PronarRafal

Pronar 82 sa problem z elektryką

Polecane posty

PronarRafal    0

Witam , w tym sezonie zauważyłem że coś dziwnego zaczęło się dziać z elektryką w moim Pronarze 82 SA . Mianowicie obrotomierz zaczął szaleć na wolnych obrotach tj. 700 przy załączonych (jakichkolwiek) światłach i drugą rzeczą jest to że podczas pracy nocą halogeny tylne i przednie (krótkie) bardzo słabo świecą co naprawdę utrudnia pracę a przedtem takich cudów na kiju nie było z nim , i teraz pytanie od czego zacząć ? dodam że klemy sprawdzone i wymienione (zużyte) . Jeśli był już wcześniej poruszany ten temat to z góry przepraszam ale jestem nowy na AF .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

alternator w tym ciagniku to tylko imitacja alternatora, daje moze troche lepiej jak pradnica, wymien alternator albo na nowy, albo zastosuj jakis inny np z osobowego auta, ewentualnie masz na alternatorze srube ktora sie ustawia lato zima, przestaw ja moze cos pomoze ale watpie, a druga sprawa to tam swiatla nie sa na przekaznikach niestety i dlatego jak dasz gazu na slabym altku to swieca mocniej, na wolnych obrotach swieczka. Temat juz nie raz poruszany, nie bylo koniecznosci zakladania nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Obrotomierz jest "zasilany" z alternatora to wymiana na inny raczej odpada .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

mozna znalesc alternator z wyjsciem do obrotomierza, to nie problem, a co do sprzedaży to kokosów za to nie nabierze, niedlugo cena pronara zrowna sie z czerwonym mtz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boo45    29

ja miałem podobny problem. alternator był ok. z przodu obok przełącznika 12/24v jest druga mniejsza puszka z bezpuecznikiem w postaci blaszki u mnie była lekko skorodowana po wyczyszczeniu wszystko wrocilo do normy tj swiatła obrotościomierz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarRafal    0

Jeśli chodzi o tą blaszkę to ostatnio podczas odpalania rano na rozruchu one się przepaliły ale na szczęście były dwie na zapasie w tej skrzynce plastikowej pod 12/24 V ale nie miałem okazji robić po ciemku nim .Mówisz że po oczyszczeniu ze rdzy tych blaszek to Ci pomogło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boo45    29

u mnie nie bylo przewodzenia tam cala elektryka siadala obrotosciomierz szalal a akumulatory prawie wyzionely ducha. u mnie blaszka ta jest z tzw oczkami... a ta w obudowie od 12/24 jest podobna ale czy wytrzymuje takie samo natezenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarRafal    0

Czyli mówisz że pod 12/24 V jest jeszcze coś co ma podobne blaszki ? aż to muszę sprawdzić bo już nie mam pojęcia o co z nim chodzi . Mam pytanie bo wyżej koledzy napisali że halogeny tylne i przód krótkie są podpięte pod alternator a te przednie dłuższe pod akumulator i czy ktoś z was próbował przerobić to jakoś żeby świeciły jednakowo bez względu na obroty ? albo podpiąć wszystko pod akumulator ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sam przełącznik 12/24 ma nie kuźwa BLASZKI ale bezpieczniki blaszkowy czy taśmowy a tam są dwa. Nie pamiętam który za co i nie dam rady dziś tego określić.

Prócz tego jeśli światła mocno przygasają na wolnych a rozrusznik coraz słabiej kręci to może to być nie stykający maly styk w przekaźniku 12/24 odpowiedzialny za połączenie aku w szereg.

A jeśli mam być szczery to powinieneś złapać w łapać woltomierz, sprawdzić napięcie na alternatorze, na aku pojedynczo dla każdego pod obciążeniem i podać wartości. Bo inaczej nie uciągnie. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarRafal    0

Okej dziękuję Ci seweryn20 za podpowiedź bo jestem zielony w tych sprawach a widzę że masz trochę pojęcia i będę musiał to pomierzyć bo multimetr tydzień temu już kupiłem ;) jeśli chodzi o pomiary aku pojedynczo połączonego to masz na myśli żeby dostać się do każdego pojedynczo i na załączonych światłach to pomierzyć ?

Uziu92 mam takie pytanie , jak zrobić te światła na przekaźnikach ? w którym miejscu je ewentualnie zamontować bo z tego co się orientuje to kiedyś miałeś pronara . Z góry dziękuję za poprawne i przydatne odpowiedzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zapalasz ciągnik i mierzysz. Na obu ma być takie samo napięcie. Jeśli najednym jest niższe (bedę miał chwilke powiem ci dokładnie który)   to prawdopodobnie nie łączy co styku odpowiedzialny za połączenie aku równolegle. To samo zrób pod obciążeniem.

Ale pierwsze alternator czy w ogóle ładuje.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

@seweryn20 tam przypadkiem nie ma tej dziwnej przetwornicy 12/24? - Google mówi że przełącznik 12/24.

 

Bo jeżeli jest przełącznik 12/24 to tak postępować jak kolega powyżej radzi.

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kolega pisał  w 9 poście że wymienia już bezpieczniki w tym przełączniku wiec zakładam ze go ma. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarRafal    0

Tak u mnie jest przełącznik 12/24 V . Ostatnio myślałem nad założeniem świateł LED zamiast tych halogenów z tyłu ciągnika i dołożeniu tych przekaźników i tu wysuwa się pytanie , jakie kupić LED`y żeby dobrze doświetlały ? jakie przekaźniki ? a może przekaźnik bo czytałem trochę na ten temat i przeważnie zakładają jeden przekaźnik na dwa halogeny , czy w podsufitce zamontowane zdały by egzamin ? wie ktoś którędy idą przewody do halogenów tylnych ? zakładam że przez podsufitkę ,ponieważ jest tam włącznik ale nie wiem zbytnio czy pod te przewody jakoś ten przekaźnik dałoby radę podłączyć , czy są różne rodzaje tych przekaźników ? chodzi mi o to czy ten sam będzie spełniał swoją rolę przy światłach LED jak i halogenach , ponieważ myślę że jak to zda egzamin to i halogeny przednie krótkie przerobię . Jestem otwarty na wszelkie trafne propozycję/podpowiedzi .

Edytowano przez PronarRafal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja mam założone LEDy z tyłu i z przodu. Nie zakładałem przekaźników. Przewody ułożone są między podsufitką a dachem. Po wyjęciu filtra kabinowego tego nad tylną szybą na zewnątrz. dostaniesz się do kabli i śrub od lamp. Ja kupiłem lampy z grene i w porównaniu z tymi fabrycznymi to niebo a ziemia. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarRafal    0

Jakiej mocy masz te LED`y w swoim ciągniku , o jakiej jasności (lm)? ile dałeś za nie wtedy (zł/sztk) ?

Co do tych przekaźników to jakiego typu one mają być ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

przekazniki maja kilka nóżek, ktore podpinasz pod bezpiecznik, przelaznik, wyjscie na halogeny i masa, jaki najlepszy, mysle ze taki co siedzi np w osobowych do reflektorów wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarRafal    0

Czyli przekaźnik typ 541 będzie odpowiedni ? jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak go należy podłączyć ? montował ktoś przekaźniki świateł w swoich ciągnikach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarRafal    0

@seweryn20 do tych przekaźników trzeba osobne/oddzielne kable od akumulatorów ciągnąć ?

Udało mi się zmierzyć napięcia w układzie . Mianowicie na rozruszniku 12.53V na prawym akumulatorze 12.6V na lewym 12.52 V (widok operatora) na alternatorze 12.5V na wolnych obrotach (tj. ok 700 obr/min) na 1500 obrotów jest 14.4V przy załączonych przednich mijania , halogenach przód długie i krótkie , tylne robocze no i oczywiście radiu na altku jest 10.3 V !!! przy obrotach 700/min a przy 1500 jest 11.7 V  . Dodam że tą magiczną śrubkę lato/zima dokręciłem według instrukcji obsługi . Co tu zrobić w takiej sytuacji ? Najśmieszniejsze jest to że przy 3p`ku na wolnych jest 13,5V na obrotach 14,3V a z światłami długimi przednimi , wycieraczce i tylnymi halogenami jest 13,2V , co prawda jest mniej odbiorników ale altek równiej ładuje układ niż tej ruski :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciężko powiedzieć te alternatory szału nie robią. W każdym razie według mnie spada napięcie za bardzo pod obciążeniem daj sprawdzić alternator. 

Miałem też ruski 700W i aż takich spadków nie było.

Kabli nie musisz ciągnąć od akumulatora a np. od bezpiecznika alternatora. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj