pawel

C 385 przeróbka z serwa na orbitrol

Polecane posty

Gość   
Gość

Wiktor mógłbyś opisać, przypomnieć gdzie podłączone są przewody do twojego "półserwa". Rozumiem, że od przodu i tyłu wchodzą przewody z orbitrola odpowiedzialne za skręt. Do czego służy i gdzie jest podłączona ta złoto-cynkowana rurka?To jakiś powrót nadmiaru oleju do zbiornika? Na zdjęciu widać także trzeci przewód "biegnący" do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    3

marcin2057 kręci się bardzo lekko na postoju na 900 obr. w serwie miałem przecieki na rozdzielaczu i zacinalo sie w lewą strone,Też próbowałem na początku z siłownikiem i drążkiem ale był problem z wąsem na dwa otwory a kombinacje ze spawaniem nie wchodzą w gre.Teraz mam orginalnie i nikt mi się nie przyczepi.Jestem z okolic Ozorkowa-Łęczycy.Ta złoto-cynkowana rurka jest to powrót przecieków z tłoka do zbiornika rurka ta sama co w serwie tylko dołorzyłem kolanko Ten trzeci przewód biegnący do przodu to jes powrót oleju z orbitola do zbiornika i jest podłączony do filtra oleju z prawej strony ciągnika.Koszt przróbki na półserwo to 50zł. toczenie dekielka plus nowe uszczelniacze na tłok 12zł. no i moja robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    25

Witam kolegów jesteście moją ostatnią nadzieją ;)

 

Od kąd kupiliśmy Ursusa 1201 wspomaganie nie domagało. Strasznie ciężko się kręciło. Na wolnych obrotach całkowity brak wspomagania, na wysokich bardzo mizerne (nadal trzeba dwoma rękami próbować skręcać). Od tamtej pory wymienione:

-serwo (regenerowane),

-pompa,

-przewody,

-zawór przeciążeniowy,

-olej z boxolu na hipol,

-zbiornik oleju wyczyszczony.

 

I dalej jak się nie dało kręcić tak się nie kręci. Już nam pomysłów brakuje. Dodam tylko, że olej się pieni. Tak jakby gdzieś powietrze ciągnął, lecz żadnych wycieków nie stwierdziliśmy. Wszystko porządnie dokręcone na miedzianych podkładkach. Teraz się zastanawiamy nad przerobieniem na orbitrol, bo chyba to tylko pomoże.

 

Nasza teoria brzmi: Zamieniliśmy zepsute serwo na zregenerowane zepsute serwo. Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić, czy serwo jest zepsute? (oprócz oczywistego "nie będziesz mógł ukręcić kierownicą :D )

 

P.S. W tym temacie dowiedziałem się o tzw. półserwie. Właśnie postaram się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat.

Edytowano przez hecktor2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Niepotrzebnie zmieniałeś olej na Hipol, bo to olej przekładniowy. Boxol byłby lepszy. Mam nadzieję, że nie zapomniałeś o zmianie filtra i założyłeś odpowiedni? Sprawdzałeś zawór w zbiorniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    25

Thomas Zmieniłem, bo ktoś mi właśnie kit wcisnął, że gęstrzy lepiej będzie działał.

 

Oczywiście filtr oleju wymieniony na nowy. Mówisz o tym zaworze? 85_zawor_bezpieczenstwa_serwomechanizmu_tlo.jpg? Właśnie ten zawór miałem na myśli pisząc moją listę wymienionych części.

Edytowano przez hecktor2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Źle zrobiłeś z tym olejem.Hipol jest geściejszy i się na zimnym ciężko kręci.

 

Tu jest coś nie tak...Musisz sprawdzić pompę i serwo.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    3

Ja przy mocno cieknącym serwie lałem co miałem i nie zauważyłem żadnej różnicy. Teraz na orbitolu mam hlp46 i czy jest -20 czy +30 kręci się tak samo . Hecktor u Ciebie naprawdę cieżki przypedek. Ja bym na pierwsze założył starą pompę i zobaczył co bedzie się działo . Z nowymi cześciami bywa róznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    25

Zmiana oleju była przeprowadzona po wymianie wszystkiego innego. Więc tu nie doszukiwałbym się przyczyny. Zero zmiany pracy wspomagania. Podejrzewam, że jakbym tam towotu wcisnął to by podobnie działało...

 

wiktor ze starą pompą to ciężko, bo bracia bodaj chcieli sprawdzić czy daje ciśnienie i zaślepili jakiś tam wąż. Efekt taki, że pompa zostało rozerwana. Po prostu obudowa trzasnęła.

 

Najbardziej mnie ciekawi jakim sposobem i dlaczego mam pianę w zbiorniku?

 

Jutro rozbieram serwo i chyba będziemy przerabiać na tzw. półserwo. Co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    3

Ja bym był za tym aby zlikwidować powietrze w oleju bo z taką mieszanką nic nie będzie działać Jeżeli nie masz przecieków to jedyną opcją dostawania się powierza do oleju jest pompa bo ona ssie a reszta podzespołów jest na tłoczeniu.Przeróbka serwa na półserwo to nie problem ale dochodzi orbitrol węże i inne pierdoły i może się okazać że będzie to samo co z serwem bo na orbitrolu jak bedzie olej z powierzem to też nie będzie działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    25

Ja bym był za tym aby zlikwidować powietrze w oleju bo z taką mieszanką nic nie będzie działać Jeżeli nie masz przecieków to jedyną opcją dostawania się powierza do oleju jest pompa bo ona ssie a reszta podzespołów jest na tłoczeniu.Przeróbka serwa na półserwo to nie problem(...) i może się okazać że będzie to samo co z serwem bo na orbitrolu jak bedzie olej z powierzem to też nie będzie działać

 

Przyjacielu o tym też właśnie myślę :) Teraz chodzi mi o to jak dojść do tego, co powoduje pienienie się oleju. Jakieś pomysły? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@wiktor podsunął Ci pomysł. Sprawdź pompę, bo to ona tłoczy olej i może powodować pienienie się oleju. Ten olej to typowy gęsty do przekładni GL4, GL5 czy jak podał Ursusc385 Hipol ATF. Zwykły będzie nieodpowiedni i może będzie właśnie się pienił. Mógłbyś sprawdzić ciśnienie jakie wytwarza pompa. Musisz tylko wpiąć się z manometrem w przewód. Stan oleju także odpowiedni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

na moje oko to pompa dostaje za mało oleju co w rezultacie będzie się objawiać właśnie pienieniem się oleju, sprawdź przewód zasilający pompę olejem, wykręć i przedmuchaj może jest przytkany lub w jakimś oczku coś siedzi, ewentualnie może ten zawór co podałeś wyżej jest źle ustawiony, jak masz stary spróbuj ze starym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    25

Dzięki za porady. Plan mamy na dziś taki: Zalać boxolem, zmienić filtr i zapętlić obieg oleju z obejściem serwa. Po prostu zdejmiemy przewód wysokiego ciśnienia co idzie do serwa i wrzucimy z powrotem do zbiornika oleju. Gdy wtedy się spieni to będzie znaczyło, że to właśnie pompa ssie powietrze.

 

Dziś się dowiedziałem, że pompa która pękła to była nówka. Teraz jest założona ta co była "oryginalnie". Tyle, że na nówce też nie szło ukręcić. No cóż... dziś się wszystko okaże ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko61    0

Drodzy forumowicze, czy moglby mi ktos podeslac foty jak zamocowac silownik dwustronnego dzialania do osi w ursusie 912 (bez napedu) przy przerobce ukladu kierowniczego z serwa na orbitrol?

 

Drodzy forumowicze, czy moglby mi ktos podeslac foty jak zamocowac silownik dwustronnego dzialania do osi w ursusie 912 (bez napedu) przy przerobce ukladu kierowniczego z serwa na orbitrol?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Reset    7

Dołączam się.u mnie wszystkie ursusy maja orbit rol zawsze nowy regenerowany kosztuje polowe nie jest pewny i wytrzyma 20% nowego. Ale nie o to chodzi, w żadnym nie mam tego zaworu w zbiorniku ponieważ każdy orbit rol ma go w sobie. olej się pieni dla tego ze pompa na ssaniu ma nieszczelność i zabiera powietrze ponieważ zazwyczaj ta gruba rura się napręża i odkształca przez co nie idzie jej prosto przykręcić, rada przetnij ja połącz olejoodpornym wężem i skręć opaskami i znikną naprężenia. co do oleju ja leje ten co do skrzyni, dlaczego bo jak walnie pompa to zaczyna go tam właśnie wlewać. postaram się zrobić foty całej instalacji i wrzucić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    25

U mnie się okazało, że powietrze piana robi się w pompie. Po zamknięciu obiegu bez serwa po chwili pojawiają się potężne ilości powietrza w oleju.

 

Jutro rozbiórka pompy i szukanie przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    25

Czemu wszyscy tak są uparci na ten zawór? Obieg oleju zapętliłem przed zaworem, więc nie miał on wpływu na piane w oleju.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Reset    7

pieni sie zawsze jak pompa zabiera powietrze z olejem bo gdyby byla nieszczelnosc gdzies na wylocie pompy to by nie bylo piany tylko ggzies by sie pojawil olej poza ukladem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    25

Pompa wymieniona. A tak dokładniej z dwóch złożona jedna. Efekt? Brak piany w oleju :lol: B)

 

Teraz właśnie kończymy odpowietrzać. Traktor podniesiony i kołami max w lewo i prawo. Po opuszczeniu okazuje się, że w prawo wspomaganie działa elegancko, a przy skręcie w lewo wspomaganie działa bardzo słabo. Mam nadzieję, że to jeszcze zapowietrzony układ. A może gdzieś się to reguluje? I proszę nie mówcie mi, że to serwo padnięte ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Z katalogu napraw wyczytałem, że sprawdzanie układu wspomagania powinno odbywać się z wykorzystaniem specjalnego urządzenia Hydrotester HT3 B71B. Obroty nominalne pompy 1500 obr/min, ciśnienie nominalne 10 MPa,wydatek 14,4 l/imn, temp oleju 50oC. Obroty silnika do sprawdzenia ciśnienia tłoczenia pompy 1620 obr.min. Zawór przelewowy powinien otwierać się przy ciśnieniu 8 MPa. Przy wszystkich pomiarach szczególną uwagę zwracają na temp, bo ma ogromny wpływ na wielkość wycieków w serwomechanizmie. W czasie odpowietrzania należy wykonać 10 pełnych skrętów od lewej do prawej. Co do manometru to bez problemu kupisz taki w dobrym sklepie z hydrauliką siłową. Wystarczy wyskalowany do 15 MPa, choć częściej spotykane są do 25 MPa. Dokupić musisz jednak trójnik M 18x1,5 złącze skręcane i specjalną złączkę pod manometr. Wpinasz się między elastyczny przewód a zbiornik i masz gotowy pomiar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

marcin2057 według mnie najtańszym i najprostszym rozwiązaniem jest przeróbka na orbitol tak jak ja zrobiłem.Masz opis i zdjęcia na 7 stronie tego tematu,Przechodził cały sezon bez najmniejszych problemów.Półserwo nie cieknie nic sie niezacina.Jak by ci odpowiadało takie rozwiązanie możesz podjechać i zobaczyć(jesteś z łódzkiego może niedaleko)

Przerobiłem wspomaganie na półserwo , tak jak Kolega wyżej, ale jest problem, w lewo skręca prawidłowo, w prawo jest martwy ruch kierownicy (pół obrotu ) później zaczyna skręcać . Objaw ten jest niezależny od pozycji od której zaczynam skręt w prawo . Martwy ruch w prawo był większy ( 1 obrót kierownicy ), po poluzowaniu przewodu zasilającego było " kichnęcie " i trochę się poprawiło, ale nie ma dalszej poprawy . Pytanie mam takie , czy ten objaw jest wynikiem zapowietrzenia "półserwa "od strony dorobionego dekla ? Może problem jest w tym, że od tej strony jest większa pojemność w tłoku spowodowana usunięciem " śruby mech .kierow." (0080.276.050 )?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    3

Umnie nic takiego się nie działo też mam usunięte wszystko z tłoka.Kolego fezoi podnieś przód ciągnika na lewarku i pokręć na uruchomionym silniku kilka razy w praw-lewo do końca skrętu.Jeżeli to nie pomoże to zamień węże na orbitrolu te od skrętu co idą do półserwa.Jak martwy ruch zmieni się na lewą strone to znaczy że z orbitrolem jes coś nie tak.A jak zaślepiłeś otwór w tłoku po zaworku ja wkręciłem tam zaślepke (korek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie,ciężko się kieruje w ursusie 1634 i niewiem czy wina leży po stronie pompy czy orbitrol?
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie czy montował ktoś wzmacnianą pompę wspomagania w dużym ursusie bo moja obecna kwalifikuje się do wymiany i zastanawiam się czy kupić taką jak była w oryginale czy taką o większej wydajności
    • Przez ursusikc330m
      Witam,ciężko się kieruje kierownicą w moim 1634 orbitrol był robiony i dalej to samo
    • Przez tom31
      Miał ktoś podobny problem ze wspomaganiem w 1224?Otóz sytuacja wyglada nastepujaco,podczas długiej pracy ciągnikiem od czasu do czasu kierownica zrobi sie twarda [jak by ciagnik był zgaszony nie idzie ukrecic kierownicą] a koła samoczynnie skrecaja w prawo i lewo siłownik wymienione uszczelnienie bo pierwsze podejrzenie ze przepuszcza drugie pompa przy obrotach silnika 1500 pokazuje 100bar a przy 1000 800 czyli cisnienie prawidłowe.Czy to wina orbitrola bo raczej pompa odpada bo cisnienie ma,Miał ktoś kiedys podobną usterke?Podzielcie się spostrzezeniami mysle ze chyba najlepeij bedzie zacząc od wymontowania orbitrola i dania go do sprawdzenia w jakimś zakładzie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj