kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

milanreal1    319

Najpierw proponuje zapoznać się z tym jak działa mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD. Nie mylic ze środkami odużającymi. Potem będziemy mogli porozmawiac o tym czy blokada działa cały czas. Jeśli jest tam jakaś krzywka to co najwyzej dezaktywuje system w momencie skrętu. Podsumowując jadąc na wprost włączenie się blokady jest możliwe a nie działa ona. Przy skręcie jest nie możliwe i tyle. Myślałem, że bi speed to szybsze obroty przedniej osi a nie jednego koła. Są jakies inne wersje?

Cos Ty się tak uczepił tej kuboty? Innych ciągników nie ma? Twoje posty prowadza od kłótni zamiast do dyskusji mimo że mówisz na temat to przyczepiasz się do wszystkich argumentów i wyrywasz wypowiedzi z kontekstu.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie rozumiem o co ci chodzi. Napisz wprost, że o kubocie można dobrze albo wcale. Mam życzenie pisać tutaj więc pisze. Po to chyba jest forum. Jak narazie to moje wypowiedzi wyrywane są z kontekstu. Zadałeś sobie chociaż tród prześledzenia tematu?

Jak już pisałem wcześniej strone czy dwie jeden z użytkowników zarzucił mi, że zmieniam zdanie odnośnie częstotliwości zmian olejów. Odpisałem mu oczywiście to moja wina. Przeciez powinienem przytaknąć

Ktoś inny zawiera w jednym poście dwie sprzeczne ze sobą myśli (moment obrotowy/elastyczność). Zwróćiłem na to uwagę klarownie opisując. Moja wina.

Następny użytkownik zarzuca mi, że się myle opisując działanie mechanizmu LSD. Napisałem, aby sam się z tym zapoznał, potem będzie ewentualnie mówił, że ktoś się myli. Rozumiem, że to też moja wina.

Mam w związku z tym pytanie. Czy to forum służy tylko i wyłącznie do chwalenia? Ci którzy patrzą krytycznie na różne tematy są nie wygodni i nie powinni nic pisać?

Dziwne, że nie reagujesz tak szybko na wypowiedzi nie na temat/prowokujące kłótnie innych użytkowników. Oni są przecież po tej dobrej stronie. A ja zły się czepiam i wszystkiemu winien jestem.

Jako moderator możesz przyczynić się do zmiany regulaminu i umieszczenia w nim nazw przedmiotów, o których na forum pisac krytycznie nie wolno wraz z pakietem kar jakie za to grożą. Dostosuje się.

Pozdrawiam Hubert.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Mnie tylko ciekawi czemu mówisz tak w temacie kuboty, czemu nie odpowiadasz tak szczegółowo w tematach od JD, fendt, MF, valtra czy claas?


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ponieważ tylko tutaj moge przeczytać. Że niższy moment obrotowy wpływa korzystnie na elastyczność silnika. Pamiętasz awanture na wiosne? No i czasami w tym samym poście autor potrafi sobie zaprzeczyć. Pisząc że jest odwrotnie. A tak poważnie to każdy może pisać dobrze czy źle o każdej marce po to jest forum. A jeśłi ktoś uznaje, że się myle i moja krytyka jest bezpodstawna może podać argumenty.

Tak poza tym też czasami słysze/czytam, że się myle. Nigdy się nie obrażam. Co najwyżej staram się dokształcić lub przyjmuje argumenty.

Za krytykę nikt mi nie płaci, nie mam też uprzedzeń nienawiści itd.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

"Czyżby bez work cruise jednak schodził szybko z obrotów?

Skoro silnik z małym momentem jest taki dobry i tak trudno go zadusić po co zrobili ten work cruise?"

 

Pierwsze pytanie: Bez Work Cruise silnik szybciej schodzi z obrotów pod pełnym obciążeniem.

Drugie pytanie Zacytuje moją odpowiedź : "Moim zdaniem użytkownik ma dwa silniki w jednym. Bez Work Cruise jako silnik do lekkich czy średnich prac pozwalający na oszczędność paliwa. Druga opcja po uruchomieniu przyciskiem Work Cruise silnik - ciągnik staje się wołem do ciężkiej roboty - niestety okupione wyższym zużyciem paliwa."

 

Skoro to takie dobre to dlaczego tylny most blokowany jest elektrohydraulicznie?

Dlaczego w modelach mgx jak sam napisałeś zastosowano blokady obu mostów załączane elektrohydraulicznie?

 

Ja nie jestem konstruktorem Kuboty i do nich powinno być zadane to pytanie. A po drugie można by zadać pytanie dlaczego w serii M60 nie ma systemu bi speed turn, dlaczego w MGX nie ma mechanicznego podnośnika a dlaczego jest DPF a nie ma Ad Blue itd. W Kubocie podoba mi się, że nie stosuje podobnych rozwiązań technicznych jak inni producenci ciągników a tworzy własne. Oczywiście są rozwiązania identyczne jak u innych ale to chyba normalne

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Widząc liczbę postów wnioskuję że kolega hubertuss ma dużo wolnego czasu na krytykowanie jednak nie rozumiem czemu by ta krytyka miała służyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Po pierwsze widzę bardzo "merytoryczną" wypowiedź. Gdybym ja zdobył się na tego typu zaczepke. Posypały by się teksty,że gnoje ludzi, się wymądrzam, prowokuje awanture.

Po drugie w dobie bezprzewodowego internetu zamieszczenie kilku zdań na forum to nie jest jakies nie wiadomoc co. Szczególnie dużo czasu na to nie trzeba. Pomijając już to, że mój czas to moja sprawa.

Po trzecie osobom myślącym, że fora są po to aby, w nich pisac to co chcą przeczytac inni. Chcę jeszcze raz powiedzieć, że na forum każdy może napisac to co chce. (w ramach regulaminu) Dlatego wyrażam tu swoje zdanie tym bardziej gdy widzę. Jak ktoś w jednym poście umieszcza dwie sprzeczne ze sobą teorie. Nie ma to służyć czemus konkretnemu. Jest to moje zdanie i tyle.

Mam nadzieje, że udzieliłem wyczerpującej odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Widząc liczbę postów wnioskuję że kolega hubertuss ma dużo wolnego czasu na krytykowanie jednak nie rozumiem czemu by ta krytyka miała służyć.

 

Krytyka krytyką ale Kubota coraz lepiej sobie radzi na rynku mimo wielu niedoskonałych rozwiązań, "słabych" silników, drogiego serwisu, wysokiej awaryjności, niskiej jakości. Rynek wszystko to weryfikuje.

 

 

 

http://www.zss.lubli...osc silnika.pdf

 

A co do elastyczności przypominam że mamy trzy elastyczności:

elastyczność momentu obrotowego - która Kubota ma niski ze względu na nie za wysoki moment obrotowy

elastyczność częstotliwości obrotów - Kubota ma szeroki zakres obrotów dzięki temu wskaźnik ten jest wysoki.

elastyczność całkowita - iloczyn tych dwóch powyższych.

 

Jeżeli silnik Kuboty nie jest elastyczny to równanie 1*2 = 2*1 musi być nieprawdziwe to także moje zadanie że "- między innymi dlatego że jest niski moment ale w szerokim zakresie obrotów co pozwala na zareagowanie operatora na zmieniające się warunki pracy."

 

Odsyłam zainteresowanych do wiosennych postów oraz do postu kolegi.

 

 

"Napisany przez wolowik na 03 kwiecień 2013 - 15:40 w Kubota

 

 

 

Póki co nie odpowiedzałeś mi jakiej "drogi" i co to jest za termin techniczny "jak gdyby".

 

No dobra wdałem się w pyskówkę więc teraz mam chwilkę czasu to napiszę dla Hubertussa garść wyliczeń a nie wywodów o jakichś "skręceniach silników" "drogach" i "jak gdyby". ;) Otóż hubertusie na wszystko są wzory i to już od dawna. Posłużę się linkiem który ci podałem choć nie wiem czy potrafich czytać wzory które tam są zawarte.Posłużę się także

linkami do wykresów mocy i momentu ciągników z twojego postu o 15.40. dane będą lekko przybliżone bo nie sposób je odczytać dokładnie ale myślę że ten rząd wielkości wystarczy.

I tak wskaźniki elastyczności prędkości obrotowej dla Kuboty M9540 : 2600/1510= 1,721 ; dla MF4255 : 2200/1500=1,466 ; dla Fendta (który pracuje na całkiem innej pompie bo CR jak pozostałe) : 1900/1300= 1,461

teraz następny wskaźnik elastyczności momentu Kubota M9540 : 292/240=1,216 ; dla MF4255 : 364/280=1,3 ; dla Fendta : 440/375 = 1,17

i teraz wskaźnik elastyczności całkowitej dla poszczególnych ciągników: Kubota M9540 : 2,09 ; MF4255 : 1,9 ; Fendt :1,7

Fendt może być obciążny w moich wyliczeniach większym błędem gdyż według powyżysch wykresów moc maksymalną ma przy 1900 obrotach a kręci do 2100.

Co wynika z powyższych wyliczeń. otóż silnik im silnik bardziej elastyczny tym szybciej przyspiesza, łatwiej pokonuje wzniesienia i chwilowe większe opory na przykład w orce a więc nie potrzebuje wajhowania biegami. Silniki o niskiej elastyczności to silniki trakcyjne które pracują w wąskim zakresie obrotów za to przy maksymalnym momencie. Takim silnikiem jest Perkins który często oprócz ciągników napędza również generatory i inne stacjonarne urządzenia. Kubota od poczatku produkuje silniki bardziej uniwersalne i przystosowane do dużo bardziej zmiennych warunków pracy dlatego taka ich charakterystyka.

Także nie ma co się jarać wysokim momentem bo w pracy to wygląda całkiem inaczej. "

 

http://www.agrofoto.pl...or,47020.html��

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Kubota np 8540 ma poprostu szerszy zakres obrotów użytkowych. Jednak co ci po obrotach jeżeli z powodu niskiego momentu obrotowego silnik nie będzie w stanie tych obrotów osiągnąć. A wręcz odwrotnie obroty zaczną spadać. Taka jest cecha silników z niskim momentem. Dlatego w nowej kubocie dodano work cruise. Work cruise to nic innego jak charakterystyka silnika przypominająca charakterystyki silników większości ciągników na rynku. Cr dał konstruktorom możliwości jakich nie dawała zwykła pompa. Wniosek stary silnik z mechaniczną pompą nie był taki dobry do cięzkich prac o czym juz nie raz tu pisałem. A i w lekkich silniki z wysokim momentem dzięki zastosowaniu wyższych przełożeń skrzyni/wom. Nie wypadały jakos bardziej paliwożernie.

Jadąc ciągnikiem, samochodem korzystasz z szerokiego zakresu obrotów? Kręcisz silnik do końca? Orząc w polu, jeżdżąc z turem kręcisz silnik do końca? Korzystasz z elastyczności częstotliwości obrotów? Sami pisaliście, że silnik kuboty po przekroczeniu 2100 obr/min nie są już tak ekonomiczne. Jaki sens więc ma kręcenie ich do 2600 obr/min? No chyba, że braknie w kubocie mocy, któa jest połozona wysoko wtedy trzeba cisnąć. Większość porusza się w zakresie od 850 do 2100 obr.min. Wielu posiadaczy ciągników innych marek z wysokim momentem i niżej położoną mocą nie przekracza 2000. Tylko kubota ma mniej Nm. Więc jest mniej elastyczna. łatwiej spada z obrotów.

Podsumowując co ci z szerokiego zakresu obrotów skoro masz przekładnie. Elastyczność częstotliwości obrotów to wartość teoretyczna/podręcznikowa. Jak widać żadko na codzień potrzebna. A silnik z wysokim momentem łatwiej "obroni" się przed obciążeniem na danym biegu. Dlatego mówimy, że jest bardziej elastyczny w codziennej eksploatacji a nie w książce.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Hubertuss nasze dywagacje na temat Kuboty są , że tak powiem , "sporem o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocnymi".

Nie uważam że moja Kubota jest najlepszym ciągnikiem na świecie ale tak jak większość z nas posiadaczy Kubot , i ja nie lubię jak ktoś - czytaj-hubertus-

nie użytkując ciągnika wypowiada się o nim tyko negatywnie.Według mnie twoja krytyka tej marki ma tylko na celu próbę udowodnienia nam jaki to "straszny chłam i badziewie ta wasza Kubota".

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Czyli Twoim zdaniem bardzo dobrze że dodano Work Cruise bo silnik taki ma dwie charakterystyki pracy o której pisałem wyżej ? Kubota stała się więc bardziej uniwersalnym ciągnikiem od lekkich prac do ciężkich. Niech mnie ktoś oświeci czy konkurencja ma takie rozwiązanie w tej klasie mocy ?

 

Po co więc ciągnik z wysokim momentem jeżeli on przy lekkich pracach których nie brakuje w gospodarstwie będzie on generował dużą moc spalając niestety więcej paliwa.

Oprócz tego czytając posty użytkowników tego forum oraz czytając testy Kubot ciężko jest stwierdzić że są ciągnikami paliwożernymi. W serii M60 wprowadzona także nadbieg by zmniejszyć zużycie paliwa w transporcie.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=5452

 

W tej tabelce ładnie jest przedstawione porównanie spalania Kubot z konkurencyjnymi ciągnikami. Wynika z niej że Kubota pali więcej tylko pod pełnym obciążeniem przy osiąganej mocy maksymalnej. Przy innych obciążeniach jest bezkonkurencyjna. A nie muszę przypominać jakie mamy a jakie będziemy mieć drogie paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Użytkowałem ponad 120 godzin kubote 135gx do tego ponad 200 godzin kubote M7040 z orginalnym ładowaczem czołowym kubota, prócz tego jestem właścicielem kuboty 128x a więc o spalaniu mogę powiedzieć dużo może aż za dużo zacznę od modelu 7040

-spalanie w kosiarce dyskowej na poziomie około 6-7l na godzinę w trybie eco

-przetrząsacz kuhn 6 wirników około 4 litrów w trybie eco podobnie w ładowaczu

-w pługach kverneland ab85 był to dla mnie szok bo na 3ha zjadła 80 litrów!!! przy mono zwężonej skibie

-mieszadło do gnojowicy zjadła mi przez 6 godzin 90litrów w trybie eco

Kubota 135gx

-orka pługiem 4 skibowym 23litry na godzinę i mała różnica czy się pracuje na obrotach 1200 czy około 2000 i 9km/h nie osiągalne

-gruber 3m 26-27l na godzinę

-rozrzutnik 10t ponad 25 litrów na godzinę na jeden rozrzutnik dojazd na pole około 700m rozrzucenie obornika i powrót paliła między 6-7l

-prasa rolująca w sianokiszonce 21litrów na godzinę w słomie 15litrów

-odwóz kukurydzy między 9-13l na godzinę

Kubota 128x podobne spalanie jak 135gx

Więc jak to jest z tym spalaniem sami widzicie nikogo tu nie oszukuje nie mam powodu. jeśli ciągnik ma duże obciążenie to w tych 1200 obrotach brała tyle paliwa że szok. Ogólnle ciągniki z japoni to może i dobre ale do sadu ale nie na pole no chyba że naftowe. mam nadzieję że mi uda się odzyskać chociaż część kasy za moją kubote. Ciągnik awaryjny bynajmniej moja 128x. Pozdrawiam i licze na komentarze

Edytowano przez czareczek85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@samex69 po to jest forum, aby prowadzić dywagacje. Nie napisałem nigdzie, że kubota to najgorszy ciągnik. Nie jest też mojm celem udowadnianie czegokolwiek. Jedni podają konkretne argumenty inni piszą na zasadzie nie bo nie, zmieniając zdanie w jednym poście. Więc nie moja wina, jakie kto wrażenie wynosi. Nie trzeba tez posiadać czegoś, aby uczestniczyć w dyskusji. Odwracając tą myśl można powiedzieć, że skoro nie jeździsz/nie masz wszystkich ciągników na świecie skąd wiesz, że twój jest ekonomiczny, lepszy od innych itd?

Co do świąt, z punktu nauki kościoła ważniejsze są wielkanocne. Ponieważ wielkanoc jest symbolem głównych porawd nauki kościoła (śmierć,sąd,zmartwychstanie,życie wieczne). To tak na marginesie.

@krowka62 juz nie raz pisałęm, że mając ciągnik o wyższym momencie i wyższej mocy położonej niżej. Można zredukować obroty silnika wybierając szybsze obroty wom i przekładni i efekt będzie podobny. Spalanie silnika spadnie. Do tego mamy w razie potrzeby wyższą moc. Nie wiem jaki sens ma ta tabelka wyrwana z kontekstu. Kubota wprwdzie mniej pali ale też ma słabsze parametry mocy i momentu. Podsumowując takim fendtem da się zejść z obrotami silnika przy pomocy szybszego wom lub przłożenia na skrzyni. Osiągając podobne spalanie, moc i moment jak w kubocie. Kilka miesięcy temu to pokazałem. Niestety kubota pali więcej przy maksymalnej mocy i tego niczym obejść się nie da.

Oczywiście wprowadzając work cruise kubota uzupełniła słabą charakterystyke prawie 100 konnego ciągnika, który nie bardzo nadawał się do ciężkiej roboty. Dlatego było moje pytanie po co to wprowadzili skoro wielu zażekało się że modele 8540 czy 9540 mają taki super silnik.

Na koniec mogę cię ośiwecić w 2007 roku mf w 100 konnym modelu 5445, 6445 i większych wprowadził tgz boost. Moc i moment rósł o 10 % na 3 i 4 biegu. Na biegach 1 i 2 ten silnik generuje 100 km i 420 Nm Z boostem to jest 110 km i 463 Nm.

Nigdzie nie napisałem, że kubota jest paliwożerna. Poprostu nie jest jakoś bardzo códownie ekonomiczna niż inne ciągniki. Spalanie które podałeś w pracy z agregatem to żaden szał. Spalanie 6,2 l/h modelu 9960 z rożsiewaczem nawozów to też żaden wynik jak na tę klasę.

@czareczek85 nie jestem fanem marki kubota. Nie wierzę też w jej códowne oszczędności. Jednak po przeczytaniu twojego posta szczęka miejscami mi opadała.

Model 7040 może i jest mistrzem oszczędności ale jak się gazu nie dotyka a ciągnik stoi w miejscu ewentualnie pusty jeździ. Spalanie jakie podałeś w lekkich pracach jest do osiągnięcia w wielu podobnych ciągnikach. A nawet w tych o troche większej mocy. W ciężkiej pracy to jest masakra.

Model 135 gx poprostu powala na kolana. Spalanie jest kosmicznie wysokie. Zresztą zauważyłem, że pomimo że na af jest kilku użytkowników tego modelu. Jakoś w zachwytach się nie rozpływają. Dodam, że jest to bardzo drogi model w cenie dobrze wyposażonego jd czy mf a.

Nawet zakładając, że silniki są nie dotarte to spalanie nie spadnie jakoś znacząco. I tak będzie bardzo wysokie w przypadku modelu 135 gx. Dla mnie poprostu ta marka obrosła wieloma mitami naj. Które poprostu z czasem się rozpłyną.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Hubertuus masz sie za takiego obiektywnego a nawet nie zapytasz czareczka ile pracy wykonał w przeliczeniu na ha i jakich warunkach tylko od razu kosmicznie wysokie sprawiasz wrażenie osoby która ma jakiś uraz do marki której nawet nie posiada. Moim zdaniem zapinanie 70konnego ciagnika i o tak małych gabarytach do 4 skib to przeciażanie ciagnika. Mam M8540 i kiedy go kupywałem zdawałem sobie sprawe za na główny ciagnik sie nie nadaje i dla tego kupiłem maxxuma ale jako pomocniczy daje rade jak najbardziej a do ładowacza to juz wogole. W niecałem dwa lata zrobiłem juz ponad 1100 godzi i mimo kilku drobnych awari kupił bym go ponownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Po co mam pytać? Moge sobie policzyć. Skoro orał poniżej 9 km/h pługiem powiedzmy 180 - 200 cm. To nie zaorał w ciągu godziny więcej niż 1 - 1,2 ha. Licząc czas na zawroty i wykończenie. Tak mniej więcej. Niektórzy pewnie myślą, że z 3 zaorał. Jeśli ktos pracuje ciągnikiem z danymi narzędziami może sobie mniej więcej policzyć ile da się tym zrobić. I wcale nie trzeba czegoś mieć, aby móc odnieśc podane wyniki do innych maszyn.

Jeśli mieszanie gnojowicy to cięzka praca to tak jak mówiłem. Ten ciągnik jest ekonomiczny na biegu jałowym lub przy jeździe na pusto. No chyba, że mieszadło zrobione jest ze śmigła od helikoptera.

Pomijając już ten pług wyniki małej kuboty wcale nie są jakies super oszczędne. Nie twierdze, że jest jakaś mocno paliwożerna. Ale sam wiem, widze też jakie spalanie ludzie podają, że nie jest to jakiś mega ekonomiczny ciągnik. Normalny żekł bym.

Urazu do tej marki nie mam. Jak już pisałem śmieszą mnie mity na jej temat.

PS moge się w obliczeniach mylić. Ale przzecież @czarecze85 pracoał już na tych polach, z tymi urządzeniami, maszynami innymi traktorami więc jakieś pojęcie ma ile powinien spalić. A po tonie widze, że ze spalania kuboty zadowolony nie jest. Więc nie rozumiem dlaczego co niektózy nie przyjmują pewnych rzeczy do wiadmoości. Uważając, że piszące je osoby urwały się z choinki tylo dla tego, że to jest nie na ręke owym niektórym.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    29

czareczek85- jakie miałeś awarie?

Znajomy ma 128x i tez miał problemy i widocznie ten model nie jest jakiś cudowny jak o kolejnej się słyszy.

Z 108s+ładowacz natomiast jest bardzo zadowolony ma coś kolo 3k mtg

Kiedyś pytałem znajomego co kiedyś handlował Kubota, to mówił ze 128x bezawaryjnie pracują u rolników i chwalili sobie ludzie.

 

A spalanie w 135 masz kosmos

Od kogo brana twoja 128x?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

Dla wiadomości KARGO Kubota 7040 pracowała z kvernelandem vario 3 skiby a nie 4 i tylko na szerokości około 90cm bo więcej nie dała rady. I tak miejscami stawała jak kawałek gliny się pojawiał.

128 kupiona w Danexie problemy to szapanie miedzy 4 a 5 nie umieją tego naprawić kazali 50 godzin wyjezdzic i zobaczą co dalej. Szarpała na rewersie i przy uzyciu sprzęgła wszystkie sprzęgła wymienili już i to usunęli ale zajęło im to około 6 mcy od wystąpienia objawów szok. Do tego mizerna sprężarka marne błotniki przednie słaba hydraulika pracująca b głośno. Spalanie to masakra w rozrzutniku 10 t ihc956xl spalił mi 3 razy mniej niż ta kubota..

 

Jeszcze jedno w Kubocie 135 nie ma podświetlania prawej konsoli więc podczas prac w ciemnościach nie widać jaki przycisk lub funkcje chce się wybrać PORAŻKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    29

Skrzynia jak szarpała tak będzie, sama się w te 50 godzin nie naprawi. Ja bym naciskał na zwrot pieniędzy jak coś, Ciekaw jestem jak Kubota podejdzie do sprawy tego ciągnika. Myślę ze raczej ci coś będą w zamian chcieli dać i pewnie z pod swojej bandery o ile nie poleca sobie po bandzie.

Duzo masz już godzin od awarii wyjeżdżone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Co do momentu obrotowego, to jeśli jest on dostępny w szerokim zakresie, lecz jest mały, to nie będzie to dobry ciągnik dla rolnika. Ciągniki są wybierane pod względem mocy. Jeśli z mocą idzie duży moment to kupujący będzie bardziej zadowolony z zakupu. Sami powiedzcie, czy lepiej kiedy ciągnik "zerwie" przyczepność (np. w pługu) i buksując kołami idzie dalej, czy kiedy z braku momentu ciągnik "się udusi". Albo co jeśli chcemy wyciągnąć np. zakopany kombajn? Sam ciągałem taki i lepiej mieć moment, który pozwoli przekazać moc na koła. Oczywiście nie znam dokładnie Kubot i nie wiem jak dokładnie się zachowują w porównaniu z innymi konstrukcjami. Wiem jednak, że patrząc na dane techniczne zwraca się uwagę na moment, a nie na jego elastyczność.

Edytowano przez XMK13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dla wiadomości KARGO Kubota 7040 pracowała z kvernelandem vario 3 skiby a nie 4 i tylko na szerokości około 90cm bo więcej nie dała rady. I tak miejscami stawała jak kawałek gliny się pojawiał.

128 kupiona w Danexie problemy to szapanie miedzy 4 a 5 nie umieją tego naprawić kazali 50 godzin wyjezdzic i zobaczą co dalej. Szarpała na rewersie i przy uzyciu sprzęgła wszystkie sprzęgła wymienili już i to usunęli ale zajęło im to około 6 mcy od wystąpienia objawów szok. Do tego mizerna sprężarka marne błotniki przednie słaba hydraulika pracująca b głośno. Spalanie to masakra w rozrzutniku 10 t ihc956xl spalił mi 3 razy mniej niż ta kubota..

 

Jeszcze jedno w Kubocie 135 nie ma podświetlania prawej konsoli więc podczas prac w ciemnościach nie widać jaki przycisk lub funkcje chce się wybrać PORAŻKA

 

To chyba musialy byc jakieś ciezkie warunki ja tylko raz oralem moja Kubotą i byłem mile zaskoczony ze sobie tak radzila plugi 4skiby ab100 rozstawione na 160cm a gleba dość ciezka i pochylości terenu po oborniku jezdziłem jakim biegiem nie pamietam bo bylo to rok tamu ale szlo dość sprawnie. Pod tą sprezarką błotnikami i glosna hydraulika tez sie podpisuje ale z tego co widiząłem w nowych modelach juz to poprawili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Poprawili? Niemcy przyłozyli sie do montarzu czy wybrali lepszego dostawcę tych części. Ciągnik w 100 % z japoni z jednej fabryki, śmiech na sali. Tej reklamy z tą paczką w usa wyemitować by się nie odważyli. Oszukani klienci zaskarżyli by takie odszkodowania, że z torbami by poszli.

Co do skrzyni w jednym temacie już pisałem. Sama się nie naprawi. Kasy nie oddadzą. Zaproponują nowy ciągnik z dopłatą. Bo oczywiście wartość używanego zostanie pomniejszona. Tak więc czareczek85 pomyyśl ewentualnie jaki model byś chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

nic im nie dopłacę chyba pora zadzwonić do top agrar i poradnika rolniczego bo nie dość że odwieżli nie naprawiony ciągnik to i bez płynu w chłodnicy nie było nawet minimum do tego nie chce podnosić pluga na rozgrzanym oleju 1500kg a podnośnik ma udźwig 5800. co robić czekać czy działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    29

Najpierw zaczekaj na to co zaproponują. Jeśli będą się stawiać to musisz zacząć działać. Ja bym nie czekał na te 30g tylko od razu do rzeczy z nimi bo czekanie nie ma sensu.

U ciebie ewidentnie jest wadliwy egzemplarz. U znajomego jedynie a właściwie aż z wtryskiwaczami był problem, a reszta jest ok czego nie można powiedzieć u ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj