kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
XMK13    411

hubertuss - nie pisz tu takich rzeczy, bo Cię jeszcze zlinczują ;)

Niektóre rzeczy trzeba zachować dla siebie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

W odwracaniu kota ogonem są lepsi od nas , więc do rzeczy- tak masz rację Kubota tak jak wszystkie obecnie produkowane ciągniki liczy godziny zegarowe - jeśli się mylę to powiedzcie - co do tej 206 to akumulator nowy + "matka" i niestety od nowości tak ma że w mróz nie pali inaczej jak "na zaciąg" . Kolega pytał Korbanków o jakąś grzałkę do oleju - ale powiedzieli że nie występuje.

Wrócę jeszcze do tematu -Kubota cała z jednej fabryki- każdy kto trochę żyje na tym "łez padole" wie lub powinien się domyślić że tak skomplikowanych wyrobów nie produkuje się w jednym miejscu z kilku powodów z których chyba finansowy w dzisiejszych czasach jest najważniejszy.

 

XMK13 co masz na myśli pisząc żeby hubertus zachował dla Siebie. O linczu nikt tu nie myśli mam nadzieję, jest wolność słowa a dzięki takim kolegom jak hubertuss nasze forum nabiera rumieńców. Czasami spojrzenie kogoś z zewnątrz środowiska posiadaczy Kubot wnosi coś nowego i żeby było jasne nie zawsze hubertuss jest tym kimś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Jednym można wyjezdżac z czym chcą innym nie. Zależy co kto pisze. Przykład mf a i usterek podałem w odniesieniu do tego co pisał inny użytkownik. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto obróci kota ogonem byle tylko zamieszanie było. Bo innych argumentów nie ma. Masz nie całe 3 tys zrób 7,5 tys to pogadamy. Poza tym gdzieś czytałem w dyskusji na yt, że kubota szybciej liczy godziny niż np case. Może to są zegarowe. Mf liczy bardzo wolno, są to motogodziny. Podczas wolnej pracy przy docieraniu przez 6 godzin na liczniku wskoczyła jedna. W kubocie pewnie było by już 6. Aby temu dorównać kubota musiała by miec zegarowych z 10 tys na liczniku.

Stare np. me 8200 czy m105s liczyłą mth nowsze np. M 9540, M108s już godziny zegarowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22
Napisano (edytowany)

Dziwne Hubertuss że mój MF3080 liczy godziny zegarowe a nie mth.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Kolegi Hubertussa w Francjii powstaje fabryka Kuboty, która będzie produkowała ciągniki od mocy od 130 do 170 Km. Co najważniejsze każdy model w trzech różnych wariantach wyposażenia, dostosowanych na europejski rynek by móc konkurować z europejskimi modelami.

 

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/kubota-inwestuje-w-europejska-fabryke,49059.html

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Tylko kabiny i silniki z japoni reszta z europy. Mam nadzieje, że zmienią ten 6 litrowy 4 cylindrowy silnik bo to porażka. Z takim motorem o słabych parametrch i dużym spalaniu rynku nie zawojują.

Co do godzin i motogodzin. Nie wiem jak co liczy ale w 42xx po 6 godzinach pracy w większości na wolnych obrotach licznik pokazał jedną więcej. Połówek nie liczy więc ok niech będzie, że nie całe 2. Dlatego porównując 7,5 tys tego mf a z kilkoma usterkami tżeba by kubotą zrobić z 10 tys. Ale nawet dopiero po 7,5 tys godzin zegarowych można będzie powiedzieć czy jest awaryjna czy nie narazie to tylko wróżenie z fusów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    726

Ale producenci niezły myk wymyślili z tymi licznikami.Większość ludzi nawet nie zauważyło że wszyscy przeszli z motogodzin które były bardziej obiektywne na godziny zegarowe, które lecą średnio 2 razy szybciej. W starych przebieg często dochodził 15 tys motogodzin do naprawy głównej silnika,nowych pewnie do 10 tys zegarowych ledwo dociągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Są w Polsce Kuboty które przepracowały ponad 10 000 godzin?- Obiło mi się o uszy że tak .Może ktoś wie coś więcej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moja ME 9000 liczy motogodziny bo czasem po całym dniu pracy mam 3 do 5 MTh zrobionych. zależy przy jakich obrotach się pracowało. nowsze modele maja już godziny zegarowe. jak zrobie 7 tys to napisze co i jak jak to forum bedzie jeszcze istniało ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1992    0

http://www.agrofoto.pl/forum/blog/41/entry-710-agrofotopl-z-wizyta-u-japonskich-rolnikow/

A co myślicie o tym Japoński rolnik mający 30ha posiada 7 ciągników a 70 ha posiada 11 ciągników ,średnia mtg to 250-300 mtg rocznie po 7 latach sprzedaje i kupuje nowy

bo starszy sprzęt staje się bardziej awaryjnogenny a taka ma być niezawodność i wytrzymałość? Ciekawe? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inwi    7
Napisano (edytowany)

Zastanawiałem się wraz z bratem ( on prowadzi gospodarstwo) się nad Kubotą M135 GX. Poczytałem trochę i musze przyznać że dużo w jej przypadku marketingu. Reportarze pisane pod publikę w jednym z nich widziałem zdjęcie z podpisem 5 litrów na godzine czy na hektar z 5cio skibowym pługiem rozstawionym na 2m, mniejsza o to. W 10 cieżko byłoby mi uwierzyć. Kłopoty użytkownika z uznaniem awarii kilka stron wcześniej też nie nastrajają pozytywnie. Intersowały nas modele które się nie sprzedały, są na allegro z 2012 roku i 2013. Szkoda że nie ma jej testu DLG, ale wiedząc jak fatlnie wypadła M128 można się trochę wystraszyć. Choć przykład Claas w tych testach pokazuje że może być dalej na plus lub na minus. ( chdzi mi o testy DLG 620C i 620CIS jeden wypadł słabo, a drugi przyzwoicie, ale różna liczba zaworów na cylinder). Jak czytam opinie o małych kubotach pracujących w turze to troche sie sam do siebie uśmiecham. U nas w gospodarswie tą prace wykonuje stary Fendt farmer 309C. Bele są z 3 letniej prasy Welger stałokomorowej, rozpiętość ciężaru od 500 kg do ponad 800kg według wskazań paszowozu. Jak sie trafi taka ponad 700 kg to łatwo stracić kontakt z podłożem którymś z tylnych kół, sytuację ratuje to że bele wiezie sie nad ziemią. Przejazd przez minipróg (3cm) do stodoły z belą łatwo może zakonczyć się wywrotką dla kogoś niewprawionego. Jak takie małe ciagniczki ja M6040 i M7040, a nawet wieksze sprawdzaja sie w turze bo szczerze bez dużego dociążenia to wątpię. Fendt jest mało zwrotny ale turbomatic fajna sprawa płyne ruszanie z obciążeniem w ładowaczu (jak za cięzko to stoisz albo zwalniasz chyba że dodasz gazu).Co do awaryjności Fendt przyszedł z przebiegiem żekomo koło 2400 mth, ma około 4200 zawsze odpalał w najteższe mrozy po męczeniu przez 30 sec na rozruszniku (a jestem z Podlaskiego a u nas z reguły jest pare stopni zimniej i dłużej jest zimno niż w reszczie kraju). Podstawowa awaria to kłopoty hamulcami 2 razy w serwisie, urwanie uh od zabezpieczeń kulek w tylnym podnośniku obu ramion( muwiąc ucho mam na myśli to za co się ciągnie żeby odbezpieczyć). Poza tym na serwisie gdy hamulce były naprawiane zostaliśmy uprzedzeni że sprzegło niedługo się zepsuje i bedzie do wymiany. Mamy tez Deutza Agrofarma 420 na elektrohydraulicznej skrzyni, wypadają 3 i 5 bez obciązenia poza tym 2 razy zerwana sprężynka od sprzęgła konieczność ponownej kalibracji sprzegła a dopiero 1000mth. Jak widać wtopy się zdarzają w niekoniecznie w ciągnikach z dużym przebiegiem. Kubot tych wiekszych praktycznie nie ma, a co za tym idzie nie ma też wiarygodnych opini. Mało dystybutorów czytaj kłopoty z serwisem, inna filozofia jeśli chodzi o silniki (nie zrobili 6cyl dlaczego? może nie umieją?). Marka może okazać się zarówno dobra jak i zła, tak samo jak poszczególne modele z literą K na masce. Trochę za dużo pytań, a za mało odpowiedzi konkretnych odpowiedzi.

Edytowano przez inwi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653
Napisano (edytowany)

U nas często też mają po kilka ciągników. Zwłaszcza jeśli ktoś ma kilka specjalności. Masz zboża bydło warzywa czy sad bardziej potrzebujesz różnych ciągników. W polsce są to przeważnie maszyny starsze bo i rolnicy biedniejsi. Nie wiadomo też jak dotowane jest w japoni rolnictwo pod kątem zakupu nowych ciągników.

Co do samych motogodzin. Liczone sa one wolniej od zegarowych zwłaszcza gdy ciągnik wykonuje prace na małych obrotach. Np z turem. Dlatego jak pisałem 7,5 tys motogodzin to ne to samo co 7,5 tys godzin zegarowych. Godzin zegarowych trzeba na to z 10 tys. Oczywiście tak mniej więcej. Z godzinami zegarowymi jest jeszcze ten plus dla producenta, że komputer czy tez własne wyliczenia pokaze mniejsze spalanie na godzinę niż na motogodzinę. Dlatego ja zawsze wyliczam spalanie na hektary.

 

Tu masz test kuboty

 

http://www.services.art.admin.ch/traktor/d/tt2013d.html

 

Te 5 l na godzine widziałem. To jest własnie ten myk z zegarem. Dajmy szybciej nabijający licznik zamiast motogodzin godziny i spalanie w przeliczeniu na jednostke czasu spada. Sprzedawcy sponsorują mnóstwo artykółów zwłaszcza w polskiej biednej prasie. Tym sposobem powstają takie bajki. Mojm zdaniem ubliżające czytelnikowi.

Co do testu kuboty 135 gx jest równie paliwożerna jak 128. Jeśli porównasz dawki jednostkowe i to co kubota prezentuje na hamowni. Wyjdzie, że jest najbardziej paliwożerna w porównaniu do możliwości. Podobnie paliwożerny jest lindner. Za to mf i fendt są jak zwykle ekonomiczne. W innych rocznikach masz też inne modele kuboty, Które palą mniej ale też i marnie wypadają na hamowni pod względem momentu obrotowego.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inwi    7

Widziałem tą stronę z testami poza tym przeglądałem testy z tąd http://tractortestlab.unl.edu/home i DLG jak wcześniej pisałem. Refleksja jest taka że albo kupi sie używkę albo Nh lub case ze wzgledu na cenę i przyzwoity poziom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Benito    0

Kubota otwiera fabrykę we Francji i ma zamiar produkować ciągniki od 130 - 170 KM. jest o tym artykuł w ostatnim Farmerze. Można tam wyczytać między innymi:

 

"Nowe ciągniki będą posiadały rozmiar i ciężar wymagany na europejskich polach, dający możliwość współpracy z maszynami uprawowymi marki Kverneland, również stanowiącej własność koncernu Kubota"

Chyba nie trzeba tego komentować.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Zgadza się nie trzeba komentować bo to tylko frazesy jak narazie. Jakie będa te ciągniki zobaczymy. Narazie widac tylko, że 6 litrowy 4 cylindrowy motor nic szczególnego względem danych deklarowanych w katalogach na hamowni nie pokazuje a dużo pali. Nie sądze aby silniki zmienili. Jak to ktoś napisał 135 jeździ jak ciągnik 100 konny. A więc rozmiarami jak na 100 koni jest w sam raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

A Kubota wbrew negatywnom opiniom znów zwiększa sprzedaż na krajowym rynku

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/aktualnosci/te-marki-sprzedawaly-sie-najlepiej,49092.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Czyżby antyreklama @hubertusa przynosi odwrotne efekty? :D


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

To raczej moje zdanie,żadna antyreklama. Nie wiem czy 10 % osób które kupiło kubotę w ciągu minionego roku wchodzi wogóle na to forum. Więc moje zdanie nie jest jakoś szeroko w świecie znane. Ja bym powiedział, że sprzedaż wzrosła po obniżce cen. A na dodatek teraz promocja goni promocje. Tak czy tak kubota zajmuje nie wielki wycinek rynku w porównaniu do nh zetora czy jd. Gdyby ci 3 oferowali tyle promocji i obniżek pewnie ta różnica była by jeszcze większa. Szczególnie w przypadku jd, którego ciągniki przeciętnie są znacznie droższe niż zetora, nh czy kuboty. Zobaczymy czy w tym roku tak sprzedaż kubocie wzrośnie. Ja mysle, że raczej będzie bez zmian lub na minusie jak u innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    726

Wszyscy mają promocje teraz. A kubota na 6 miejscu zaczeła rok i to nie dużo ustepując potentatom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie dużo tylko o połowe w przypadku zetora. Nh też sporą ma przewagę. Jd jak pisałem jest droższy i wiedzie mu się gorzej. Oczywiście spadek cen dla klienta to cos dbrego. Dlatego wzrost notuje belarus i landini.

 

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/ciagnikowe-podium-2013-new-holland-john-deere-i-zetor,48608.html

 

Miniony rok to już nie taka mała przewaga pierwszej trójki. Zobaczymy jaki ten bedzie. Do póki nie ruszą nowe programy droższe marki raczej wzięcia miały nie będą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Benito    0
Napisano (edytowany)

Jak już ochłoniecie z zachwytu kubotem to polecam obejrzeć:

http://www.youtube.com/watch?v=ubzF_gScqZ4 zwróćcie uwagę na 3,39

Jakoś średnio to pokazuje możliwości kuboty jako traktora "idealnego" do ładowacza.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZfspqKr_awk

a tu coś na temat masy ciągnika.

Uprzedzając wszelkie komentarze typu "to nie są te same traktory" pragnę zauważyć, że w mojej opinii taki sam byłby skutek gdyby do przeciągania wzięto np. kubotę 110GX. Wg prospektu ma ona masę 4644 kg, ale w wyposażenie standardowe wchodzą obciążniki o wadze 564 kg, czyli goły traktor to jakieś 4080 kg.

 

http://www.youtube.com/watch?v=zE3mulSwZKc

 

Odnośnie wzrostu sprzedaży kuboty, to największy segment odbiorców kubota znalazła w segmencie sadowniczym, gdzie też jak się przyjrzeć, to taka idealna do sadu nie jest.

Edytowano przez Benito

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Tylny tuz chyba w c 330 wygląda solidniej niż w tej kubocie z pierwszego filmu. Strach na tymcoś cięzkiego wozić. Chyba z ciągnika ogrodniczego to zapożyczyli.

No i tylna oś mf a nie śmiertelna 255, seria 300, 600, 42xx, 43xx, i teraz to. Służyła w większych modelach i dlatego jest solidna i pożądna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

I niech ktoś teraz powie, że tylny most w Ursusie to przestarzała konstrukcja...

Na pewno facet z JD będzie obiektywny w ocenie JD i Kuboty. Oczywiście co to za ciągnik bez miejsca na laptopa! :lol: I ten "szczery" uśmiech pani w ciągniku :D

Jak można w ciągniku montować 2 przednie lampy! :P Lepsze są 4! :P (tylko że równocześnie nie mogą pracować).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wiadomo, że film nie będzie obiektywny. Ale też widac różnice. Np ciężki dostęp do miarki oleju w kubocie. Takie filmy trzeba traktowac z przymrózeniem oka ale widac bezpośredni porównanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj