kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

krowka62    22

Kubota to ma sprzedaż ale chyba w mikro-ciągnikach i komunalnych takich mini ciągnikach. Ja tej marki w ogóle nie widuję u siebie, chyba, że u dilera ale ciągniki skromne bardzo i lekkie. Nie widzę, tego w cięzkiej pracy. Pozatym gwarancja, drogie przeglądy ponoć niezależne od motogodzin ponoć niezbyt atrakcyjne.

 

Gwarancja na 3000 godzin i 3 lata jest złą gwarancją? Drogie przeglądy - ponoć staniały choć na ten temat niech wypowiedzą się świeżo upieczenie właściciele Kubot. Że sąsiad nie ma Kuboty to nie znaczy że to są złe ciągniki lub inaczej że NH jest w każdej wiosce to znaczy, że jest najlepszym ciągnikiem.

Rewers bezsprzęgłowy (mechaniczny lub elektrohydrauliczny), silnik na CR (z Work Cruise- choć silnik w tych ciągnikach to bajka - bardzo wysoka kultura pracy) siedzenie pneumatyczne, obciążniki, klima, skrzynie do 8 biegów pod obciążeniem (MGX) i wzmacniacz momentu obrotowego (m60), biegi pełzające, nadbieg do zadań transportowych, przekładnia stożkowa (dobry skręt), hydrauliczne hamulce przyczep, opony Kleber w standardzie. Ubogie wyposażenie na standart? Fakt faktem, że liczba opcji jest uboga i to może być wadą.

Co do wagi - nie każdy potrzebuje ciągnika do ciężkich prac albo nie występują w gospodarstwie bardzo ciężkie gleby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Kleber nie jest jakaś najlepszą oponą na rynku. Topowe marki dają continentala, michelina czy traileborga jeśli dobrze napisałem. Kleber jak firestone jest w środku stawki. Pomiędzy tymi co wymieniłem a mitasami, cultorami itd. Podobnie jak cała kubota jest gdzieś w środku stawki.

Przekładania stożkowa nie daje lepszego skrętu koła obracają się o 55 st jak w innych ciągnikach. Może się ten układ sprawdza gdzieś na mokrych polach ryżowych. Lepszy skręt kuboty to bi speed turn. A nie przekładnia stożkowa na zwrotnicy.

Kultura pracy silnika nie jest dzisiaj niczym szczególnym. Wszystkie silniki w nowych ciągnikach pracują ładnie czy tam kulturalnie. Jeśli wejdziemy do kabiny to silnik kuboty zaczyna przeszkadzać. Poziom hałasu jest wysoki.

Rewers mechaniczny to prymitywne rozwiązanie. Nie da się kontrolować jego czułości. Kultury działania tego patentu, którego dzisiaj żaden producent poza kubotą chyba nie stosuje nie da się nawet porównać z rewersem elektrohydraulicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Przekładnia stożkowa lepiej przekazuje napęd w pełnym skręcie.

Skąd masz wiedzieć jak jest głośno w kabinie a przedewszystkim obiektywne odczucie hałasu w kabinie jeżeli nie pracowałeś tym ciągnikiem w polu a tylko w nim siedziałeś. Zapewne sugerowałeś się wynikami testów, które według Ciebie są nie obiektywne (jezeli Kubota wypada w nich bardzo dobrze) lub lub obiektywne (jeżeli Kubota wypada w nich żle. Co do rewersu hydrualicznego NH w(w nowych Td) i Case także je stosuje. Jakbyś jeżdziłeś M60 to bys stwierdził że do niskiej prędkości (do około 8-10 km) rewers ten działa bardzo płynnie i czułość jego pracy jest wystarczająca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Na szczęście jest wiele różnorakich urządzeń do mierzenia rożnych parametrów takich jak moc, hałas itd. Są to niezależne maszyny działające bez emocji czy kogoś, coś lubią czy nie.

Przekładnia stożkowa może i lepiej przekazuje moc w pełnym skręcie. Tylko, że sama przekładnia nie ma wpływu na lepszy skręt. Koła skręcają się jak w innych ciągnikach o 55 st. Z drugiej strony takie rozwiązanie powoduje większe, może nie bardzo duże ale jednak straty mocy przy jeździe na wprost. A jak by nie było większość prac wykonujemy jadąc na wprost zwłaszcza w polu. dodam, że mf oferuje takie osie do niektórych modeli a przynajmniej oferował. Tylko na rynek japoński. W europie to nikomu do niczego potrzebne nie jest. Gdyby taka oś miała jakieś szczególne super właściwości wiele firm by ja oferowało.

Co do samego rewersu hydraulicznego bez elektroniki. Oferowany jest w tanich modelach innych marek. Komfort pracy w porównaniu z rewersem eh nie do porównania. Mf ma do tego regulacje czułości i rewers zawsze działa tak samo nie zależnie jaka prędkość ciągnika, silnika czy jaki bieg.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Przekładnia stożkowa ma mniejszą wytrzymałość od planetarnej, choć raczej w przednim moście nie robi to wielkiego problemu. Plusem takiego rozwiązania jest zwiększenie prześwitu pod przednim mostem, tylko że zwykły most jest wystarczająco wysoko nad ziemią.

W MTZ-ach jest przedni most z przekładniami stożkowymi, ale na naszym rynku z tego zrezygnowano.

NH TD są serią tańszych ciągników.

Wzmacniacz momentu i biegi przełączanie pod obciążeniem to to samo. Różnica jest w ilości przełożeń.

To, że sąsiad ma jakiś ciągnik, czy nie ma, to o niczym nie świadczy, chyba że ten ciągnik więcej stał w serwisie, niż pracował w polu.

CR to standard narzucony przez normy spalin. Gdyby nie normy, silniki byłyby znacznie prostsze.

Biegi pełzające nie są potrzebne w rolnictwie. Bardziej w sadownictwie i przy warzywach, choć producenci powinni to oferować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Może być ciągnik głośniejszy ale przyjemny do ucha to tak sama jak z muzyką może byc głośna byle była ładna

Oprócz tego mam katalog NH seria T4.85 rozstaw osi 2258 mm kąt skrętu 55 stopni promień skrętu 5300mm

Kubota M8560 rozstaw osi 2250 mm kąt skrętu - nie podany promień skrętu 3800mm

Valtra seria A rozstaw osi 2387 mm kąt nie podany promień skrętu 4800mm

 

Oczywiście dane katalogowe ale jakbyś jeżdził tym ciągnikiem to byś sie przekonał o jej zwrotności

 

 

Ps. Seria MGX ma rewers elektrohydrauliczny.

 

Dlaczego przekładnia stożkowa powoduje straty mocy na jeździe na wprost oraz dlaczego ma mniejszą wytrzymałość?

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sadownictwo i produkcja warzyw to też rolnictwo. Tak mi się wydawało do tej pory. może coś się zmieniło....

w przednim moście Kuboty dochodzą dwie przekładnie kontowe na zwrotnice. z tego mogą wynikać jakieś wzrosty oporów toczenia w porównaniu do zwykłego mostu tylko jak to porównać. Można by porównać ale masa obracających sie elementów mostu kuboty i zwyklego mostu powinna być równa. a moze ważniejsze jest przełozenie mostu.

w przedniej zwrotnicy jest przekładnia planetarna (tzw. zwolnica) tak jak w klasycznym moście.

idąc tym tokiem myślenia im bardziej prosta skrzynia biegów tym straty mocy są mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Koledze wyżej pomyliła się przekładnia stożkowa w zwrotnicy kuboty czy mtz a z przekładną planetarną w zwolnicy. Kubota ma taka i taką przekładnie w przedniej osi. Podczas jazy na wprost przegub stosowany w klasycznej osi nie pracuje jest po prostu częścią wału i obraca się wraz z nim. Przekładnia stożkowa pracuje bez względu na to jak jedziemy, prosto czy skręcamy. Jej konstrukcja, koła zębate i fakt, że napęd nie jest przenoszony w linii prostej stwarzają dodatkowe straty.

Potrzeba biegów pełzających jest dyskusyjna. Dla każdego co innego. Jeden potrzebuje inny nie. Jeżdżąc ciągnikami z 1 i 3 biegami pod obciążeniem jakoś mocno ich nie używałem. Chociaż nie twierdze, że są nie potrzebne.

Dane z katalogów mogą zawierać takie haczyki jak sam sposób pomiaru średnicy czy promienia zawracania. jedni mierzą od wewnętrznego koła inni od środka przedniej osi czy pojazdu. Już nie pamiętam czy czytałem o tym w materiałach kuboty czy słyszałem na jakimś filmie demonstracyjnym. Ale podane było, ze koła skręcają się o 55 st. Skręt się poprawia bardziej dzięki systemowi be speeed. Sama zwrotnica z przekładnią stożkową nic tu nie zmienia. No chyba, że ktoś przerobi ustawienia kuboty i jego koła będą się skręcały mocniej. Ale to już nie będzie fabryka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

W tzw. klasycznym moście jest zwolnica planetarna która stawia większe opory niż przekładnia kątowa w moście Kuboty. Ilość współpracujących kół ma znaczenie - w moście Kuboty jest ich mniej.Na YT można obejrzeć porównanie zwrotności Kuboty i innych ciągników.

Edytowano przez samex69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brutus44    5

suma summarum-odkładając ,która przekładnia stożkowa czy krzyżakowa jest lepsza może jakiś właściciel kuboty lub kioti wypowiedział by się co do awaryjności i jak się takim ciągnikiem pracuje.

Sam czekam za TYMem z taką samą przednią osią( podejzewam,że w jednym zakładzie ją klepią bo są identyczne) i teraz mam obiekcje czy aby dobrze ,że to kupiłem.Naczytałem się dziś na forum o mtz i przekładni stożkowej-raczej same negatywy.

Czy w tych azjatyckich ciągnikach przekładnia działa na tej samej zasadzie co w mtz? Niestety nigdy nie widziałem mtz z tą przekładnią -a kubocie się nie przyjzałem-teraz żałuje bo mogłem zwrócić na to uwage

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

No właśnie nie. Przekładnie stożkowe są mniej wytrzymałe od przekładni planetarnych. W takim moście Kuboty występują dwie przekładnie kątowe na 1 koło - jedna jest u góry, a druga na dole.

W uprawie, siewie, nawożeniu, przy oprysku, w transporcie biegi pełzające nie są potrzebne.

Jednak może przestańmy przesadzać, że Kubota ma takie i takie straty na przekładni, a inny ciągnik takie i takie. To raczej nie jest zbyt ważny parametr ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Że wygodnie nie pisałem. Bo poziom hałasu w kabinie oraz ilość miejsca pozostawia wiele do życzenia. Podobnie jak ergonomia, materiały itd. Że lekko i tanio to niech będzie. Chociaż to też zależy na co się patrzy.

A pro po serwisu, pewna firma zamówiła kubotę f2880 czy f 3680 nie pamiętam. Chcieli dokupić do niej zamiatarkę z boczną szczotką. Najpierw dealer sprowadził zamiatarkę bez owej szczotki. Zwalili na Niemców, że złą wysłali. Przyjechała druga i dopiero zaczęły się schody. Bo na drodze do szczęścia stanął wałek napędowy, coś w rodzaju wom. Oczywiście winni też byli niemcy, za 4 razem udało się dostarczyć właściwy.

Do Hubertusa : Mamy w planie zakup taiej Kuboty, dealer proponuje nam F3680 i twierdzi że maszyna jest bardzo wydajna, ale niestety podobno sprzedali takie tylko w oklicy Poznania, a my chcielibyśmy ją zobaczyć w akcji ale bliżej Siedlec, jaki to serwis miał takie kłopoty może coś byśmy się dowiedzieli???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Napisałem ci na prv. A z kosiarek owa firma jest zadowolona. Tylko 3 czy 4 razy serwis wałek dosyłał. Ale w końcu trafili. Twierdząc, że to Niemcy takie wysyłali. Taka kosiarka kosztuje jak pamiętam koło 80 tys bez kabiny. Mulczer i deck to koszt po 20 tys. Nie występują razem z kosiarką, nośnikiem trzeba je kopic oddzielnie. A ceny nie pamiętam czy netto czy brutto.

podobny nośnik osprzętu, kosiarkę oferuje husqvarna p 525 d. Z silnikiem kuboty w podobnej cenie. Chociaż kilka KM mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie. Przekładnie stożkowe są mniej wytrzymałe od przekładni planetarnych. W takim moście Kuboty występują dwie przekładnie kątowe na 1 koło - jedna jest u góry, a druga na dole.

W uprawie, siewie, nawożeniu, przy oprysku, w transporcie biegi pełzające nie są potrzebne.

Jednak może przestańmy przesadzać, że Kubota ma takie i takie straty na przekładni, a inny ciągnik takie i takie. To raczej nie jest zbyt ważny parametr ciągnika.

 

mylisz się. mam katalog części do mojej kuboty i jest czarno na białym ze przekładnia planetarna jest w zwrotnicy. dlatego napisałem ze dochodzą dwie dodatkowe przekładnie stożkowe na jedną zwrotnice póżniej napęd idzie przez przekładnie planetarną( zwolnice) i do koła. nie wiem jak jest zbudowany przedni most w mtz. moim zdaniem mechanizm pracujący w oleju ma troche większe szanse na bezawaryjną prace niż nie osłonięte krzyżaki do tego niektóre jeszcze bez możliwości smarowania... i tak wszystko zależy od jakości zastosowanych części i dbałości o środki smarne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Też mi się zdaje, że zwolnice są. Co do przegubów we współczesnym ciągniku starczą one na bardzo długo. W niejednym zdąży się zepsuć mnóstwo innych rzeczy a przegub będzie dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek9291    1

w temacie przegubów i krzyżaków to mój znajomy w valtrze od grudnia 2 razy robił wał z krzyżakami bo się rozleciał i 2 razy zgieło wałek w przystawce napędu a wymiana tylko po rozpołowienu skrzyni biegów. każdą taką naprawę serwis wycenił na 15tyś (za każdym razem) więc po pierwsze pogratulować serwisowi fachowej naprawy a po drugie producentowi krzyżaków które rozpadają się po 2 miesiącach. W kubocie się nie rozleci krzyżak bo go po prostu niema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Katalogu Kuboty nie mam, więc pewnie się myliłem, myśląc, że tam są tylko po 2 przekładnie kątowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Też mi się zdaje, że zwolnice są. Co do przegubów we współczesnym ciągniku starczą one na bardzo długo. W niejednym zdąży się zepsuć mnóstwo innych rzeczy a przegub będzie dobry.

Tak tak szczególnie przeguby w nowych ciągnikach gdzie niejednokrotnie zapomina się o wstawieniu kalamitki do smarowania (pewnie pod pretekstem ułatwienia czynności serwisowych) a każda część przyszłego traktora projektowana jest w taki sposób żeby nie daj Boże nie wytrzymała za długo bo firma nie zarobi na częściach zapasowych. I nie próbuję tutaj idealizować Kuboty. O nie nie, tam też pracują księgowi.

Co do trwałości przegubów to z jakiegoś powodu producenci nie zalecają jazdy z załączonym napędem przy maksymalnym skręcie kół z resztą każdy wie jak zachowuje się wał przegubowo-teleskopowy kiedy się jedzie na wprost a kiedy się skręca z załączonym WOM. Krzyżak w moście to taki sam krzyżak jak w wale przegubowo-teleskopowym i praca pod dużymi kątami mu nie sprzyja.

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Też mi się zdaje, że zwolnice są. Co do przegubów we współczesnym ciągniku starczą one na bardzo długo. W niejednym zdąży się zepsuć mnóstwo innych rzeczy a przegub będzie dobry.

Masz rację hubertuss - zdaje Ci się że w mostach Kuboty są zwolnice.

 

 

Edytowano przez samex69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Po pierwsze nie widziałem w instrukcji np m fa 42xx którego mam aby nie zalecali czy tam zabraniali skręcać na maksa z włączonym napędem. Ktoś porównuje przeguby wałka teleskopowego napędu maszyn z wom. Z tymi w przedniej osi, gratuluje. U mnie w mf e wyglądają inaczej i nie są to zwykłe krzyżaki. O tym, że pomimo tego, że ciągnik ma 10 lat i są one w dobrym stanie nie wspominam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yale    15

w tych nowych modelach rewers dalej jest ten cudaczny, hydrauliczny jak w nh td5 /case farmall?a co jeśli majac taki rewers i w przypadku gdy by mocno szarpało to można uzywac normalnie ze sprzęgłem cały czas?i nic by nie stało mu sie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

Cena przeglądu w mojej M8540. Olej 90 ltr (silnik,skrzynia,przód) 1958 zł. Filtry (powietrza, paliwa,oleju) 435 zł. Usługa przeglądu 350 zł+dojazd 190 zł.

To ostatni mój przegląd na gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj