kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

XMK13    411

Wiem, że to jest reklama, a nie test, ale właśnie do końca też dobrego porównania nie ma. Kilka rzeczy faktycznie porównali bezpośrednio między sobą. Ale np. maski MF-a nie pokazali jak się gica na boki. Niby jest jednoczęściowa i wytrzymała, ale na filmiku nawet jej nie ruszył (w bok). W 3-cim filmiku Kubota ma 4-ro słupkową kabinę, a JD 6-cio, ale nawet o tym nie wspomnieli, o widoczności również.

No ale lepsze takie porównanie niż żadne. Reklamy tak mają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
januszdolar    0
Napisano (edytowany)

Kubota M 9960

Pierwsze wrażenie:OK.przyjemny dźwięk silnika.

Plusy:

-kabina OK.jak na tę klasę ciągnika,wystarczająco wygodna i w miarę cicha

-mały promień skrętu-ciągnik b.zwrotny

-stosunkowo lekki-z przednim TUZ-em MX R 28 3500 kg bez obciążników

-dobrze i bez zgrzytów wchodzące biegi również pełzające,

-szybko nagrzewająca się kabina,

 

 

Minusy:

-maska posiada za słabe siłowniki przez co nie odskakuje po pociągnięciu zatrzasku otwierającego, brak jakiegokolwiek uchwytu lub wgłębienia ułatwiającego jej podniesienie,

-chwiejnie i tandetnie przymocowana klapka przeciwsłoneczna w kabinie,

-słabo odpowietrzony zbiornik paliwa -irytujące tankowanie ,

-bełkotliwie i niechlujnie przetłumaczona instrukcja obsługi,

 

cdn.

Edytowano przez januszdolar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

XMK13, ale zaprzeczysz, że Kubota ma małą masę własną?

Fakt, Kubota z tych 4 zaprezentowanych ciągników jest najlżejsza i raczej wersja europejska nie powinna się znacząco różnić masą od tej z filmiku (USA).

Z drugiej strony jednak nie każdy potrzebuje ciężkiego ciągnika (np. na trawy) no i w końcu są jeszcze obciążniki na tylne koła (za które trzeba dopłacić).

O balaście (na tylny TUZ) nie ma co pisać, bo nie jest wygodny w użyciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8540    9

Wiadomo, że film nie będzie obiektywny. Ale też widac różnice. Np ciężki dostęp do miarki oleju w kubocie. Takie filmy trzeba traktowac z przymrózeniem oka ale widac bezpośredni porównanie.

ciężki dostęp do miarki oleju w kubocie - taki spostrzegawczy jesteś hubertuss a nie widzisz skrzynki na narzędzia która go kompletnie blokuje uczep taką w tym miejscu w swoim traktorze to też dostęp będzie lichy nie sądzisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Oryginalnie ta skrzynka jest zawieszona na wysokości ramy od tura. Z turem ta skrzynka ląduje na ramie i stąd te problemy z dostępem. Jak ktoś kupi Kubote z turem to będzie skazany na wciskanie ręki po bagnet. To jest minus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Ale kto tą skrzynkę tam uczepił? Hubertuss czy Kubota?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8540    9
Napisano (edytowany)

ja kupiłem z turem i moja skrzynka leży po prostu w garażu

a tu proszę:

http://www.agrofoto....kubota-z-turem/

- widać że można ją zamontować w miejscu gdzie niczemu nie przeszkadza

Niestety i tu musze przyznać rację hubertussowi inżynierowie z kuboty czasem zapominają o rozumie, upie..dolić tą skrzynkę w takim miejscu to tak samo jak w serii GX upie..lili radio z cd z tyłu za fotelem chyba nie ma w ciągniku miejsca gdzie jest więcej kurzu podczas roboty, chyba że ktoś zamyka szyby i heja, o tym że wyświetlacza nie widać z pozycji kierowcy to nie wspomnę.

Edytowano przez tomek8540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Na zdjęciu jest tur MX. Problem jest z Kubotami z oryginalnym turem Kuboty. Sam producent postanowił utrudnić ludziom życie i ta skrzynka ląduje tam, gdzie przeszkadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Jestem po tygodniowej przerwie(byłem zablokowany) Zawsze w swoich wypowiedziach obchodzę się prawdą dlatego pisze tu że 7 lutego naprawiono wyciek z przedniego mostu uszkodzony był uszczelniacz, Serwis mówił że w mrozy woda mogła tam być i go uszkodziło. po trybach w przedniej zwolnicy nie widać było jakichkolwiek uszkodzeń zero opiłków. Wymienili mi rozdzielacz od ładowacza no i tur działa już prawidłowo. inne usterki zostały też usunięte na wiosnę mają tylko sprawdzić tylny tuz. Tak więc na dzisiaj wszystko naprawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Czyżby straszenie prasą pomogło? Za co cię zalokowali chyba nie za pisanie o kubocie hehe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil96    37
Napisano (edytowany)

No proszę! Ulepszone modele 66 i 75km. Chętnie bym się zamienił :rolleyes: .

 

http://www.agrofoto....-m6060-i-m7060/

Ja mam model M7040 i nie zamieniłbym na M7060 nie chciałbym mieć filtra cząstek stałych. Wystarczy że miałem ten filtr w samochodzie.

 

kubota_73149_93_167337.jpg

Edytowano przez yacenty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    29

Nie ma się z czego cieszyć że ulepszone.Nie wymienił bym na 60 z filtrem.

W 10o % wygodniej dolać adblue niż brandzlować się z wypalaniem co te 30h co jest cholernie uciążliwe a dodatkowo marnowanie czasu i paliwa.

Co do masy do 110 koni jako tako to wygląda w zestawieniu z innymi markami.

Jeśli Kubota pójdzie z większymi modelami tak samo jak 135 czyli moc spora a masa mała to strach pomyśleć jak wypadnie model 170 koni w zestawieniu z np; JD, prawdopodobnie będzie zdeklasowany przez konkurencje i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0
Napisano (edytowany)

Z tego co słyszałem filtr cząstek stałych da się usunąć i zastąpić specjalnym emulatorem (koszt to ponoć około 1500zł) lub go wyłączyć ( niektórzy producenci komputerów przewidzieli w swoich programach funkcję wyłączenia PDF-a), a cała reszta zostaje czyli nadbieg do transportu,lepsza skrzynia, intercooler, adaptacja miejsca na butelkę wody na siedzonko (np dla synka ,który chętnie by pojezdził z ojcem) itp. Po gwarancji da się to zrobić, ale nie będę się spierał.

Edytowano przez manius59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Za 1500 zł wywalisz dpf? Chyba w aucie. W ciągniku to będzie koszt ze 3 tys jak nic. Na dodatek bardzo mało firm ma w tym doświadczenie zwłaszcza jeśli chodzi o komputer sterujący. Ta technologia dopiero wchodzi. A wyjęcie dpf a to nie wyjęcie tłumika w komarku. Kluczem jest oprogramowanie sterujące. Ludzie którzy to robią uczą się metodą prób i błędów. Nie ma do tego instrukcji ponieważ jest to nielegalne. A co za tym idzie możliwośc wyłączenia dpf przeiwdziana przez producentów w programach to kompletna bzdura. Filtr dpf bez wypalania poprostu by sie zapchał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Czytałem ostatnio o środkach chemicznych w aerozolu do wypalania filtra dpf. Wurth robi takie coś i według redaktorów przeprowadzających test -działa bardzo dobrze- kosztuje ok.100 zł. co mało nie jest niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

Tak jak napisałem - nie będę się spierał. Oczywiście znalazłem to info na forum samochodowym,jak sam zauważyłeś jednak są firmy, które się tym zajmują, a informacja pochodzi od człowieka, który w jednej z takich firm pracuje i oczywiście wpisy ludzi którzy już korzystali z takich usług Panie Hubertuss, ale jak zwykle wiesz lepiej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Na forach samochodowych są wpisy włascicieli kubot, którzy korzystali z usług wyjęcia dpf? Wrzuć linka chętnie poczytam. Ciagnik to nie samochód. Renomowane firmy się cenią. W aucie koszt chiptuningu to minimum 1000-1500 mniej więcej. Oczywiście nie piszę o amatorach którzy z laptopa wygrywają bóg wie co do sterowników za parę stówek. Mam na mysli profesjonalne firmy z hamownią. Koszt tuningu ciągnika to około 3 tys. Podobnie jest z ciągnikami cena wyjęcia dpf w renomowanej firmie będzie wyższa. Poza tym nikt nie da gwarancji, ze nie będzie potem problemów. Oprócz zadowolonych słyszałem tez o wielu przypadkach ludzi nie zadowolonych bo działy sie problemy.

No i najwazniejsze wyciąganie filtrów staje się coraz bardziej popularne i nikt nie da gwarancji, że za jakiś czas stacje diagnostyczne się za to nie wezmą. Wtedu firmy, które dziś wyjmują za nie małe pieniądze będa wstawiać za większą kase.

Gdybym miał wydac 2-3 tys na wyjęcie dpf a w ciągniku dał bym se spokój. Skórka nie warta wyprawki. Wogóle nie kupił bym z dpf. Jak już nie raz pisałem scr jest bardziej ekonomiczny nawet niż silnik z wyjętym dpf. W necie jest cała masa testów ciągników z dpf i scr, które to potwierdzają.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

hehehe SCR wcale nie stwarza mniej problemów niż DPF a ewentualna naprawa jest dużo bardziej kosztowna niż jakieś tam wycięcie DPF-a... poczytaj sobie forum jakichkolwiek ciężarówek i psioczenie ludzi na AdBlue,

póki ciągniki są w miarę nowe problemu za dużego nie ma ale z wiekiem ciągnika problem z SCR będzie narastał,tu masz linka do firmy która opisuje co i jak ;)

http://3adblue.pl/rodzaje-problemow-emulatora-scr-adblue.html#strona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Niestety obaj koledzy macie rację - wolowik i hubertuss - piszę niestety bo era prostych ciągników się skończyła i zarówno dpf , scr jak i inne kombinacje układów doczyszczających spaliny niepotrzebnie komplikuje produkcję i serwis .Mam nadzieję że może ktoś wymyśli jakiś nowy sposób na czyste spaliny który nie będzie tak skomplikowany jak obecnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Przecież to normalne, że firma usuwająca scr będzie straszyła klienta jakie to awarie mogą go spotkać. Cel jeden przestraszony klient ma zostawic u nich kase. A potem pojedzie na zachód taką cięzarówką, włożą sąde w tłumik i sztraf.

Mówiąc krótko nie jest to obiektywne źródło wiedzy o scr przynajmniej dla mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

Nie straszy bez powodu. Gdyby wszystko było takie idealne nie miałaby w ogóle racji bytu. Także cale oszczędności na paliwie i silniku z SCR mogą pójśc w łeb przy jednej wymianie choćby pompy za kilka tysięcy złotych dozującej AdBlue.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj