Skocz do zawartości
pawel

C 385 przeróbka z serwa na orbitrol

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomek73    186

Teraz kupi orbitrol za 400 zł, jak ja robiłem to 1300 kosztował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Poza tym to część układu kierowniczego więc wolę na nim nie oszczędzać dla własnego bezpieczeństwa i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Rozbierałem tylko środek i niestety po kilku próbach przestawiania (chyba sześciu) nic z tego, jutro zawiozę do specjalisty i zobaczymy co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

długo mnie nie było , bo remontowałem inne podzespoły w ciągniku, ale czas przyszedł na kabinę i oto wstawiam zdjęcia, w którym jest pokazane, jak ja zrobiłem mocowanie orbitrola Zdjęcia Orbitrol może się komuś przydadzą ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Elegancko :D

 

Ej a wiecie może jak uszczelnić te widełki co wychodzą z serwa??Bo mi tam olej leci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Ta....Będę płacił 350 zł albo więcej....jak mi tam tylko olej leci...W 904 w styczniu wymieniałem simering na wąsie bo mi tam olej leciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Locke możesz coś więcej napisać o wymianie uszczelniacza na wąsie? bo u mnie też coś się poci :unsure: ( mam pół serwo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

@Locke mi w orbitrolu też tylko delikatnie olej się lał, rozebrałem wymieniłem oringi i :o trzeba było 150 za złożenie dać bo samemu to nie możliwe jak się nie robi znaków podczas rozbierania :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

@ Locke możesz coś więcej napisać o wymianie uszczelniacza na wąsie? bo u mnie też coś się poci :unsure: ( mam pół serwo)

 

No spoko :) To wyciągasz serwo i zdejmujesz taki dekielek zabezpieczony pierścieniem.I tam pod nim będzie nakrętka to ją odkręcasz.Następnie zabierasz się od spodu, odkręcasz lekko taką nakrętkę i i patrzysz czy ci wyjdzie lekko, jak nie to możesz puknąć z góry.I jak odkręcisz to wyciągasz cały wąs z ta zębatką taką i teraz musisz sobie na punktować jak jest wsadzona zębatka w wąs,tylko wyraźnie zrób to wyraźnie bo będziesz się z tym brandzlował pół dnia tak jak my, dobrze że zdjęcie zrobiłem...to ustawiliśmy :) I i zdejmujesz taką dużą nakrętkę i tam będzie jeden simmering i taka plastikowa podkładka.W sumie to tam są dwa simmeringi i jedna taka plastikowa podkładka.My ja założyliśmy starą bo nowej nigdzie nie było :P zobacz sobie najpierw w katalog części.To zrobisz raz dwa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Powiedz czy do wyjęcia pół-serwa na ''stół'' obejdzie się bez wyjmowania chłodnicy ? Czyli hipotetycznie pod wyjęciu serwa z ciągnika, można w domowych warunkach samemu uszczelnić ?, reasumując po odbezpieczeniu nakrętki i odkręceniu (od góry) Następnie zaznaczeniu miejsca w którym wąs się znajduje, wąs powinien bez przeszkód wyjść z obudowy ? nic tam się nie wysypie i tak dalej ? Pewnie po założeniu nowych uszczelnień trzeba dociągnąć nakrętką, tak aby nie było luzu na wąsie mam na myśli łożyska stożkowe. Wiem zadaje pytania jak w przedszkolu, ale nigdy nie miałem okazji tego rozbierać ;) jeszcze jedno te zim meryngi są typowe ? Tak trudno je zdobyć w sklepach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No to ja zrobiłem a ty nie dasz rady :D chłodnicę musisz zdjąć.Nic ci się nie posypie, tylko jak będziesz wyciągał wąs to musisz go przechylić bo ci nie wyjdzie.Jak założysz już to tylko skręcasz tą nakrętkę od góry.Zimmeringi są raczej normalne..jak wujek kupował części to wziął stare i mu dali takie same.Ja założyłem i ładnie weszło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartecki    0

JA JESTEM NA ETAPIE SKLADANIA GOTOWEGO KOMPLETU ORBITROL+SIŁOWNIK DWUSTRONNY KOSZT 2090.TYLE ZE TO NIE KONIEC KRZYZAKI NA DRAZKU KIEROWNICZYM I CALA BELKA PRZEDNIA Z SŁUBICAMI DO TELUJOWANIA BO LUZY BYLY OGROMNE A MA NIE BYC PRZY ORBITROLU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnik70    0

Mam przerobione wspomaganie na orbitrol z pól serwem ładnie leko się kreci w końcu :). Ale mam taki problem z olejem wywala mi go korkiem wlewowym do góry :( dodam ze oleju jest pół zbiornika co to morze mieć winę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartecki    0

ja kupilem za 2090,00 w sklepdlarolnika.pl sam zalozylem tyle ze doszlo jeszcze tulejowanie slubic i iwymiana swoznia i tulejowanie słubicy bo była rozbita to calosc wyszło ok 2800.jestem z niego zadowolony tylko trzeba patrzec czy wszystko jest w przesylce i czy nie uszkodzone bo troche siłownik porysowany.i troche niepasowal silownik to musialem 2 sruby scienic od mocowania silnika.pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek8045    0

ma moze ktoś zdjęcie dorobionego ucha do siłownika ja w moim zetorku nie mam dziur a te ucho co dostałem do zestawu jest troche duże a jak przykładam siłownik w miejsce gdzie ma przyjść to ucho to zabardzo nie ma płaszczyzny ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Koledzy czym najlepiej zalać wspomaganie jakim olejem?? BOXOL Bo chyba musi być gestym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

Witam wszystkich!. Może być boxol może być hipol atf (tak mam a c330} a może być L-HL 46 olej hydrauliczny (taki do cyklopa) mam tak w swoim ursusie 912 i jest ok. Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Odgrzewam temat po małej przerwie, z racji ze po rozgrzaniu oleju ciężko kręciło się kierownicą przyszedł czas na wymianę pompy ZCT 16 l. Aby skręcać sprawnie i lekko potrzebne były większe obroty, podczas kierowania nie występowały zacięcia czy coś w tym stylu tylko występował wyczuwalny opór podczas skrętu. Który znikał po dodaniu gazu.. Pojawił się mały problem po wymianie pompy na nową, nie ma aż tak kolosalnej różnicy w pracy układu kierowniczego według starej pompy ( sterowany orbitrolem lub jak kto woli pół serwo) Nadal w zakresie 500-700 obr/min ta kierownica pracuje jakoś mało wydajnie, koło 1000 obr jest już lepiej. Nie wiem może za dużo wymagam albo się czepiam, ale wydaję mi się że za dobrych czasów starej pompy ''kręciło się lepiej'' :D

Gdzie szukać przyczyny ?, zapomniałem dodać że wszystkie podkładki na połączeniach są nowe, nie występują nieszczelności, układ zalany nowym olejem Boxol 26, oczywiście nowy filtr.

Na początku układ nie chciał pracować, dopiero po chwili gdy pompa zassała olej koła po kilku obrotach kierownicą zaczęły pracować płynnie.

Czyżby w układzie było jeszcze powietrze ? zrobiłem kilka kółek po placu. Jest jeszcze jedna rzecz która mnie gryzie, olej poprzednio był hipol atf 2 d (ten czerwony), obecnie jest ten wodnisty boxol. Przypuszczam po ''cichu'' że to chyba wina zbyt rzadkiego oleju, bo tak naprawdę na forum nikt nie wie jaki olej powinien się tam znajdować :wacko: każdy pisze co innego. A producent zaleca olej klasy SAE 80, o zakresie lepkości 20-60 cSt. Proszę o pomoc jeśli to możliwe, pozdrawiam Sebastian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×