika ale też zwykle taniej w hurtowniach części. Gdyby takie osie były wytrzymalsze od konwencjonalnych stosowali by je producenci maszyn budowlanych, ładowarek teleskopowych i ciągników. Jest to swego rodzaju wynalazek zachwalany przez dealerów.

@kARGO moze pracowałeś z włączonym napędem na twardym lub z be speed?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

Jeżeli chodzi o części to chyba kiepski serwis cie obsługuje bo u mnie części są najpóźniej za 4 dni. A jeżeli chodzi o mosty to merlo chodzi na takich samych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Spalanie w granicy 12l/ha jest jak najbardziej realne i to "paliwożerną" Kubotą M135GX

http://www.traktoryk...st_orki,97.html

Po przeliczeniu na godzinę orki wychodzi prawie 21 litrów gdzie ta oszczędność jednak te ciągniki są paliwożerne spalając w 24 godziny 499.98l napędu BRAWO i co opadła wam szczęka. rok temu kilka osób na tym forum pisało o małym spalaniu tego modelu i co niedowiarki macie wszystko jak na dłoni Ładnie podali spalanie na hektar he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W takim przypadku powinni sciagnac caly most i go wymienić.

Wymienili cała prawa strone obudowe,łożyska itd.

 

Tak jak wyżej napisano. Filtry pewnie dostaniesz od ręki. Może jakieś inne typowe i często zamawiane elementy. Ale jeśli trafi się poważna usterka jak wyżej pojawia się problem.

Co do samej osi nie ma rzeczy nie zniszczalnych. Nie chciał bym, aby ktoś pomyślał, że się cieszę z tej awarii. Ale już kiedyś pisałem ta oś jest dobra na plantacjach ryżowych. Gdzie ciągnik jeździ w błocie po osie. Ponieważ nie ma przegubów na wierzchu.

Reszta to same minusy. Nie wspominam już o większych stratach/oporach związanych z większą ilością przekładni. Ale nośność i wytrzymałość jest mniejsza. Zwróćcie uwagę na osie ciężarówek, gdzie bliźniaki kręcą się na zwolnicach planetarnych. Większe są koszty naprawy. Wiele ciągników bazuje na osiach cararro lub dana ewentualnie zf. Części do tych osi można kupić nie tylko w aso producenta ciągnika ale też zwykle taniej w hurtowniach części. Gdyby takie osie były wytrzymalsze od konwencjonalnych stosowali by je producenci maszyn budowlanych, ładowarek teleskopowych i ciągników. Jest to swego rodzaju wynalazek zachwalany przez dealerów.

@kARGO moze pracowałeś z włączonym napędem na twardym lub z be speed?

Czesto pracuje z właczonym napedzie na betonie przy oborniku badz mieszaniu paszowozu , stwierdzili ze musiałem cos ciezkiego podnieśc ładowaczem przy maksymalnie skreconych kołach i powiedziaelm zeby nieco ten skret ograniczyli.

 

Jeżeli chodzi o części to chyba kiepski serwis cie obsługuje bo u mnie części są najpóźniej za 4 dni. A jeżeli chodzi o mosty to merlo chodzi na takich samych.

Kiepsko to ty czytasz ze zrozumieniem bo chyba wyraznie napisalem ze w Kubocie nie mieli cześći. Napewno nie ma zadnego takiego servisu Kuboty w PL ktory by mial wszystkie cześci do ciagników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

i kolejna bzdura pług 150s orze na maxa 200cm nie wiem skąd kubota ma takie dane to ze trony kverneland Skokowa regulacja szerokości orki

Szerokość orki jest ustawiana skokowo (35, 40, 45 i 50 cm = 14, 16, 18 i 20” na korpus). Regulacja odbywa się w bardzo prosty sposób przez odpowiednie umiejscowienie śruby regulacyjnej na każdym korpusie. ta KUBOTA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

Panowie moj f 412 na godzine orki tez potrafi łykać 22 litry. A 716 to i 32

Czasem bak 250 litrow starcza na 10 godzin. I mozna powiedziec ze to ekonomiczny ciagnik. Bo pola zrobione szybko i tak jak powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj