Skocz do zawartości
rutek22kret

Filtr od skrzyni w MF 3060 zatyka sie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Filtr

rutek22kret    0

Witam wszystkich użytkowników:) Jestem nowy na forum ale liczę na wszą pomoc:) Posiadam MF 3060 o roku czasu i na koniec sezonu zapaliła mi się kontrolka od filtra skrzyni, okazało się że znajduje się w nim dużo opiłków takich mikroskopijnych, po wymianie oleju i filtra spokój był na dwa tygodnie a potem to samo i teraz już nie mogę nadążyć zmieniać filtrów. ogólnie wszystko działa tylko w ostatnim czasie zginęły hamulce nożne (ręczny jest) może wiecie co mu jest . Za dwa tygodnie jestem umówiony z mechanikiem ale czekam na waszą pomoc z góry dzięki Rutek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pablo21    26

Te opiłki to pewnie z okładzin hamulcowych których juz pewnie nie ma i trzeba je wymienić wtedy pewnie hamulce powróca i musisz jeszcze olej w skrzyni wymienic po tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Na 99% jest to o czym pisze @pablo, najlepiej nie używaj ciągnika do czasu naprawy, znam przypadek gdzie owe opiłki uszkodziły pompe hydrauliczną. Ktoś opisywał podobny problem na forum, z tego co pamiętam wspominał o 2000zł z robocizną ale to nie sprawdzone info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


rutek22kret    0
Te opiłki to pewnie z okładzin hamulcowych których juz pewnie nie ma i trzeba je wymienić wtedy pewnie hamulce powróca i musisz jeszcze olej w skrzyni wymienic po tym.

 

dzieki za szybką odpowiedż. Rozmawiałem z mechanikiem przez telefon to powiedział że jeśli to hamulce to prawdopodobnie cała skrzynia jest w opiłkach i trzeba ją rozbrać na atomy i cała wyczyścić a wymiana oleju to gdzieś tak ze 3 razy trzeba i może będzie dobrze:-) a wiesz może jaki olej najlepiej zalać ? dzieki Rutek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pablo21    26

http://www.agrofoto.pl/forum/olej-do-skrzyni-t8070.html Temat o olejach tam masz wszystko opisane.

 

Całą skrzynie chce rozbierac? Potrzebne to bedzie?

I jeszcze 3 razy zmieniac olej przeciez to kupe kasy na to pójdzie jak za litr trzeba gdzies koło 13zł dac razy chyba 55l wchodzi to mamy ponad 700zł i jeszcze trzy razy wymieniac to ponad 2100zł plus robocizna i okładziny czy naprawde to jest potrzebne bo ja niezbyt sie orientuje. Wie ktos?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może by była taka możliwość jak z samochodami znam przypadki że jak ktoś miał w samochodzie stary olej to przed wymianą serwis płukał skrzynie specjalnym środkiem tylko że tutaj są opiłki a w skrzyni samochodowej był stary olej tylko czy taki środek wypłukał by to trzeba by się radzić specjalistów w tej dziedzinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



rutek22kret    0
rutek a jakim olejm miałeś zalaną skrzynię????

 

powiem tak olej miałem już wymieniany 3 razy a filtrów to nie zlicze nawet:) B) i wiem już teraz że błędem było zalewać agrol, niestety pierwszy raz go zalałem,potem zalałem lepszy olej agro truck ale nie pamiętam jakie miał parametry ale chyba 10w 40, w tej chwili zalany jest bardzo żaciutki olej do skrzyni automatycznych hipol atf 2 d pełen syntetyk. A tak wogole to może komuś zaoszczędzi kilka groszy to że filtr od skrzyni jakiś tam w podróbce kosztuje ok 300 zł a idealnie pasuje filtr od cięzarówki (chyba od dafa) nie pamiętam dokładnie symbolu ale mogę się dowiedzieć, a ten filtr kosztuje 70 zł. I teraz jeżdze na tych filtrach bo niema różnicy żadnej a kosztuje dużo taniej:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rutek22kret    0
te opiłki mogą zrobić więcej szkód niż pożytku B)

krycha powiem ciże napewno już mi narobiło szkody bo zacinają mi się teraz elektrozawory i naprzykład kiedy wyłączam napęd kontrolka gaśnie a napęd cały czas jest włączony, muszę wtedy wykręcić zawór od napędu i na krótko go podłączyć kilka razy i wtedy na jakiś czas jest spokój B) ale to mało pocieszające

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krycha094    7

no właśnie myślałem o elektrozaworach to musisz natychmiast to zrobić i porządnie wypłukać to powinno być git B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rutek22kret    0
no właśnie myślałem o elektrozaworach to musisz natychmiast to zrobić i porządnie wypłukać to powinno być git B)

miałeś może doczynienia z czymś podobnym???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kizo    5

Znajomy przerabiał to w MF 6180 tak samo opiłki od hamulców nie dawały żyć. Wymiana oleju filtrów i tak do momentu wypłukania wszystkich opiłków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wsk125ccm    11
powiem tak olej miałem już wymieniany 3 razy a filtrów to nie zlicze nawet:) B) i wiem już teraz że błędem było zalewać agrol, niestety pierwszy raz go zalałem,potem zalałem lepszy olej agro truck ale nie pamiętam jakie miał parametry ale chyba 10w 40, w tej chwili zalany jest bardzo żaciutki olej do skrzyni automatycznych hipol atf 2 d pełen syntetyk. A tak wogole to może komuś zaoszczędzi kilka groszy to że filtr od skrzyni jakiś tam w podróbce kosztuje ok 300 zł a idealnie pasuje filtr od cięzarówki (chyba od dafa) nie pamiętam dokładnie symbolu ale mogę się dowiedzieć, a ten filtr kosztuje 70 zł. I teraz jeżdze na tych filtrach bo niema różnicy żadnej a kosztuje dużo taniej:)

 

Chłopie, kto ci podpowiedział żeby do skrzyni MFa wlewać Hipol ?? B) Może nie wiesz, ale ten właśnie olej rozpuszcza tarczki hamulcowe w tych MFach i dlatego one słyną z zawodności skrzyń... Wiele osób leje AGROL i nie słyszałem żeby działo się coś złego ze skrzynią (nie wiem dlaczego Tobie on zaszkodził), może wcześniej podpinałeś maszyny od np. c-360 gdzie był hipol??

Dobrą alternatywą są oleje FUCHS, ale cena też jest wyższa...

Może faktycznie powinieneś przepłukać kilkukrotnie tą skrzynię jakimś specyfikiem... A o filtr zapytaj w hurtowni Filtrona - powinni coś dopasować. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rutek22kret    0

Chłopie, kto ci podpowiedział żeby do skrzyni MFa wlewać Hipol ?? B) Może nie wiesz, ale ten właśnie olej rozpuszcza tarczki hamulcowe w tych MFach i dlatego one słyną z zawodności skrzyń... Wiele osób leje AGROL i nie słyszałem żeby działo się coś złego ze skrzynią (nie wiem dlaczego Tobie on zaszkodził), może wcześniej podpinałeś maszyny od np. c-360 gdzie był hipol??

 

powiem ci tak że było kilku mechaników i kązdy miał taką samą reąkcję na to że zalałem agrol jak ty na hipol, a ten hipol który mam teraz zalany nie kosztował 6zł za litr tylko 12 zł za litr i to nie jest zwykły hipol tylko do automatycznych skrzyni biegów. Ale teraz już wiem że olej który powinien być tam zalany to (Do MF serii 30xx polecam BP Terrac 10W40, olej typu STUO, norma silnikowa: API CF-4/CE/SF, norma przekładniowa: 80W-90 API GL4, norma hydrauliczna: ISO VG 68/100. Co do innych opcji to wystarczy poszukać na forum B) ) i to jest olej którym mf jest zalewany fabrycznie i u mnie też taki będzie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rutek22kret    0

w ramach odświerzenia :)

już traktorek po remoncie właśnie się dociera :) całą przyczyną było odklejenie się okładzin hamulcowych co powodowało tarcie docisku o tarczę (metal o metal) stąd opiłki,koszt naprawy to:

*tarcze hamulcowe 2x 500 zł( u korbanków 1250 za szt) :)

*docisk hamulcowy( u korbanków 2400 zł) dorobienie u mądrego i zdolnego tokarza 60 zł (być może powie ktoś że to jakaś lipa ale robota solidna i tokarz daje gwarancję także jetsem dobrej myśli :)

*olej BP terrac super uniwersal 700 zł

*filtr do skrzyni od dafa 70 zł <_<

Nie jestem w stanie stwierdzić ile kosztuje naprawa ponieważ od razu robiłem remont silnika i za wszystko zapłaciłem 800 zł za robotę :):) ]

Moja rada dla użytkowników jest taka : jężeli będziecie mieli podobne objawy to radzę wymienić filtr góra raz i jeśli będzie się powtarzać szukać przyczyny :) a to że części kosztują niewiadomo ile to bajka wystarczy nie kupować u wiafdomo kogo :) mój remont kosztował 4200 zł pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ssamik    0

Agrol ??? hmmm W jd znajomy nalał no i jeden sezon i tarczek nie ma pułbiegi nie ddziałaja ciagni do orki sie nie nadaje bo na jednym biegu jeczy a na nizszym za wolno brak pułbiegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


pablo21    26

Bo to jest tak ze jeden chodzi (moze do czasu a moze bedzie chodził) a inny sie rozpadnie.

 

Ja tam bym przy wymianie oleju nie ryzykował i zalewał BP terrac a nie oszczedzał bo oszczedny dwa razy traci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


piciaj    31

kolego rutek22, zarzuć jeśli możesz dokładny symbol tego filtra hydrauliki od DAF'a jesli możesz bd wdzieczny :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rutek22kret    0
kolego rutek22, zarzuć jeśli możesz dokładny symbol tego filtra hydrauliki od DAF'a jesli możesz bd wdzieczny :D

 

 

witam symbol filtra to OP 626/2 z Filtrona, a jest tak że z Mann Filter koszt około 80 zł pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kazik189    0

pytanie do jezdzacych na tych filtrach z Dafa, jak one sie sprawuja w porownaniu do oryginalow?

Edytowano przez nasil90
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BobsMF    24

Jeszcze zależy na jakim Agrolu kto jeżdzi. Agrol U nadaje się do MF 255, Agrol STOU 10w30 będzie OK. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michasko    1

Dołanczam sie do pytania Kazika jak to jest z tymi filtrami? Po co płacić 250 zł za filtr jak można założyć tanszy zamiennik;)

Mam jeszcze jedno pytanie a nie chce zakładać nowego tematu. Czy w odstojniku kurzu powinnien być jakiś wkład? bo u mnie nie ma nic w środku

Edytowano przez michasko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×