kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawelec    89

hubertuss, weź przejrzyj inne tematy i zobacz czy tam cię nie ma


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Z tego zestawienia wynika, że do 1000 godzin serwis Kuboty jest droższy o 1545 zł na 1000 godzin pracy. Dodam że artykuł jest z grudnia 2012, podaje nastepny artykuł Farmera z kwietnia tego roku, z którego wynika, że materiały eksplotacyjne staniały a filtry o połowę. Jeżeli wierzyć artykułom z Farmera (uzględnić tansze filtry o połowę) to przeglądy na 1000 godzin są droższe tylko o 621 zł od Massey. Czy to dużo - nie wiem każdy musi sobie odpowiedzieć.

 

 

Ps. Kubota się pnie z sprzedażą. Choć tak dobry wynik zawdzięcza ciągnikom ogrodniczym

 

http://www.agrofoto.pl...wa,43205.html��

 

http://www.agrofoto.pl...ty,44399.html��

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

No i mineły 2 lata odkąd posiadam moją M8540. Na liczniku dokładnie 1004 godz.Zero awarii. Oby tak dalej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kramer316    7

Rok temu jak czytałem informacje na tym forum to było ciekawie, a teraz tylko jakieś śmieszne wywody pseudo ekspertów!

 

Od piątku jestem posiadaczem M 8540, zrobione już 25 godzin. Mam pytanie do użytkowników : jakie ciśnienie macie w kołach, żeby nie podskakiwał i nie galopował na drodze...zwłaszcza z podpiętym mulczerem 580 kg wagi?

Czy u Was rewers też działa agresywnie, że tak szarpie?...jak porównywałem w NH TD 5050 to działał płynie, a też był hydrauliczny, a nie elektrohydrauliczny.

 

Jeżeli chodzi o spalanie to na 10 godzin mulczowania w tym 25 km przejazdów spalił 80 litrów - praca na 1800-2000 obr/min , jazda na średnim zakresie (żółw) 2-3 bieg czasem 4 , prędkość 2,8-3,8 km/godzinę , mulczer 200 cm szerokość robocza. Efektywność pracy od pomiędzy 1 ha w półtorej godziny do 0,5 ha przez 2,5 godziny - myślę, że to jest prawdziwie opisany test z pracy maszyny.

 

Dzisiaj było więcej przejazdów - 60 km i troszkę zabawy na małych działkach. Zużycie będzie dużo niższe , bo już jest 9 godzin, a na wskaźniku jeszcze dużo paliwa - choć wydajność hektarowa również dużo niższa.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Rozumiem, że pseudo ekspertami nazywasz tych, którzy niezbyt pozytywnie wyrażają się o marce Kubota. Którą ty posiadasz. A raczej nie chodzi tu o nie pozytywne wyrażanie się o tej marce, ale negowanie jakichś niby szczególnych zalet które niby ta marka posiada. Zapewne gdybyś miał inną to osoby wyrażające się negatywnie na jej temat były by pseudo ekspertami. Dlatego teraz na forum jest nie fajnie.

 

Nie nazywaj ludzi pseudo ekspertami jeśli po pierwsze sam nie umiesz znaleźć w instrukcji odpowiednich wartości ciśnień dla konkretnych kół i obciążeniea. Jakie jest akurat potrzebne. Taką tabele zawiera instrukcja obsługi każdego szanującego się producenta ciągników.

Po drugie można odpowiednią wartość ustalić metodą prób i błedów oraz na podstawie doświadczeń z innymi ciagnikami. Ale to pewnie potrafią tylko pseudo eksperci. Cisnienie dla jednego będzie w sam raz dla drugiego za duże/za małe.

Na temat rewersu nie ma już co pisać. W galerii zdjęcia moża obejżeć. Jak cudowne to urządzenie w tej wersji kuboty.

 

Podałeś spalanie w pracy z mulczerem i myslisz pewnie, że masz mega ekonomiczny ciągnik. Otórz w pewnej firmie zajmują się koszeniem trawy 3 ciągniki. Zestaw to kosiarka bijakowa vicon roadmaster 2306 2,2m z przodu i kosiarka wysięgnikowa 1,5 m z tyłu Co prawda wydajnośc jest wyższa ale szybsza jazda stwarza porównywalne obciążenie kosiarek trawą czy mmulczera w twojm przypadku. Wyniki są takie mf 4270 około 8 l na ha jd 5090m około 8 l na ha jd 6330 około 12 l na ha.

 

Na koniec postanowiłeś zostac pseudo ekspertem i skonstruowałes ten oto wywód.

 

"Dzisiaj było więcej przejazdów - 60 km i troszkę zabawy na małych działkach. Zużycie będzie dużo niższe , bo już jest 9 godzin, a na wskaźniku jeszcze dużo paliwa - choć wydajność hektarowa również dużo niższa"

 

Odkryłeś tu ameryke, że spalanie będzie niższe bo pracy jest mniej. Przyjmując twój pseudo ekspercki tok myślenia. Napisze, że mój ciągnik dzisiaj nie spali nic bo stoi w garażu. A na wskaźniku jeszcze dużo paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    726

Kubota lada moment wyprzedzi w sprzedaży najlepszego na świecie mf, choć to jeden z gorszych traktorów, jeśli nie najgorszy. Prosimy o komentarz tego stanu panie Hubercie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur96    11

@kramer.To zależy jakie masz opony w 108 mamy nisko ciśnieniowe to w kołach jest poniżej 1bara.A w 6040 to nawet nie wiem ale sporo więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kramer316    7

@Artur96 Kleber Fitker tył- 480/70 przód 360/70 podają max ciśnienie 2.5 bar - dlatego pytam praktyków, bo oczywiście metodą prób i błędów dojdę do tego, ale szkoda czasu jeżeli ktoś już to sprawdził - instrukcja swoje a praktyka swoje panie @hubertuss - a tak w ogóle to skąd w Tobie człowieku tyle jadu? ...może polataj trochę z osami to znajdziesz jakąś ofiarę do żądlenia! O ciśnienie w oponach pytałem użytkowników, a skoro nie masz Kuboty to po co się odzywasz - to takie typowe bicie piany, o czym wspomniałem na początku mojej poprzedniej wiadomości.

 

Wcale nie jestem fascynatem Kuboty, tylko przeanalizowałem plusy oraz minusy i dokonałem wyboru. W moim przypadku decydująca była waga traktora, mam robotę na podmokłych łąkach zalanych przez bobry i teoretyczne założenia były takie, że Kubota najprędzej zrobi tą robotę - oczywiście życie zweryfikuje teorie!

Wyznacznikiem był NH 5050 i analizując kolejne traktory zastanawiałem się co oferują więcej i za ile pieniędzy. Kubota 16 tys. droższa, ale gwarancja 3 lata i 3000 godzin, funkcjonalnie rozwiązany podnośnik (w TD zaczepy utopione głęboko) bardzo dobra zwrotność, niższa waga o 500 kg, 6 biegów z połówką w każdym zakresie, w cenie komplet zaczepów(w tym zaczep automatyczny)hamulce do przyczep pneumatyczne i hydrauliczne, fotel pneumatyczny, duża stabilność boczna traktora(w sobotę już miałem okazje sprawdzić, bo wpadłem na osuwisko-mamy bardzo pagórkowate tereny) dobra komunikacja z dilerem, jasno i precyzyjnie ustalone przeglądy, rzeczowa informacja techniczna od specjalisty produktu w Kubocie, dobre warunki finansowania - sprzęt mam od piątku w użytkowaniu , a na pierwszą ratę muszę pieniądze z kieszeni wyciągnąć w grudniu, drugą w styczniu, a w marcu płatności obszarowe pokrywają raty do końca 2014r - czyli sumując używam maszyny przez półtora roku, a z kieszeni muszę wyciągnąć na raty , ubezpieczenie i prowizję od pożyczki 7140 zł po tym okresie powinienem już odzyskać pieniądze z drewna które mam do pozyskania i maszyny powinny być w dużej części spłacone. Kupując ciągnik trzeba również analizować warunki finansowe.

To są zalety Kuboty, teraz wady:

Mała kabina, bez schowków, brakuje miejsca dla pasażera, agresywnie działający rewers , sprzęgło nożne też mało precyzyjne, w trakcie transportu denerwujące wycie z układu napędowego lub pompy, do transportu trzeba traktor o większym rozstawie osi i - lub amortyzowanej osi - możliwe, że już niedługo bedę żałował, że nie kupiłem wersji z cr ale bałem się elektroniki i przy skrzyni zamontowany jest zawór powietrzny, który może być narażony na zahaczanie o krzaki i gałęzie powalonych drzew- w moim na rurce od hydrauliki już zahaczają się trawska, ale nie każdy ma taką robotę, więc proszę się tym nie sugerować.

 

Chyba precyzyjnie odpowiedziałem co sądzę na temat Kuboty M8540, bo taki jest temat tego forum.

 

Jeżeli ktoś jest nieusatysfakcjonowany, to powiem jasno: Kubota to dziadostwo jak każdy inny traktor, ale dziadostwo, które kupiłem i jak na razie spełnia moje oczekiwania, choć widzę wady i nie ze wszystkiego jestem zadowolony.

 

Rozważałem zakup Axos 330 ze względu na kabinę i prostotę wykonania, ale cena 20 tys. wyższa od Kuboty, nowy Perkins z recyrkulacją spalin pracuje fatalnie, diler nie wiedział kiedy będzie ciągnik i nie odbierał telefonów!!!- choć Class ma najlepsze finansowanie.

Również brałem pod uwagę Valtrę A93 a cena nowego modelu również o 20 tysięcy wyższa od Kuboty, rocznik wcześniejszy już uciekł, ten silnik 3 cylindrowy wydaje fatalny odgłos, ale z kolei kilka funkcji zaawansowanych sterujących pracą sprzęgła sprawia, że jest to chyba traktor z najlepszą przekładnią nawrotną na rynku w tej klasie traktorów. I jeszcze podwozie idealne do pracy w lesie oraz obrotowy fotel do pracy z żurawiem leśnym.

Na JD 5R nie było mnie stać, oglądałem 5M ale zrezygnowałem po tym, gdy handlowiec powiedział mi, że mogę odpalić i sprawdzić jak działa, ale muszę najpierw przynieść paliwo ze stacji obok, bo zbiornik pusty - pozdrowienia dla Chempestu!

 

Najlepszym traktorem świata jest JUMZ - mam dwa, nie psują się, nie potrzebny serwis i nie trzeba spłacać rat :):)

 

A na koniec do @hubertuss - pisałem o wydajności hektarowej, żeby precyzyjnie opisać zużycie w pracy z mulczerem: w jeden dzień gdy praca była ciężka to 8 litrów, a w drugi gdy były działki po 10 arów to było więcej nawracania niż koszenia - podałem to żeby być precyzyjnym i jasno określić zużycie w danych warunkach pracy.

 

Będę chciał z sąsiadem zrobić test i porównać na tej samej łące Kubotę i TD jak się uda, to opiszę wyniki. Też uważałem za zaletę silnika z wyższym momentem obrotowym, ale dopiero w praktyce można to sprawdzić - to piszę w kontekście tych wywodów teoretycznych na forum, a te dwa ciągniki mają różnicę 100Nm - to jest przepaść!

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Oczywiście jestem pseudo ekspertem mam w sobie jad bo nie wypowiadam się w zachwytach o ciągniku, który ty posiadasz. Ty natomias kreujesz się na rzeczowego, precyzyjnego itd. oto przykłady.

 

"Dzisiaj było więcej przejazdów - 60 km i troszkę zabawy na małych działkach. Zużycie będzie dużo niższe , bo już jest 9 godzin, a na wskaźniku jeszcze dużo paliwa - choć wydajność hektarowa również dużo niższa"

 

O ile przyblizone spalanie na godzinę w pierwszym dniu możemy wyliczyć. To z cytatu powyżej dowiadujemy się, że w drugim dniu było niższe bo ciagnik mniej pracował. Chyba wszystkie tak mają. A może mamy te kilometry przez godzny podzielić lub godziny przez dużo paliwa na wskaźniku? Czysta precyzja fakt. Może ktoś policzy.

 

"A na koniec do @hubertuss - pisałem o wydajności hektarowej, żeby precyzyjnie opisać zużycie w pracy z mulczerem: w jeden dzień gdy praca była ciężka to 8 litrów, a w drugi gdy były działki po 10 arów to było więcej nawracania niż koszenia - podałem to żeby być precyzyjnym i jasno określić zużycie w danych warunkach pracy".

 

Opis wydajności 1 ha od 1,5 do 5 godzin jest mało precyzyjny. Spalanie na hektar cięzko z tego policzyć. Jedynie przybliżone na godzinę. Za to znowu dowiadujemy się, że w drugim dniu spalanie było jakieś. Nie wiadomo jakie bo było więcej nawracania niz koszenia. Pomijam juz stylistykę i spójność zacytowanego zdania. Ale czy ty wogóle wiesz co oznacza słowo precyzyjny?

Podsumowując nie pisz o wywodach, jadzie, pseudo ekspertach skoro sam albo nie potrafisz zmierzyć, policzyć spalania. Lub sensownie i poprawnie stylistycznie to opisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kramer316    7

@ hubertuss - masz jakiś problem ze sobą, to trzeba leczyć.....czy z któregoś mojego postu wynika, że jestem fanem Kuboty lub uważam ten model za wyjątkowo oszczędny? Tak jak w temacie napisałem co sądzę o marce Kubota na przykładzie modelu, który posiadam. Podzieliłem się swoimi uwagami, bo może ktoś jest na etapie podjęcia decyzji i szuka informacji na tym forum, tak jak ja szukałem od trzech lat. Ale często rezygnowałem z czytania, bo właśnie takie bicie piany jak Twoje nic nie daje.

Myślę, że każdy inny przeczytał ze zrozumieniem co chciałem przekazać : w pierwszym dniu zużycie było 8 litrów na godzinę , a w drugim niższe, ale jeszcze nie wiem jakie bo nie miałem potrzeby tankować- podałem to dla przykładu, żeby wykazać,że praca z mulczerem nie jest jednakowa i podawanie zużycia na hektar lub dla godziny pracy może być zmienne, uzależnione od wielu warunków.

Z mojego przekazu potencjalny zainteresowany jest w stanie dowiedzieć się ile zużył konkretny model ciągnika, w określonej pracy i w określonej maszynie.- A czego konkretnego dowie się osoba czytająca Twoje posty, oprócz tego , że nie lubisz mnie- bo nie umiem składnie pisać i nie lubisz Kuboty - bo....no właśnie, dlaczego nie lubisz?....może podziel się swoimi spostrzeżeniami z użytkowania tego ciągnika, a jeżeli nie masz takiego doświadczenia, to już wyraziłeś swoje zdanie na temat Kuboty i przenieś się na Hyde Park

 

Nie wiedziałem, że na świecie produkują tylko 8 modeli ciągników z czego 3 to kubota. Bez sensu to porównanie. I wysuwanie tezy, że kubota pali najmniej. Może w tej grupie tak. Zawsze można wybrac modele mniej lub bardziej ekonomiczne do zestawienia. Wadą testów dlg jest, to że nie ma tam wszystkich oferowanych marek modeli i typów. Akurat stwierdzenie, że kubota pali podobnie jak niektóre ciągniki 85 czy 95 km oparłem na lektórze tego forum, gdzie niektózy z was podawali swoje wyniki z różnych prac. W galerii też pod wieloma zdjęciami znajdzie się wynik spalania w danej pracy. Oczywiście mogą wystąpić różnice powiedzmy te 0,5 czy tam 0,3 l. Na korzyść lub niekorzyść z tym, że kto zauważy to po 10 tys mth czyli w większości przypadków około 20 latach. To, że po 50 h każą zmienić olej w skrzyni i wychodzisz lżejszy o 2 tys to zauważy szybko wielu. Tu kubota jest faktycznie liderem w konkurencji najdroższy pierwszy serwis w tym przedziale mocy.

Może i korbanek tani nie jest. Ale wątpie aby części do kuboty tańsze były nie wspominam już o materiałach eksploatacyjnych olejach i filtrach, które u korbanka tańsze są. Gdzieś na forum jest tablela z cenami przeglądów i materiałów. Dzwonić nigdzie nie trzeba wystarczy katalog części lub numer katalogowy konkretnej rzeczy. Wchodzimy na strone korbanka i mamy cenę. Możemy kupić przez internet lub zamówić osobiście u dealera. Zamawiałem zestaw naprawczy cylinderków hamulcowych do mf a 390. Czekałem 48 godzin. Dodam, że tego modelu już ponad 15 lat nie produkują. Zobaczymy kiedy kubota doczeka się takiej sieci dealerskiej serwisowej i dostępności części.

 

Jeżeli zarzucasz komuś nieskładne pisanie, to warto, żebyś sam pisał poprawnie i ortograficznie - przeczytaj dokładnie swój post....albo podpowiem: LEKTURA - tak się pisze

Jeżeli chodzi o przeglądy, to za kilka dni będę miał pierwszy i nic nie zapłacę, a jak podliczyłem koszty poszczególnych przeglądów włącznie z tym na 1500 godzin to jest taniej nawet niż ma Zetor , w tej tabeli fajne ceny przeglądów mają ciągniki przy 1200 godzin- cena przeglądów, to tylko sztuka negocjacji z dilerem:) z każdym handlowcem zaczynałem rozmowy od ceny przeglądów, potem dopiero cena ciągnika przy określonym wyposażeniu....

Podkreślę jeszcze raz, nie jestem fanem Kuboty, ale kupiłem, bo suma plusów była większa niż minusy, a kupując maszynę do zarabiania najważniejsza jest kalkulacja ekonomiczna, a nie sentyment i upodobania.

 

nie piszemy posta pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jedyne co możesz mi zarzucić to jakiś błąd ortograficzny. Zdań bez sensu tam nie znajdziesz. Zarzucasz komuś bicie piany a sam uparcie to robisz. Nawet gdy ci ktos to wskazuje.

 

"w pierwszym dniu zużycie było 8 litrów na godzinę , a w drugim niższe, ale jeszcze nie wiem jakie bo nie miałem potrzeby tankować"

 

Uważasz się za precyzyjnego i konkretnego a piszesz jakies frazesy bez pokrycia. Stąd moje pytanie czy wiesz co znaczy słowo precyzyjny? Jak widac po powyższym zdaniu nie bardzo.

Podsumowując nie zarzucaj komus tego co sam robisz. Uwag o leczeniu komentował nie bede. To nie mój poziom. A jak wiadomo wielu ludzi mierzy innych swoja miarą. Ale podpowiem ci, że nie każdy jest taki jak ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kramer316    7

nie miałem potrzeby tankować, bo jeszcze zostało paliwo w zbiorniku, jutro zatankuje i przeliczę na ilość godzin- i wtedy będzie precyzyjny pomiar - czy to tak trudno zrozumieć???

 

Co Ty o mnie sądzisz i to co uważasz na temat traktorów Kubota, to lata mi koło cycka!

Dla mnie liczy się ocena ludzi, których poważam, szanuje, coś sobą reprezentują i na których opinii mi zależy - Ty do nich jak na razie nie zaliczasz się!

To już jest koniec mojej polemiki z Tobą i możesz sobie pisać co chcesz, a ja mam Twoje uwagi i zaczepki w tym miejscu gdzie słońce nie dochodzi !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

I tutaj doszliśmy do sedna sprawy. fajnie że to przyznałeś. Szanujesz i poważasz ludzi, którzy podzielaja twoje poglądy. gardzisz i masz gdzieś ludzi, którzy mają inne. To jest typowe dla sporej części naszego społeczeństwa. brak argumentów w dyskusji a jedynie pogarda dla rozrmówcy. Jak juz pisałem nie mój poziom. W tv jest pełno takich panów z pogardą dla rozmówcy zamiast argumentów. Tylko uważaj oni nie lubią facetów z c...ami.

Jak juz zatankujesz ten ciągnik i policzysz spalanie wtedy je podasz. To powiem, że jesteś konkretny. Nie było by całej awantury gdybyś jak juz pisałem nie zarzucał tego co sam robisz innym. I nie nazywał innych mianem do którego sam pretendujesz swojmi tekstami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Kramer316 pisałeś, że masz robotę na podmokłych łąkach. W związku z tym jak sprawuje się przedni napęd o ograniczonym poślizgu?

 

Ps. Sprzedaż Kubot wciąż wzrasta pomimo ostrego spadku nowych rejestracji ciągników.

 

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/new-holland-wraca-na-podium,44962.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Panowie proponuje kompletną ignorancje na postu użytkownika hubertuss bo on juz wszystkie rozumy pozjadał także szkoda tematu zaśmiecać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

@kramer316 i @hubertuss otrzymują 10%. Pierwszy za post pod postem, drugi za zaśmiecanie tematu. Jego zdanie zna każdy czytelnik tego tematu a on z uporem maniaka tylko o jedynym :D

Mam nadzieje że teraz będzie trochę spokoju w tym temacie.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

@Artur96 Kleber Fitker tył- 480/70 przód 360/70 podają max ciśnienie 2.5 bar

to ciśnienie, jest potrzebne do osadzenia opony na feldze i nikt nawet do takiego się nie zbliża :D Optymalne ciśnienie będzie się zawierało w przedziale 1,2 -1,6 bara. W przypadku pracy z pługiem ciśnienie im niższe tym lepsze, w transporcie wyższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kramer316    7

aż tak ograniczony nie jestem, żeby pompować do tego ciśnienia! - podałem max dopuszczalne ciśnienie, ale nie znam minimalnego - te ciśnienia które podajesz to może przy cięższym traktorze się sprawdzają, lub z cięższymi maszynami. Spuściłem już tył do 1 bara a przód do 1,4 bara i jeszcze mam wrażenie, że jest za dużo, ale nie wiem czy w tym rodzaju opon mogę zejść poniżej 1 bara? Dlatego pytanie kierowałem do praktyków, którzy już przetestowali to na tym modelu.

 

@krowka62 - na te podmokłe łąki pojadę w drugiej połowie lipca, mam tam dużo drewna do pozyskania i koszenie,przed wyjazdem ciągnik wraca jeszcze do dilera, żeby zamontować ładowacz....sam jestem bardzo ciekaw jak będzie - Jumz topił się nawet na pusto, ale miał wciągarkę i mogłem się uratować.

 

Poniżej kilka fotek z efektów koszenia

post-53526-0-40144900-1373536610_thumb.jpg

post-53526-0-96412000-1373536615_thumb.jpg

post-53526-0-43541700-1373536621_thumb.jpg

post-53526-0-49058200-1373536626_thumb.jpg

post-53526-0-94677900-1373536631_thumb.jpg

post-53526-0-75434600-1373536636_thumb.jpg

post-53526-0-76411200-1373536641_thumb.jpg

post-53526-0-21515200-1373536647_thumb.jpg

post-53526-0-17554300-1373536652_thumb.jpg

post-53526-0-79663100-1373537025_thumb.jpg

post-53526-0-08451300-1373537033_thumb.jpg

post-53526-0-69939900-1373537037_thumb.jpg

post-53526-0-93792900-1373537041_thumb.jpg

Edytowano przez kramer316

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

przy ciśnieniu które teraz masz, możesz poruszać się max 30 km/h bez żadnych narzędzi z tyłu :P Tak jest w specyfikacji twoich opon. Jeśli zejdziesz z ciśnieniem bardziej, to musisz ograniczy prędkość do 10 km/h :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kramer316    7

Można z grubsza założyć, że Kubota z mulczerem ma wagę jak inny ciągnik pusty....przed chwilą sprawdziłem w hurtowni opon, w katalogu jest podane, że minimalne dopuszczalne ciśnienie 0,4 bar - oczywiście tak jak piszesz, należy wziąć pod uwagę wagę ciągnika i prędkość.

Ktoś wcześniej pisał o transporcie ,ale jest różnica czy holujemy przyczepę na obrotnicy czy tandemową , bądź rozrzutnik obornika tandemowy.

Myślałem, że ktoś z użytkowników Kuboty ma to już przetestowane i zechce podzielić się swoimi doświadczeniami. Niemniej bardzo dziękuję za informacje od miłośnika MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Panowie a jakie macie ciśniewie w oponach przy ładowaczu w 8540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    726

Ten mulczer dużo waży, bo jak nie wiele to ten obciążnik przedni odłuż, zbędny balast. Ja jedynie do obrota i talerzówki zakładam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kramer316    7

mulczer waży 580 kg i bez obciążników z przodu nie widzę możliwości, mam bardzo pagórkowate tereny, a Kubota ma krótki rozstaw osi-225 cm

 

W uzupełnieniu posta 1881 podaję zużycie paliwa z mulczerem przy mniejszych działkach , dużej ilości nawrotów i cofania oraz większej ilości przejazdów po asfalcie - 3 godziny przejazdów w 10,5 godziny łącznego czasu na którym był pomiar paliwa, w tym czasie zużycie wynosi 66,5 litra dzielone na 10,5 = 6,33 litra na godzinę....nie wiem czy to mało czy dużo,, ale ja jestem zadowolony!

Po dzisiejszym dniu powinno być podobnie, ale jeszcze nie tankowałem bo dopiero co wróciłem do domu....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj