kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

jaro    166

Przepraszam bardzo że się włączę-ale zdaje sie że 580 kg to powinien być śmieszny ciężar dla takiego ciągnika-z takim ciężarem to od biedy C-360 sobie poradzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Kuboty są lekkimi ciągnikami - wynika to z ich zastosowania w Japonii - na polach ryżowych gdzie liczy sie wysoka moc przy niskim ciężarze.

A ciągnik zawsze można dociążyć.

 

Ps. Mam pytanie ile wynosi dopuszczalna masa całkowita Kuboty 8540 czy 8560 - oczywiście pytanie do posiadaczy Kuboty - dane z wyciągu homologacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No ale jak dociążysz to odbije się to na DMC ciągnika...No i przy okazji to Japończycy powinni być mniej aroganccy-rozumiem trzyosobowe kabiny-ale gdzie w Europie pola ryżowe ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Z tego co wiem to Kubota wypuszcza jeden model w takiej samej specyfikacji na cały świat. Czy w Europie czy w USA czy Afryce wszystko to samo. Oczywiście różne są rozmiary opon, kabiny, sterowanie silnika (ze względu na normy czystości spalin),

Wiadomo, że nie ma ciągnika uniwersalnego ale przez taką samą specyfikacje oraz brak dodatków Kubota może zachować wysoką jakość swoich produktów.

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

kolego krowka62

coś jednak z to jakością nie za ciekawie bo w galerii jest już drugi przypadek w którym wysypał się rewers i jeszcze sprzęgło.

To nie napawa optymizmem, zapytam wszystkich co piszą w temacie i są posiadaczami kto ma najwięcej godzin nakręcone? Jak wcześniej czytałem to ktoś mia ponad 2000 tyś bez awarii? A może ktoś ma ze 3tyś albo więcej.

I jak w końcu jest z tym rewersem bo ktoś w galerii pisał że trzeba się d końca zatrzymać i wtedy przerzucać, ktoś drugi ze przy ruszaniu z dużym obciążeniem lepiej ze sprzęgła. A kolega Mariusz(zdun) mechanik że rozwiązanie jakie tam zastosowali z tymi linkami jest nie najlepsze, lepszy byłby elektrohydrauliczny rewers z modułem sterującym.

W nawiązaniu do tego wszystkiego to przydało by się żeby jakiś konkretny mechanik z centrali w warszawce pisał w tym temacie i trochę bronił tej Japońskiej niezawodności i wyjaśnił użytkownikom czasami pewni nurtujące ich umysły pytania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kramer316    7

@jaro - ciężar 580 kg był podany w kontekście doboru odpowiedniego ciśnienia w oponach dla maksymalnie komfortowego szybkiego przejazdu po drogach - oczywiście, że z takim ciężarem radzi sobie bez problemu i z obciążnikami z przodu jest bardzo stabilny....

 

@krowka62 - DMC wynosi 6800 kg dla modelu m 8540 , możliwości holowania : masa przyczep z hamulcem 12000 kg; przyczepa z hamulcem najazdowym 5000 kg; maszyna rolnicza bez hamulca 3000 kg; przyczepa bez hamulca 1500 kg

 

Kolejny pomiar zużycia paliwa : 73 litry w czasie 12 godzin to daje 6.08 litra/h - praca z mulczerem na nieużytkach, największa działka 0,6 ha kolejne już mniejsze, przejazdy około 115 km w czasie 5 godzin.

 

Jeżeli chodzi o rewers, to w piątek jeździł kolega, który ma Lamborghini R4 z rewersem elektrohydraulicznym i stwierdził, że u niego szarpie bardziej, a ja się czepiam, a ciągnik jest bardzo fajny.... tak czy inaczej ciągnik odstawiony na pierwszy przegląd i montaż ładowacza, więc sprawdzą wszystko dokładnie.

Jeżeli tempo pracy zostanie zachowane, to za dwa lat będzie 3000 godzin i zdam relacje jak ciągnik się sprawuje, tym sposobem zaspokoję ciekawość malkontentów mających obawy co do jakości Kuboty :D może o jakości świadczy fakt, że oryginalny ładowacz oraz jak się nie mylę ładowacz Stoll montowane są do Kuboty bez odciągów do tylnego mostu i konstrukcja traktora to wytrzymuje....z wyjątkiem ciągników ramowych JD nie widziałem takiego rozwiązania, ale może mylę się..

....swoją drogą zastanawiam się po co ludzie kupują nowy ciągnik, jeżeli w roku robią 100-200 godzin? przecież taki zakup nigdy nie jest rentowny!

Edytowano przez kramer316

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Myślę że nie ma tu nikogo kto w rok robi tylko tyle godzin bo to w rolnictwie nie realne no chyba że ciągnik jest podpinany tylko do jednej maszyny. Ale jaki to ma sens w mniejszych gospodarstwach. Chyba że ma się 5 ciągników to wtedy któryś może mieć mniej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Wiecie zakup ciągnika w ostatnim okresie ze względu na PROW był ułatwiony i nie zawsze wynikał z ekonomii. Gospodarze kupowali ciągniki niedostosowane mocą do gospodarstwa czy do zasobności portfela.

 

Versu wiadomo, że nie ma ciągnika bezawaryjnego - dobrze wiesz, ze nawet najlepszym zdarzają się wpadki. Piszesz, że facet z centrali powiedział Ci że jest to wada fabryczna w 300 sztukach. Ciekawe czy była jakaś akcja serwisowa - jak producent podszedł do tego tematu oprócz zastosowania innych łożysk w pózniejszych modelach.

Żadne sprzęgło nie jest wieczne mokre czy suche, z sterowane linkami czy elektrohydrualiczne. Prawdą jest, że elektrohydrualiczny rewers jest najlepszy co do trwałości. Za to w mechanicznym niestety człowiek musi być modułem sterującym.

Wiadomo M8540 czy 9540 jest to prosty mechaniczny ciągnik - bez elektroniki i dlatego modułu sterującego sprzęgłem nie może w nim być

 

Ps. Czareczek85 pisze także o problemie ze sprzęgłem. Co mnie się podoba to postawa dilera - dał 2 ciągniki do pracy w ramach dobrej współpracy

 

http://www.agrofoto....tal__45__st__40

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Ciekawe czy też byś był taki spokojny i opanowany jak by u ciebie wystąpiła taka paskudna usterka.

Jaki procent z tych 300 stuk trafił za polski rynek ? tego nie wie nikt i miejmy nadzieje że jak najmniejszy.

Więc jeśli człowiek ma być sterownikiem przy takim rozwiązaniu rewersu jakie ma kubota serii M9540

jest operator to lepiej używać go ze sprzęgłem czy żadnej różnice w eksploatacji to nie zrobi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podcepiomy    35

może o jakości świadczy fakt, że oryginalny ładowacz oraz jak się nie mylę ładowacz Stoll montowane są do Kuboty bez odciągów do tylnego mostu i konstrukcja traktora to wytrzymuje

 

Tylko ile tak wytrzyma bo nie oszukujmy motogodziny zrobią swoje. Jeśli ciągnik jest nowy to wytrzyma ale co będzie za kilka lat ?

Przy wożeniu ładunków średniej wagi 600 kg raczej nie powinno się nic zdarzyć ale jeśli będziemy wozić dużo i cięższych rzeczy to nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Po drugie te odciągi nie są tam raczej bez przyczyny tylko mają za zadanie że tak to ujmę " rozprowadzić " naprężenia, wibracje po całym ciągniku a nie generować to na przodzie i środku ciągnika. Tak ja sobie to tłumaczę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Zgadza się jeśli za pierwszym razem nic nie peknie to przy mało delikatnym obchodzeniu się z turem ilość przewiezionych ciężarów zrobi swoje. Korpusy skrzyni sa bardzo drogie zwłaszcza do zachodnich traktorów. Więc jeśli wzmocnień nie ma lepiej zamiast się cieszyć coś dorobić za wczasu.

@krowka62: "Wiadomo, że nie ma ciągnika uniwersalnego ale przez taką samą specyfikacje oraz brak dodatków Kubota może zachować wysoką jakość swoich produktów"

Bardzo ciekawa teoria wnioskowac można, że c 330 czy władymirec są najbardziej bez awaryjne bo żadnych dodatków nie mają. Gdyby co niektóre modele kuboty miały dodatek w postaci modułu sterującego rewersem to może mniej usterek tego podzespołu by było. Teoria o jakichś 300 sztukach z wadą to pewnie bajka dla dociekliwych klientów. Przywoływany tu Mariusz(zdun) napisał wyraźnie, że konstrukcja rewersu jest dość delikatna w porównaniu do innych ciągników, których juz pewnie w życiu troche rozebrał. Więc jeśli to wada fabryczna to reszta musiała by mieć zmieniony rewers w co wątpie. Dlatego trzeba się z nim delikatnie obchodzić, zmieniać przy zatrzymaniu ciągnika i napewno nie na wysokich obrotach. Na co pozwala elektrohydrauliczny rewers z mozliwością ustawiania czułości.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Nie zawsze w ciągniku jest możliwość poprowadzenia odciągu do tylnego mostu. Modyfikacje ładowacza Stoll czy Quicke czy MX są delikatnie mówiąc bez sensu. Dla mnie one są tak dopracowane, że nie ma czego tam poprawiać.

Producenci ciągników ciągle poddawają modyfikacjom swoje produkty. Np. w Kubocie M8540 narzekano na skrzynie biegów (ciężko wchodzące biegi) - w M8560 problem ten już rozwiązano. W związku z tym nie można mieć wątpliwości, że rewersu nie zmieniono po tym jak zaczeły występować w nim usterki. Żaden szanujący się producent do którego należy także Kubota nie pozwoli na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8540    9

co do rewersu to producent wymienia je za free na nowe o innym łożyskowaniu, w środe wróciłem z serwisu po wymianie tegoż właśnie elementu, więc nie ma co panikować i jak zacznie jęczeć to w wolnej chwili umówić się z delerem i niech wymienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Tomek8540 powiedz mi Kubota wymieniała Ci to w okresie gwarancji czy po okresie gwarancji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Woli ścisłości z tymi odciągami, nie chodzi o wzmacnianie czy poprawianie dopracowanej konstrukcji ładowacza. A o wzmocnienie konstrukcji ciągnika. Na której ładowacz jest zamocowany. Ja i przedmówca pisaliśmy o tym wyraźnie.

Oczywiście np 8560 może mieć jakieś zmiany w stosunku do np 8540. Ale wątpie, aby modele np 8540 różniły się konstrukcją rewersu między sobą. To miałem na myśli.

Co do wymiany rewersu bezpłatnie. To zmieniają go na gwarancji bezpłatnie? Czy po gwarancji też? Nie wiem czy dużo było tych przypadków, ale w galerii są dwa z czego jeden kosztował chyba około 7 tys. Właściciel nie wiedział o akcji, czy wtedy jeszcze jej nie było?

Wielu w tym temacie pisało, że jest to marka niezawdona, japońska jakość, przemyślane rozwiązania itd. A tu prosze a to biegi ciężko wchodzą a to rewersy wymieniają. Zaden z producentów takich jak fendt, jd czy mf a także wiele innych nie wymienia podzespołów w swoich ciągnikach całymi seriami. Tak samo wielu pisało, że awaria rewersu to pojedyńcze przypadki. A tu prosze serwisy wymieniają czyli coś na rzeczy jest.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8540    9

Tomek8540 powiedz mi Kubota wymieniała Ci to w okresie gwarancji czy po okresie gwarancji?

jak najbardziej po, ciągnik mam ponad cztery lata a gwarancje miał chyba jeszcze wtedy na dwa(teraz dają trzy),

 

I podoba mi się postawa producenta który zrobił błąd i próbuje go naprawić a nie odwraca się plecami od rolnika. Z tego co wiem to wada dotyczy 8540 i 9540, w mniejszych i starszych modelach problem chyba nie występuje. Moja miała 1550 h przy remoncie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Czyli tak jak pisałem skoro wiedzą że w starszych rocznikach wystąpił ten problem to w nowszych na pewno zaczęli stosować szersze łożyskowanie rewersu. Inaczej jaki mieli by w tym interes. Montować słabe a później wymieniać po gwarancji za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Na tym polega doskonalenie następnych generacji ciągników. Nie wszystko konstruktorzy mogą przewidzieć o programach komputerowych nie wspomnę, w testach fabrycznych też wszystko nie wychodzi.

Nie tylko w Kubocie zdarzają się takie wpadki, ale nie każdy producent jest w stanie się do tego przyznać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Mógł bys podać przykłady tych innych producentów i akcji darmowej wymiany jakichs podzespołów. Lub choćby przykłady często powtarzających się usterek, których ci inni nie chcą za darmo naprawiać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu    0

Takie pisanie że w innych markach też coś tam się zdarza to nic cie wnoś do tego tematu, ale wystarczy poczytać posty w innych markach a zawsze się coś wynajdzie. Druga sprawa to nikt tu nie twierdzi że Kubota to ciągniki idealne. I jak na razie to dopiero zaczynają doskonalić swoje produkty i za jakieś 10 lat zobaczymy gdzie dojdą, i jak sprawuje się to co wyprodukowali. Silniki są dobre bo sporo innych marek pakuje je do swoich maszyn, a przekładnie jeśli nie chcą tracić klientów to muszą pracować nad nimi i udoskonalać. Moim zdaniem widać że to robią luzie narzekali że biegi ciężko wchodzą w nowych M9560 i 8560 poprawili teraz jest dobrze, narzekali na małe kabiny w większych modelach są większe, a w mniejszych jeszcze nie ale może i to zmienią. W nowych rewers poprawili, więc wszystko jest na dobrej drodze pracują nad konstrukcją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarsek    1

Tak przy okazji : odstąpię dwa obciążniki przednie od M6040 po dobrej cenie , napewno komuś w większych ciągnikach jest za mało to proszę pisać do mnie : lisiarz@poczta.fm , woj.łódzkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbliżam się do 2400 MTH(motogodzin) w mojej ME9000 i chyba znowu wleje AGROL STOU do skrzyni tylko ze 10w40. Rewers mam taki sam jak w nowszych modelach więc jego czułość zależy od wydajności pompy oleju.wydajnośc pompy zależy od obrotów silnika, to można łatwo zmieniać. zmieniam kierunek jazdy bez zatrzymania. Nie ma cudów do 3 biegu szosowego ruszy do tyłu płynnie ale przy 4i dalej do 6 to zdechnie albo mocno szarpnie. czysta głupota wrzucać rewers przy 20km/h lub wyszszej prędkości. takie sprawdzanie ciągnika na głupote operatora. Niestety trzeba myśleć bo na szczęście nie mam komputerka który bierze pod uwagę to czy jestem trzeźwy pijany naćpany czy moze nie wiem co robie w ciągniku. co do cisnienia to ja mam z tyłu 2.2bara ale opony 13.6/36 takie do miedzyrzędzi z przodu standart 11.2/24 i 1.2 bara tak wiec ciśnienie w kołach uzależnione jest od rozmiaru opon i potrzeb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

Witam. Chciałbym przywrócic temat wibracji kabiny,który był wcześniej poruszany (może ktoś już się z tym uporał bądz serwis coś na to poradził). W moim modelu m7040 nadal to występuje, do wszystkich zaleceń z waszej strony się zastosowałem czyli zabawa ciśnieniem i przycięcie tulejek z przody i z tyłu kabiny, oczywiście lekka poprawa jest,ale to jeszcze nie jest to. Dodam, że wibracje występują nie tylko na asfalcie, ale również na drodze polnej jak i na samym polu. Usterka ta i inne zgłoszone do sewisu (telefony,maile,pisma, dopiero zgłoszenie do rzecznika ochrony praw konsumenta pomogło) czekam już czwarty tydzień na razie cisza.Mają wymienić poduszki na nowe, ale mi się wydaje,że to nie jest wina poduszek. Na liczniku po roku użytkowania przekroczone 200 godz. Mam tu jeszcze taką ciekawostkę: kompletny zestaw wszystkich filtrów do kuboty to koszt około 450 zł, a osobno wychodzi drożej więc przy przeglądzie lepiej zamówić zestaw. a filtry,które nie muszą być w tej chwili wymieniane mogą zostać np. na okres kiedy się skończy gwarancja :) . Więcej spostrzeżeń na temat tego modelu i jego użytkowania w niedalekiej przyszłości. Pozdrawiam i czekam na jakiś odzew.

Edytowano przez manius59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mam 8540 1,5 roku na liczniku ponad 1000 godzin i szykuje sie powazna naprawa nie trzyma mi oleju jak podłacze jaką maszyne w prasie otwiera sie klapa w rozsiewaczy puszcza zasówy i nawóz sie sypie. Ciekawe czy uznaja mi to na gwarancje ale chyba z ta pompa czy rozdzielaczem było od razu cos nie tak bo puszczał mi zasówki w rozsiewaaczu ale myslałem ze to wina rozsiewacza bo kupiłem go jakoś niedługo po ciagniku uzywany ale jak niedawno podłaczyłem go pod prase to od rozu zrozumiałem ze to wina ciagnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Zapewne rozdzielacz ci puszcza. Może jest uszkodzony albo linka łącząca rozdzielacz z gałką do obsługi rozdzielacza hydrualiki zewnętrznej jest źle wyregulowana. W pozycji neutralnej powoduje delikatne otwieranie zaworu w rozdzielaczu co powoduje, że rozdzielacz nie trzyma ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj