kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

hubertuss    4653

On nigdzie ani do niczego nie dąży. Opisał tylko swoje doświadczenia w pracy z danym modelem kuboty. Może ktoś chcący kupić taki ciągnik z ładowaczem to przeczyta i dokupi se jakieś ciężarki za wczasu. A nie po wywróceniu się z ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90wlkp    18

Jak się dźwiga takie ciężary to warto pomyśleć już o ładowarce teleskopowej, bo będzie miała szerokie zastosowanie. A normalne jest chyba i nikomu nie trzeba tłumaczyć, że do lekkich Kubot w tym segmencie należy jakiś balast z tyłu zawiesić do pracy z ładowaczem czołowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

Witam koledzy.

W linku zawarty jest krótki filmik przedstawiający wibracje w moim ciągniku (pisałem o problemie już wcześniej).

Chciałbym poznać Wasze opinie. Czy jest to normalne?

Walcze z tym odkąd kupiłem ciągnik. Maszyna niedawno wróciła z serwisu; sprawdzone kola, skrzynia(tryby,łożyska,wałki), wymienili tłumik drgań przy kole zamahowym, sprawdzili rozrząd.. Niestety przyczyny wibracji nie znalezli.

 

Edytowano przez manius59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

Przypadków było kilka, ale chyba ja wałkuję go najdłużej. Jeździłem kilkoma egzemplarzami i tam takie wibracje nie występowały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

Dzięki kolego za odpowiedź.

Nie ma wcale czy są mniejsze drgania?

To nie tylko drżenie, kabina dostaje takich wibracji, że aż w środku "dudni" (tego za bardzo na filmie nie słychać, ale w rzeczywistości jest głośno).

Proszę o wypowiedzi jeszcze innych użytkowników Kubot. Nie wiem czy mam odpuścić czy walczyć dalej( teraz już chyba tylko pozostaje wynająć prawnika...).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gienio007    397

Kup nerwosol dla Kuboty , bo te drgawki raczej od stresu .

Zaprowadź badziewie do dilera i niech sam się nim potrzęsie , ja moją gablotę też na zimę prowadzę , bo dziadostwo od tyłu gnije jak by był pełnoletni .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Gnije bo te ciągniki nie są tanie bez powodu. Jak mówi przysłowie z pustego i salomon nie naleje. Jakość musi kosztować. Co do drgań przyczyn może być mnustwo. Tak dużo jak ruchomych części w ciągniku. Może być jakaś wada silnika. Nie wiem jak serwis sprawdzał te wałki? Rozberali skrzynię w proch i każdy wałek sprawdzali choćby na tokarce. To samo tyczy się kół zębatych, wału korbowego itd. Wyeliminowanie tych drgań jest praktycznie nie możliwe. Chyba, że się coś urwie i samo pokaże. Drgania na filmie nie pochodzą od kół. Jedziesz po miękim i dość wolno. Nie pochodzą też one z wału napędowego czy osi/półosi. Częstotliwośćdrgani wskazuje, że drgania te generuje silnik lub układ napędowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gienio007    397

Gdy w sieczkarni u kombajnu zbożowego jeden nuż się urwie , to w kabinie operatora są podobne drgania . Głupi nożyk z tyłu maszyny , co kilka deko warzy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody3595    2

Witam,
Od niedawna posiadam model 7040n. Ostatnio ciągając przyczepę z piachem zauważyłem, że strasznie mocno się nagrzała obudowa tylnego mostu i skrzyni biegów. Zaniepokojony zaglądam na wskaźnik poziomu oleju, a tam sucho, zupełnie ani śladu oleju na bagnecie, a co dopiero mówić o właściwym poziomie. Ciągnik miał zakładany przedni tuz i dodatkowe wyjścia hydrauliczne i być może mechanicy nie uzupełnili ilości która "rozeszła" się po dodatkowych elementach. Sam nie wiem..

W waszych maszynach Kubota też tak mocno nagrzewa się skrzynia i most oraz pozostałe elementy zasilane olejem przekładniowym ??

Edytowano przez mlody3595

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

W protokole serwisowym jest napisane o demontażu skrzyni i jej podzespołów. Sprężarki nie mam. Wibracji dostaje tylko podczas jazdy. Do silnika praktycznie się nie dotykali, sprawdzili tylko ustawienie rozrządu (widać, że była demontowana pokrywa rozrządu). Diler u którego kupiłem ciągnik nic nie robił ( tylko mnie zbywał)! Od półtora roku problemem zajmuje się centrala- w tym czasie zostało wymienione zawieszenie kabiny i wspomniana wizyta w serwisie!!! Zaraz po powrocie z serwisu (tydzień temu) miałem wizytę kierowników serwisu z Polski i Niemiec (euro-szef nie widzi problemu). Nie wiem czy odpuścić czy walczyć dalej.

Ps. szef z Niemiec ukradkiem robił zdjęcia zamontowania w ciągniku gaśnicy ( u mnie jest przymocowana z tyłu oparcia fotela pneumatycznego więc nie wala się po kabinie). Chyba spodobało się mu takie rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Pewnie jest w osłonie ale czy nie jest skrzywiony. Takie wibracje by pasowały do skrzywionego wału napędowego. Tak tylko przypuszczam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

Nie wydaje mi się. Wibracje są od nowości, ale sprawdzę i to.

Może jeszcze jacyś użytkownicy kubot wypowiedzą się czy w ich maszynach jest podobnie, mniej czy wcale nie drży?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Widziałeś na filmie, że po piachu jedzie? Co wnosi taka porada? Wał można sprawdzić tylko nie na oko. Trzeba by do ślusarza zawieść i choć by w najbardziej prymitywny sposób na tokarce sprawdzić. To samo tyczy się elementów skrzyni biegów i układu napędowego. Serwis może to i rozbierał. Pytanie jak sprawdzał wszystkie elementy. Na oko pan popatrzył, że ok. Czy wszystkie elementy w tokarce choćby sprawdzali? Podejrzewam, że szybciej to pierwsze.

Powiedz im krótko, skoro nie potrafią wady usunąć to niech ci ciągnik wymienią i tyle. Jak nie to pójdziesz z tym do prasy rolniczej rzecznika konsumentów itd. Na twoim miejscu i tak bym się rzecznika popytał co ci przysługuje a co nie. Bo wątpię, aby ci to naprawili. To jakaś wada ukryta, która może kiedyś wyjdzie jak coś się urwie lub wyrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Pewne jest to że wibracje pochodzą z układu napędowego. Silnik, sprzęgło, układ hydrauliczny i WOM odpadają, bo wibracje by były na postoju. Koła odpadają z racji wolnych obrotów (wibracje mają wyższą częstotliwość).

Przedni most można by wykluczyć podnosząc tył ciągnika przy rozłączonym przednim napędzie i "w powietrzu" rozpędzić ciągnik.

Tylne półosie można zdiagnozować jeżdżąc w koło, raz w lewo, raz w prawo. jakby źródłem wibracji była półoś, to częstotliwość wibracji powinna się różnić przy jeździe w lewo, a w prawo.

Takie moje sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Sam napisałeś, że koła mają wolne obroty a drgania wyższą częstotliwość. To po co chcesz sprawdzać półosie. Które kręcą.się równie wolno jak koła. Te drgania pochodzą z układu napędowego. Począwszy od silnika, którego w 100 % bym nie wykluczał. Pomimo, że na postoju nie drży nie wiadomo czy nie może drgać pod obciążeniem. Po przez skrzynię biegów aż do tylnego mechanizmu różnicowego wraz ze zwolnicami. Można sprawdzić wał przedniego napędu. Bo jest na zewnątrz. Aby sprawdzić rzetelnie resztę. Trzeba by rozebrać ciągnik w proch. Wyjąć każdy trybik, każdy wałek, łożysko itd. Po kolei sprawdzać na jakiejś maszynie. Co jest nie możliwe i co wątpię by zostało dokładnie zrobione w serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Racja z tymi półosiami. Zapomniałem, że zwolnice są bezpośrednio przy mechanizmie różnicowym. Silnik pod obciążeniem można sprawdzić z WOM, np. z kosiarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

W mojej 9540 czasami też tak drgają te dźwignie ale jak dla mnie nie nie stanowi to problemu .Drgania są tylko w jakimś wąskim zakresie obrotów ale też nie zawsze.

Walcz o swoje bo jak Ty machniesz na to ręką to kto o to zadba.Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

U mnie drży często. Ciągnik na kobyłkach podczas jazdy w powietrzu zachowuje się normalnie, kabina nie wibruje. Podczas wizyty u mnie w gospodarstwie oczywiście rozmawiałem o wymianie ciągnika na nowy, chciałem nawet po pokazowy, oferowałem im nawet dopłatę. Skoro ciągnik ma mały przebieg i według nich w tej chwili (bo wcześniej jednak wzieli go na warsztat, wymienili tłumik drgań, zawieszenie kabiny) nie widzą problemu to niech go sobie wezmą. Niestety nie ma takiej opcji (niemiec wogóle nie chciał żadnych negocjacji), na szczęście po mojej stronie stał kierownik z Polski i (nie pisałem o tym wcześniej) zaproponował wydłużenie gwarancji. Wdaje się to dobrą propozycją. Dostałem również czas na odpowiedź, który się już kończy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Oni na tym ie stracą bo za serwisy będą cię kasować. Tak więc na swoje wyjdą. Wydłużą co na rok ale nie na 5 czy 10. Stawianie na kobyłkach nic tu nie da. Drgania mogą występować pod obciążeniem i pochodzić nawet z samego silnika. Wystarczy, że np któryś cylinder będzie słabszy itd. Trzeba było niemiaszkowi powiedzieć, że jak nie chce wymiany to do prasy z tym pójdziesz. I tam napiszą jaka to kubota wspaniała i bezawaryjna jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj