kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

manius59    0

Również uważam, że na kontrole zostali wybrani tacy którzy za bardzo nie narzekali,a u Czareczka jeśli byli to mam nadzieję, że napisze co i jak. U niego problem z którym serwis sobie nie poradził więc myślę,że mogli być własnie z tego powodu. U mnie też nie byli choć próby wyeliminowania usterki w mojej m7040 jak na razie nie przynoszą efektów-ciągnie się to zdecydowanie za długo! Pamiętam, do mnie też dzwonili z ankietą telefoniczną (niecały rok po zakupie) odnośnie mojej opinii. Jak powiedziałem,że tak do końca to nie jest to czego się spodziewałem i zacząłem od minusów to ankieta bardzo szybko się skończyła <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    29

Kiedyś u mnie też byli. Jakoś niespodziewanie przyjechali było to chyba z 3 lata temu. Głownie pytania to o + i - ciągnika.

Teraz już ich diler nie przywiezie bo Japończycy bo mogli co nie co usłyszeć o podejściu sprzedawcy do rolnika.

Hubertuss a co to za sprzedawca jeśli można wiedzieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Mieszkam na południu podlaskiego. Dealer jest za bugiem jak to my mówimy. W woj mazowieckim. Nazwy i miejscowości nie podam ze wzgledu na tę sprawe, ale chcący mogą sobie znaleźć. Dodam, że nie chodzi mi o Wegrów.Chociaż w Węgrowie jest teraz 3 dealerów na jednej ulicy A marki sa 4 Kubota, jd df i zetor.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Jak pobudują się w europie to przestaną pisać że produkowany w Japonii to lepszy. To nie wiem czy ludzie będą kupować chyba że przełoży się to na obniżkę cen. Oby tylko nie obniżkę jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volkov    0

będzie tak samo jak z mazdą, do póki była robiona w japonii była super, a teraz to jakość forda, podobnie toyota, niestety na rynek EU idą towary gorszej jakości z taką samą nazwą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podcepiomy    35

Z tego linku co podałeś krowka mi w oczy rzuciła się jedna informacja a mianowicie że ciągnik z tej nowej fabryki będą produkowane na rynki Europy, Ameryki Północnej, Australii i Japoni. To co tamtą fabrykę zamkną czy w ogóle jej tam nie ma i to że z Japoni to tylko zgrabny chwyt marketingowy bo kto odróżni np japończyka od chińczyka zwłaszcza polski chłop :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Z tą jakością bym tak nie chisteryzował. Bo nawet na tym forum widać, że kilku uzytkowników miało problemy. A co niektórzy dość poważne. Fabryka w japoni może będzie produkowała co innego lub jest za mała za stara itd. Jest to fabryka, która montowała ciągniki bo jak wiadomo składane sa one tak jak inne z komponentów, które przyjezdżają od podwykonawców lub z innych fabryk marki.

Produkcję mogą przenieść doeuropy równiez ze względów celnych nie wiem jakie cła są między ue a usa i japonią a usa. To samo tyczy się cen transportu i potencjalnych rynków zbytu.

Dzisiaj wiele produktów projektują księgowi. Inżynier musi okrojc produkt tak, aby konkurował cenoo na rynku. Zwłaszcza produkt, który wchodzi na rynek. Dzisiaj kubota konkuruje z ciągnikami ze środka stawki i takie ma tez ceny. Gracze z górnej półki tacy jak jd (nie mówie o tych tanich modelach), mf o fendt cie raczej nie mówie sa poza jej zasięgiem. I napewno nie są gorsze jakościowo. Za to lepiej wyposażone i niestety droższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

A z jakich to komponentów sa składane hubertusie? Wymień chociaż z 5. I to głównych.Oczywiście nie to co domonotwywane jest w Polsce czyli koła i sprężarka. Kubota jest również graczem z górnej półki. Co prawda do tej pory mało znana w Europie ale to się powoli zmienia. Kubota po prostu ma inny segment rynku i tyle. Nikt tu na forum nie pisze że fendty czy jd są gorsze jakościowo ale swoje bolączki też mają. Co do wyposażenia nie każdy potrzebuje od razu teminala ISOBUS w swoim ciągniku. A kazdy bajer podwyższa cene finalną produktu czy będziesz go użytkował czy nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

ale z drugiej strony jeśli za kubotę płacę niewiele mniej od JD to wymagał bym aby wyposażenie było ciut lepsze niż w budżetowym o kilkadziesiąt tys tańszym NH TD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ile mżna pisać o montażu kuboty? Ja rozumiem siłe propagandy ale czasami wystarczy tylko pomyśleć. Ktoś tutaj pisał, że bloki odlewają gdzieś poza japonią. No ale to przecież nie główny komponent. Wtryskiwacze denso. Alternator czy rozrusznik może hitachi. Pompa hydrauliki napewno tej firmy. Te ciągniki są składane w jednej fabryce z części większych lub mniejszych dostarczanych do niej z innych fabryk. Należących do podwykonawcy lub kuboty i tyle. Tak produjkują inni. Nic nowego. Z tym wyposażeniem to prawda ceny są jakie są. A wyposażenie nie powala i nie mówie już o isobus. Ale inne marki mają do zaoferowania więcej ciekawych rozwiązań ułatwiających życie i podnoszących konfort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Popieram was zgadzam się że za taką cenę jak teraz kosztuje kubota mogli by trochę lepsze wykończenie dawać. Posiadam kubote robiłem JD i NH to mają lepsze gatunkowo materiały w kabinach wyciszenie zwłaszcza JD. To pierwsza sprawa a teraz coś w sprawie komponentów z jakich to są składane ciągniki to cytuje: Ze świecą szukać dzisiaj producenta, który do swoich maszyn montuje 100% podzespołów wytwarzanych w jego fabrykach. Wpływ na to ma ekonomika produkcji. Po prostu nie opłaca się wytwarzać każdej części potrzebnej do montażu przykładowo ciągnika. Istnieją firmy, które zajmują się produkcją danych podzespołów od lat i robią to perfekcyjnie. Dlatego rozsądek kierownictwa każdego dużego koncernu i małej firmy podpowiada, aby podpisać z takimi dostawcami umowy i montować ich produkty jako swoje- najlepiej ze swoim logo. w takim przypadku mamy do czynienia z częściami określanymi skrótem OEM ( Original Equipment Manufacturer ), czyli trafiającymi na montaż fabryczny.

W następstwie takiego postępowania fabryka dysponuje częściami zamiennymi, które wytwarza dla niej inna firma. Oczywiście tajemnicą poliszynela pozostaje rzeczywista nazwa tego producenta. Wiadomość ta jest skrzętnie ukrywana, a kto ją posiadł, ma szansę zaoszczędzić pieniądze na zakupie części zamiennych. Wiadomo przecież, że kupując cokolwiek od dilera jakiegokolwiek sprzętu, otrzymamy produkt oryginalny, ale najczęściej z wysoką cenę. Oczywiście część taka jest idealnie dobrana do naszej maszyny i o jej jakość możemy być spokojni. Z drugiej strony, mając wiedzę, przez kogo jest w rzeczywistości wytwarzana, możemy kupić ją z logo prawdziwego producenta- nawet za pół ceny. Rozwikłanie tajemnicy OEM jest więc szansą na zaoszczędzenie pieniędzy bez utraty jakości nabytych produktów. Dotyczy to zarówno małych części jak i dużych podzespołów. koniec cytatu:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

będą produkowane ciągniki od 130do 170KM wiec w japoni dalej beda produkowane mniejsze modele poniżej 130 KM czy to tak można rozumieć... to skladanie z komponentów i podzespołów to już nie jest produkowanie.......... wez mi to wyjaśnij Hubertuss bo ja nie wiem sam co mam myśleć i może w chwili zachwytu wydałem 162 tys na ciągnik nie nadajacy się wcale do pracy i jakim cudem udało mi sie nakręcić 2600 MTH do tej pory ... albo cud albo was oszukuje....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

No to przecież oczywiste że każdy ciągnik jest zmontowany! Żaden nie jest odlany z jednego kawałka metalu. Fabryka nie ma również złóż rudy żelaza z której przecież ciagniki sa produkowane! a więc wszystkie traktory na świecie to składaki i wychodza z róznych fabryk! Epokowe odkrycie hubertusie. :D I bardzo dużo jest w Twoim poście "może" i "gdzieś tam" co jest bardzo mało precyzyjne. Nie wymieniłeś żadnego głównego podzespołu ( no może pompa Hitachi) A wyposażenie jest takie że w zasadzie niczego nie można się przyczepić. A że proste i mechaniczne ( w mniejszych modelach) to dla innych minus dla znów innych plus. Cenowo nie wychodzi to źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

kolego Misiek100245 niem się co unosić sam posiadam kubote 9540 i na razie żadnych awarii nie było ale znam inne marki co ludzie porobili po 2600 i 3000 godzin i też nic się im nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Widać jak niektózy pięknie umieją obracać kota ogonem jak tylko wiatr zawieje. Na jednej stronie każą wymienić 5 komponentów. Na drugiej piszą, że to przecież nic dziwnego, że ciągnik się składa z różnych części. Tak produkowane to składane, wyjaśniam to tutaj od jakiegoś czasu. Wielu wierzy dalej w to, że wszystko od początku do końca jest made in kubota. A tu blok odlany gdzieś tam, pompa hitachi, wtryski denso jak i pewnie cały układ paliwowy. Przykłądy pewnie można mnożyć. Akumulator koreański itd.

Tak jak pisze @versu inne ciągniki też bez problemów przejeżdżają spore przebiegi. Nawet tańsze nh. 2600 mth to żaden wyczyn pogadamy jak będzie 12 czy 15 tys.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Dziwi mnie tylko sprawa tej 128 czareczka i ktoś tam pisał jeszcze że straszni dużo pali, ja znam jednego użytkownika który jest bardzo zadowolony z takiej 128. Prawda jest taka że w każdej marce trafiają się czasem felerne sztuki, a czasem jakiś model wyjdzie że ma wady i po jakimś czasie wycofują a w jego miejsce wchodzi inny i poprawiony. Myślę że tak naprawdę to kubota dopiero zaczyna gonić wielki koncerny produkujące ciągniki i trzeba dać jej czas, zobaczymy jakie będą te większe modele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

Akumulator jest japoński dla Twojej wiedzy. Trudno żeby firma produkująca traktory produkowała akumulatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    726

A w sprzedaży ciągników za październik kubota na 5 miejscu, a ferguson nie wszedł do 10. Chyba w korbankowie szykują się zwolnienia. Ma ktoś dane z innych krajów jak kształtuje się sprzedaż traktorów w tym roku, bo u nas widać bidnie wszyscy przędą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Któryś z użytkowników pisał, że koreański. Może te japońskie krzaczki kogoś zmyliły. Ale niech będzie, że japoński.

To, że kubota zaczyna gonić to zgoda. Zwłąszcza w segmęcie dużych ciągników o mocy powyżej 100 km uczą się dopiero. Co też pisałem już nie raz.

Co do awarii zważywszy, że na tym forum jest nie wielu użytkowników kuboty w porównaniu do użytkowników jd np. Czytałem już o problemach czareczka85 o zgrozo serwis nie potrafił naprawić. Były też dwie rozpołowione z poważną awarią rewersu. Ktoś skarżył się na wibracje. Inny użytkownik miał problem z zaworami hydrauliki jak dobrze pamiętam. Inny z układem wtryskowym, którego jakoś firma premium trade nie potrafiła naprawić. Także nie jest to sprzęt idealny. Ale też nigdy nie pisałem, że nie da się tym pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

Kubota nikogo nie goni. Jest na 89 miejscu najbardziej innowacyjnych kompanii na świecie według Forbes'a:

http://www.forbes.com/innovative-companies/list/

W innym rankingu 2000 największych spółek publicznych na świecie jest na 606 miejscu. Większe są tylko John Deere i Caterpillar. Agco (czyli Valtra, Fendt i Massey razem wzięte) jest na1314 miejscu.

http://www.forbes.com/global2000/list/#page:1_sort:0_direction:asc_search:_filter:Heavy%20Equipment_filter:All%20countries_filter:All%20states

No ale zaraz znajdzie się malkontent hubertus i napisze że i tak traktory Kuboty się psują. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Kolega hubertus czasem wprowadza trochę zamieszania, powinniśmy się skupiać bardziej na szczegółach wynikających z używania ciągników, myślę tu o tym że ci którzy posiadają kuboty niech piszą więcej spostrzeżeń tym samym przyczynimy się do tego iż ci co się zastanawiają nad kupnem będą mogli ocenić przed zakupem czy warto zainwestować w kubotę. Pisanie ze Fendt jest lepszy nic nie wnosi do tematu o kubocie. Tam wcześniej odzywał się kolega Misiek 100245 ma nakręcone 2600 godzin to coś może napisać o spalaniu,przekładni itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@wolowik mało, że nie rozumiesz tego co czytasz to nie potrafisz powstrzymać się od osobistych przytyków. No cóż każdy pisze jak potrafi. Ranking innowacyjności kompani nie ma nic wspólnego z innowacyjnością produktów to po pierwsze. Po drugie mowa była o tym, że kubota dopiero wkracza do segmentu większych ciągników, zaczyna gonić większych producentów. Co ciekawe nie tylko ja o tym pisałem. Dopiero się tego uczą i tak poprostu jest. Żadna firma wchodząc w jakiś segment rynku z nowym produktem nie wie o nim wszystkiego.

@Versu rozumiem, że zamieszania nie ma, gdy wszyscy prezentują jedno zdanie pasujące dla wszystkich. Gdyby o przedmiocie mogli wypowiadać się tylko posiadacze dyskusja też by nic nie dała. Skąd wiesz, że kubota mało pali skoro nie posiadasz wszystkich a przynajmniej większości ciągników produkowanych na świecie. Przykłady można mnożyć. Użytkownik ma jakiś większy zakres wiedzy dotyczący codziennej eksploatacji, ale osoba nie posiadająca danej rzeczy może przekazać informacje z innych źródeł. Jak choćby raporty @wolowik. Nie bardzo potrafi je zinterpretować i trafnie powiązać z tematem dyskusji, nie robił ich. Nie jest właścicielem forbes a ani firmy, która te raporty opracowała. Ale nie mam podstaw by je negować. Informacja jak każda inna.

O akumulatorach z koreii pisał posiadacz ciągnika. Można sobie poszukać. O blokach odlewanych poza japonią chyba w tajlandii pisał jeden z powiedzmy zwolenników marki kubota. Ja nie mam czasu uczyć się tego na pamięć ani zapisywać. Jeśli ktoś chce niech poszuka.

Pisanie o tym że coś jest lepsze lub gorsze ma olbrzymi sens. Ponieważ umożliwiw to wymianę spostrzeżeń na temat różnych marek i porónanie przedmiotó/ciągników. Ale widzę tutaj jest specyficzna grupa, osoby nie posiadające nie mogą się odzywać, porónanie do innej marki nic nie wnosi do dyskusji. Trzeba tylko chwalić. Rozumiecie wogóle sens forów dyskusyjnych?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

@hubertuss raporty robione sa prze niezależne osoby które nie mają uprzedzeń do żadnej marki w przeciwieństwie do Ciebie. Nie zrobiłem żadnej interpretacji tego rankingu więc nic mi nie wciskaj. Podałem tylko miejsca i linki. każdy kto ma trochę oleju w głowie zrobi interpretację sam. Ciągle powtarzasz te same bzdury. Akumulator w moim ciągniku jest japoński. Jesli nawet bloki odlewane sa w tajlandii to kto wie czy ni jest ot poprostu inna fabryka Kuboty zajmująca się odlewami. Czy to nie jest ta sama firma? Tego nie wiesz. Nawet jeśli nazywa się inaczej może należeć do koncernu Kuboty.Jest tu grono osób którym za wszelką cenę chcesz wmówić że Kubota jest słaba i się psuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj