kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

krowka62    22

Kubota wprowadziła 3 letnia gwarancję lub do 3000 Mth. Czy to krok w kierunku dużych gospodarstw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Kubota oprócz 3 letniej gwarancji obniżyła ceny na materiały eksploatacyjne - w końcu mieli z czego zejść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

Dzisiaj orałem sobie troszke moją Kubotką na ogonie mając uczepionego Kvernelanda 3*45.Oczywiście pług obrotowy a Kubota to model M8540. W czasie 2godzin i 30 minut zaorałem 1,78 hektara. Zużyłem w tym czasie 30 litrów oleju napędowego. Ziemia to 4a i b, dodatkowo nawieziona obornikiem krowim (ponad 40 ton na hektar,więc grubo było) . Jeśli dobrze policzyłem to wychodzi spalanie na hektar 16,85 litra. Czyli 12 litrów na godz orania. Zaoranie 1 ha to około 1 godz i 24 minuty. Chyba dobrze to policzyłem, jeśli nie to mnie poprawcie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

A na moim polu 10 cm śniegu jeszcze.Czas i spalanie nie złe - na jakich obrotach pracujesz ?

Edytowano przez samex69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

Staram się nie przekraczać 1800 obr na min. 1 szosowa na zającu, średnio 8km/h.

U nas w polu już większość ruszyła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dzisiaj orałem sobie troszke moją Kubotką na ogonie mając uczepionego Kvernelanda 3*45.Oczywiście pług obrotowy a Kubota to model M8540. W czasie 2godzin i 30 minut zaorałem 1,78 hektara. Zużyłem w tym czasie 30 litrów oleju napędowego. Ziemia to 4a i b, dodatkowo nawieziona obornikiem krowim (ponad 40 ton na hektar,więc grubo było) . Jeśli dobrze policzyłem to wychodzi spalanie na hektar 16,85 litra. Czyli 12 litrów na godz orania. Zaoranie 1 ha to około 1 godz i 24 minuty. Chyba dobrze to policzyłem, jeśli nie to mnie poprawcie :)

U mnie m8540 średnio przy ładowaczu 100L wystarcza na 30h. 40t obornika to ma być grubo?? ja daje 70-80t na ha i tak srednio sie wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Nie za dużo tego obornika. Jeżeli dajesz go co roku w takiej ilości to kupa azotu nie jest wykorzystywana przez rośliny tylko jest wymywana do gleby. Nie lepiej ten obornik sprzedać albo wymienić za słomę ?

A co ceny części, materiałów eksploatacyjnych oraz samych ciągników. Ich cena nie jest uzależniona od kursu jena. http://stooq.pl/q/a/?s=jpyeur Ostatnio spadł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

Na zegarze mam 899 godzin,więc czas na mały przegląd. Czy teraz w związku z obniżką części zamiennych można liczyć na tańszy przegląd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

No chyba tak powinno byc przy czym sądzę, że na magazynie dilerzy mają jeszcze stare zapasy części i materiałów eksploatacyjnych po starych cenach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

Mam problem z moją kubotą M8540, a mianowicie podnośnik zaczął się blokować i nie opuszczał. Kilka razy się coś zacięło, później opadał powoli, aż w końcu nie opuszcza wcale. Pompa chodzi, ładowacz działa normalnie, a ona stoi z agregatem od wczoraj i nic nie idzie zrobić. Jak zacznie się operować sterownikiem od regulacji pozycyjna siłowa to słychać jak pompa ma ciężko, jakby jakiś zawór się zatkał. Czy ma ktoś jakieś rady? Może zawór od regulacji szybkości opadania się zapchał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudemenes    2

Miałem kiedyś podobny problem. Podniosła narzędzie i nie chciała opuścić. Co się okazało - w kabinie masz wajchy od operowania TUZ-em - pozycyjna i siłowa. Pod kabiną łączą się one przez cięgna z rozdzielaczem. Właśnie na tych cięgnach puściły kontry i cięgna sie zluźniły. Wystarczyło to wyregulować i działa do dziś (było to prawie 3 lata temu). Możesz to zrobić wczołagając się pod ciągnik, ale lepiej ściągnąć prawe tylne koło....

 

A pokrętło blokady TUZ'a (to za siedzeniem) masz otwarte ??

Edytowano przez rudemenes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

Dzisiaj miałem przegląd na 900 godz. Wymiana filtr paliwa,oleju i dwóch filtrów hydrauliki. I do tego olej do silnika 10 litrów plus robota i dojazd (80 km w jedną strone).Razem zapłaciłem 1070 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

@gazela77 filtry hydrauliczne wymienili Ci bez spuszczania oleju ze skrzyni? Bo sam się zastanawiam w instukcji pisze że je zmieniać co 300 h...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gazela77    10

Dokładnie tak. Filltry hydrauliki wymieniono bez spuszczania oleju. Oczywiście troche oleju wyciekło(10 ltr),ale podłożona była czysta bańka i olej trafił do skrzyni. Też sie troche dziwiłem,na taki sposób,no ale tak niby można. Jedynie co to serwisant miał zapasowe magnesy na filtry i już wcześniej je założył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

A u mnie takie magnesy zostały po wymianie na 50 godz, czy to znaczy, że serwisant zapomniał ich włożyć czy może były w komplecie z nowymi filtrami?

Kapnąłem się dopiero po jakimś czasie , że magnesy zostały jak chciałem zutylizować filtry, ale do tej pory myślałem że to jest w komplecie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

Co do awarii o której pisałem, to tak jak podejrzewałem zaciął się zawór od szybkości opadania :) B) :ph34r: Ale dobrze, że się to stało bo przynajmniej serwisant ustawił mi podnośnik i podnosi teraz dużo wyżej. Te siłowniki fabrycznie ustawione mają dużo zapasu i można je ustawić, żeby podnosiły na max. Co do spalania to u mnie ostatni pomiar przy lekkich pracach transportowych i przy ładowaczu 2,94l/h. Ale spalanie przy agregacie uprawowo-siewnym jest kosmiczne. Na dobrej ziemi przy ciężkich warunkach około 8-9l/ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

U mnie spalanie krztaltuje się na poziomie 6...7l/ha w zaleznosci od pola.

@yarpen12 a ile wazy Twój zestaw uprawowo-siewny?


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

Mi też wychodzi średnie spalanie przy normalnych warunkach 6l/ha, przynajmniej takie miałem spalanie jesienią. Teraz było bardzo ciężko po świeżej orce na II klasie i było bardzo mokro. Waga samego agregatu 1350kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Udzwignie Ci bez problemu ten agregat. Tegoroczna wiosna niestety taka jest, wiosenne orki czy uprawa pochłania hektolitry paliwa właśnie ze względu na nadmiar wilgoci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jak widać niskie spalanie kuboty to faktycznie mit. Spalanie około 17 l na hektar orki w ciągniku 85 km jakie widziałem tu u 2 użytkowników to żadn rewelacyjny wynik. Spalanie z agregatem na poziomie 6 - 8 l to też zaden rekord jak na ciągniki o tej mocy. Ktoś napisał w galerii, że 9960 na testach z rozsiewaczem nawozów spaliła 6,2l na godzine. MIało być ekonomicznie przy lekkich pracach a też nie jest. To są w zasadzie normalne wyniki.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Kolego Hubertuss jakbyś zauważył w tym temacie wypowiadają się o spalaniu nawet 25 ltr na hektar i nawet 1,4 ltr na godzinę pracy z ładowaczem. Ja też mogę pisać że mój MF 3080 z pługiem Rabe 4*44 wraz wałem Campbelll i kruszącym wychodzi mi 11 ltr na ha a w rzeczywistości tej wiosny dochodzi nawet do 20 ltr.

Piszę to z tego powodu, że nawet najbardziej obiegowo paliwożernym ciągnikiem można spalić mniej paliwa niż Kubotą, która zasadniczo ma mały apetyt na paliwo. Wszystko zależy od warunków, gleby, paliwa, nogi operatora, długości kształtu pola, wilgotności gleby, temperatury powietrza i wiele innych i oczywiście uczciwości piszącego

 

Polecam stronę http://www.services.art.admin.ch/traktor/d/tt2010d.html ma którym opisane są testy ciągników róznych marek. One dopiero dają obiektywny obraz spalania poszczególnych ciągników. Nowsze testy pokazują już zużycie paliwa przy róznych obciążeniach silnika w ltr na godzinę oraz na w gr na kWh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

O ile jeszcze spalanie w orce czy siewnie może być uzależnione do warunków np gleby. To rozsiew nawozów np już tak bardzo się nie różni. W galerii są zdjęcia 9960 która nie jeździ po polu w błocie po osie. Z normalnym rozsiewaczem w normalnych warunkach pali 6,2 l na godzinę. Co jest wynikiem normalnym w tej klasie mocy. Ja rozumiem oczywiście desperackie próby wmóiwenia wszystkim, że kubota jest super oszczędna niestety fakty mówią inaczej. Pomijam też, to że niektózy użytkownicy zaznaczają, że pracują w normalnych czy trudnych warunkach. Podając wyniki jakie osiągają. Trzeba się tylko dokładnie w tekst wczytać.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Jak widać @hubertuss "wsiegda gatow"- po polsku - zawsze gotowy - aby próbować krytykować normalny traktor - Kubotę , która jest według posiadaczy i użytkowników dosyć oszczędnym sprzętem.W agregacie uprawowo-siewnym (3m) moja kubota spaliła 5,8 litra na hektar -6 ha w 2 kawałkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ja nie krytykuje tylko pisze, że jest wiele podobnie oszczędnych i to wszystko. Niektórzy mówią, piszą, wymieniając zalety, że powstaje w jednej fabryce. Ja mówie jak wiele innych. Powtarza się legendy o bezawaryjności i doskonałej jakości. A tez się psuje i to czasem poważnie pomimo niskiego przebiegu. To samo tyczy się jakichś super rozwiązań. Gdy się bliżej przyjżec jest tam wszystko to co oferuje konkurencja. Niektórzy nawet więcej. Poprostu taki średniak z którego niektózy chcą zrobić maszynę naj, naj, naj.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Główne podzeszpoły Kubot tj silnik, skrzynia, przedni most tylny są produkowane przez Kubote a nie dostarczane przez podwykonawców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj