Skocz do zawartości

Polecane posty

rabit500    2

Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.

Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxx20    2

Spróbuj skalibrować skrzynię poniżej zamieszczam opis kalibracji 

 

W uproszczeniu do wiekszości NH i Ford. 
-zagrzany olej(ok 15 min) 
-wyłączyc silnik 
-wszystkie dzwignie skrzyni na środek 
-nacisnąć zająca i żółwia jednoczesnie i zapalic silnik 
puścisc przyciski zajca i żółwia,na wyswietlaczu powinno być CAL(calibracja) 
silnik na ok 1240 obr 
-wcisnąc sprzegło i wszystkie wajchy skrzyni do przodu,puscic sprzegło(ciągnik nie ruszy) 
nacisnąc zająca i trzymać 
-na wyswietlaczu nie może pojawic sie błąd seri U 20...29.jesli pojawia zacząć od nowa... 
jak nie ma czekac trzymająć wciąż zająca aż obroty silnika spadną o ok 40obr(czuć że jest mu ciężeji z regóły ciągnik lekko drgnie) a na dolnym wyswietlaczy przestanie rosnąć wsk. 
-to samo do żółwia. 
-wyłączyc silnik i zapalic znów.Komputer zapamięta ustawienia.Koniec. 
na wyswietlaczu ,na dole w czasie kalibracji będą rosły wskazania jak spadną obroty o te 40-50 obr/min to przastanie rosnąć . Poprawne jest gdy jest 150-180.Będzie to swiadczyło o niezłej kondycji zespołu sprzegieł. Ale z diswiadczenia wiem że ciągnik działa nadal niezle aż do 220. 
WAZNE. Komputer kalibruje według tego spadku obrotów silnika. Dlatego silnik musi pracować stabilnie. Jesli jest klima odłączyc zasilanie by nie włączyła się w czasie kalibracji !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez NABUCH
      Witajcie. W moim MF-ie 255 miałem  wymienione sprzęgło na nowe. Dzisiaj próbowaliśmy wjechać do obory  i zonk sprzęgło raz działa raz nie . Z wbiciem biegu raczej nie ma problemu gorzej z wyciągnięciem biegu.  Czasem sprzęgło działa tak ,że  można zmieniać biegi bez problemu a najczęściej jak zmieni się na wsteczny wtedy zaczyna się zacinanie. Czasem muszę zgasić ciągnik żeby można było wyjąć bieg. Po zgaszeniu bieg wyskakuje bez problemu. Luz sprzęgła wygląda ok .  Ktoś coś podpowie co może być przyczyną. Pozdrawiam Nabuch
    • Przez Kamil9717
      Witam, czy można jakoś naciągnąć sprzęgło albo co kolwiek ze sprzęgłem zrobić bo strasznie zgrzyta przy przełączaniu wom 540-1000 obr/min oraz przy używaniu rewersu, czy to już trzeba wymienić sprzęgło czy  można coś innego? Pomoże ktoś?
    • Przez Nowyagri
      Witam. Panowie, mam problem z moim Fendtem Favoritem 514C. Pedał sprzęgła jest strasznie miękki, wciska się bez żadnego oporu, jedynie sprężyna co podnosi pedał stawia opór. Sprzęgło działa, ale skok 1 cm od pełnego wciśnięcia i odpuszczenie go powoduje że ciągnik już rusza. Raz biegi wchodzą lżej a raz ciężej. Najgorzej jest z 1 i 2 biegiem. Sprzęgło sprawia wrażenie "jak by cylinderek nie wysprzęglał "
      Cylinderek jest suchy, nie widać ubytku płynu z zewnątrz. Sprzęgło było odpowietrzane pompką podciśnieniową. 
      Ciągnik kupiłem już z takim sprzęgłem.  Traktor ciągnie, sprzęgło się nie ślizga, ma moc. 
      Mechanik był, sam nie wie co może być przyczyną, powiedział "jeździć" , cylinderek raczej nie jest uszkodzony bo nie leje płynu a pedał oddaje. 
      Moim zdaniem należało by jednak usunąć usterkę. Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
       
      Dziękuję za pomoc 
    • Przez Dakota5a
      Witam, jestem nowym użytkownikiem fendta 714, orientuje się ktoś odnośnie używania sprzęgła turbo, kiedy używać, do czego jest przydatne, czy może cały czas na nim jeździć gdyż jak uruchamiam traktor to od razu się załącza. Dziękuję z góry za odpowiedź 
       
    • Przez UrsusC330mm
      Hej, mam taki problem od dłuższego czasu i mam wrażenie że to coraz bardziej narasta, Otóż sprawa wygląda tak że jak puszczam sprzęgło w c330 wbijając wsteczny albo 4 lub przy zmianie na 5 czy 6 to przy normalnym puszczeniu sprzęgła słychać taki stuk w zwolnicy i ciągnik jedzie dalej. Jak puszczę wolno żeby te tryby zdążyły się wolno zazębić to nie słychać tego. Nie wiem dokładnie od czego to bo podejrzewam kilka rzeczy ale jest to wkurzająca sprawa. Dodam że nie zawsze występuje w jednej zwolnicy, przy wstecznym zazwyczaj słychać to w prawym kole a przy biegach do przodu w lewym ale pewnie jest to uzależnione które koło w danym momencie będzie ciągło. Do tego wszystkiego jak się np orze czy nawet 6 się jedzie na całym gazie to jakoś dziwnie trzęsie ciągnikiem tak jakby coś nierówno pracowało albo miało luz i myśle że ma to coś wspólnego z tym stukiem przy ruszaniu. Może ktoś coś wie na ten temat, proszę o info
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.