Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale tak jest wszędzie. Regulator ciśnienia paliwa do John deere 1200, taki sam Denso kupiony nie przez serwis 320zł.

Przykłady można mnożyć i w każdej marce jest podobnie. W samochodówce też jest podobnie, z tym że tam przebitka to jest dwu-max trzykrotność, a na agro często o wiele więcej

  • Thanks 1
Opublikowano

Tryb jazdy eko na 6 biegu z prędkością 40 km/h jest teraz przy  1945 obr./min , w M 5091 był przy 2000 obr./min . Jest też  nowa  norma  Stage V poprzednio była Stage IV Final , ale to chyba nie na plus.

Opublikowano

Zależy ile trzeba dopłacić za nowy model  ,bo jak zbyt dużo  to moim zdaniem za światła LED i 55 mniejsze obroty na eko biegu to nie .Chyba , że  M5092 jest z rocznika z 2021cena nie  wyższa niż 10000 zł  to bym się jeszcze zastanowił jak bym miał go w najbliżej  przyszłości sprzedawać  . Jaką  teraz cenę  dostałeś  z tym upustem . Bo ja w kwietniu 2019  kupiłem M5091 model 2018 roku za 182000 zł brutto .  Wyposażony dodatkowo pneumatykę ,pełne felgi ,obciążnik na tył i przód  ,siedzenie pasażera  . Teraz można doposażyć jeszcze te ciągniki  w elektroniczne sterowanie tylnym podnośnikiem. Nie wiesz ile ta opcja kosztuje ?

 

 

 

Opublikowano

Podobno te nowe modele miały być droższe o 3-4 % ale jak jest to nie wiem, bo byłe jeszcze w zeszłym roku oglądać. Kilka dni temu dzwoniłem zapytać czy ma jeszcze na placu traktor z 2019 i ile on by taniej wyszedł. Szukam oszczędności bo miał być ciągnik na Modernizację brany ale będzie za własne pieniądze. Także raczej podstawowa wersja. Kubota ma za to sporo w tej podstawie. Na model M5091 z 2020 roku dostałem ofertę na 180 tys brutto. Ewentualny przedni TUZ to + 7000 zł, 3 sekcja hydr +2400 zł, sterowanie z błotnika +1000 zł, pneumatyka dwuobw. +7700 zł. 

Raczej nie będę dobierał niczego.  A jak uda mi się coś więcej ugrać niż 8000 zł mniej za model z 2019 roku to pewnie się na niego zdecyduję.

Przedstawiciel mówił że po gwarancji można odłączyć te wszystkie ''eko bajery''. Zastanawiam się jeszcze nad Nh t5.85 i Case Farmall 95a ale oba wychodzą trochę drożej niż Kubota. 

Na tą chwilę zdecydowanie najbliżej do Kuboty. 

Plusem jest też finansowanie fabryczne 0% na 4 lata. Wpłacić trzeba 40 % wkładu własnego i po pół roku vat. Teraz jest jeszcze podobno finansowanie na 5 lat ale tam jest już 3 %.

  • Root Admin
Opublikowano
5 minut temu, maroko napisał:

3 sekcja hydr +2400 zł, sterowanie z błotnika +1000 zł, pneumatyka dwuobw. +7700 zł. 

bierz od razu, bo później będziesz się wkurzał ze nie ma. co to jest 10tys przy 180 całości?

Opublikowano

Należy też brać pod uwagę, że realna moc Kuboty M091 na WOM to ok. 77 KM, a modelu M5111 to ok. 90 KM. (1 HP = 1,01 KM = 0,75 kW)

Kubota bardzo niechętnie się do tego przyznaje, a taką informację zamieszcza na stronie tylko w Kanadzie (zapewne wymogi prawne w Kanadzie).

W Europie podawana jest moc samego "słupka", stąd w katalogu nawet ponad 96 KM dla M5091, a traktor odczuwalnie "nie jedzie".

image.png

image.png

Opublikowano

Ale przecież nie do każdej pracy potrzebny jest WOM. Poza tym to o czym piszesz działa mniej więcej tak samo w każdym ciągniku, że moc na WOM jest mniejsza niż moc znamionowa. Jak ktoś potrzebuje 100KM na WOM to kupuje odpowiedni ciągnik, jak 70KM na WOM tak samo itd. 

  • Root Admin
Opublikowano

zwykła fizyka i do tego marketing.

Goły silnik ma swoje konie, ale te konie idą na akcesoria typu wentylator, pompa wody itp, później idą na sprzęgło, póżniej na skrzynie biegów a na koniec na WOM. Jak ktoś uważa ze na WOMie ma być tyle samo co na tzw słupku, to chyba miał mocno pod górkę do szkoły.

Opublikowano

Oczywiście, że każda skrzynia daje straty mocy i to czysta fizyka.

Problem jest taki, że im bardziej rozwinięty marketing, tym gorsza relacja mocy deklarowanej do użytkowej.

Wystarczy popatrzeć na specyfikację poprzedniego modelu M8560 (moc znamionowa 85,5 KM, moc na WOM 77,7 KM) w porównaniu do M091 ( moc znamionowa 95 KM, moc na WOM 77,7 KM) - dane ze strony firmy mark-rol, oficjalnego dealera Kubota.

Wnioski każdy może wyciągnąć sam.

Opublikowano

Pytanie tylko, czy ktokolwiek brał pod uwagę, że moc na WOM może być podawana dla obrotów wałka 540 (takie Kubota osiąga przy obrotach silnika na poziomie 2000 obr/min) a moc maksymalna silnika przy 2600 obr/min?

Kolejną ciekawą rzeczą jest fakt, że przy tym samym silniku dla wersji ROPS i kabinowej, ta pierwsza moc maksymalną ma przy 2400 obr/min a druga przy 2600 obr/min.

33 minuty temu, Dominiq000 napisał:

Oczywiście, że każda skrzynia daje straty mocy i to czysta fizyka.

Problem jest taki, że im bardziej rozwinięty marketing, tym gorsza relacja mocy deklarowanej do użytkowej.

Marketing nie ma tu nic do rzeczy. Producent ma obowiązek podać moc, którą generuje silnik wg. homologacji, a ta z góry nazrzuca mu wymogi jeśli chodzi o emisję spalin. Emisję szkodliwych związków, takich jak cząstki stałe/CO/HC czy NOx mierzy się w g/kWh, więc producenci dążą do tego, aby uzyskać przy tych samych parametrach użytkowych możliwie najwyższą moc, aby pomieścić się w normach. Stąd zapewne w przytoczonym przez Ciebie przykładzie wzrost mocy maksymalnej (kolejne normy emisji spalin), przy zachowaniu parametrów pracy z WOM.

Opublikowano

Różnica prędkości obrotowej przy mocy maksymalnej dla ROPS i kabiny spowodowana jest zapewne hałasem - dla wersji ROPS musieli ograniczyć.

Co do drugiej części dotyczącej emisji szkodliwych związków to myślę, że silnik generuje taką samą moc w M8560 i w M5091, ale jest podawana według innych norm tylko po to, aby łatwiej spełnić EURO IV. Taka kreatywna księgowość :)
Marketingowo też to wykorzystują, bo jednak info od producenta jest, że nowy model ma większą moc - to się sprzedaje.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o mnie to w zupełności mi te konie starczą.

A jeszcze mam pytanie. Jeżeli bym kupił ten ciągnik placowy z 2019 roku to normalnie jest gwarancja np. na akumulatory itp. jak na taki z roku bieżącego?

Opublikowano (edytowane)

Gwarancja jest liczona od dnia twojego zakupu a nie od daty wyprodukowania ciągnika . W książce gwarancyjnej masz podane warunki na ten model jest 36 miesięcy lub 4000 godzin na ciągnik , na akumulator jest 12 miesięcy  .Jest też kilka wyjątków ,że gwarancja nie dotyczy paski klinowe , świece zapłonowe ,tarcze hamulcowe ,końcówki wtryskiwaczy ,elementy szklane .

Edytowane przez oledo
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Kubota słynie z dużych strat na wom. Już kilka lat temu  kubota 135 gx mierzona przez firmę 44 tuning na hamowni wykazała bardzo duże straty względem deklarowanej mocy przez producenta. Była dyskusja o tym na forum.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Dzisiaj byłem z GS po paszę i właściciel od niedawna ma kubotę. Model jakiś mniejszy, coś ok 60 Km. Pracuje z ładowaczem. Ma podobno przeszło 300 mth i nic się jeszcze nie działo. W te mrozy podobno palił na dotyk. Podpytałem o hydraulikę ( ktoś pisał że nie ma zaworu i np. przyczepa będzie opadać jak puścimy dźwignię )  U niego nie ma z tym kłopotu. Więc chyba naprawili to. Ogólnie jest zadowolony na razie. 

Opublikowano

Byłem dziś kolejny raz u przedstawiciela Kuboty i wygląda na to że u nich cena w miarę negocjacji rośnie do góry.  Nie pokazałem wcześniejszej oferty a dziś za model M5091 z 2019 chce już 182.000 zł w podstawowej wersji. Dorzuca radio i koguta :ph34r: Jak powiedziałem że wcześniej miałem ofertę na 180 tys zł za model z 2020 to powiedział że już mu się posprzedawały i że drożeje wszystko. 

Chyba jeszcze poszukam czegoś innego. Przecież w Kubocie jak bym jechał z przyczepami pod górę i chciał przerzucić bieg na wyższy to bym się zaczął toczyć do tyłu zanim ten bieg ruszy :/ Nie przeszkadza to wam w waszych ciągnikach?

Druga sprawa że biegi ''ślimak '' jak dla mnie to zupełnie zbędne. 

 

Opublikowano
35 minut temu, maroko napisał:

Przecież w Kubocie jak bym jechał z przyczepami pod górę i chciał przerzucić bieg na wyższy to bym się zaczął toczyć do tyłu zanim ten bieg ruszy

pod górę z przyczepami to raczej się redukuje bieg ale może się nie znam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
    • Przez sw_kamil
      Witam. Czy ktoś orientuje się w jakim formacie terminal tellus przyjmuje obrys pola? 
      Posiadam w programie xfarm dokładne obrysy pól, dwa pozostałe ciągniki przyjęły bez problemu a Kubota nie przyjmuje , a chciałbym w każdym ciągniki mieć identyczne granice pola 
    • Przez MF6190
      Witam,
      poszukuje instrukcji obsługi i instrukcji napraw do kuboty bulltra b1-17, muszę zdemontować przednią oś i wymieć sprzęgło, dlatego potrzebuje jakiejś instrukcji jak ustawić sprzęgło. Może ktoś ma jakąś literaturę do tego modelu i chce się podzielić albo wie gdzie mogę taką dostać. 
    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam minitraktor Kubota GL320 Grandel. Chciałbym w niedługim czasie wymienić kilka rzeczy.
      Dokładnie chodzi mi o wymianę oleju silnikowego, w przednim moście, hydrauliczny i w skrzyni biegów.
      Jakie muszę kupić do niego oleje oraz filtry? Co możecie polecić? Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Kubocik
      Witam,
      Zakupiłem nowy ciągnik Kubota - M4. Po zrobieniu trochę motogodzin chciałbym wrzucić mu nową mapę oraz odblokować biegi szosowe. Zadzwoniłem do firmy która się tym zajmuje a oni namawiają mnie bardzo na usunięcie filtrów cząstek stałych, w skrócie powiedzieli że filtry będą powodowały rozrzedzenie oleju przez resztki paliwa i będzie to osłabiało silnik.
      Co uważacie na ten temat? warto to usunąć? Nie będę miał problemów po usunięciu tego?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v