Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja kiedyś jak miałem jeszcze tego złoma 1224 to założyłem orbitrol pod sprężarką i półserwo. Ale te półserwo trzeba wymienić bo nie przerobi sie samemu. 

Orbitrol 160 zawór nowy. Na orbitrolu 160 fajnie chodziło ale padł po 3 miesiącach i dali mi 100 to trzeba było sie nakręcić kierownicą. 

Opublikowano

Można  taki dekiel dorobić, można  też użyć  z innego serwa, tylko trzeba wykonać dodatkowy otwór którym odprowadzi się ewentualne  przecieki wewnętrzne  z korpusu.

  • Like 1
Opublikowano

Panowie założyłem nowy zawór. Trochę się polepszyło, przy 1000 obr jednym palcem zakręci przy 800 obr trochę jest trudno jednymi palcem ale jeszcze ukręci tylko wolniej przy 600 obr już ciężko i trzeba całkiem wolno kręcić,  mam wrażenie tak jakby brakowało oleju. Co myślicie czy to jest ok czy brać się za zmianę pompy  na półserwo i orbitrol? I jeszcze jedno, jak zakładałem zawór nie dokręciłem śruby na rurce i trochę oleju się wylało i taki mi się wydaje spieniony. Zrobiłem też fotki oleju w zbiorniku. Czy tak ma wyglądać olej? Raczej wydaje mi się że nie. Gdzie szukać przyczyny.

IMG_20220316_181135.jpg

IMG_20220316_174830.jpg

Opublikowano

ja mam pytanie, czy zostawiając oryginalną dźwignię górna (wąs) i zakładając siłownik o skoku 250mm (długość pomiędzy osiami sworzni 430-680mm, śr tłoczyska 28mm) będzie pełny skręt, czy będzie brakować -jaka jest różnica miedzy tymi wąsami, do 2cm czy więcej...? to po raz, a po dwa, może ktoś już próbował takowy założyć, bo zastanawiam się, czy zakładając mniejszą średnicę tłoczyska wstawiać orbitrol 160, czy mniejszy 100 (ten wydaje mi się za mały...) ?

Opublikowano
2 minuty temu, marobas napisał:

ja mam pytanie, czy zostawiając oryginalną dźwignię górna (wąs) i zakładając siłownik o skoku 250mm (długość pomiędzy osiami sworzni 430-680mm, śr tłoczyska 28mm) będzie pełny skręt, czy będzie brakować -jaka jest różnica miedzy tymi wąsami, do 2cm czy więcej...? to po raz, a po dwa, może ktoś już próbował takowy założyć, bo zastanawiam się, czy zakładając mniejszą średnicę tłoczyska wstawiać orbitrol 160, czy mniejszy 100 (ten wydaje mi się za mały...) ?

Nie bardzo kminie, o co pytasz. W przekładni jest siłownik wystarczy zmienić dekiel. 

Opublikowano (edytowane)

chodzi mi o założenie zwykłego siłownika hydraulicznego na moście, tylko w zestawach jest siłownik o skoku 200mm, średnicy tłoczyska 32mm, i do tego inna dźwignia górna (wąs) -chyba krótsza, bo mały skok siłownika, zostawiając oryginalny wąs, pasuje dać większy skok siłownika.
-serwo/przekładnie całkowicie odpiąć (mam luzy na jej mocowaniu, dokręcanie pomaga na krótki czas)

Edytowane przez marobas
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, marobas napisał:

chodzi mi o założenie zwykłego siłownika hydraulicznego na moście, serwo/przekładnie całkowicie odpiąć (mam luzy na jej mocowaniu, dokręcanie pomaga na krótki czas)

To co zmieni siłownik inny niż wzdłuż osi ?

@marobas Teraz zrozumiałem. Niestety praktycznie w 80 nie ma opcji i trzeba stosować taki "zestaw". Zapewnia to odpowiednią siłę. Najprostszą przeróbką jest przejście na półserwo. 

Edytowane przez hubertb
Opublikowano

szybkie pytanie bo jednak coraz ciężej się kieruje serwem (Z10145/U1014).
Czy kupno kompletnego zestawu z orbitrolem z sklepdlarolnika (sorry za kryptoreklamę) ma sens? W sensie czy montaż jest aż tak banalny i czy będzie to działać bezproblemowo??
Zamysł mam taki - wywalić wszystko czyli całe te serwo i wstawić siłownik a orbitrol kiedyś widziałem tutaj u kogoś w galerii że wstawił aż pod zegary (obrotomierz itp).
Rozwiązanie takie samo jak w nowszych belarusach bo tak jest umieszczony w nich orbitrol (pod kierownicą). Odchodzą luzy na krzyżakach.
 

Opublikowano

@Nikita_Bennet to Ty żyjesz? Jak tam w nowym miejscu się pracuje?

A co do serwa/orbitrolu. 

W 8145 stare serwo miało już u mnie luz. Generalnie nie kręciło się nim źle, więc zamiast orbitrolu wziąłem regenerowane serwo na wymianę - straszliwy błąd. Kręciło się dużo ciężej niż na oryginalnym. Potem jeszcze śruba jedna mocująca się odkręciła, serwo latało góra dół, rozszczelniło się itd itd. Koniec koncow kupilen kompletny orbitrol, właśnie że sklepu dla rolnika. Chyba 1590zl kosztował niby z mocniejsza kolumna. Co do montażu - tak jest banalny. U mnie miałem tylko ten problem, że przedni most mam starego typu, więc nie było otworów do przykręcenia wspornika siłownika. Wziąłem znajomego i mi go przyspawal. Co do reszty, to stare wywalasz, nowe wstawiasz - chodzi. Aha u mnie jeszcze musialem zamienic przewody od sterowania miejscami względem tego, co pokazywała instrukcja, bo kręcąc w prawo koła skręcaly w lewo. Nie wiem skąd ten błąd, alemto tylko dwa zamienić - nie ma filozofii, choć trochę razi, że zostało to źle opisane.

Pracuje to dużo lżej niż serwo, ale np w porównaniu do orbitrolu, który mam w drugim ciągniku - pracuje ciężej. Jak są obroty to spokojnie palcem na postoju skręcasz. Minusy w zasadzie tylko dwa znalazłem. Jeden to, że pomimo, że przed montażem wspornika rozmierzalismy skok siłownika żeby skret byl w obie strony taki sam, to i tak wyszedł nam w jedną lepszy niż w drugą. Nie wiem czemu, bo był dokładnie mierzony, dokładnie ustawiony na połowę. Jak są otwory pod przykręcenie, to to odpada. Drugi minus to właśnie wspomniane przez Ciebie luzy na krzyżakach. Mam nowe krzyżaki, a i tak luz jest. Wkurza to tylko w momencie jak skręcam w jedną stronę i odbijam w drugą - tak jakbym kawałek obrotu kierownicy miał zupełnie na pusto i nagle uderzenie i opór. Ciężko to opisać. Np jadąc po drodze nie ma problemu - ciągnik nie lata. Generalnie jestem zadowolony z zakupu. 

Opublikowano

@daron64, pożegnanie zrobiliśmy i już na stałe w nowym miejscu ;) zielonka tutaj to bajka.

Serwo - u mnie gorzej się kręci na wolnych obrotach a po przebojach z regeneracją podnośnika nie chcę nic regenerowanego w płn-wsch. Polsce. Natomiast w MTZ952,3 jest orbitrol i bajka bo na 1000 obrotów wszystko leciutko chodzi.

Pytanie - orbitrol masz gdzie wstawiony w ciągniku-pod kierownicą? Czy do bloku silnika gdzieś przykręcony?
Kiedyś taką fotkę widziałem na agrofoto (nie wiem czyja i ciekawe rozwiązanie) bo uniknie się chyba luzu z krzyżaków.
 

No i jest też taki element o numerze katalogowym 80658020 który nie wiem do czego służy.
Na razie robię wywiad co i ile mi wyjdzie bo jednak do wiosny trza będzie temat ogarnąć.

6422111.jpg

12 godzin temu, hubertb napisał:

@Nikita_Bennet Nie wiem jak z montażem ale orbitrol działa zupełnie inaczej(lepiej) w stosunku do serwo. Już fabryczne rozwiązania pod tytułem "pół serwo" miały zawór skrętu "pod zegarami" jak to ująłeś.

 

rzuć okiem kolego na tę fotkę

Opublikowano

Wystarczy odłączyć serwo i jest to gotowy wałek do podłączenia. Większość tych ciągników robionych na eksport  tak wlasnie  miała to rozwiązane. Osobiście bym nie wsadzał tego do kabiny. 

Opublikowano
2 godziny temu, hubertb napisał:

I 100km wałka z niezliczoną ilością krzyżaków. Lepiej wstawić to pod zegary. Odkręcić ten podły wał i w jego miejscu puścić węże. 

taki jest plan

1 godzinę temu, JanR napisał:

Wystarczy odłączyć serwo i jest to gotowy wałek do podłączenia. Większość tych ciągników robionych na eksport  tak wlasnie  miała to rozwiązane. Osobiście bym nie wsadzał tego do kabiny. 

w mtz 952.3 mam pod zegarami i sprawdza się wyśmienicie.

Opublikowano

Ja pisze jak ja bym to zrobil, bo tu już jest gotowe i stosowane rozwiązanie, i mi wydaje się lepsze bo mniej przewodow i bliżej do zasilania. Każdy robi wedle własnego rozwiązania. Mnie ewentualne  buczenie i  przecieki w kabinie i metry przewodow hydraulicznych podpowiadają ze nie warto to pchać do kabiny. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bimberpoludnie
      Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. 
      Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF
      Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. 
      Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da.
      Co sprawdzić? Pomocy
    • Przez Łukasz98
      Witam . Chciałbym zrobiszc wspomaganie na orbitrolu. Ma ktoś może wymiary i rysunek podstawy orbitrola ? I oczywiście mile widziane zdj,jakies radyitp.
    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie,ciężko się kieruje w ursusie 1634 i niewiem czy wina leży po stronie pompy czy orbitrol?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v